Google Ads Reklam Giriş Klavuzu
  1. Anasayfa
  2. Google

Google Ads Reklam Giriş Klavuzu

0

Hedef kitlenize ulaşmak için reklamlara herhangi bir miktarda para harcamayı düşünüyorsanız, bunu doğru yerde harcamanız iyi olur. Yani Google, 259 milyondan fazla tekil ziyaretçiye ve 4,8 milyar günlük etkileşime sahip bir yer.

Google Ads, dünyanın en popüler web sitesi olan Google.com’dan sadece iki yıl sonra kullanıma sunuldu . Reklam platformu Ekim 2000’de Google Adwords olarak sahneye çıktı , ancak 2018’de biraz yeniden markalandıktan sonra Google Ads olarak yeniden adlandırıldı.

Google’ın geniş erişimi göz önüne alındığında, muhtemelen bir Google reklamını görmüşsünüzdür (ve muhtemelen tıklamışsınızdır) ve potansiyel müşterileriniz de öyle.

Bu kılavuzda, Google’da reklam vermeye nasıl başlayacağınızı keşfedeceksiniz. Platforma özgü özellikleri ele alacağız ve reklamlarınızla en iyi sonuçları elde etmek için kampanyalarınızı nasıl optimize edeceğinizi öğreteceğiz.

Bugünlerde, ücretli kampanyalarınız ne kadar güçlü ve odaklanmışsa, o kadar çok tıklama oluşturduğunuzda, yeni müşteriler edinme olasılığınızın arttığı bir sır değil.

Google Ads’in tüm sektörlerdeki işletmeler arasında giderek daha popüler hale gelmesinin nedeni budur.

Google Ads nedir?

Google Ads, sizin (reklamveren) bir reklam için tıklama başına veya gösterim başına (BGBM) ödeme yaptığınız tıklama başına ödeme (PPC) olarak bilinen bir pazarlama kanalının kapsamına giren ücretli bir reklam platformudur .

Google Ads, sunduklarınıza benzer ürün ve hizmetleri ararken işletmenize nitelikli trafik veya uygun müşteriler çekmenin etkili bir yoludur. Google Ads ile web sitesi trafiğinizi artırabilir, daha fazla telefon araması alabilir ve mağaza ziyaretlerinizi artırabilirsiniz.

Google Ads, hedef kitleniz arasında iyi zamanlanmış reklamlar (hem mobil hem de masaüstü aracılığıyla) oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanır. Bu, ideal müşterilerinizin Google Arama veya Google Haritalar aracılığıyla sizinki gibi ürün ve hizmetleri aradığı anda işletmenizin arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görüneceği anlamına gelir. Bu şekilde, reklamınızla karşılaşmaları mantıklı olduğunda hedef kitlenize ulaşırsınız.

Not : Platformdaki reklamlar, YouTube, Blogger ve Google Görüntülü Reklam Ağı dahil diğer kanallara da yayılabilir.

Şimdi, başka bir önemli soruya geçelim: Google Ads gerçekten etkili mi? Bunu cevaplamak için birkaç istatistiği ele alalım:

  • Google Ads’in tıklama oranı yaklaşık% 8’dir.
  • Görüntülü reklamlar, her ay 180 milyon gösterim sağlar.
  • Satın almaya hazır kullanıcılar için, Google’daki ücretli reklamlar tıklamaların% 65’ini alır.
  • Müşterilerin% 43’ü bir YouTube reklamında gördükleri bir şeyi satın alıyor.

Neden Google’da reklam vermelisiniz?

Google, günde 5 milyardan fazla arama sorgusu alan en çok kullanılan arama motorudur . Bahsetmiyorum bile, Google Ads platformu yaklaşık yirmi yıldır piyasada ve ücretli reklamcılık alanında bir miktar kıdem sağlıyor.

Google, dünyanın her yerinden insanlar tarafından, ücretli reklamlar ve organik sonuçların bir kombinasyonu ile yanıtlanan sorular sormak için kullanılan bir kaynaktır.

Ve Google’a göre, reklam verenler Google Ads’e harcadıkları her 1 Dolar için 8 Dolar kazanıyor. Dolayısıyla, Google’da reklam vermeyi düşünmeniz için birkaç neden var.

Başka bir nedene mi ihtiyacınız var? Rakipleriniz Google Ads kullanıyor (ve hatta markalı terimlerinize teklif veriyor olabilirler). Yüz binlerce şirket, işletmelerini tanıtmak için Google Ads’i kullanıyor; bu bir arama terimi için organik olarak sıralama yapıyor olsanız bile, sonuçlarınızın sayfada, rakiplerinizin altına itildiği anlamına gelir.

Google Ads Uygulamaları

Google’da başarısız bir şekilde reklam vermeyi denediyseniz, pes etmeyin. Google Ads’inizin düşük performans göstermesinin birçok nedeni vardır. Google Ads’in bazı yaygın en iyi uygulamalarını ele alalım.

1. Geniş anahtar kelime terimlerinden kaçının.

Anahtar kelimeleriniz söz konusu olduğunda gerçekten bunu başarmanız gerekir, bu yüzden test etme ve ince ayar yapma stratejinizin bir parçası olmalıdır. Anahtar kelimeleriniz çok genişse, Google reklamınızı yanlış hedef kitlenin önüne yerleştirecektir, bu da daha az tıklama ve daha yüksek reklam harcaması anlamına gelir.

Neyin işe yaradığını (yani, hangi anahtar kelimelerin tıklama oluşturduğunu) inceleyin ve reklamlarınızı hedef kitlenizle en iyi şekilde eşleştirmek için bunları ayarlayın. Muhtemelen ilk seferde doğru karışımı elde edemezsiniz, ancak elde edene kadar anahtar kelimeleri eklemeye, kaldırmaya ve ince ayar yapmaya devam etmelisiniz.

2. Alakasız reklamlar yayınlamayın.

Reklamınız arama yapanın amacına uygun değilse, reklam harcamanızı haklı çıkarmak için yeterli tıklama alamazsınız. Başlığınızda ve reklam kopya ihtiyaç üzerine sen teklif anahtar kelimeleri maç için, ve solüsyon reklam arama yaşadığını ne olursa olsun ağrı noktasını çözmek için ihtiyaçlarını pazarlamaktadır.

Bu, aradığınız sonuçları verecek bir kombinasyon ve sadece birkaç ince ayar uzakta olabilir. Kampanya başına birden çok reklam oluşturma seçeneğiniz var – bu özelliği, hangi reklamların en çok işe yaradığını test etmek için kullanın. Veya daha iyisi, Google’ın Duyarlı Arama Ağı Reklamları özelliğini kullanın.

Kalite Puanınızı artırın.

Kalite Puanınız (QS), Google’ın reklamınızın nasıl sıralanması gerektiğini belirleme şeklidir. Sıralamanız ne kadar yüksekse, yerleşimleriniz o kadar iyi olur. Kalite puanınız düşükse, reklamınızda daha az göze çarpacak ve dönüşüm için daha az şansınız olacaktır. Google size Kalite Puanınızı söyleyecektir, ancak bunu artırmak size kalmıştır.

4. Reklam açılış sayfanızı optimize edin.

Çabalarınız reklamınızla bitmemelidir – bir tıklamadan sonraki kullanıcı deneyimi de aynı derecede önemlidir.

Kullanıcınız reklamınızı tıkladığında ne görür? Açılış sayfanız dönüşümler için optimize edilmiş mi, yani aynı anahtar kelimeleri mi kullanıyor? Sayfa, kullanıcınızın sorununu çözüyor mu veya sorusunu yanıtlıyor mu? Kullanıcınız, dönüşüme kesintisiz bir geçiş yaşamalıdır.

Bilinmesi Gereken Google Ads Terimleri

Bu genel terimler, Google Ads’lerinizi kurmanıza, yönetmenize ve optimize etmenize yardımcı olacaktır. Bunlardan bazıları Google Ads’e özeldir, diğerleri ise genel olarak PPC ile ilgilidir . Her iki durumda da, etkili bir reklam kampanyası yürütmek için bunları bilmeniz gerekir.

1. AdRank

AdRank’iniz, reklam yerleşiminizi belirler. Değer ne kadar yüksekse, sıralama o kadar iyi olur, reklamınıza o kadar çok göz düşer ve kullanıcıların reklamınızı tıklama olasılığı o kadar yüksek olur. Reklam Sıralamanız, maksimum teklifinizin Kalite Puanınız ile çarpımı ile belirlenir.

2. Teklif verme

Google Ads, reklamveren olarak sizin reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemeye hazır olduğunuz maksimum teklif tutarını seçtiğiniz bir teklif sistemine dayanmaktadır. Teklifiniz ne kadar yüksekse, yerleşiminiz o kadar iyi olur. Teklif vermek için üç seçeneğiniz vardır: TBM, BGBM veya ETBM.

  • TBM veya tıklama başı maliyet, reklamınızın aldığı her tıklama için ödediğiniz tutardır.
  • BGBM veya bin reklam gösterimi için ödediğiniz tutardır, yani reklamınız bin kişiye gösterildiğinde.
  • CPE veya etkileşim başına maliyet, birisi reklamınızla önceden belirlenmiş bir işlem yaptığında ödediğiniz tutardır.

3. Kampanya Türü

Google Ads’de ücretli bir kampanyaya başlamadan önce, üç kampanya türünden birini seçersiniz: arama, görüntülü reklam veya video.

  • Arama reklamları , bir Google sonuçları sayfasında arama sonuçları arasında görüntülenen metin reklamlardır.
  • Görüntülü reklamlar , genellikle resim tabanlıdır ve Google Görüntülü Reklam Ağı’ndaki web sayfalarında gösterilir.
  • Video reklamlar altı ila 15 saniye arasındadır ve YouTube’da görünür.

4. Tıklama Oranı (TO)

TO’nuz, reklamınızın aldığı görüntüleme sayısının bir oranı olarak reklamınıza aldığınız tıklama sayısıdır. Daha yüksek bir TO, arama amacıyla eşleşen ve alakalı anahtar kelimeleri hedefleyen kaliteli bir reklamı gösterir.

5. Dönüşüm Oranı (CVR)

CVR, açılış sayfanıza yapılan toplam ziyaretlerin bir oranı olarak form gönderimlerinin bir ölçüsüdür. Basit bir ifadeyle, yüksek bir CVR, açılış sayfanızın, reklamın vaadiyle eşleşen kusursuz bir kullanıcı deneyimi sunduğu anlamına gelir.

6. Görüntülü Reklam Ağı

Google reklamları, arama sonuçları sayfalarında veya Google’ın Görüntülü Reklam Ağı’ndaki (GDN) bir web sayfasında görüntülenebilir . GDN, web sayfalarında Google Ads için yer sağlayan bir web siteleri ağıdır – bu reklamlar metin tabanlı veya resim reklamlar olabilir ve hedef anahtar kelimelerinizle alakalı içeriğin yanında görüntülenir. En popüler Görüntülü Reklam seçenekleri, Google Alışveriş ve uygulama kampanyalarıdır.

Görüntülü reklam ağı kampanyalarınız için en iyi Google Görüntülü Reklam Boyutları nı bilmeniz gereklidir.

7. Uzantılar

Reklam Uzantıları, reklamınızı hiçbir ek ücret ödemeden ek bilgilerle tamamlamanıza olanak tanır. Bu uzantılar beş kategoriden birine girer: Site Bağlantısı, Çağrı, Yer, Teklif veya Uygulama; Bu reklam uzantılarının her birini aşağıda ele alacağız.

8. Anahtar Kelimeler

Bir Google kullanıcısı arama alanına bir sorgu yazdığında, Google, arama yapanın amacına uygun bir sonuç aralığı döndürür. Anahtar kelimeler, arama yapanların istekleriyle uyumlu olan ve sorgusunu tatmin edecek kelimeler veya ifadelerdir. Anahtar kelimeleri, reklamınızı birlikte görüntülemek istediğiniz sorgulara göre seçersiniz. Örneğin, “ayakkabıların zamkı nasıl temizlenir” yazan bir arama yapan, “ayakkabı üzerindeki sakız” ve “temiz ayakkabılar” gibi anahtar kelimeleri hedefleyen reklam verenlere ait sonuçları görecektir.

Negatif anahtar kelime Eğer emin anahtar kelime terimlerin bir listesini vardır değil için rütbesine istiyorum. Google sizi bu anahtar kelimelerin teklifinden çıkaracaktır. Tipik olarak bunlar, amaçladığınız arama terimleriyle yarı ilişkilidir, ancak sunduğunuz veya sıralamak istediğiniz şeyin dışında kalır.

9. TBÖ

Tıklama başına ödeme veya PPC, reklam verenin bir reklama tıklama başına ödeme yaptığı bir reklam türüdür. PPC, Google Ads’e özgü değildir, ancak en yaygın ücretli kampanya türüdür. İlk Google Ads kampanyanızı başlatmadan önce PPC’nin tüm ayrıntılarını anlamak önemlidir.

10. Kalite Puanı (QS)

Kalite Puanınız, reklamınızın kalitesini tıklama oranınız (TO), anahtar kelimelerinizin alaka düzeyi, açılış sayfanızın kalitesi ve SERP’deki geçmiş performansınıza göre ölçer. QS, AdRank’inizde belirleyici bir faktördür.

Google Ads nasıl çalışır?

Google Ads, reklamınızı ürün veya hizmetinizle ilgilenen potansiyel müşterilere veya müşterilere gösterir. Reklamverenler, arama terimlerine veya anahtar kelimelere teklif verir ve bu teklifin kazananları, seçilen reklam kampanyasının türüne bağlı olarak, arama sonuçları sayfalarının üst kısmına, YouTube videolarına veya alakalı web sitelerine yerleştirilir.

Etkili ve yüksek performanslı Google Ads oluşturma yeteneğinizi birçok faktör etkiler. Aşağıda bunları ve bazı Google Ads örneklerini ele alalım.

AdRank ve Kalite Puanı

AdRank, reklamlarınızın yerleşimini belirler ve Kalite Puanı, AdRank’inizi belirleyen iki faktörden biridir (diğeri teklif tutarıdır). Unutmayın, Kalite Puanınız reklamınızın kalitesine ve alaka düzeyine bağlıdır ve Google, reklamınız görüntülendiğinde kaç kişinin tıkladığını ölçer – yani TO’nuz. TO’nuz, reklamınızın arama yapanların amacına ne kadar iyi uyduğuna bağlıdır ve bunu üç alandan çıkarabilirsiniz:

  1. Anahtar kelimelerinizin alaka düzeyi
  2. Reklam kopyanız ve CTA, arama yapanın aramasına dayalı olarak beklediğini sağlıyorsa
  3. Açılış sayfanızın kullanıcı deneyimi

QS’niz, Google Reklam kampanyanızı ilk oluşturduğunuzda, hatta teklif tutarınızı artırmadan önce en çok dikkatinizi odaklamanız gereken yerdir. QS’niz ne kadar yüksekse, edinme maliyetleriniz o kadar düşük olacak ve daha iyi yerleştirme alacaksınız.

Konum

Google Reklamınızı ilk kurduğunuzda, reklamınızın gösterileceği bir coğrafi bölge seçeceksiniz. Bir vitrininiz varsa, bu fiziksel konumunuzun çevresinde makul bir yarıçap içinde olmalıdır. Bir e-ticaret mağazanız ve fiziksel bir ürününüz varsa, konumunuz, gönderdiğiniz yerlerde ayarlanmalıdır. Dünya çapında erişilebilen bir hizmet veya ürün sağlarsanız, sınır gökyüzüdür.

Yer ayarlarınız yerleşimde bir rol oynayacaktır. Örneğin, San Francisco’da bir yoga stüdyosunuz varsa, New York’ta “yoga stüdyosu” na giren biri, AdRank’iniz ne olursa olsun sonucunuzu görmez. Bunun nedeni, Google’ın ana hedefi, ödeme yaparken bile arama yapanlara en alakalı sonuçları göstermektir.

Anahtar kelimeler

Anahtar kelime araştırması , organik arama için olduğu kadar ücretli reklamlar için de önemlidir. Anahtar kelimelerinizin, arama yapan kişinin amacına mümkün olduğunca uyması gerekir. Bunun nedeni, Google’ın seçtiğiniz anahtar kelimelere göre reklamınızı arama sorgularıyla eşleştirmesidir.

Kampanyanızda oluşturduğunuz her bir reklam grubu, küçük bir anahtar kelime kümesini hedefler (bir ila beş anahtar kelime idealdir) ve Google, reklamınızı bu seçimlere göre görüntüler.

Eşleme Türleri

Eşleme Türleri, anahtar kelime seçimleriniz söz konusu olduğunda size biraz esneklik sağlar – Google’a bir arama sorgusuyla tam olarak eşleşmek isteyip istemediğinizi veya reklamınızın yarı alakalı bir arama sorgusu olan herhangi birine gösterilmesi gerektiğini söyler. Aralarından seçim yapabileceğiniz dört eşleme türü vardır:

  • Geniş Eşleme , anahtar kelime öbeğinizdeki herhangi bir kelimeyi herhangi bir sırada kullanan varsayılan ayardır. Örneğin, “Oakland’da keçi yogası”, “keçi yogası” veya “yoga Oakland” ile eşleşecektir.
  • Değiştirilmiş Geniş Eşleme , bir anahtar kelime öbeği içindeki belirli kelimeleri bir “+” işaretiyle göstererek kilitlemenizi sağlar. Eşleşmeleriniz en azından bu kilitli kelimeyi içerecektir. Örneğin, “Oakland’da + keçi yogası”, “keçi”, “yiyecek gibi keçi” veya “keçi ve yoga” verebilir.
  • Sıralı Eşleme , anahtar kelime öbeğinizi tam sırayla içeren sorgularla eşleşir, ancak öncesinde veya sonrasında ek kelimeler de içerebilir. Örneğin, “keçi yogası”, “benekli keçi yogası” veya “yavru köpeklerle keçi yogası” sağlayabilir.
  • Tam Eşleme , anahtar kelime öbeğinizi tam sırayla yazıldığı için korur. Örneğin, birisi “keçi yogası” veya “keçi yogası dersi” yazıyorsa “keçi yogası” görünmeyecektir.

Yeni başlıyorsanız ve kişiliğinizin tam olarak nasıl arayacağını bilmiyorsanız, geniş eşlemeden daha dar bir yaklaşıma geçin, böylece hangi sorguların en iyi sonuçları verdiğini test edebilirsiniz. Ancak, reklamınız birçok sorgu için (bazıları ilgisiz) sıralama alacağından, reklamlarınızı yakından takip etmeli ve yeni bilgiler edinebileceğiniz için onları değiştirmelisiniz.

Başlık ve Açıklama

Reklam kopyanız, reklamınıza yapılan bir tıklama ile rakibinizin reklamına yapılan bir tıklama arasındaki fark olabilir. Reklam kopyanızın arama yapan kişinin amacına uygun olması, hedef anahtar kelimelerinizle uyumlu olması ve personelin sorunlarına açık bir çözümle hitap etmesi önemlidir.

Reklam Uzantıları

Google Ads kullanıyorsanız, Reklam Uzantılarını iki nedenden dolayı kullanıyor olmalısınız: ücretsizdir ve kullanıcılara ek bilgi ve reklamınızla etkileşim kurmaları için başka bir neden sağlar. Bu uzantılar, şu beş kategoriden birine girer:

  • Site Bağlantısı Uzantıları , eklemenizi genişletir – öne çıkmanıza yardımcı olur – ve sitenize, kullanıcılara tıklamaları için daha cazip nedenler sunan ek bağlantılar sağlar.
  • Arama Uzantıları , telefon numaranızı reklamınıza eklemenize olanak tanır, böylece kullanıcılar size ulaşmanın ek (ve anında) bir yolunu bulur. Hedef kitlenizi meşgul etmeye ve dönüştürmeye hazır bir müşteri hizmetleri ekibiniz varsa, telefon numaranızı ekleyin.
  • Yer Uzantıları , reklamınızın içinde konumunuzu ve telefon numaranızı içerir, böylece Google’ın arama yapanlara sizi kolayca bulmaları için bir harita sunabilir. Bu seçenek, vitrini olan işletmeler için harika ve “… yakınımdaki” arama sorgusu için iyi sonuç veriyor.
  • Mevcut bir promosyon yürütüyorsanız Teklif Uzantıları işe yarar. Rakiplerinize kıyasla seçeneklerinizin indirimli olduğunu görürlerse, kullanıcıları reklamınızı diğerlerine tıklamaya ikna edebilir.
  • Uygulama Uzantıları , mobil kullanıcılar için bir uygulama indirmesine bağlantı sağlar. Bu, uygulamayı bir AppStore’da bulmak ve indirmek için yeni bir arama yapma zorunluluğunu azaltır.

Google Ads Kampanya Türleri

Google Ads’deki beş kampanya türünden birini seçebilirsiniz. Her biri için en uygun kullanımları ve neden birini diğerine tercih edebileceğinizi ele alalım.

Arama Ağı Reklam Kampanyaları

Arama reklamları, Google sonuç sayfalarında görüntülenen metin reklamlardır. Arama ağı reklamlarının yararı, reklamınızı çoğu kullanıcının bilgi aradığı yerde, yani Google’da görüntülemenizdir. Ve Google, reklamınızı diğer sonuçlarla aynı biçimde gösterir (bir “Reklam” olarak belirtilmesi dışında), böylece kullanıcılar sonuçları görmeye ve tıklamaya alışmış olur.

Duyarlı Arama Ağı Reklamları

Duyarlı arama ağı reklamları , Google’ın kullanıcılara gösterilecek en iyi performans gösterenleri seçmesi için birden çok başlık ve reklam metni (sırasıyla 15 ve dört varyasyon) girmenize olanak tanır. Geleneksel reklamlarda, her seferinde aynı başlığı ve açıklamayı kullanarak reklamınızın tek bir statik versiyonunu oluşturun.

Duyarlı reklamlar, hedef kitleniz için en uygun sürüme (Google için, yani en fazla tıklamayı alana kadar) ulaşana kadar otomatik olarak test edilen dinamik bir reklama izin verir.

2. Görüntülü Reklam Kampanyaları

Google, çeşitli sektörlerde ve Google Görüntülü Reklam Ağı olarak bilinen Google Ads’ü görüntülemeyi seçen bir dizi kitleye sahip bir web sitelerine sahiptir . Web sitesi sahibinin yararı, reklamlara tıklama veya gösterim başına ödenmesidir. Reklamverenlerin yararı, içeriklerini, kişilikleriyle uyumlu izleyici kitlelerinin önüne çıkarabilmeleridir.

Bunlar, genellikle kullanıcıların dikkatini web sayfasındaki içerikten başka bir yere çeken resim reklamlardır:

3. Video Reklam Kampanyaları

Video reklamlar, YouTube videolarından önce veya sonra (ve bazen ortasında) görüntülenir . Unutmayın, YouTube da bir arama motorudur. Doğru anahtar kelimeler sizi bir videonun önüne yerleştirir ve kullanıcının davranışını dikkatini çekecek kadar bozar.

4. Uygulama Reklamı Kampanyaları

Google Uygulama Kampanyaları , mobil uygulamanızı Google Arama Ağı, YouTube, Google Play, Google Görüntülü Reklam Ağı ve daha fazlasında görüntülenen bir reklam aracılığıyla tanıtır. Hedef kitlenizi uygulamanızı yüklemeye veya zaten kullanıyorlarsa uygulamanızda belirli bir işlemi yapmaya teşvik eden reklamlar yayınlayabilirsiniz.

5. Alışveriş Reklamı Kampanyaları

Bir başka Google Reklamı türü de Google Alışveriş Reklamı Kampanyalarıdır. Alışveriş kampanyaları , bu diğer reklam türleri gibi, SERP’lerde görüntülenir ve fiyat ve ürün görüntüleri gibi ayrıntılı ürün bilgilerini içerir. Google’ın alışveriş reklamlarınızı oluşturmak için aldığı belirli ürün bilgilerini girdiğiniz Google Merchant Center aracılığıyla bir Alışveriş kampanyası yürütebilirsiniz.

Google Ads Nasıl Kullanılır ve Reklam Oluşturulur

Ücretli kampanyalarınızı Google’da oluşturmak nispeten kolaydır (ve hızlıdır), çünkü çoğunlukla platform sizi kurulumdan geçirir ve yol boyunca yardımcı ipuçları sağlar. Google Ads sitesini ziyaret edip “Şimdi Başlayın” ı tıkladığınızda, reklamlarınızı hazırlayıp yayınlamak için bir dizi adımdan geçeceksiniz. Reklam kopyanızı ve / veya resimlerinizi oluşturduysanız, kurulum 10 dakikadan fazla sürmemelidir.

Daha az aşikar olabilecek şey, reklamlarınızın en iyi şekilde ayarlandığından ve kolayca izlenebildiğinden emin olmak için yapmanız gereken tüm ek şeylerdir. Bunları birlikte ele alalım. Bunlar, reklamlarınız incelemeye gönderildikten sonra atacağınız adımlardır.

1. Google Analytics’i bağlayın.

Muhtemelen web sitenizde Google Analytics’i kurmuşsunuzdur, böylece trafiği, dönüşümleri, hedefleri ve tüm benzersiz ölçümleri izleyebilirsiniz. Ayrıca Analytics hesabınızı Google Ads’e bağlamanız gerekir . Bu hesapları bağlamak, kanallar ve kampanyalar arasında izleme, analiz ve raporlama işlemlerini çok daha kolay hale getirecek çünkü bu etkinlikleri tek bir yerde görüntüleyebiliyorsunuz.

2. UTM kodları ekleyin.

Urchin İzleme Modülü (UTM) kodları, Google tarafından belirli bir bağlantıyla ilişkili herhangi bir etkinliği izlemek için kullanılır. Muhtemelen onları daha önce görmüşsünüzdür – bir URL’nin soru işaretini (“?”) Takip eden kısmıdır. UTM kodları, kampanyanızın en etkili kısımlarını izleyebilmeniz için hangi teklifin veya reklamın bir dönüşüme yol açtığını söyleyecektir. UTM kodları, neyin işe yaradığını tam olarak bildiğiniz için Google Ads’inizi optimize etmenizi kolaylaştırır.

3. Dönüşüm izlemeyi kurun.

Dönüşüm izleme, size reklam kampanyalarınızdan tam olarak kaç müşteri veya potansiyel kazandığınızı söyler. Kurulum zorunlu değildir, ancak bu olmadan reklamlarınızın yatırım getirisini tahmin edeceksiniz. Dönüşüm izleme , web sitenizdeki satışları (veya diğer etkinlikleri), uygulama yüklemelerini veya reklamlarınızdan gelen aramaları izlemenize olanak tanır.

4. Google Reklamlarınızı CRM’nizle entegre edin.

Tüm verilerinizi izleyebileceğiniz, analiz edebileceğiniz ve raporlayabileceğiniz tek bir yerde tutmakla ilgili söylenecek bir şey var. Kişi verilerini ve potansiyel müşteri akışlarını izlemek için CRM’nizi zaten kullanıyorsunuz. Google Ads’ü CRM’nizle entegre etmek, hedef kitleniz için hangi reklam kampanyalarının işe yaradığını izleme yeteneği sağlar, böylece alakalı tekliflerle onlara pazarlama yapmaya devam edebilirsiniz.

Google Ads Teklif Verme Stratejileri

Reklam kampanyalarınızı oluşturduktan ve izlemeyi gerçekleştirdikten sonra, teklif vermeye başlama zamanı. Unutmayın, Google Ads’de sıralama yapma yeteneğiniz nasıl teklif verdiğinize bağlıdır. Teklif tutarınız bütçenize ve hedeflerinize bağlı olsa da, ücretli kampanyanızı başlatırken bilmeniz gereken birkaç strateji ve teklif ayarı vardır.

Otomatik ve Manuel Teklif Verme

Anahtar kelimeleriniz için teklif verme konusunda iki seçeneğiniz vardır – otomatik ve manuel. İşte nasıl çalışıyorlar:

  • Otomatik Teklif Verme , Google’ı sürücü koltuğuna oturtur ve platformun rakiplerinize göre teklifinizi ayarlamasına olanak tanır. Yine de bir maksimum bütçe belirleyebilirsiniz ve Google, bu kısıtlamalar dahilinde teklifi kazanmanız için size en iyi şansı vermek için belirli bir aralık içinde çalışacaktır.
  • Manuel Teklif Verme , reklam gruplarınız ve anahtar kelimeleriniz için teklif tutarlarını belirlemenize olanak tanır ve size düşük performanslı reklamlara yapılan harcamaları azaltma şansı verir.

Edinme Başına Maliyet (EBM)

Potansiyel müşterileri potansiyel müşterilere dönüştürmek için para harcama fikri sizi rahatsız ediyorsa, bunun yerine bir CPA belirleyebilir ve yalnızca bir kullanıcı müşteriye dönüştüğünde ödeme yapabilirsiniz. Bu teklif stratejisinin maliyeti daha yüksek olsa da, yalnızca ödeme yapan bir müşteri edindiğinizde ödeme yapacağınızı bilmenin rahatlığını yaşayabilirsiniz. Bu strateji, reklam harcamalarınızı izlemeyi ve gerekçelendirmeyi kolaylaştırır.

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir