İnstagram reklamları, bir işletmenin kullanıcıların Instagram yayınlarında gösterim almak için ödediği postlar veya storylerdir. Normal instagram paylaşımlarına benzeyebilirler, ancak her zaman bir “Sponsorlu” etiketi ile tanımlanırlar. Ayrıca trafik veya dönüşüm sağlamak için bir harekete geçirici mesaj düğmesi de içerebilir.
Günümüzde 928 milyondan fazla potansiyel kitleye sahip Instagram reklamları, dijital pazarlama konusunda bize oldukça fayda sağlamaktadır. İnstagram’ın sahibi olan Facebook’un kapsamlı hedefleme seçeneklerine ve araçlarına erişimi olan Instagram reklamcılığı, uygulanması kolay etkili bir stratejidir.
İnstagram en hızlı büyüyen sosyal medya platformlarından biridir. İnstagram yayınlarınız ile marka takipçisi büyümesi her ay %6 ila %8 artmaktadır!
İnstagram Sponsorlu Reklam Nedir?
Instagram sponsorlu reklam, şirketlerin Instagram’daki resimler ve görsel içerik yoluyla kendilerini tanıtmasının bir yoludur. Bir Instagram reklam kampanyası başlatmak için bir Facebook reklamcılık hesabına sahip olmanız gerekir (Facebook’u tanıtım amaçlı olarak kullanıyorsanız, aynı girişi kullanabilirsiniz) veya “ Instagram for Business ” hesabını açabilirsiniz.
Instagram Reklam Türleri Nelerdir Nerelerde Gösterilir?
Instagram Reklam türlerinin hepsi aynı şekilde çalışmaz. Bu nedenle, bir kampanyaya başlamadan önce temel kavramları iyi anlamanız önemlidir. Instagram Reklamları, hedef kitlenizin bir parçası olarak seçtiğiniz kullanıcıların akış veya story bölümünde görünür.
Instagram Reklam Türleri
- Hikaye (Story) reklamları
- Fotoğraf (Akış) reklamları
- Video reklamlar
- Dönen reklamları
- Alışveriş Reklamları
- Keşfet reklamları
Her reklam türü farklı işletme hedefleri için çalışır ve farklı harekete geçirici mesaj seçeneklerine sahiptir.
İnstagram Hikaye Reklamları
Hikaye reklamları, Instagram kullanıcılarının Hikayeleri arasında görünen, zaman sınırlı fotoğraf veya video reklamlardır. Günde 500 milyon kişi instagram hikayeler bölümüne bakmaktadır, instagram story reklamları işletmenizi tanıtmanın harika bir yoludur.
Hikaye reklamları, izleyicinin ekranına hakimdir, dikkat dağıtıcı unsurlar en az seviyede olduğundan kullanıcıların dikkatini çekmektedir. İnstagram story reklamları oluştururken dikkat etmeniz gereken bazı kurallar vardır.
- Reklamınızın ilk birkaç saniye içerisinde içerik mesajınızın verilmesini sağlayın.
- Hikayelerinizi mutlaka müzik ekleyin.
- Harekete geçirici “Yukarı Kaydır” bağlantısı ekleyerek web sitenizde trafik oluşturun.
İnstagram story reklamları ile birden fazla dijital pazarlama seçeneğine yönelebilirsiniz. Bunlar başlıca;
- Uygulama yüklemeleri
- Marka bilinirliği
- Dönüşümler
- Olası satış yaratma
- Mesajlar
- Mağaza trafiği
- Trafik
- Video Görüntülemeleri
Instagram Stories Boyutları ve Teknik Ölçüleri
Tüm özet akışı fotoğraf ve video boyutları artık destekleniyor (1:91 – 4: 5 arası)
- Dosya tipi
- .MP4 veya .MOV (Video)
- .JPG veya .PNG (Fotoğraf)
- Maksimum dosya boyutu
- 4GB (Video)
- 30MB (Fotoğraf)
- Video Uzunluğu
- Maksimum: 15 saniye
- Görüntüler varsayılan olarak beş saniye boyunca gösterilir
- Boyutlar
- Önerilen çözünürlük: 1080 x 1920
- Minimum: 600 x 1067
- Desteklenen Kodekler
- Video: H.264, VP8
- Ses: AAC, Vorbis
İnstagram Fotoğraf Reklamları
İnstagram fotoğraf reklamları, instagram reklamlarının ekmeği ve tereyağıdır, çünkü ilk gelenler onlardı. Fotoğraf reklamlar bir kullanıcının Feed’inde (Akış) görünür ve kare veya yatay biçimde olabilir. İnstagram fotoğraf reklamları, markaların çekici görüntüler aracılığıyla ürün ve hizmetleri sergilemelerine olanak tanır.
Fotoğraf reklamları basit ve üretilmesi kolaydır, Fırsat kuponları, yarışmalar, etkinlikler ve açılış sayfası bağlantıları içerek düğmeler eklenebilir.
İnstagram fotoğraf reklamları nasıl kullanılmalı?
- Görsellerinizin, feed’de organik olarak görünmesi gerektiği gibi durumlarda kullanılabilir.
- Görsel içerisindeki yazı oranının minimum seviyede olduğu durumlarda kullanılır (Instagram, görüntünün yalnızca %20’sinin metin olmasına izin verir).
İnstagram fotoğraf reklamları ile neler hedeflenir?
- Uygulama yüklemeleri
- Marka bilinirliği
- Katalog satışları
- Dönüşümler
- nişan
- Olası satış yaratma
- Mesajlar
- Mağaza trafiği
- Trafik
Instagram Fotoğraf Boyutları ve Teknik Ölçüleri
- Bunlar kare veya yatay olabilir.
- Instagram reklamları için önerilen resim boyutu, kullandığınız biçime bağlıdır:
- Meydan
- Minimum çözünürlük (600 x 600 piksel) Maksimum çözünürlük (1936 x 1936 piksel)
- Peyzaj
- Minimum çözünürlük (600 x 315 piksel)
- Maksimum çözünürlük (1936 x 1936 piksel)
- Dikey
- Minimum çözünürlük (600 x 750 piksel)
- Maksimum çözünürlük (1936 x 1936 piksel)
İnstagram Video Reklamları
İnstagram video reklamları bir dakika kadar sürebilir, bu nedenle kullanıcılara markanıza, işletmenize veya ürünlerinize daha yakından bakma şansı verir. Bununla birlikte, özellikle reklamın ilk birkaç saniyesinde marka bilinci oluşturmalısınız, daha kısa videolar genellikle daha etkili olabilir.
İnstagram fotoğraf reklamları gibi, bunlar bir kullanıcının Feed’inde görünür ve aynı kitle hedefleme seçeneklerinin tümü geçerlidir. Video reklamı oluştururken;
- Videonun başında markanın bulunduğundan emin olun!
- Tek bir hedefe odaklanın.
- Net bir harekete geçirici mesaj ekleyin.
Instagram Video Boyutları ve Teknik Ölçüleri
- Yatay veya kare biçiminde ve 60 saniyeye kadar olabilir.
- Video boyutu: Videonuzun dosya boyutu en fazla 4 GB olabilir.
İnstagram Dönen Reklamlar
İnstagram dönen reklamlar, kullanıcıların doğrudan web sitenize bağlanmak için harekete geçirici mesaj düğmesiyle bir dizi resim veya videoyu kaydırmasına olanak tanır. Markanızın çok yönlülüğünü göstermek istiyorsanız, dönen reklamlar en iyi seçenektir!
Dönen reklamlarının en önemli özelliklerinden biri, Facebook reklam yöneticisinde reklamlarınızı hangi bağlantıların en yüksek tıklama oranını oluşturduğuna göre otomatik olarak optimize edebilmenizdir.
Neden İnstagram Dönen reklam modelini kullanmalıyız?
- Birden fazla ürünü göstermek için
- Çok bölümlü bir hikayeyi paylaşma
- 10 görüntüye veya videoya tek yerden sunabilirsiniz
İnstagram dönen reklam modeli ile neler hedeflenir?
- Uygulama yüklemeleri
- Marka bilinirliği
- Katalog Satışları
- Dönüşümler
- Olası satış yaratma
- Mesajlar
- Mağaza Trafiği
- Trafik
Instagram Dönen Reklam Boyutları ve Teknik Ölçüleri
- Minimum görsel sayısı: 2
- Maksimum görsel sayısı: 10
- Görüntü dosyası türü: .JPG veya .PNG
- Video dosya türü: Desteklenen dosya formatları
- Video maksimum dosya boyutu: 4 GB
- Video uzunluğu: 60 saniyeye kadar
- Resim maksimum dosya boyutu: 30 MB
- Önerilen çözünürlük: En az 1080 x 1080 piksel
- Fotoğraf oranı: 1: 1
İnstagram Alışveriş Reklamları
İnstagram alışveriş reklamları bir e-ticaret özelliği sunar: Kullanıcılar ürünleri doğrudan reklamdan satın alma seçeneğine sahiptir. Kullanıcılar reklamı tıkladıklarında, instagram mağazasına yönlendirilirler.
İnstagram dönen reklam modeli gibi Koleksiyon reklamları da birden fazla resim veya video içerir. Ancak Carousel’lerin aksine, görüntüleyenler doğrudan reklam yoluyla alışveriş yapabilir.
Alışveriş reklamları, e-ticaret işletmelerine yöneliktir. Koleksiyon reklamları bir ürün yelpazesini sergilemenize olanak verdiği için, özellikle benzer kitleler arasında da ürün tanıtmanıza yardımcı olur.
İnstagram alışveriş reklamları modeli ile neler hedeflenir?
- Uygulama yüklemeleri
- Marka bilinirliği
- Katalog Satışları
- Dönüşümler
- Olası satış yaratma
- Mesajlar
- Mağaza Trafiği
- Trafik
İnstagram Keşfet Reklamları
Keşfet, kullanıcıların yeni içerik ve hesapları keşfettiği Instagram ekranıdır. Instagram kullanıcılarının yarısından fazlası her gün keşfet’e erişir. İnstagram keşfet reklamları feed reklamları (Fotoğraf reklamı) ile aynı görünürler.
İnstagram keşfet reklamları haziran 2019 tarihinde yayınlanmaya başlayan bir reklam modelidir.
İnstagram Reklam Ücreti Ne Kadar?
Maliyetler çeşitli faktörlere dayandığından ve bu faktörlerin hepsinin platform tarafından bize açıklanmadığından, bu cevaplanması zor bir sorudur. Temel olarak TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM’leri (gösterim başına maliyet) temel alır ve fiyatlar Instagram reklam açık artırmasına göre belirlenir.
İnstagram reklamların maliyeti pek çok faktör tarafından etkilenmektedir. İnstagram reklamları için ortalama tıklama başına maliyetin (TBM) 0,60 ila 1,80 TL bandında seyretse de açık artırma, kitle, rekabet, günün saati, haftanın günü vb. durumlarda değişim gösterebilir.
Teklifiniz Instagram Reklam Maliyetlerini Nasıl Etkiler
İnstagram, bir teklif verme ve tıklama başı maliyet (TBM) sistemi üzerinde çalışır. Teklif, Facebook teklifiyle tamamen aynıdır, yani üç önemli faktöre bağlıdır.
- Kampanya teklifiniz: Ne kadar çok ödeme yaparsanız, reklamınız o kadar çok gösterilir.
- Alaka puanı: Alaka puanı, hedef kitlesinden alınan olumsuz ve olumlu geri bildirimlere dayanarak hesaplanır. Daha olumlu reaksiyonlar = daha yüksek alaka düzeyi puanı. Yüksek alaka düzeyi puanları:
- Alaka puanınız ne kadar yüksek olursa, maliyet o kadar az olur
- En yüksek alaka düzeyi puanı sunan farklı resim, metin vb. Kombinasyonlarını test edebilirsiniz.
- Reklamınız yayınlanırken alaka düzeyi puanınızı izleyebilir ve herhangi bir düşüş fark ederseniz optimize edebilirsiniz.
- Tahmini işlem oranları: Bunlar Facebook tarafından belirlenir ve bir kişinin kaç işlem yapmanın ne kadar olası olduğunu gösterir.
Hedefleme Instagram Reklam Maliyetlerini Nasıl Etkiler
İnstagram Facebook’un reklamlarını kullanıyor, yani aynı hedefleme yöntemlerini kullanıyor. Unutmamak gereklidir ki Facebook hedefleme konusunda en başarılısıdır.
- Yer: Belirli yerlere dayalı hedef; özellikle yerel bir müşteri çekmeye çalışan küçük işletmeler için kullanışlıdır.
- Demografi: İstihdama, eğitime, yaşa, cinsiyete vb. Göre hedef belirleyebilir veya hariç tutma işlemi yapabilirsiniz.
- İlgi alanları: -İnsanların ilgi alanlarına, Sayfalara benzerlerine ve Facebook’taki etkinliklerine dayalı hedef.
- Davranışlar: Satın alma davranışı, etkinlikler, cihaz vb.
- Özel Kitle: Yükleyebileceğiniz mevcut bir kişi grubu.
- Özel Web Sitesi Kitlesi: geçmişte web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların bir listesi, ancak sitenize Facebook Piksel Kodu‘nun yüklenmesini gerektirir.
- Benzer Kitle: Önceden oluşturduğunuza benzeyen bir kitle (özel bir kitleye, web sitesi ziyaretçilerine veya hayran sayfalarından oluşturulabilir)
İnstagram Reklam İpuçları
Artık bir instagram reklam türleri hakkında gerekli tüm bilgiye sahipsiniz. Ancak harika reklamlar bir bilim değil, bir sanattır. Kullanıcıları ilgilendiren ve memnun eden bir reklam hazırlarken aklınızda bulundurmanız gereken bazı noktalar şunlardır. İnstagramın kendi yayınlamış olduğu ipuçları makalesini okumanızı tavsiye ederim.
Kitlenizi tanıyın: Kitlenizi iyi tanıdığınızda, onlarla bağlantı kuran mesajlar oluşturabilirsiniz. Bu nedenle Instagram reklamlarınızı oluşturmaya başlamadan önce kitlenizi tanımak çok önemlidir. Reklamlarınızı oluştururken hedeflerini ve değerlerini göz önünde bulundurun.
Reklamlarınızı potansiyel müşterilerinizin bakış açısından düşünün:
- Ürününüz veya hizmetiniz hangi çözümü sunuyor?
- Neye ihtiyaçları var?
Metni akıllıca kullanın: Bir resim bin kelimeye bedeldir ve bu iyi bir şeydir, çünkü Instagram reklamlarınızda bu kadar fazla metin kullanamazsınız. Teknik olarak, çoğu instagram reklamı için 2.200 karaktere kadar kullanabilirsiniz, ancak kesilmeden yalnızca iki satır metin görüntülenir.
Cevap verin: Reklamlarınızdaki yorumlara ve beğenilere, tıpkı organik yayınlarınızda yaptığınız gibi yanıt vermeniz gerekir. Aslında, doğrudan reklamı yapılan ürünle ilgili yorum ve soruları alacağınızdan, reklamlarla ilgili etkileşimlere dikkat etmek daha da önemli olabilir.
Test edin: Facebook reklamlarında olduğu gibi instagram reklamlarınızın performansını Facebook Reklam Yöneticisi’nde görüntüleyebilirsiniz. Sonuçlarınızı takip etmek, stratejinizi hassaslaştırmak ve Instagram reklamları bütçenizden en iyi şekilde yararlanmak için çok önemlidir.
İnstagramdan Para Kazanılır Mı?
İnstagramdan para kazanılır mı? sorusunun cevabı kesinlikle evet! İnstagramdan para kazanılır. Biz buna Influencer pazarlama diyoruz.
Influencer pazarlama artık yerleşik bir çevrimiçi pazarlama biçimidir. Yine de, hala influencer pazarlamanın ne hakkında olduğunu gerçekten anlamayan insanlar var. Gerçekten de, bazı insanlar bu ifadeyi ilk kez karşılıyor ve anında “Etkileyen pazarlama nedir?” Diye düşünüyor. İnstagram ile para kazanmak istiyorsanız organik takipçi sayınızın önemi yüksektir, İnstagram takipçi arttırma yazımı okuyarak nasıl daha fazla takipçi kazanırsınız diye bilgi alabilirsiniz.
Influencer pazarlama, ürünlerinden veya hizmetlerinden birini pazarlamak için kullanıcılar ile işbirliği yapan bir markayı içerir.