SEM, Arama Motoru Pazarlamacılığı anlamına gelir.
Kime sorduğunuza bağlı olarak, arama motoru pazarlamacılığı birkaç farklı anlama gelebilir. Normalde SEM, Google Ads gibi ücretli arama ağı reklam kampanyalarına atıfta bulunmak için kullanılır. Ancak, bazıları ücretli olsun ya da olmasın, bir arama motorunda gerçekleşen tüm pazarlama eylemlerine atıfta bulunmak için kullanabilir.
Bu makalede, SEM’in ne olduğunu, avantajlarının neler olduğunu ve arama motoru pazarlamacılığı dünyasına başlamanıza yardımcı olacak temel kavramları açıklayacağım.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması nedir?
SEM veya arama motoru pazarlamacılığının tam olarak nelerden oluştuğunu tanımlamak zor olabilir.
SEM, arama motorları aracılığıyla web sitelerinin ve web sayfalarının görünürlüğünü optimize etmeye yardımcı olan araçlar, teknikler ve stratejilerle tanımlanır. Kısacası, SEM’in amacı Google ve diğer benzer sitelerde daha iyi arama motoru konumlandırması elde etmektir.
Genel olarak, Google arama sayfaları ve diğer siteler iki tür sonuç gösterir:
- Organik sonuçlar: Hangi sonuçların gösterileceğini bilmek için arama motoru, belirli bir sorguya hangi web sitelerinin en iyi yanıt vereceğini söyleyen bir algoritma kullanır. Google’ın algoritması, alaka düzeyine (web içeriği) ve otoriteye (diğer sayfalardan bağlantılar) dayanmaktadır. Organik listeleri konumlandırmak için kullanılan teknikler ve araçlar kümesi SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) olarak bilinir.
- Ücretli sonuçlar: Organik listelerden farklı olarak, burada reklam veren her tıklama için ödeme yapmalıdır. Arama motorlarında reklam satın alarak trafik elde etmek için, Google Ads gibi arama motoru reklamcılık çözümlerine başvurmanız gerekecektir. Bu sistem aynı zamanda PPC (tıklama başına ödeme) veya TBM (tıklama başı maliyet) olarak da adlandırılır.
Arama Motoru Pazarlaması hem SEO tekniklerini hem de arama motoru reklamcılığını kapsar. Bununla birlikte, çoğu pazarlamacı SEM’i yalnızca arama motoru reklamcılığına veya ücretli sonuçlara atıfta bulunmak için kullanır.
Neden SEM Kullanılır?
Dijital pazarlama stratejinize SEM’i dahil etmenin birçok nedeni vardır. Bunlar, markanız için Arama Motoru Pazarlamasını kullanmanın avantajlarından sadece birkaçıdır.
- Sayfanıza yüksek nitelikli trafik getirin. Herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin temellerinden biri, doğru kullanıcıları açılış sayfalarınıza çekmektir. Arama motoru pazarlaması, kullanıcıların aradıkları kelimelere göre filtreleme yapmalarına izin vererek kullanıcıların dikkatini çekmede ve tıklama oluşturmada çok etkilidir. Bu, trafiğinizin markanızla potansiyel olarak ilgilenen insanlardan oluşmasını sağlar.
- Markanızı veya şirketinizi tüm dünyada tanınır hale getirin. Kendinizi Google’ın zirvesine yerleştirmek, markanız için görünürlük elde etmenin harika bir yoludur. Web sitenizi ilk sayfada görmek, kullanıcının sayfayı tıklamasalar bile çözmek istedikleri ihtiyaç ile ilişkilendirmesine olanak tanır.
- Dönüşümler oluşturun. Google Ads, dönüşümleri ölçmek için birçok yol sunar ve böylece reklamlarınızın gerçekten etkili olmasını sağlar.
- Sıkı bir bütçeyle sonuç alın. Arama motoru reklamcılığı çözümleri, her zaman bütçe ihtiyaçlarınıza göre ayarlanabilir. Büyük bir yatırıma ihtiyacınız yoktur, bu nedenle bunlar küçük ve orta ölçekli işletmeler için uygundur. Markanız büyüyorsa, sınır gökyüzüdür!
SEM’in Avantaj ve Dezavantajları
Kuşkusuz, arama motoru pazarlaması neredeyse her tür marka için güçlü bir araçtır. Ne zaman ve nasıl kullanılacağını değerlendirmek için, bazı avantajlara ve dezavantajlara bakalım.
Avantajlar
- Oldukça ölçülebilir: Google Ads gibi araçlar size kampanyanızın gelişimiyle ilgili son derece ayrıntılı raporlar verir, böylece reklamlarınıza ne olduğunu her zaman öğrenebilirsiniz. Ek olarak, her şeyin mükemmel şekilde kontrol edilmesini sağlamak için Analytics ile entegrasyondan yararlanabilirsiniz.
- Gerçek zamanlı izleme: Analitik arayüzü, her an neler olduğunu görmenizi sağlar ve aradığınız sonuçları elde edebilirsiniz.
- Tıklama başına ödeme: Bununla, yalnızca sonuç alırsanız ödeme yaparsınız. Yatırım yapmak istediğiniz maksimum günlük bütçenin yanı sıra ödeyebileceğiniz maksimum tıklama başına maliyeti kontrol edebilirsiniz. Bu şekilde kampanyanın karlı olduğundan emin olursunuz.
- Hız: SEO veya içerik pazarlaması gibi diğer tekniklerle ilgili olarak, arama motoru reklamcılığı, nispeten hızlı, büyük ölçekli sonuçlar elde etmenizi sağlar.
- Herkesin ulaşabileceği mesafede: Bütçe yatırımı ölçeklenebilir olduğundan, bu çözüm hem büyük şirketler hem de KOBİ’ler için işe yarar. Anahtar kelimelerin ilk sıralarına ulaşmak için hepsi eşit koşullarda rekabet eder.
- Segmentasyon: Son olarak, bu aracın bir başka olumlu yanı, büyük bölümleme olanaklarıdır. Anahtar kelimelere odaklanarak, sizinle aktif olarak ilgilenen kullanıcılara ulaşacaksınız. Ayrıca konum, dil veya davranış gibi diğer faktörlere göre de filtreleyebilirsiniz.
Dezavantajları
- Daha yüksek uzun vadeli maliyet: Açık olmak gerekirse, SEM yalnızca siz ödeme yaparken çalışır. Zamanla kampanyalarınızı optimize edebilir ve tıklama başına maliyetleri düşürebilirsiniz, ancak aldığınız her ziyaret için ödeme yapmaya devam etmeniz gerekecektir.
- Yüksek rekabet seviyesi. Arama Motoru Pazarlaması popüler hale geldi ve aynı anahtar kelimeler için kendilerini konumlandırmak için rekabet eden birçok şirket var. Bu rekabet, maliyetlerin artmasına neden olur ve bazen iyi bir yatırım getirisi elde etmek zor olabilir.
SEM Sözlüğü
Bitirmek için, arama motoru reklamcılığı dünyasında ilerlemek için ihtiyaç duyduğunuz temel kavramları gözden geçirelim. Aramaların büyük çoğunluğu için Google’ı kullandığımızdan, Google Ads’de kullanılan terimleri açıklayacağım.
- Anahtar kelimeler: anahtar kelimeler, tüm arama motoru pazarlamacılığının temelidir. Anahtar kelimeler, reklamınızın kullanıcılara görünmesini sağlayacak kelimeler, kelime grupları veya kelime öbekleridir.
- Metin reklam: arama motorlarında gösterilen standart reklam türü. Genellikle bir başlık, iki satır metin ve özelleştirilebilir bir bağlantıya sahiptirler.
- Reklam grubu: Reklam grupları, reklam kümeleri ve anahtar kelimelerdir. Bunlar, günlük bütçeyi ve reklamların görüneceği ülkeleri veya bölgeleri tanımlayabileceğiniz kampanyalar halinde gruplandırılmıştır.
- Arama ağı: Arama motorunun reklamlarınızın görünebileceği bölümü.
- Gösterimler: Bir reklamın gösterilme sayısı.
- Tıklamalar: Bir reklamın tıklanma sayısı.
- TO: Bir tıklama oluşturan gösterimlerin yüzdesi.
- TBM: Ortalama tıklama başı maliyet. Bütçeyi aşmamanızı garanti etmek için bir maksimum TBM tanımlayabilirsiniz.
Bugün SEM bir zorunluluktur. Bununla birlikte, SEO gibi diğer araçlarla birlikte kullanıldığında çok daha güçlüdür. Anahtar kelimelerin incelenmesi, arama motoru stratejimizin temel direğidir.