Çevrimiçi satışları artırmak oldukça sabit bir pazarlama hedefidir ancak rekabet söz konusu olduğunda bu durum oldukça zorlaşabilir. Tüketiciler sadece birkaç tık ötede binlerce ürünü bulabiliyorken, markanızı nasıl farklılaştırabilir ve öne çıkabilirsiniz?
E-ticaretinizin diğerlerinden öne çıkmasına yardımcı olacak 10 ipucu topladım. Bu taktikler, ürününüzü daha çekici bir şekilde sunmanıza, ideal kitlenize ulaşmanıza ve müşterilerinizin tekrar tekrar satın almasını kolaylaştıracaktır.
E-ticaret Satışlarını Artırmak İçin 10 İpucu
1. Alıcı Kişinizi Tanıyın
İdeal müşterilerinize ulaşmak için önce kim olduklarını bilmeniz gerekir.
Bir alıcı kitlesi oluşturmak, temel bir satış tekniğidir ve markanızın pazarlama stratejisini geliştirmenin ilk adımlarından biri olmalıdır.
İyi bir alıcı kitlesi en azından aşağıdaki bilgileri içermelidir
- Müşteriniz kim? Müşterinin genel demografik profili, işi, aile durumu, tanımlayıcıları (kişilik, iletişim kurulmasını nasıl tercih ettiği vb.) Hakkındaki bilgilerin tümü temel bilgi parçalarıdır.
- Şirketiniz alıcıya nasıl yardımcı olabilir? Birincil ve ikincil hedefleri ve zorlukları nelerdir?
- Neden ilgileniyorlar? Ürün ve hizmetlerinizi seçerken motivasyonları nelerdir?
- Onlara nasıl ulaşacaksınız? Kullanılacak en iyi pazarlama ve satış mesajları nelerdir ve onlarla iletişim kurmak için en iyi platformlar hangileridir?
Zaten aktif bir web siteniz varsa, alıcı kişiliğinizi oluşturmaya başlamak için çok yararlı bir yöntem, Google Analytics’inizi kontrol etmektir. Burada kullanıcılarınızın yaşı, özdeşleştikleri cinsiyet, ana ilgi alanları ve en çok dönüşüm sağlayan profiller hakkında bilgi bulabilirsiniz.
2. Çevrimiçi Mağazanızı Optimize Edin
Çevrimiçi satıcılar, Hepsiburada gibi satış platformlarını kullanabilir. Bununla birlikte, E-ticaret sitenize yatırım yapmak sizi müşterilerle doğrudan temasa geçirir ve onlar hakkında birçok değerli bilgi edinmenizi sağlar.
E-ticaret sitenizin başarılı olmasında ki en büyük etken sitenizin hızı ve optimize edilmiş olmasıdır. Yüklenmesi uzun süren ve net olmayan bilgiler içeren hantal bir sayfa, dönüşümlerinizi olumsuz yönde etkileyecektir. Kullanıcının aradığını açıkça bulabileceği ve birkaç tıklama ile satın alabileceği bir site, dönüşüm oranının katlanmasına neden olur.
Mağazanıza gelen nitelikli trafiği boşa harcamamak için bu temel hususları göz önünde bulundurun.
- Mobil cihazlardan erişilebilirlik: Günümüzde kullanıcılar, doğrudan telefonlarından giderek daha fazla alışveriş yapmaktadır. Web sitenizin tüm cihazlarda iyi bir deneyim oluşturduğundan emin olun. Web siteniz duyarlı bir tasarıma ve olabildiğince kısa yükleme sürelerine sahip olmalıdır.
- Kullanıcı deneyimi (UX) : İyi kullanıcı deneyimi iyi etkileşimler sağlar ve tüketici için satın alma süreçlerini optimize eder. Bu tür bir deneyim yalnızca dönüşüm oranlarını iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda insanların markanız hakkındaki imajını da etkiler.
- SEO ve SEM : Çevrimiçi olarak daha fazla satış yapmak istiyorsanız, kullanıcıların sizi kolayca bulabilmesi gerekir, bu nedenle arama motoru reklamcılığı (hem organik hem de ücretli) gerekliliktir.
3. Farklılaştırılmış Açılış Sayfaları Oluşturun
Açılış sayfaları, e-ticaretin başarısı için çok önemlidir. Açılış sayfası, web sitenizde bir ziyaretçinin ilk girişinde gördüğü sayfadır.
Etkili açılış sayfaları oluşturmak için ilk adım, çalışan bir yapı bulmaktır. Genel olarak, bir açılış sayfası ne kadar basit ve anlaşılırsa o kadar iyidir. Bu şekilde, neler olup bittiğini analiz etmeniz ve çevrimiçi pazarlamanızı nasıl optimize edeceğinizi anlamanız çok daha kolay olacaktır.
4. Müşterileriniz İçin Kolaylaştırın
Bildiğiniz gibi, kullanıcılar istediklerini sadece birkaç tıklama ile elde etmeye alışkındır. Satın alma sürecinizde herhangi bir engel varsa, kullanıcıların satın alma işlemini bırakıp rakip web sitesine gitme olasılığı daha yüksektir. Bu yörüngeden kaçınmak için şu ipuçlarını izleyin.
- Kolay bir satın alma sürecine sahip olun. Genel olarak, ne kadar az tıklama o kadar iyidir, ancak kullanıcıya her adımda ihtiyaç duyduğu bilgileri her zaman sağlar.
- Çeşitli ödeme yöntemlerini kullanıma sunun. Çoğu zaman, kullanıcıların bu konuda kendi tercihleri vardır, bu nedenle tüm ödeme yöntemlerini kapsamanız gerekir. Kredi kartları, kapıda ödeme gibi seçenekleri dahil edin.
- Ek ücretlerden kaçının. Hiçbir şey bir alıcıyı çevrimiçi olarak bir ürün için ödeme yapmaktan ve fiyatın düşündüklerinden daha yüksek olduğunu fark etmekten daha fazla rahatsız edemez. Bir ürünün fiyatına ekstra ücret uygulayacaksanız, bunu her zaman mümkün olduğunca açık ve erken belirtiniz.
- Düşük nakliye maliyetleri. Mümkün olduğunca nakliye ücretsiz olmalıdır.
- İyi iade politikası. Koşullar ne olursa olsun, iade politikalarınız güçlü ve güvenilir olmalıdır.
- Hızlı teslimat. Siparişin müşterinin evine ne zaman ulaşacağını açıkca belirtin.
5. Görüntünüze Dikkat Edin
E-ticaret’te en önemli kural ürünlerin sergilenmesidir. Kullanıcılar ürününüzü göremeyecek, dokunamayacak veya deneyemeyeceğinden, onlara mümkün olduğunca fazla görsel bilgi vermek gerekir.
Ürün resimlerinizin net ve yüksek kalitede olduğundan emin olun. Hatta video içerikler müşterilerinizi daha da mutlu edecektir.
6. Katma Değer Sağlayın
Rekabette öne çıkmak için ürün ve hizmetlerinize ekstra bir şey eklemeniz gerekir. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri içerik oluşturmaktır.
Markanızla ilgili içerik oluşturmak, web sitenizin görünürlüğünü ve SEO konumlandırmasını artırmanın yanı sıra sizi pazarda bir uzman olarak konumlandırmanıza yardımcı olacaktır. Bunu yapmanın en yaygın ve etkili yollarından biri, içeriğin farklı sosyal kanallar aracılığıyla yayılabildiği bir marka blogudur.
- Bir içerik planı geliştirin: Diğer herhangi bir satış tekniği gibi, blogunuz da şirketin genel hedeflerine uygun olmalı ve arkasında iyi düşünülmüş bir stratejiye sahip olmalıdır.
- Farklı formatlar arasında geçiş yapın: Videolar, infografikler, indirmeler, resim galerileri vb. Basit yazılı metin gönderilerinin ötesine geçen birçok seçenek vardır. İçerik planınıza çeşitli biçimler eklediğinizden ve hangilerinin hedef kitleniz için en uygun olduğunu bildiğinizden emin olun.
7. Önerileri Kullanın
Ağızdan ağza pazarlama, hala en etkili satış tekniklerinden biridir. Doğal olarak, alıcılar markalardan diğer kullanıcılara güvenme eğilimindedir, bu nedenle tavsiyeler, çevrimiçi satış yaparken çok önemli bir rol oynar.
Web sitenizi tasarlarken, bundan en iyi şekilde yararlanmak için uygulayabileceğiniz iki temel teknik vardır.
- Açıkça görülebilen paylaşım düğmeleri ekleyin. Bu şekilde, kullanıcıları içeriğinizi veya ürünlerinizi sosyal ağlarında yayınlamaya teşvik edeceksiniz ve bu da doğal olarak daha fazla ziyaretçi çekecektir.
- Web sitenizde referanslar ve öneriler bulundurun. Başkalarının hikayelerini görmek, ziyaretçilerin ürün ve hizmetlerinizle bağlantı kurmasına ve bunlardan nasıl yararlanabileceklerini görmelerine yardımcı olur. B2B pazarlama durumunda, sizinle daha önce çalışmış markaların logolarını da dahil edebilirsiniz.
8. E-posta Pazarlamasının Gücünden Yararlanın
E-posta pazarlama, e-ticaret satışlarını artırmak için klasik bir araçtır ve her yıl daha fazla etkili olmaya devam etmektedir.
E-posta, satın alma döngüsündeki farklı stratejilere ve noktalara uyarlanabilen, hedef kitlenizle iletişim kurmanız için size doğrudan ve kişisel bir yol sunar.
- Veritabanınızı bölümlere ayırın. Stratejinizin bir parçası olarak, abonelerinizle ilgili en azından temel verilere sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.
- Duyarlı olun. Web sitenizde olduğu gibi, e-postalarınızın da her türlü cihazdan görüntülenebilir olması gerekir.
9. Markanızı Tanıtmak İçin Sosyal Reklamları Kullanın
Sosyal reklamlar, aboneleri çekmek, insanları bir uygulamayı indirmeye teşvik etmek, yeniden pazarlama ve hatta özelleştirilmiş bir ürün kataloğu görüntülemek gibi birçok satış tekniğini uygulamanın mükemmel bir yoludur.
Diğer bir avantajı, Sosyal Reklamların diğer platformlarda bulamayacağınız birçok hedefleme seçeneğine sahip olmasıdır. Sosyal ağlar, kullanıcıları hakkında çok fazla bilgiye sahip olduğundan, çok özel kampanyalar başlatmak için bundan yararlanabilirsiniz.
Web sitenize ekleyeceğiniz Facebook pikseli ile müşterilerinizin karşısına sosyal medyada tekrar çıkabilirsiniz. Örneğin bir kullanıcı web sitenizi ziyaret etmiş ürünü sepete eklemiş fakat alışverişi tamamlamamış. Bu kullanıcının karşısına instagram reklamları ile tekrar çıkmak mümkün.
10. Bir Aciliyet Duygusu Yaratın
Diğer bir klasik ve faydalı pazarlama hilesi, kullanıcıya belirli bir tekliften yararlanmak için sınırlı bir zamana sahip olduklarını veya stokların sınırlı olduğunu bildirmektir.
Bunu kullanmaya karar verirseniz, web sitenizin ana sayfasında, sosyal ağlar ve arama motorlarındaki reklam kampanyalarınızda sınırlı teklifleri belirgin bir şekilde gösterin. Bu tekliflerin her biri için belirli bir açılış sayfası oluşturmak da çok iyi bir fikirdir.