E-Ticaret Başlangıç Rehberi
  1. Anasayfa
  2. Dijital Pazarlama

E-Ticaret Başlangıç Rehberi

0

E-ticaret sektörü patlıyor. Online alışveriş eskiden kolaylık ve lükstü, şimdi ise bir zorunluluk. E-ticaret bir süredir büyümektedir ve işletmeler E-Ticaret başlangıç rehberi araştırması yapmadan sektöre adım atarlar ise başarısız olma ihtimalleri yüksektir.

Elektronik ticaret günümüzde oldukça popüler bir iştir. Ancak çok fazla e-ticaret işletmesinin çekişme mücadelesi verdiğini gördüm. Bu sayfada yer alan her şeyi öğrenmem yıllar aldı. Buradaki bilgileri kullanarak e-ticaret mağazanızı kurun, yasal olarak kendinizi koruyun, siparişlerinizi finanse edin, pazarlayın ve mağazanızı oluşturmaya başlayın.

Bir e-ticaret işletmesi oluşturmak, bir marka adı seçmek, ürün listeleri yazmak ve ürünleri çevrimiçi satmaya başlamaktan daha fazlasını gerektirir. Sitenize yeterince trafik çekmiyorsanız en iyi iş fikirleri bile çöp olabilir.

E-Ticaret İş Modellerini Araştırma

Araştırmanıza başlamak ilk kritik adımdır. Önseziden kaçmayın. Herhangi bir E-ticaret işi büyütmek bir yatırımdır. Online olarak ne satacağınıza karar vermeden önce , mevcut farklı iş modellerini anlamanız gerekir.

Ürününüze dokunmadan veya başlangıçta büyük yatırım yapmadan bir kâr elde etmek istiyorsanız, dropshipping akıllı bir seçimdir. Kendi deponuzun güzelliklerle dolu olması fikrini seviyorsanız, daha fazla yatırım yapıyorsunuz ve bir toptan satış veya depolama modeliyle çalışıyorsunuz. Mükemmel ürün fikri için bir iş fikriniz veya markanız altında satabileceğiniz favori bir ürününüz var mı? 

İçerik pazarlamasını ve markalaştırmayı odaklanmış bir ürün üzerinde kontrol edebilir ve trafiğinizden para kazanarak enerjinizin geri kalanını satışları artırmaya odaklayabilirsiniz.

E-Ticaret ile Satacağınız Ürünleri Belirleyin

Büyük bir bütçeniz olmadığı sürece, bir Amazon olamazsınız. Karlı bir e-ticaret mağazası çalıştırmak için güzel bir iş fikri gerekir. Ürün seçimi online iş açarken en önemli adımdır. Bu alanda halihazırda çalışan başarılı şirketleri belirleyerek bu süreci başlatın.

Bölgenin rekabetçi olduğundan emin olun, rekabetin olmaması genellikle pazarın olmadığını gösterir. Bununla birlikte, aşırı kalabalık bir ürün seçmeyin ve büyük markaların hakim olduğu hiçbir şeyi atlamayın.

E-ticaret başlarken ürün araştırması yapmak

Bununla ilgili sorun yaşıyorsanız, ne yapmak istediğiniz hakkında daha fazla ayrıntıya inin ne kadar spesifik olursanız, sorunla karşılaşma olasılığınız o kadar az olur.

Ürün gruplarınız, aynı zamanda yaptıklarınızla ilgili olan, ancak aynı olmayan birçok benzer ürüne sahip olma avantajını da sağlar. Çapraz ürünleri tanıtmak, bağlı olmak (veya satın almak) ve müşteri tabanınızı büyütmek için bu ürünlerin işletme sahipleriyle birlikte çalışabilirsiniz.

En az 1000 anahtar kelime içeren bir ürün kategorisi seçin ve bölgedeki satıcıların sosyal medyada iyi sonuç veren bir ürüne odaklanın. 

Hedef Pazar Ve Ürün Fikirlerini Doğrulayın

Artık bir ürün ve iş modeli belirlediğinize göre, ürünlerin satılması için müşteri bulmaya başlayabilirsiniz. Ürün fikirlerini düşünmeden önce kimlere ürün satmanız gerektiğini düşünün. Kime sattığınızı bilmiyorsanız, insanların ürününüzü satın almasını bekleyemezsiniz.

E-ticaret müşteri bulma

Kimsin? Mağaza neyi temsil ediyor? İdeal müşterileriniz kimler? Tutarlı bir marka imajı (marka adınızla başlayan bir yolculuk) yansıtmanız gerekir.

Yansıtmak istediğiniz görüntüyü ve hazırladığınız müşteriyi belirledikten sonra, ürün fikirleri bulma zamanı. 

Bir dropshipping modeli seçseniz bile, olası sorunları tespit edebilmeniz ve sık sorulan soruları yanıtlamak için müşteri hizmetleri komut dosyaları hazırlayabilmeniz için dikkatli bir şekilde test etmek ve ürün hakkında bir fikir edinmeniz gereklidir.

E-Ticaret İşletmenizi Ve Marka Adınızı Kaydedin

Başarılı bir iş kurmak istiyorsanız, kişiliğinizle bağlantı kuran bir markaya ihtiyacınız var. Kişinizi tanımlamak, bir e-ticaret markası oluşturmayı kolaylaştırır.

E-ticaret markası nasıl oluşturulur

Ancak mağazanızı kurmadan ve bir marka oluşturmanın cesur cesaretine girmeden önce atlamamanız gereken bazı temel adımlar var.

İşletmenizi Kaydedin

Bir işletme adı seçin ve şirketinizi kaydedin. Dahil etmek için yasal korumalar ve vergi avantajları vardır, bu yüzden atlamayın.

Mağazanızın Adını Seçin

Sitenizin adı ve işletmenizin yasal adının aynı olması gerekmez, ancak sitelerin tutarlı kalmasının faydaları vardır. Seçtiğiniz şeyin ürünlerinize uygun olduğundan emin olun son dakikada bir marka adı seçmek istemezsiniz.

Vergi Kimlik Numaranızı Alın

Bir çalışanınız olmasını planlamasanız bile, işletme banka hesabı açmak ve işletme vergilerinizi dosyalamak için bir vergi numarasına ihtiyacınız olacaktır.

Doğru Satıcıları Bulun

Çevrimiçi ürün satan çok sayıda rekabetiniz olacak, bu nedenle sattığınız ürünler veya ürünlerinizi oluşturmak için kullandığınız malzemeler için en iyi kaliteyi ve en iyi fiyatları bulmak sizin yararınıza olacaktır.

Logo Oluşturma

Çok fazla endişelenmeyin, ancak logonuzun başka bir şirket tarafından kullanılmadığından emin olun.

Çevrimiçi Mağazanızı Oluşturun

İşletmenizi yasal olarak kaydettirip tasarımı düşünmeye başladıktan sonra, alan adınızı ve alakalı olabilecek yönlendirme URL’lerini kaydetmeniz gerekir. Mağazanızı nihayet inşa ettiğinizde, son adımda yerleşmiş olduğunuz tasarım bilgilerine ihtiyacınız olacak.

E-ticaret sitesi oluşturma

Hangi tasarımı seçerseniz seçin, e-ticaret yazılımınızla da uyumlu olmalıdır.

Kelimenin tam anlamıyla yüzlerce e-ticaret alışveriş sepeti platformu var. Doğru e-ticaret yazılımını seçmek kolay değildir. Yükleme hızı, özellikler, farklı ödeme ağ geçitleriyle uyumluluk, iş yapınızla uyumluluk, web geliştirici becerileriniz, SEO dostu özellikler ve daha fazlası gibi şeyleri dikkatlice değerlendirmeniz gerekir. Doğru olanı seçmenize yardımcı olmak için yorumları ve karşılaştırmaları bir araya getiriyorum.

Kredi kartıyla ödeme almak konusunda endişelenmek istemiyorsanız, N11 gibi bir pazarda çevrimiçi olarak ürün satabilirsiniz.

Çevrimiçi mağazanızı oluşturmak, ürünlerinizi ve içeriğinizi eklemekten çok daha fazlasıdır. E-posta pazarlama ve otomasyonunuzu da ayarlamanız gerekir.

Bu, trafik almadan önce ayarlamak için önemlidir. Dönüşümleri artırmak için e-posta pazarlaması şarttır. Ziyaretçileri alışveriş yapanlara dönüştürmek için kuponlar, teşekkür e-postaları ve satışlar yaptığınızdan emin olun. Ayrıca müşteri desteğini de düşünmelisiniz.

Müşterileri E-Ticaret Mağazanıza Çekme

E-ticaret başlangıç yapmadan önce sayfanızın bulunabilir olması önemlidir. 2000’li yılların başındaki anahtar kelime doldurma günleri çoktan gitti, ancak SEO iyi durumda. Anahtar kelimeleri ve arama terimlerini sitenizin her sayfasında, URL’lerinizde ve reklam kampanyalarınızda aklınızda bulundurmanız gerekir. Ayrıca, sitenize trafik çekmeyi de düşünmeniz gerekir.

İnternette Müşteri Nasıl Bulunur

Dijital pazarlama endüstrisine nabız vermek ve pazarlama ipuçlarını doldurmak için pazarlama bültenlerine abone olun veya dijital pazarlama podcast’lerini dinleyin.

Sponsorlu içerik, sosyal medya, tıklama başına ödeme reklamları veya bir strateji kombinasyonu kullanacak mısınız? Hangi kampanyaların mağazanıza trafik çektiğini nasıl izleyeceksiniz? Sitenizi pazarlamak çok zor görünüyorsa, yardım alacak mısınız?

Siteniz, trafik çekmek için ihtiyacınız olan tek şey değil. Seçtiğiniz ürünlerin pazarlama bütçenize dahil edilmesi de gerekir. Senin görevin trafik satmak değil, ürün satmak. Ürün satmak için sitenizin ötesini düşünmeli ve genişleme alanları aramalısınız.

Ne ve nasıl satmaya karar verirseniz verin, ilk adım bir e-posta listesi oluşturmaktır. Web sitenize kaydol butonu ekleyin, abone kazanmak için bir sosyal medya kampanyası başlatın veya müşterinizin e-posta adresi olduğu bir hediye verin.

Eşantiyonlar, marka varlığınızı ve ürün görünürlüğünüzü artırmanın ek avantajına sahiptir. Bir e-posta listesi oluşturmak, satış sürecini daha kolay hale getirmek için bir grup sıcak potansiyel müşteri sağlar.

Tüketicilere e-posta yoluyla kupon ve içerik sağlamak, markanızı akıllarında tutmaya, satışları artırmaya ve güvenilirlik oluşturmaya yardımcı olur.

Sitenizde trafiğin nasıl ve nerede aktığına bakın. Ürün sayfalarınız kişiliğinizi hedefliyor mu? Aynı yerde olacak müşterileri mi kaybediyorsunuz? Mağazanıza trafik çekiyorsanız ancak hiçbir şey satmıyorsa, her sayfayı dikkatlice optimize ederek ve ürün listelemelerinize yakından bakarak satış huninizdeki sızıntıları giderin.

Ürünlerinizi pazarlamaya başlamadan önce Dijital Pazarlama Nedir? sorusuna cevap bulmanız gereklidir. Ürünleriniz sosyal medya üzerinden satışı yapılabilecek bir ürün grubu ise İnstagram Algoritmasının nasıl çalıştığını öğrenmeniz gereklidir.

E-ticaret başlangıç rehberim ile daha emin adımlar ile bir başlangıç dilerim.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir