Pandemi Sonrası Dijital Pazarlamanın Anahtarları
  1. Anasayfa
  2. Dijital Pazarlama

Pandemi Sonrası Dijital Pazarlamanın Anahtarları

0

Koronavirüs pandemisi dijital pazarlamada köklü değişiklikler getirdi. Markalar tüm planlarını bir gecede değiştirmek zorunda kaldı. Sektörümüz, online alışveriş ve genel olarak dijital alışkanlıkların çok daha hızlı benimsenmesinden yararlandı ama karşılığında çok daha rekabetçi bir ortamla da karşı karşıya kaldık. 

Durum aşı nedeniyle kontrol altına alınmaya başladığına göre, pandemi sonrası dijital pazarlama hakkında kendimize soru sormanın zamanı geldi. Bakalım 2020 bize hangi dersleri öğretti ve gelecek yıllar için akılda tutulması gereken en iyi stratejiler neler.

1. İletişim Stratejinizi gözden geçirin

Bu krizden sonra önceliklerin değiştiği açık. Bu nedenle, bundan sonra müşterilerinizle iletişim kurma şeklinizi yeniden düşünmek mantıklıdır. 

Daha somut bir ifadeyle bu, içerik stratejinizi (biçimler, mesajlaşma, ton vb.) yeniden tasarlamak anlamına gelir. Kendinizi daha iyi yönlendirmek için, potansiyel müşterilerinize ve müşterilerinize şu anda onları en çok ilgilendiren konular hakkında sorular soran bir anketi posta göndermek iyi bir fikir olabilir.

2. Dijital Dönüşümün Tamamlanması

Birçok şirket için pandemi, dijitalleşmek ya da iflas anlamına geliyordu. Bir gecede %100 çevrimiçi ortamda çalışmak için tüm süreçlerini benimsemek zorunda kaldılar. 

Uzaktan çalışma burada kalacak ve dijitalleşen tek şey bu değil. Örneğin, çevrimiçi öğretim, büyük bir destek gören başka bir sektördür. Ve elbette, birçok insanın alışkanlıkları değişti. 

Şirketler için bu, dijital olarak faaliyet gösterememek için artık hiçbir mazeret olmadığı anlamına geliyor. Sahip olduğunuz tüm araçları ve çözümleri güncellemek ve her şeyin sorunsuz çalıştığından emin olmak için iyi bir zaman.

3. Mevcut Müşterilerin Bakımı

Pandemi sonrası dönemdeki bir diğer değişiklik de hepimizin yüzleşmek zorunda kaldığı ekonomik kriz. Burada öncelik, yeni pazarlara açılıp yeni müşteriler kazanmak yerine mevcut müşteriler arasında sadakat oluşturmak olmalıdır. Örneğin birçok şirket, müşteri sadakati  ve uzun vadeli fayda sağlamak amacıyla pandemi sırasında müşterilerine ücretsiz veya indirimli hizmetler sundu.

4. Çevik ve Esnek Olun

Mart 2020’de hayatlarımız bir anda değişti ve hepimiz uyum sağlamak zorunda kaldık. En iyi performansı gösteren şirketler, rotayı hızla değiştirebilen şirketlerdir. 

Bu kesinlikle yüzleşmemiz gereken son kriz olmayacak, bu yüzden bundan çıkarmamız gereken ders, esnekliğin bir zorunluluk olduğudur. Öngörülemeyen olaylara hızlı tepki verebilmeli, neler olduğunu sürekli izleyebilmeli ve gerçek zamanlı olarak değişiklikler yapabilmeliyiz. 

Bunun iyi çalışması için sadece çevik süreçlere sahip olmamız değil, aynı zamanda bütçelerin de ortaya çıkan her şeye hızla uyum sağlayabilmesi gerekiyor.

5. Sadece Birkaç Kanala Odaklanın

Ekonomik belirsizlik karşısında birçok şirket, maliyetlerini düşürmek ve müşterilerine ulaşmak için daha verimli yollar bulmak zorunda kaldı. Dijital pazarlamada kullandığımız kanallar konusunda çok seçici olmak anlamına geliyor. Daha fazla yatırım getirisi sağlayan birkaç kanala odaklanmak, her yerde olmaya çalışmaktan ve çabalarımızı boşa harcamaktan daha değerlidir.

6. Faydaları Açıkça Bildirin

Covid’in getirdiği büyük değişikliklerden biri, çok daha fazla kullanıcının dijital ortamı benimsemesi ve çok daha fazla markanın içinde pazarlama yapıyor olmasıdır. 

Sonuç olarak, ulaşmak istediğiniz kişilerin sürekli reklam bombardımanına tutulduklarını hissetmelerinin çok muhtemel olduğu doymuş bir ortamdayız. Bu kadar çok rekabetin ortasında öne çıkmak için, olağan reklam klişelerinden kaçınmak ve hedef kitlenize hangi benzersiz faydaları sağlayabileceğinizi açıkça nasıl açıklayacağınızı bilmek çok önemlidir.

7. Yeniden Açılış İndirimleri ve Promosyonları Sunun

Bu strateji, özellikle seyahat ve turizm gibi pandemiden en çok etkilenen ve iyileşmesi en yavaş olan sektörler için kullanışlıdır. 

Özel indirimler ve promosyonlar, hem yeni müşteriler çekmenize hem de bir süredir etkin olmayanları yeniden etkinleştirmenize yardımcı olabilir. Normale dönüş hakkında olumlu bir mesaj vermek ve aktif bir kampanya oluşturmak için bu fırsatı kullanın.

8. E-Ticaret Çalışmalarını İkiye Katlayın

Burada kalacak gibi görünen bir diğer değişiklik ise henüz atılmaya cesaret edemeyen demografik gruplara ve sektörlere ulaşmayı başaran online alışveriş. Bu nedenle, önümüzdeki yıllarda çevrimiçi mağazanız dijital pazarlama stratejinizin temel direği olmalıdır.

9. Birinci Taraf Verileri ve Sıfır Taraf Verileri

Her bir müşteriye neler olduğunu bilmek için veri stratejinizin yerinde olması çok önemlidir. Gelecek, birinci ve sıfır taraf verilerinde, yani markanın sahip olduğu ve/veya kullanıcıların gönüllü olarak paylaştığı verilerde yatıyor. 

Bu nedenle, derinlemesine bir veri denetimi yürütmeyi, tüketiciler hakkında sahip olduğunuz tüm bilgi kaynaklarını birleştirmeyi ve kullanıcıların kendilerinden bilgi almayı amaçlayan bir veri stratejisi planlamayı düşünmenin tam zamanı.

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir