İster deneyimli bir dijital pazarlamacı olun, ister sektörde yeni olun, sosyal medya pazarlamasının dijital pazarlama stratejinizde ne kadar önemli olduğunu bilmeniz gerekiyor. Ancak, sosyal medya her gün ve her zamankinden daha hızlı değişiyor. Neredeyse haftalık olarak demografiler arasında popülerlik açısından güncellemeler ve değişiklikler görünüyor.
Bir dijital pazarlamacı olarak, çeşitli sosyal medya platformlarındaki kullanıcı davranışlarını, aralarındaki farkları ve sizin veya müşterilerinizin işletmelerine en çok hangi platformların fayda sağladığını daha iyi anlamak için nasıl çalışabilirsiniz?
İşte burada sosyal medya demografisinin büyüsü devreye giriyor. Belirli sosyal medya kanallarını kimin kullandığı, dünyanın neresinde bulunduğu ve hangi içerikle ilgilendikleri konusundaki farklılıklara dikkat ederek, en iyi platformu seçmeniz gereklidir.
Sosyal Medya Demografisi Nedir?
Kısacası, sosyal medya demografisi belirli sosyal medya platformlarını düzenli olarak kullanan değişen kitlelerdir. Bu demografiyi anlayan dijital pazarlamacılar, her sosyal medya ağındaki değişen demografinin ihtiyaçları ve alışkanlıklarıyla uyumlu sosyal medya stratejileri geliştirebilir.
Sosyal medya demografisi, sosyal medya reklamcılığına yatırım yapmak isteyenler ve sosyal medya ağlarını tam potansiyelleriyle kullanarak pazarlama bütçelerini genişletmek isteyenler için çok büyük bir değere sahiptir.
Bu sosyal medya ağlarına kaydolmak ücretsiz bir hizmettir, bu nedenle işlerini büyütmek isteyenler veya para biriktirmek isteyenler için, para harcamadan bir topluluk oluşturmak için sosyal medya ağlarını en iyi şekilde nasıl kullanacaklarını öğrenmek çok önemlidir.
Hedef demografinizin düzenli olarak kullanma olasılığının en yüksek olduğu platformları daha iyi anlamak için büyük sosyal medya ağlarının aşağıdaki demografilerini inceleyin.
Sosyal Medya Demografisi
Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı çalışanlar için bir dijital ağ hizmeti sağlayıcısı olan LinkedIn, liderler ve çalışan profesyoneller için profesyonel ilişkileri beslerken bağlantı kurmaları için mükemmel bir sosyal medya platformudur. Gönderme, iş arama ve bilgi içeriği paylaşma özelliğiyle LinkedIn, 25 ila 49 yaş arasındaki kişiler arasında popülerdir. 660 milyon kayıtlı üyesiyle LinkedIn, sayısız kullanıcının kariyer başarısı için faydalıdır. HootSuite’e göre, LinkedIn’de kadın ve erkeklerin eşit temsili var.
Dijital pazarlama stratejinize bağlı olarak, bu platformdaki kullanıcıların büyük olasılıkla kentsel alanlarda yaşadığını bilmek faydalı olabilir.
Kendiniz veya bir müşteriniz için profesyonel bağlantılar kurmaya ve ağınızı büyütmeye çalışıyorsanız, LinkedIn bu sonuçları elde etmek için en olası platformdur.
Kullanıcılar açısından dünyanın en büyük sosyal medya platformudur ve her ay 2,6 milyardan fazla aktif kullanıcı oturum açar. Türkiye’de, yetişkinlerin yaklaşık %72’si Facebook’ta kayıtlıdır ve erkeklerden daha fazla kadın oturum açar.
Türkiye’deki bir kitleyi hedefleyen bir dijital pazarlamacıysanız, platformu kullanan yetişkinlerin çoğunluğunun her yıl 75.000 dolardan fazla kazandığını ve üniversite diplomasına veya başka bir eğitim biçimine sahip olduğuna dikkat etmek faydalı olabilir .
Facebook, Y kuşağı ve X Kuşağı yaş demografisindekileri hedeflemek için harika, ikincisi platformda günde yaklaşık 54 dakika harcıyor.
Facebook bu kadar geniş bir erişime sahip olduğundan, herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin hayati bir bileşenidir. İster bir e-ticaret siteniz olsun, ister küresel bir işletme olun, Facebook küresel bir kitleye ulaşmanıza olanak tanırken, öne çıkan Facebook gönderileri, dijital pazarlama erişiminizi optimize etmek için son derece spesifik demografik ve coğrafi alanları hedefleyebileceğiniz anlamına gelir.
2012’den beri Facebook’a ait olan Instagram, harika bir şekilde seçilmiş görsel koleksiyonlarına ev sahipliği yapan fotoğraf tabanlı bir platformdur. Yalnızca hashtag kullanımıyla içeriğinizin erişimini genişletmekle kalmaz, aynı zamanda ilişkiler geliştirebilir ve markanızı Instagram öncesi bulması daha zor olan tüm çevrimiçi toplulukla uyumlu hale getirebilirsiniz .
Her gün 800 milyon kayıtlı kullanıcıdan 500 milyonu arkadaşlarının fotoğraflarına göz atmak, resimleri beğenmek ve kendi içeriklerini paylaşmak için oturum açıyor. Instagram Stories, kullanıcıların hayatlarının kısa parçalarını anında paylaşabilecekleri veya sınırlı bir süre için gösterilen fotoğrafları yayınlayabilecekleri, platformun en güçlü etkileşim araçlarından biridir.
Instagram kullanıcı tabanının 35 yaşın altında olmanın, bu platform genç kitlelere yönelik içerik hedefleme için mükemmeldir. Marka etkileyicileri sponsorlu içeriği paylaşabilirken, profesyonel görsel içerik marka sadakati ve kişiliği oluşturmak için kolayca paylaşılabildiğinden, markalar için hızla popüler bir platform haline geldi.
Pinterest, kullanıcıların ilgi alanlarıyla alakalı içeriği “sabitleyebileceği” başka bir görsel tabanlı platformdur. Bu dijital panolar, herkese açık veya özel olabilir ve kullanıcıların benzersiz kişilikleri, beğenileri ve ilgi alanları etrafında dönen dijital bir alan oluşturmasına olanak tanır.
Markalar ve perakendeciler için bir başka popüler platform, “satın alınabilir pinler” damgasını vurdu. Bir e-ticaret markası için dijital pazarlamacıysanız, müşterinizin Pinterest’te aktif bir varlığı olması çok önemlidir. Pinterest kullanıcılarının %80’i platformu mobil cihazlarıyla kullanmayı tercih ediyor ve Pinterest’in Türkiye’deki 25 ila 54 yaş arasındaki tüm kadınların %83’üne ulaştığını belirtmekte fayda var.
Youtube
2005 Sevgililer Günü’nde mütevazı bir başlangıç yapan YouTube, dünyanın en popüler video platformu, dünyanın önde gelen müzik uygulaması ve dünyanın en büyük sosyal medya platformu haline geldi. Tüm bunlar, onu geleceğe yönelik dijital pazarlama stratejileri için anahtar yapar.
Türklerin %73’ünden fazlası platformu kullanıyor. Her gün beş milyardan fazla YouTube videosu izleniyor. YouTube, 18 ila 49 yaş arasındakiler için tüm dünyada kablolu ağlardan bile daha geniş bir erişime sahiptir.
Dijital pazarlama açısından YouTube, 100’den fazla ülkede, 80 farklı dilde izleniyor ve bu da onu küresel erişim için harika bir platform haline getiriyor.
Twitter bir süredir ortalıkta ve zamanında, özellikle medya, eğlence ve siyasi topluluklarda, bireylerden oluşan özel bir kullanıcı tabanı oluşturdu. Twitter’ın aylık yaklaşık 330 milyon kullanıcısı var ve cinsiyet demografisinin çoğunluğu erkek olarak tanımlanıyor.
Genel olarak konuşursak, Twitter daha genç bir demografi ile en popüler olanıdır ve 18 ila 24 yaş arasındaki Türklerin %45’i platformu kullanmaktadır. 18 ila 24 yaşındakilerden sonra ikinci en büyük yaş demografisi 25 ila 29 yaş arasındakilerdir. Ancak, Twitter kullanıcılarının %53’ü twit göndermiyor. Bunun yerine, yayınlarında gezinirler ve yorumlar ve beğeniler yoluyla başkalarıyla etkileşime girerler.
Dijital pazarlama açısından Twitter, içeriğinizin daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamak için hashtag kullanımı ve reklam amaçlı değerli gönderileri tanıtma seçeneği sunar.
Snapchat
Türkiye’de Snapchat öncelikle 18 ve 34 25 ve 29 yaş arası kişiler tarafından kullanılmaktadır. Fakat dünya genelinde popülaritesi çok daha fazladır.
Dijital Pazarlama Stratejilerinizde Sosyal Demografiyi Kullanmak
İster dijital pazarlamacı olun, ister serbest meslek sahibi bir işletme sahibi olarak erişiminizi artırmak istiyorsanız, sosyal medya demografik bilgilerini kullanmak, pazarlama stratejilerinizi hedeflemenize ve bütçenizden en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilir. Bu, özellikle sosyal satış stratejilerinin bir parçası olarak sosyal medya reklamcılığına yatırım yapmak isteyenler için geçerlidir.
Dijital reklamcılık maliyetli olabilir, bu nedenle reklamcılık çabalarınızın en yüksek getiriyi sağlayacağı bir platform seçtiğinizden emin olmak istersiniz. Ancak, insanların iletişim kurma ve toplulukları çevrimiçi bulma yöntemleri sürekli değiştiğinden, tüm büyük sosyal medya platformlarının demografik özelliklerine aşina olmanız çok önemlidir.