SEO öğrenmek istiyor ama nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Yeni başlayanlar için eksiksiz SEO rehberimizi okuyun. Bu, internette her yerde bulabileceğiniz yeni başlayanlar için sıradan bir SEO rehberi değil, arama motoru optimizasyonuna kendi başınıza devam etmek için bilmeniz gereken her şeyi yazdım!
SEO nedir?
SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. İçeriğinizi çevrimiçi olarak öne çıkacak şekilde optimize etme işlemidir, bu da Google gibi arama motorlarının belirli bir anahtar kelime için arama sıralamasında en üstte göstermesini sağlar.
İçeriğinizi doğru şekilde optimize ettiğinizde, içeriğinizin Google’da ve diğer tüm arama motorlarında üst sıralarda yer aldığını göreceksiniz.
SEO’nun geçmişi, arama motorlarının ilk ortaya çıktığı 90’lı yıllara dayanmaktadır. Günümüzde, temel bir pazarlama stratejisi ve sürekli büyüyen bir sektördür.
Blog yayınlarınızın arama sonuçlarında sıralanmasını istiyorsanız, insanların aradıklarıyla eşleşen içerik yazmanız gerekir. Bu, “arama amacı” olarak bilinir. Arama yapanın amacını tatmin ederseniz, işinizi yarı yarıya kolaylaştırmış olursunuz.
Not: SEO “arama motoru optimizasyonu” anlamına gelse de , Google’ın şu anki hakimiyetinde, sadece “Google optimizasyonu” terimini kullanabiliriz . Bu nedenle, bu kılavuzdaki tüm ipuçları ve teknikler esas olarak Google SEO ile ilgilidir, ancak pek çok şey evrenseldir ve diğer arama motorlarının optimizasyonu için geçerlidir.Google’ın web sitenizi sıralamak için kullandığı TÜM faktörleri ve algoritmaları tam olarak bilmenize gerek yoktur. Ancak başarılı olmak için SEO’nun temel bileşenlerini ele almanız gerekir.
- Sayfa içi SEO, içeriğinizde belirli kelimeleri kullanmaktan sitenizin kodlanma şekli gibi teknik yönlere kadar web sitenizde yaptığınız her şeydir.
- Sayfa dışı SEO, diğer otorite web sitelerinden geri bağlantı almak gibi, web sitenizi tanıtmak ve siteniz dışındaki otoritesini geliştirmek için yaptığınız her şeydir .
- Geri bağlantılar, diğer web sitelerinden aldığınız oylar. Google, bunları içeriğinizin en üstte sıralanacak kadar iyi olduğunun kanıtı olarak görür. Ne kadar kaliteli geri bağlantılara sahip olursanız, sıralama sizin için o kadar kolay olacaktır.
Sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO
Sayfa içi ve sayfa dışı SEO terimleri, SEO faaliyetlerini web sitesinde gerçekleştirip gerçekleştirmediğinize göre kategorilere ayırır.
Sayfa içi SEO rehberi
İçeriğin optimizasyonundan teknik yönlere kadar web sitesinde yapabileceğiniz her şeydir.
- Anahtar kelime araştırması
- İçerik optimizasyonu
- Başlık etiketi optimizasyonu
- Sayfa performansı optimizasyonu
- İç bağlantı
Amaç, arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğunu gösterirken hem mükemmel içerik hem de UX sağlamaktır.
Not: terimler SEO Sayfada ve teknik SEO bazen birbirinin yerine kullanılır ve bazen içerikle ilgili optimizasyonu (örn: başlık etiketleri) ve teknik olarak yönelimli optimizasyonu (örn: sayfa hızı) ayırt etmek için kullanılır.
Sayfa dışı SEO rehberi
Çoğunlukla arama motorlarına web sitenizin otoritesi ve değeri olduğunu göstermek için kaliteli geri bağlantılar elde etmekle ilgilidir. Bağlantı kurma aşağıdaki gibi teknikleri içerebilir:
- Konuk bloglama
- E-posta erişimi
- Kırık bağlantı kurma
Sayfa dışı SEO, web sitenizin güvenini ve otoritesini oluşturmada dolaylı bir etkisi olan sosyal medya pazarlaması ve markalaşma gibi diğer çevrimiçi pazarlama alanlarıyla da yakından bağlantılıdır .
Başarılı bir SEO stratejisinin hem sayfa içi hem de sayfa dışı SEO etkinliklerinden oluştuğunu unutmayın.
Kendi başıma SEO yapabilir miyim?
SEO kolay değil. Ama roket bilimi de değil.
Hemen uygulayabileceğiniz şeyler var ve çok daha fazla zaman ve çaba gerektirecek kavramlar var. Yani evet, kendi başınıza SEO yapabilirsiniz.
Tek soru, SEO’nun tüm yönlerini öğrenmek için biraz zaman ayırmaya istekli olup olmadığınız veya bir profesyonel tutup zamanınızı başka bir şeye mi yatıracağınızdır.
SEO'yu nasıl öğrenebilirim?
SEO öğrenmek için yapmanız gereken birkaç şey var:
- Güvenilir kaynakları okuyun
- Uygulamalı deneyim edinin
- Deneylerden korkmayın
- Çok sabırlı olun (SEO bir maratondur, kısa mesafe koşusu değil)
Bu kılavuzdaki şeyleri uygulamak, başlamak için harika bir yoldur 🙂
SEO öğrenmek ne kadar sürer?
Bu soruyu cevaplamak için, hemen hemen her SEO sorununa SEO uzmanlarının ortak bir cevabını kullanacağız: duruma göre değişir.
Temelleri anlamak sizi birkaç haftadan uzun sürmeyecek olsa da, bu disiplinin gerçek anlamda ustalaşması büyük ölçüde uygulamaya bağlıdır, bu da aylar hatta yıllar meselesidir.
Son olarak, SEO her zaman gelişiyor. Her zaman öğrenmeye devam etmeli ve en son güncellemeler, deneyler ve bulgularla güncel kalmalısınız.
SEO araçlarına ihtiyacım var mı?
SEO konusunda ciddiyseniz, çeşitli SEO araçları tarafından sağlanan yararlı verileri ve bilgileri ihmal etmemelisiniz. Size büyük bir rekabet avantajı sağlarlar ve çok fazla zaman kazandırırlar.
Arama Motorları
Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için SEO’nun nasıl yapılacağını açıkladığımız kısma geçmeden önce, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamanız gerekiyor.
Bu SEO rehberi 2. bölümünde, arama motorlarının ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve Google’daki en önemli SEO sıralama faktörlerinin neler olduğunu öğreneceksiniz. Arama motoru, insanların internette bilgi bulmasına yardımcı olan çevrimiçi bir araçtır. Tipik bir örnek mi? Google.
Bu SEO rehberi arama motorlarından bahsettiğimde, çoğunlukla Google’ı kastediyorum. iğer arama motorları benzer ilkeler üzerinde çalışır ve web siteniz Google için optimize edildiği sürece, hepiniz başka arama motorları için de hazırlıklı olmalısınız.
Sayfanızı doğru bir şekilde optimize ettiyseniz, botlar sayfanızı hedeflemek istediğiniz alakalı anahtar kelimeye göre indeksler. Bu, aşağıda ayrıntılı olarak bahsedeceğim Google’ın ve diğer arama motorlarının çeşitli algoritmalarına da bağlıdır.
Google’ın her bir web sayfasını nasıl sıralayacağını belirlemek için incelediği 200’den fazla farklı şey olduğunu biliyor muydunuz? Bunlara “sıralama faktörleri” denir.
Merak etmeyin, burada 200 tanesinin hepsini birden gözden geçirmeyeceğiz!
Hepsi çok önemli değil veya ilgilenmenizi gerektirmiyor. Size sadece en önemli sıralama faktörlerini nasıl optimize edeceğiniz konusunda bazı ipuçları vereceğim.
İşte en önemlileri:
- Etki Alanları
- Organik tıklama oranı
- Alan Kurumu
- Etki alanı alaka düzeyi
- Mobil kullanılabilirlik
- Bekleme süresi
- Toplam geri bağlantı sayısı
- İçerik kalitesi
Bu arada, bunların belirli bir sırası yok.
İşte hepsinin ne anlama geldiği hakkında biraz daha bilgi:
Yönlendiren alanlar, web sitenize bağlanan diğer web siteleridir. Size bağlantı veren yüksek otorite alanlarınız varsa, bu sadece web sitenizin otoritesini artırmakla kalmaz, aynı zamanda size Google’da daha üst sıralarda yer alma şansı da verir.
Organik tıklama oranı (TO), arama yapanın bir anahtar kelimeyi aradıktan sonra sayfanızı tıklama sayısı olarak tanımlanır. Yüksek bir TO’nuz varsa, başlangıçta sıraladığınız konumda kalma ve hatta sıralamalarda yükselme şansınız yüksektir.
Etki alanı yetkisi, kaliteli geri bağlantılar alarak ve arama için optimize edilmiş yüksek kaliteli içerik yayınlayarak zaman içinde oluşturduğunuz etki alanınızın yetkisidir.
Etki alanı alaka düzeyi, etki alanınızın ana konunuzla ilgili içeriğe sahip olması gerektiği anlamına gelir. Örneğin, bir seyahat blogunuz varsa, seyahatle ilgili konularda sıralama yapmanız daha kolay olacaktır. Teknoloji haberlerini veya tarifleri yayınlamaya başlarsanız, bunları arama sonuçlarında sıralamak çok daha zor olacaktır.
Mobil kullanılabilirlik, sitenizi tabletler ve akıllı telefonlar gibi mobil cihazlarda kullanmanın ne kadar kolay olduğunu ifade eder. Daha hızlı yüklenmesi için blogunuzun yükleme süresini iyileştirmeye yardımcı olur. Ayrıca genel kullanıcı deneyimi (UX) üzerinde çalışmanız gerekir.
Bekleme süresi, bir ziyaretçinin web sitenizde geçirdiği zamandır. Ziyaretçiniz içeriği gerçekten seviyor ve blogunuzdaki bilgileri gözden geçirmek için zaman harcıyor. İçeriğiniz kullanıcının amacını karşıladı ve arama sonuçlarına geri dönmeden ve farklı bir bağlantıya tıklamadan sitenizden ayrılıyor. Google bunu not alacak ve konumunuzda size bir engel oluşturabilir.
Toplam geri bağlantı sayısı, web’deki diğer sitelerden web sitenize verilen bağlantıların sayısıdır.
İçerik kalitesi söylemeye gerek yok! Oluşturduğunuz içerik ne kadar iyi olursa, iyi bağlantılar alma şansı o kadar artar. Bu, blogcular için SEO’nun temelidir.
Sıralamalarınız üzerinde olumlu bir etkisi olabilecek diğer önemli faktörler:
- İçerik derinliği
- Görüntü optimizasyonu
- Topikal otorite
- İyi yapılandırılmış bir sayfa
- Sosyal paylaşım
- HTTPS kullanımı
Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime araştırması, temel SEO görevlerinden biridir. Bu bölümde, anahtar kelimenizi nasıl bulacağınızı ve sıralayabileceğiniz karlı anahtar kelimeleri nasıl bulacağınızı öğreneceksiniz.
Öncelikle uygun anahtar kelime araştırması yapmadan optimize edilmiş bir gönderi yazamazsınız. Anahtar kelimeleri bulmanın çeşitli yolları vardır.
İlk göreviniz tohum anahtar kelimeleri bulmaktır. Daha fazla anahtar kelime fikri bulmak için atlama taşı olarak kullanacağınız kelime öbekleri. Bir kahve blogu çalıştırırsanız, “kahve çekirdekleri” , “kahve makineleri” veya “espresso” gibi basit ifadeler harika çalışacaktır.
Google, arama sayfasında birçok anahtar kelime önerisi sunar. Google Otomatik Tamamlama ile anahtar kelime fikirleriniz için büyük bir kaynak olabilir.
Otomatik tamamlama özelliği ile, tohum anahtar kelimenizi Google aramasına yazmanız yeterlidir ve öneriler otomatik olarak görünecektir.
Not: Google’ın yanı sıra, yeni anahtar kelime fikirleri bulmanıza yardımcı olabilecek birçok başka platform vardır. Bazı örnekler: Reddit, Quora, YouTube, forumlar, vs.
Amacınız, yüksek arama hacmine ve düşük anahtar kelime zorluğuna sahip alakalı anahtar kelimeler bulmaktır.
Doğru Anahtar Kelime Nasıl Seçilir
Sıralamanıza yardımcı olması için aşağıdaki faktörleri de göz önünde bulundurabilirsiniz.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve diğer SEO araçları bu istatistiklere bakmanıza yardımcı olabilir.
- Arama hacmi: Anahtar kelimelerinizi kısa listelediğinizde, yeterli hacme sahip olup olmadıklarını görmeniz gerekir. Anahtar kelimeniz yüksek bir arama hacmine sahipse, çok fazla trafik alma şansı vardır.
- Anahtar Kelime Zorluğu: Önce düşük rekabeti hedefleyin, daha hızlı sıralamanıza yardımcı olurlar.
- Anahtar Kelime Eğilimi: Seçtiğiniz anahtar kelimenin iyi olup olmadığına karar vermenin başka bir iyi yolu. Git Google Trends ve anahtar kelime girin. Google Trendler, anahtar kelimenizin trend olup olmadığını gösterecektir. Grafik yüksekse, bu doğru seçimi yaptığınız anlamına gelir.
Arama hacmi
Geçmişte, içerik oluşturucular yalnızca yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeleri bulmak için anahtar kelime araştırması yapıyorlardı.
Arama motoru algoritmalarını kandırmak ve organik aramada yüksek sıralamalar sağlamak için bunları içeriğe doldurdular. O zamandan beri, anahtar kelime araştırması çok daha karmaşık hale geldi.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile arama hacimleri karşılaştırması:
Birçok anahtar kelime araştırma kılavuzu, uzun kuyruklu anahtar kelimeler olarak adlandırılan anahtar kelimelere odaklanmanızı önerir. Daha spesifik ve genellikle daha fazla kelimeden oluşan anahtar kelimeler.
Nedeni basit:
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha düşük zorluk ve daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip olma eğilimindedir. Bunun nedeni, sorgunun daha spesifik olması, dolayısıyla kullanıcının alıcının yolculuğunda daha ileriye gitme şansı daha yüksektir.
Elbette, olumsuz tarafı daha düşük bir arama hacmi. Bu nedenle, tüm yönleri göz önünde bulundurmanız ve çaba ile potansiyel faydalar arasındaki dengeyi bulmanız gerekir.
Ayrıca, yalnızca yüksek hacimli anahtar kelimeler için sıralama her zaman mümkün değildir. Gerçek şu ki , yeni bir web sitesi olarak büyük anahtar kelimeler için sıralama yapamayacaksınız.
Anahtar kelime zorluğu
Sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri bulduğunuzda, rekabeti değerlendirerek bunun ne kadar zor olacağını bulmanız gerekir. Genellikle anahtar kelime zorluğu denen ölçü ile ifade edilir.
Çoğu araçta, anahtar kelime zorluk değeri 0 ile 100 arasında bir ölçekte gösterilir. Puan ne kadar yüksekse, anahtar kelime için 1. SERP’de sıralanması o kadar zor olur.
Anahtar kelime zorluğuna dikkat ederek:
- Nişinizdeki “büyük” anahtar kelimelerin ve “büyük” oyuncuların ne olduğuna dair harika bir genel bakış elde edeceksiniz.
- Sıralamak için gerçek bir şansınız olan anahtar kelimeleri tanımlayabileceksiniz.
- Henüz çok fazla yetkiniz olmasa bile size sonuç getirebilecek anahtar kelimelere odaklanarak çok fazla zaman kazanabileceksiniz.
İçerik Optimizasyonu
İçeriğin kral olduğunu söylüyorlar. Kulağa klişe gelse de, bu konuda pek çok gerçek var. SEO ve içerik birbirine bağlıdır. Bu nedenle, bu SEO rehberinde başarılı bir içerik stratejisi oluşturmaya yönelik bazı pratik ipuçlarını paylaşmaya karar verdim.
İçerik stratejiniz, nişinizin ve hedef kitlenizin ihtiyaçlarının doğru bir şekilde anlaşılmasına dayanmalıdır.
Bu süreçteki ilk adımı doğru anahtar kelimeleri bulma önceki bölümde ele aldık. İkinci adım konuları belirlemektir.
Şimdi, çoğu zaman anahtar kelime aynı zamanda bağımsız bir konudur. Ama her zaman böyle değil.
Bir çevrimiçi pazarlama blogu yazdığınızı ve aşağıdakiler gibi birkaç anahtar kelime bulacağınızı varsayalım:
- bir blog nasıl başlatılır
- nasıl blog oluşturulur
- bir bloga nasıl başlarsın
- kendi blogunu nasıl başlatırsın
Kelimelerin farklı olmasına rağmen hepsinin aynı şey olduğunu fark edebilirsiniz, tek konu: bir blog oluşturmak.
Her biri için ayrı bir gönderi oluşturmanın bir anlamı yok. Bunun yerine, onları tek bir konu altında grupluyoruz “bir blog nasıl oluşturulur” ve bu anahtar kelimelerin her biri için potansiyel olarak sıralanabilecek kapsamlı bir kılavuzda ele alıyoruz.
Konuyu belirledikten sonra, anahtar kelime seviyesine geri dönebilir ve konunuzu en iyi temsil edecek birini seçebilirsiniz.
1 sayfa = 1 konu = 1 odak anahtar kelimeOdak anahtar kelimesini seçmek için, önceki bölümde kapsamlı olarak ele aldığımız anahtar kelime araştırma ilkelerini izlemelisiniz. Arama hacmini, zorluğunu ve alaka düzeyini göz önünde bulundurun.
Anahtar Kelime Optimizasyonu
Bir odak anahtar kelimeniz olduğunda, sayfanızı verilen konu için optimize etmek için kullanmalısınız.
Focus anahtar kelimesini kullanabileceğiniz tüm olası öğelerin listesi:
- Başlık etiketi ve meta açıklama
- URL
- Başlıklar ve alt başlıklar
- Görüntü meta verileri
- İç bağlantıların bağlantı metni
Başlık etiketi ve meta açıklama
Focus anahtar kelimenizi başlık etiketine (ve daha az ölçüde meta açıklamaya) koymak çok önemlidir. İdeal olarak, başlangıca olabildiğince yakın.
Belirli bir konu hakkında yazarsanız, hedef anahtar kelimenin sayfanın içeriğini özetleyen sayfa üzerindeki öğelerde görünmesi doğaldır.
URL
URL’leriniz kısa ve okunması kolay olmalıdır. En önemli SEO faktörü değil, ancak yardımcı olabilir.
Avantajlardan biri : Birisi sayfanıza “açık URL” denen bağlantıyla bağlanırsa, geri bağlantı, odak anahtar kelimenizi içerecektir.
Başlıklar
Odak anahtar kelimenizi sayfanın H1 başlığında kullanmak en iyi uygulamadır. Uygun olduğu takdirde bazı alt başlıklarda kullanılabilir.
Görüntü meta verileri
Odak anahtar kelimenizi çeşitli görüntü meta verilerine ekleyebilirsiniz, yani:
- görüntü dosyası adı
- resim başlığı
- resim yazısı
- resim alt metni
Alt metin, SEO açısından en önemlisidir – görme engelli ziyaretçilerin yanı sıra tarayıcılar (resminizi de “göremeyen”) için resmi açıklar.
İç bağlantıların bağlantı metni
Son olarak, odak anahtar kelimesini dahili bağlantılarınızın bağlantı metninde kullanmalısınız.
Bağlantı metni, bağlantının görünen kısmıdır. Focus anahtar kelimesini içeriyorsa, bağlantı kurduğunuz sayfanın ne hakkında olduğunu Google’a bildirirsiniz.
İçeriğin Kalitesi
Günümüzde, hemen hemen her anahtar kelime için sıralama, geçmişte olduğundan çok daha zordur. Çoğu niş aşırı doymuştur. Ancak mükemmel şekilde çalışan bir strateji var: Rakiplerinizden 10 kat daha iyi içerik oluşturmak.
Daha iyi kalite
- Konuyu rakiplerinizden daha kapsamlı bir şekilde ele alın (kelimenin tam anlamıyla en üst sıradaki sayfalara bakabilir ve nelerin daha iyi yapılabileceğini anlamaya çalışabilirsiniz).
- Daha güncel bilgiler ve veriler sağlayın.
- Daha fazla uzmanlık (nişinizdeki uzmanların görüşlerini öne çıkarın) ve güvenilirlik sağlayın (güvenilir kaynakları belirtin).
- Özgün olun, benzersiz veriler kullanın, yeni açılar sağlayın, deneyler yapın.
- Yüksek kaliteli diğer ilgili kaynaklara bağlantı.
Daha iyi tasarım
- En önemli içerik parçalarınız için benzersiz bir düzen kullanın.
- Görsel olarak çarpıcı medya ekleyin (resimler, infografikler, çizelgeler, gifler, ekran görüntüleri, videolar).
- Kendi illüstrasyonlarınızı kullanın ve stok fotoğraflardan kaçının.
Daha iyi UX
- Metnin okunabilir olduğundan (yazı tipi ve boyutu) ve dil bilgisi hatalarının bulunmadığından emin olun
- Metin duvarlarından kaçının – kısa, anlaşılması kolay paragraflar yazın
- Daha uzun sayfalar için gezinme öğelerini (örneğin içindekiler tablosu) kullanın
- Alıntılar, bilgi kutuları, madde işaretli listeler, kalın cümleler kullanın
- Teknik yönleri optimize edin.
İçerik Uzunluğu
Pek çok insan içerik uzunluğunun sıralama faktörlerinden biri olduğunu düşünüyor. Backlinko tarafından yapılan ve yaklaşık 2.000 kelimelik gönderilerin Google’da daha iyi sıralandığını gösteren iyi bilinen bir çalışma var.
Google’da daha uzun içeriğin daha iyi sıralandığı doğru olsa da, sıralamaları yükseklere getiren kelimelerin sayısı değildir. Uzun gönderilerin genellikle konuyu daha kapsamlı bir şekilde ele alması gerçeğidir.
Peki içerik uzunluğuna nasıl yaklaşmalı?
- İçeriğin ne kadar uzun olması gerektiğine dair kabaca bir fikir vermek için odak anahtar kelimeniz için sıralayan sayfaların ortalama kelime sayısına bakın. (örneğin 1. SERP’deki her gönderide 2.000+ kelime varsa, büyük olasılıkla 800 kelimelik bir makale ile sıralama yapmayacaksınız)
- Konuyu, potansiyel bir okuyucunun bilmek isteyebileceği her şeyi kapsayan kapsamlı bir şekilde ele alın.
- Her zaman yüksek sayıda kelimenin tek başına sıralamanızı iyileştirmeyeceğini unutmayın. Sadece miktara değil içeriğin kalitesine odaklanın.
Teknik SEO
Önceki bölümde, içerikle ilgili sayfa içi SEO tekniklerini ele aldık. Şimdi, daha teknik yönlere bir göz atacağız.
İç bağlantı
İç bağlantı, oldukça gözden kaçan bir SEO uygulamasıdır.
Evet, harici geri bağlantılar SEO’da çok önemlidir, ancak uygun bir iç bağlantı yapısına sahip olmak da aynı derecede önemlidir.
İşte nedeni:
- Dahili bağlantılar, web sitenizin taranabilirliğini iyileştirir. Sayfalarınız birbiriyle iyi bağlantılıysa, arama motoru tarayıcılarının tüm sayfalarınızı bulması ve dizine eklemesi daha kolay olur.
- Dahili bağlantılar, kullanıcı deneyimini ve etkileşimi iyileştirir. Net bir navigasyonunuz varsa, ziyaretçileriniz ihtiyaç duydukları şeyi daha kolay bulacaktır. İlgili bağlamsal bağlantılarla, yanıtlarını başka bir yerde bulmak için web sitesinden ayrılmak yerine içeriğinizle daha fazla zaman geçireceklerdir.
- İç bağlantılar sıralamanızı iyileştirebilir. Evet, iç bağlantılar da bağlantı eşitliğini geçer. Bir sayfada açıklayıcı bağlantı metinleri olan çok sayıda alakalı dahili bağlantı varsa, Google bağlantılı sayfayı daha iyi anlayacak, sayfa yapınız içinde önemli olduğunu düşünecek ve onu daha fazla öne çıkaracaktır.
İyi bir dahili bağlantının altın kuralı şudur: Herhangi bir sayfa, ana sayfanızdan en fazla 3 tıklama uzakta olmalıdır.
Dahili bağlantının en büyük avantajı; Dış bağlantıların aksine, iç bağlantılar tamamen sizin elinizde.
Site Haritaları
Site haritası, bir web sitesindeki arama motorları tarafından taranabilen tüm sayfaların yapılandırılmış bir listesidir. Birine sahip olmak, tarayıcıların tüm sayfalarınızı bulmasına izin vermenin başka bir yoludur.
Bir site haritasından ne tür siteler yararlanacak (Google’a göre):
- Yüzlerce veya binlerce sayfadan oluşan büyük web siteleri
- Çok az geri bağlantısı olan veya hiç olmayan yeni siteler
- Çok fazla dahili bağlantısı olmayan web siteleri (örneğin, dahili bağlantısı olmayan sayfalar içerirler)
- Çok sayıda medya dosyası içeren web siteleri (örn. Resim galerisi)
Bir site haritasını nasıl oluşturacağınızdan emin değilseniz ve web siteniz WordPress üzerinde çalışıyorsa (ki büyük olasılıkla), site haritasını Yoast SEO eklentisiyle oluşturmanızı öneririz.
Google’a site haritanız hakkında bilgi vermek için, onu Google Search Console’a gönderebilirsiniz.
Ardından Google Arama Konsolu > Site Haritaları’na gidin ve bunu Yeni site haritası ekle’nin altına yapıştırın.
HTTPS
Bugünlerde SSL sertifikası kullanmamanın hiçbir mazereti yok.
Web sitenizin ziyaretçilerinin güvenliği sizin için bir öncelik olmalıdır.
Sadece bariz nedenlerden dolayı değil, aynı zamanda HTTPS protokolünün kullanımının 2014 yılında küçük bir sıralama sinyali haline gelmesinden dolayı. Diğer bir deyişle, HTTPS kullanmazsanız web siteniz Google’da daha kötü performans gösterebilir.
Mobil uyumluluk
2019 itibariyle Google, mobil öncelikli dizine eklemeyi kullanmaktadır . Bu, web sitelerinin çoğunun masaüstü sürüm yerine mobil sürümlerinde tarandığı ve dizine eklendiği anlamına gelir.
Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak önemli bir SEO görevidir.
Pratikte şu anlama gelir:
- Duyarlı bir düzen
- Mobil cihazlarda gezinmesi kolay menü
- Sıkıştırılmış görüntüler
- Agresif pop-up yok
- Okunabilir bir yazı tipi
Web sitenizin mobil uyumlu olup olmadığından emin değilseniz, Google’dan bu araçla test edebilir veya Search Console’a gidip Mobil Kullanılabilirlik bölümünde herhangi bir sorun olup olmadığını görebilirsiniz.
Neyse ki, geliştiricilerin çoğu bu günlerde mobil uyumluluğu göz önünde bulunduruyor, bu yüzden kaliteli bir WordPress teması seçerseniz.
Sayfa hızı
Sayfa hızı, teknik SEO’nun en önemli yönlerinden biridir ve temel bir UX faktörüdür. Hiç kimse bir sayfanın yüklenmesi için birkaç saniyeden fazla beklemek istemez.
Dahası, sayfa hızı onaylanmış bir sıralama faktörüdür. Web sitesi hızınısı optimize etmeniz sıralama açısından oldukça önemlidir.
Başlık Etiketleri ve Meta Açıklamaları
Başlık etiketi ve meta açıklama, sayfanın başlığını ve açıklamasını temsil eden HTML öğeleridir. Arama sonuçlarında veya sayfa sosyal medyada paylaşıldığında görüntülenirler.
SEO açısından çok önemlidirler. İyi yazılmış bir başlık etiketi ve meta açıklama, SERP’de kullanıcının dikkatini çekmek için tek şansınızdır.
İyi bir başlık etiketi ve meta açıklamanın nasıl yazılacağına ilişkin bazı ipuçları:
Focus anahtar kelimesini ekleyin
Önceki bölümde bahsettiğimiz gibi, bir sayfanın başlık etiketi ve meta açıklaması odak anahtar kelimenizi koymak için iyi bir yerdir. En iyi uygulama, odak anahtar kelimesini başlık etiketinin başlangıcına yerleştirmektir. Yine de zorunlu değildir ve onu zorlamamalısınız.
Uzunluk konusunda dikkatli olun
Çok uzunlarsa, Google tarafından kısaltılır ve bu çok hoş görünmez ve tıklama oranınızı düşürebilir.
Uzunluk kontrolünün yanı sıra, herhangi bir konumdaki herhangi bir anahtar kelime için gerçek SERP sonuçlarını kontrol etmenize ve bunları snippet’inizle karşılaştırmanıza ve rakipleriniz için neyin işe yaradığından ilham almanıza olanak tanır.
Kalabalıktan sıyrılın
Başlık etiketinizi benzersiz kılmak için kullanabileceğiniz bazı öğeler şunlardır:
- soru
- numara
- yıl
- büyük harfli bir kelime
- parantez
- senin markan
Geri Bağlantılar
Arama motoru optimizasyonunun en önemli yönlerinden biri olan geri bağlantıları tartışacağız.
Geri bağlantı nedir?
Geri bağlantı, bir sayfadan diğerine bağlantıdır. A sayfası B sayfasına bağlantı veriyorsa, B sayfasının A sayfasından bir geri bağlantısı olduğunu söyleriz.
Geri bağlantılar, en önemli sıralama sinyallerinden biridir. Geri bağlantıların ve sıralamaların miktarı ve kalitesi arasında doğrudan bir ilişki vardır.
Geri bağlantılar neden bu kadar önemli?
Geri bağlantılar, en başından beri arama motoru algoritmalarında çok etkili bir faktör olmuştur.
Akademik atıf olarak çalışırlar. Arama motoru geliştiricileri, birçok kaliteli kaynağın belirli bir sayfaya bağlantı vermesinin sayfanın değerli ve güvenilir olduğu anlamına geldiğini fark etti.
Tüm geri bağlantılar eşit oluşturulmaz.
Dahili ve harici bağlantılar ile standart ve nofollow bağlantıları arasındaki bariz farklılıkların yanı sıra, iki geri bağlantı, diğer birçok faktöre bağlı olarak farklı değerlere sahip olabilir.
Analizler ve ölçümler
Eksiksiz SEO rehberi son bölümünde, her web sitesi sahibinin bilmesi ve kullanması gereken temel veri analizi araçlarına ve ölçümlerine bir göz atacağız.
Web sitesi analizi, arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçasıdır.
Web sitenizin performansını izlemek ve analiz etmek için doğru araçları kullanmak , aşağıdakiler gibi önemli SEO sorularını yanıtlamanıza yardımcı olacaktır :
- Google’da hangi anahtar kelimeleri sıraladınız?
- Sayfalarınızın arama sonuçlarındaki tıklama oranı nedir
- Ziyaretçileriniz hangi ülkeden geliyor
- Size en çok trafiği hangi kanallar getiriyor?
- Ziyaretçileriniz sayfalarınızla nasıl etkileşimde bulunur?
- En çok ziyaret ettiğiniz sayfalar neler
Temel bilgileri anlamanıza yardımcı olmak için, her web sitesi sahibinin sahip olması gereken 3 önemli analiz aracını ele alacağız: Google Arama Konsolu , Google Analytics ve bir sıralama izleme aracı.
Google Arama Konsolu
Search Console, web yöneticilerinin sitelerinin Google Arama’da nasıl performans gösterdiğini görmelerine ve web sitelerinin görünürlüğünü optimize etmelerine yardımcı olan, Google’ın sunduğu ücretsiz bir çevrimiçi araçtır.
Google Arama Konsolu, değiştirilmesi zor olan önemli bir araçtır. Her web sitesi sahibi bunu kullanmalıdır.
Search Console, web sitenizin performansına ilişkin temel bir genel bakıştan ele almanız gereken kritik sorunların raporlarına kadar çeşitli kontrol panellerinden oluşur.
- Performans: sitenizin Google Arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğiyle ilgili bilgiler verir
- URL incelemesi: size Google’ın herhangi bir sayfanızın dizine eklenmiş sürümü hakkında bilgi verir
- Kapsam: Google’da hangi sayfaların indekslendiğini gösterir ve indeksleme ile ilgili sorunları bildirir
- Site Haritaları: yeni bir site haritası eklemenizi ve önceki gönderimlerinizi veya sorunlarınızı görmenizi sağlar
- Kaldırma: herhangi bir sayfanın arama sonuçlarından geçici olarak engellenmesi için bir araç görevi görür
- Geliştirmeler: geliştirmeleriniz (AMP, site bağlantıları vb.) Ve kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik sorunları hakkında bilgi sağlar
- Manuel işlemler: Google’dan herhangi bir manuel ceza alıp almadığınızı gösterir
- Güvenlik sorunları: sitenizde tespit edilen tüm güvenlik sorunlarını bildirir
- Bağlantılar: bağlantılarınıza temel bir genel bakış sağlar (hem harici hem de dahili)
En çok zaman geçireceğiniz rapor ve bu bölümde daha yakından inceleyeceğimiz rapor , Performans raporudur.
Performans raporu
Performans raporu, sitenizin Google Arama’daki performansına ilişkin ayrıntılı bir genel bakış sağlayacaktır.
İhtiyaç duyduğunuz verileri görmek için yapılandırabileceğiniz 3 ana alandan oluşur:
- Üst filtre: arama türünü, tarih aralığını seçmenize ve boyutları filtrelemenize olanak tanır
- Metrik grafiği: 4 ana ölçümle (tıklamalar, gösterimler, ortalama TO ve ortalama konum) grafiği gösterir; metriklerin herhangi bir kombinasyonunu tıklayarak seçebilirsiniz
- Veri tablosu içeren boyut sekmeleri: tercih edilen boyutu seçmenize ve verileri basit bir tabloda görmenize olanak tanır.
Düşük tıklama oranına sahip en iyi performans gösteren sorgulara bakın ( Ortalama TO metriğini kullanarak veya Gösterimleri ve Tıklamaları karşılaştırarak ).
Sorgu için sıralanan sayfa için daha iyi bir başlık etiketi ve meta açıklama yazarak TO’yu iyileştirme şansınız yüksek.
Google Analytics
Google Analytics, web sitesi trafiğini ve kullanıcı davranışını izleyen ve raporlayan ücretsiz bir web sitesi analiz aracıdır. Bir ton yararlı veri sunan güçlü bir araçtır.
Sorun şu ki, yeni başlayanların çoğu, GA hesaplarını açarken kendilerini kaybolmuş ve bunalmış hissediyor. Bu tamamen normaldir. Çok fazla rapor, çok fazla ölçüm, çok fazla farklı grafik var.
Peki, Google Analytics kullanmayı nasıl öğrenirsiniz?
Adım adım.
Google Analytics, çeşitli raporlardan oluşur.
Ana gösterge tablosu, size temel performans ölçütlerine hızlı bir genel bakış gösterecektir. Daha fazlasını görmek için ayrıntılı raporlara gidebilirsiniz.
Raporlar, ne tür veriler sağladıklarına göre 5 ana kategoriye ayrılır . Bunları sol menüde bulabilirsiniz.
- Gerçek zamanlı – kullanıcıların gerçek zamanlı olarak gerçekleşen etkinliği
- Hedef kitle – ziyaretçileriniz hakkında bilmeniz gereken her şey (demografi, ilgi alanları, kullanılan teknoloji vb.)
- Edinme – trafiğinizin geldiği yer (trafik kanalları, en çok yönlendiren sayfalar, vb.)
- Davranış – ziyaretçilerin web sitenizde ne yaptıkları (hangi sayfaları ziyaret ettikleri ve onlarla nasıl etkileşim kurdukları)
- Dönüşümler – ziyaretçilerinizin nasıl dönüşüm sağladığına ilişkin ayrıntılar (hedeflerinize göre; örneğin satın alma, abonelik, bağlı kuruluş bağlantısı tıklama vb.)