İçerik Pazarlaması Nedir?
  1. Anasayfa
  2. Dijital Pazarlama

İçerik Pazarlaması Nedir?

0

İçerik pazarlaması, hedef kitlenizi çekmek, hedef kitlenizi edinmek ve onlarla etkileşim kurmak için değerli ve alakalı içerik oluşturma sürecidir.

İçerik pazarlaması, marka bilinirliğini artırmak, arama motoru sıralamalarını iyileştirmek ve kitlenin ilgisini çekmek amacıyla dijital pazarlama teminatlarının oluşturulması ve dağıtılmasıdır. İşletmeler, site analitiğini, anahtar kelime araştırmasını ve hedefli strateji önerilerini kullanarak potansiyel müşterileri bulmak ve satışları sürecine geçmek için içerik pazarlamasını kullanır.

İyi hazırlanmış bir içerik pazarlama stratejisi, işletmenizi bir düşünce lideri konumuna yerleştirir ve siz alıcıları bilgilendirip eğitirken marka tercihi oluşturur. Yararlı ve eğlenceli içerik sağlamak, markanız ve müşterileriniz arasında zaman içinde büyümeye ve güçlenmeye devam eden güçlü bir bağ oluşturabilir.

İçerik pazarlamasının çözebileceği yaygın sorunlar

İçerik pazarlaması, özellikle dijital alanda günümüzün en büyük sorunları çözerek potansiyel müşterilerle etkileşim kurmak için alternatifsizdir.

  • Sorun: Organik aramamın hacmini artırmam gerekiyor. Hedef kitleniz sizi bulamazlarsa sizden satın alamazlar ve bugün satın alma süreçlerinin %93’e yakını bir arama motorundan başlıyor. Ek olarak, içerik tüketiminin %51’i organik aramadan geliyor, bu nedenle içerik pazarlaması organik farkındalık oluşturmanın harika bir yoludur. Değerli içeriğiniz arama motorlarında üst sıralarda yer aldığında veya sosyal ağlarda yaygın olarak paylaşıldığında, hiçbir ücret ödemeden marka bilinirliği oluşturursunuz.
  • Sorun: Marka tercihi oluşturmam gerekiyor. İlgi çekici içerik pazarlaması, sizi güvenilir bir bilgi ve eğitim kaynağı haline getirerek düşünce liderliği yoluyla tercih yaratır. Ayrıca, içeriğiniz alıcılarınızı eğlendirdiğinde veya onlara yardım ettiğinde güçlenen ilişkiler yoluyla da tercih oluşturabilirsiniz. İnsanların ilişki içinde oldukları şirketlerden satın alma olasılığı daha yüksektir. 
  • Sorun: Bir içerik pazarlama planım var ama müşterilerimin ilgisini çekmiyor. İçerik pazarlaması, müşterilerinize satış yapmamalı, onlara yardımcı olmalıdır. Hedef kitlenize bedelini ödemeye istekli olacak kadar değerli bir şeyi verdiğinizde, nihayetinde en güçlü satış aracınız olan güven inşa edersiniz. 

İçerik pazarlamasının en önemli faydaları şunlardır;

Satış ve pazarlama ekiplerini birleştirmek, her şirketin değerli bir hedefidir. Ancak nadiren ulaşılan bir hedeftir.

İçerik pazarlama kampanyaları yürütmek, kısa vadeli stratejiler veya maliyetli reklamlar için kaynakları boşa harcamadan, ihtiyacınız olan herhangi bir hedefe ulaşmanızı sağlar.

İçerik pazarlama örnekleri

İçerik pazarlaması çeşitli şekillerde olabilir ve bunu doğru yapmak için, potansiyel alıcılarınızın ne tür içerik tüketmeyi tercih ettiğini belirlemeniz gerekir.

  • Blog gönderileri: İçerik pazarlama stratejinizi blog programınıza veya stratejinize ayırın. Şirket blogu, diğer içeriklerin çapraz tanıtımını yapmak için kullanılabilir ve kullanılmalıdır. Arama motoru optimizasyonuna (SEO) aşina bir pazarlama ekibi üyeniz yoksa, bu bir profesyonele danışmak isteyebileceğiniz bir alandır. 
  • Video: Bir içerik stratejisinin parçası olarak videoyu etkili bir şekilde kullanmanın püf noktası, videoyu olabildiğince zamandan bağımsız tutmaktır, böylece sürekli olarak daha fazlasını oluşturmak için zaman ve para harcamak zorunda kalmazsınız. Markanızı YouTube’un geniş ve aktif kitlesine tanıtmak için yüksek kaliteli video içeriği de kullanılabilir. 
  • İnfografikler: İnsanlar infografikleri sever: Bakması eğlencelidir, anlaşılması kolaydır ve bilgi ile doludur. Tüm bu nedenlerden dolayı, içerik stratejinize infografikler dahil etmek akıllıca bir fikirdir.
  • Çalışma kitapları ve şablonlar: Bu kaynaklar, bilgilendirmeye devam ederken markanızı alıcıların önünde tutmanın harika yollarıdır. Baskı için tasarlanmalı ve olabildiğince etkileşimli ve pratik yapılmalıdır. 
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik: Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, tam olarak göründüğü gibidir: Kuruluşunuzun dışındaki kişiler tarafından oluşturulan içerik. Bu strateji gerçek insanların ilgisini çeker, benzersiz ve yaratıcıdır, ayrıca çok uygun maliyetlidir.

İçerik pazarlama formatları, müşteri beklentileri ve kullanıcı taleplerine göre sıklıkla değişebilir. Web siteleri ve sosyal akışlar daha duyarlı ve sofistike hale geldikçe, daha dinamik dosya formatlarını barındırabilir ve pazarlamacılara yeni fırsatlar sunar.

Genel olarak, içerik pazarlamayı 5 ayrı bölümde ele alabilir.

Yazılı

  • Blog makaleleri.
  • Ürün Açıklaması.
  • Açılış sayfaları.
  • Basın yayınları.
  • Uzun biçimli kılavuzlar.
  • SSS.
  • E-posta kopyası.
  • Reklam metni.
  • e-Kitaplar.
  • Beyaz kağıtlar.
  • Durum çalışmaları.

Video

  • Video blogları.
  • Stüdyo prodüksiyonu.
  • Yerinde video.
  • Görüntülü röportajlar veya referanslar.
  • Animasyonlar.
  • Web demoları.
  • Ürün demoları.
  • Kurumsal promosyonlar.
  • Etkinlik görüntüleri.
  • GIF’ler.
  • Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik.

Grafikler

  • İnfografikler.
  • Özel çizimler.
  • Harekete geçirici mesajlar.
  • İçerik biçimlendirme.
  • Tel kafesler ve site örnekleri.

Sosyal

  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik.
  • Hashtag kampanyaları.
  • Tamamlayıcı sosyal gönderiler.
  • Sınavlar.
  • Anketler / anketler.
  • Yarışmalar.

Ses

  • Podcast’ler.
  • Web seminerleri.
  • Görüşme kayıtları.

Birçok içerik türü, diğer biçimlerle işbirliği gerektirir ve bu da onları birden çok paydaş veya departmanı içeren karma varlıklar haline getirir. 

İçerik pazarlama kanalları

İçeriğinizi nasıl yayınladığınız, tanıttığınız ve güçlendirdiğiniz oldukça önemlidir.

Pazarlama varlıklarınız bir marka olarak kim olduğunuzu ve hangi mesajı iletmek istediğinizi tanımlamaya yardımcı olurken, bu varlıkları sunduğunuz kanallar içeriğinizi kimin gördüğünü ve ne kadar iyi performans gösterdiğini etkileyecektir.

Pazarlamacıların potansiyel müşteriler ve müşterilerle etkileşim kurmak için kullanabileceği çok sayıda kanal vardır. 

Organik trafik (SEO)

Organik trafik oluşturmak SEO ile sağlanır. Aslında, site ziyaretçileri organik SERP’lerde buldukları içeriğinizi tıklar.

Sitenizde yayınladığınız içerik arama motorları tarafından indekslenir ve kullanıcılara sunulur ve sadece blog makaleleri olmak zorunda değildir. SERP’lerde görünür ve size daha fazla görünürlük ve sitenize trafik aktarma şansı verir.

Ücretli arama trafiği (SEM)

Organik içerik aracılığıyla arama motoru trafiğini artırmak, uzun vadeli harika bir yatırımdır. Ancak bazen şirketinizin daha hızlı, daha ölçülebilir bir YG biçimine ihtiyacı vardır ve bu ücretli arama reklamları aracılığıyla gerçekleştirilebilir.

Tıklama başına ödeme reklamcılığının bir biçimi olarak, ücretli arama reklamları SERP’lerin üstünde (bazen en altında) görünür ve markanıza başka türlü başarılamayacak kadar büyük bir koz verir.

E-posta ile pazarlama

E-posta listelerinizi çeşitli hesap türlerine, okuyucunun amacına ve sektörlere ayırarak, içeriği hassas bir şekilde dağıtabilir ve mesajınızın doğru zamanda doğru kişilere ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlaması

Sosyal medya, pazarlamanıza daha fazla kişilik, neden ve yorum kazandırmanıza yardımcı olur. 

Sosyal kanallarınız ayrıca abonelere ve takipçilere yanıt vermenize, katılımı gerçek zamanlı olarak ölçmenize, ürünleri tanıtmanıza ve etkileyicilerle ağ oluşturmanıza olanak tanır. Bu, yararlanılabilecek çok yönlü, oldukça canlı bir ekosistemdir.

Bağlantı kurma

Yetkili sitelerden kaliteli ve güvenilir geri bağlantılar bir Google sıralama faktörü olduğundan, bu bağlantıları elde etmek, marka erişiminizi artırmanın inanılmaz derecede güçlü bir yoludur.

Bağlantı kurma, içeriğinize ilgi uyandırmak ve aradığınız bağlantıları güvence altına almak için kullanılan bir metodolojidir. Bunu şu yollarla yapabilirsiniz:

  • Bağlantılara değer, iyi araştırılmış içerik oluşturmak.
  • Web’de başka hiçbir yerde bulunmayan tescilli çalışmaları yayınlamak.
  • Diğer yüksek değerli endüstri sitelerinde ve yayınlarda konuk yayınlar.

İçeriğinizi yayınlamak ve ardından doğru ellere teslim etmek, bağlantı kurmanın anahtarıdır.

Görüntülü reklamcılık

Potansiyel müşterileriniz web’de hareket ederken onların önüne çıkmak mükemmel olacaktır. Web sitenize yerleştireceğiniz Google Ads Remarketing kodu veya Facebook piksel kodu ile potansiyel müşterileriniz ile sürekli bağlantıda kalabilirsiniz.

Hedef kitlenizi anlamak

İçerik pazarlamasının en önemli ilkesi hedef kitlenizi anlamak ve onlara istediklerini vermektir.

“İyi olduğunu düşündüğünüz” veya “havalı olduğunu” veya “patronumun istediği şey bu” olduğu için içerik oluşturmak yeterli değil. Aslında, hiç tavsiye edilmez. Bunun yerine %100 kullanıcı odaklı olun. 

Pratikte bu, özel kullanıcı profilleri oluşturmak anlamına gelir. Referans noktası olarak, birkaç farklı site ziyaretçisi türünü birbirinden ayırın:

  • En ilgi çekici: Bu, yalnızca makalelerinize tıklamakla kalmayan, aynı zamanda onlarla etkileşime giren, onları araştırma için kullanan ve şirketinizin birkaç pazarlama kanalına abone olabilen kişidir.
  • En etkili kişi: Bu, kim olduğunuz ve ne yaptığınız hakkında sadece yüzeysel bilgiye sahip olan kişidir. Sitenizin her sayfasını okumak için zamanları yoktur.
  • En iyi karar alıcı: Sitenizle gerçekten hiç ilgilenmeyecek veya etkileşimde bulunmayacaklar. Sadece potansiyel bir iş ilişkisi hakkında iyi bir karar vermek için yeterli bilgiye ihtiyaçları var.

Bu kişiliklerin her birinin hem kişisel hem de profesyonel olarak farklı motivasyonları ve ilgi alanları vardır. Bu nedenle, sitenizi benzersiz şekillerde yorumlar ve deneyimlerler. 

Gördüğünüz gibi, pazarlama düzeyinde tek bir “hedef kitle” yoktur. Neden ve kimin için içerik oluşturduğunuzun temel ayrıntılarına baktığınızda, hedef kitlenizde farklı katmanlar olduğunu fark edersiniz.

Kullanıcı deneyimi ve müşteri hizmetleri

Kullanıcı deneyimi, bir Google sıralama faktörüdür ve aslında modern iş dünyasında bir yaşam biçimidir.

Bazıları bunu Amazon Etkisi veya hatta Google Etkisi olarak adlandırıyor: Tüketiciler, hayatlarının bir alanında hız, hizmet ve kalite beklentilerini karşıladıktan sonra, hayatlarının her alanında aynı düzeyde olumlu deneyim bekliyorlar.

Bunun içerik pazarlamacıları için anlamı, oluşturdukları içeriğin son derece pratik, eyleme geçirilebilir ve okuyucular için yararlı olması gerektiğidir.

İçeriğinizi ve sitenizi UX dostu yapmak, içeriğinizin mobil ekranlar için optimize edilmesini, görsel öğeler içermesini, yetkili ve eğlenceli olmasını, hızlı bir şekilde yüklenmesini ve onlara yararlı çıkarımlar sağlaması anlamına gelir.

Kullanıcı amacını anlamak

Web sitenize gelen her kişi markanızla aynı şekilde etkileşime girmek istemiyor. Aslında, sonsuz sayıda permütasyon vardır: bazıları göz atmak, bazıları da satın almak isterler.

Doğru kitleyi hedeflemek için, üç tür arama amacı arasında ayrım yapın:

  • Bilgilendirici: Bilgilendirme amacıyla arama yapan kullanıcılar tamamen bilgi ister. Sitenize neden geldikleri her zaman açık değildir. Bir blog gönderisini okuyup sonra asla geri dönmeyebilirler. Ana sayfanıza, ardından bir ürün sayfasına göz atabilirler. Çoğunlukla, sadece bilgi topluyorlar.
  • Gezinme: Sitenizin belirli bir sayfasına gitmeyi veya belirli bir bilgi parçasını toplamayı amaçlayan kullanıcılar gezinme amaçlı olarak kabul edilir. Başka bir deyişle, tıkladıkları ilk sayfa aradıkları gerçek hedef olmayabilir yine de ikincil sayfalara yönlendirilmeleri gerekebilir.
  • İşlemsel: İşlem yapma niyeti olan kullanıcılar bir şeyler satın almak istiyor. Veya en azından, fiyatlarınızın ve hizmetlerinizin benzer şirketlere göre nasıl olduğunu görmek için karşılaştırmak istiyor. Bu arama yapanların ürün sayfalarını ziyaret etme, çevrimiçi alışveriş sepetlerine ürün ekleme veya satış teklifi isteme olasılıkları daha yüksektir.

Bu üç karakterin her biri muazzam bir değer taşıyor. Arama yapanların nasıl sorgulama yaptıklarını ve bu sorguların arkasındaki amacı anlayarak, bu amaçlara doğrudan hitap eden stratejiler oluşturabilirsiniz. 

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir