Google My Business, sunduğunuz ürün ve hizmetleri arayan müşteriler tarafından işletmenizin fark edilmesini sağlamanın harika bir yoludur. Google My Business (GMB) profilinizi oluşturup güncelleyerek dünyanın en büyük arama motorunu kullanarak yeni müşterilere ulaşabilir ve ücretsiz teşhirden yararlanabilirsiniz.
Google benim işletmem ücretli mi? Kesinlikle hayır!
Çoğu pazarlamacı, SEO ve Google Ads hakkında her şeyi bilir, ancak genellikle GMB’yi güçlü bir pazarlama aracı olarak görmez.
Muhtemelen GMB’nin ne olduğunu biliyorsunuz ve ilgilendiğiniz ürün ve hizmetleri bulmak için kullandınız. Şimdi bu 11 ipucu ile sizin için çalışmasını ve kendi markanız için profilinizi optimize etmenin zamanı geldi.
Google My Business nedir?
Google My Business, işletmelerin yerel arama sonuçlarında ve Google Haritalar’da gösterilen bir şirket profili oluşturmasına olanak tanıyan ücretsiz bir Google aracıdır. İletişim bilgilerini, konumu, çalışma saatlerini değiştirebilir ve hatta web sitenizin bağlantısını ekleyebilirsiniz. Fiziksel bir işletme adresiniz olmasa bile, yine de bir GMB girişi oluşturabilirsiniz. Bununla birlikte, bir profil oluşturmak için şirketinizi telefonla doğrulamanız gerekir.
GMB profiliniz, halkla etkileşim kurmak için hayati bir kanaldır ve ayrıca yeni alıcıları çekmede büyük bir faktör olan müşteri incelemelerini de içerir.
Google My Business Optimizasyonu İçin 10 İpucu
Bir GMB profili oluşturmak oldukça basit bir işlemdir, ancak listenizi yönetmenize ve optimize etmenize yardımcı olacak bazı ipuçları ve püf noktaları hala vardır. Zaman zaman GMB’ye eklenen yeni özellikler de vardır.
Çalışma Saatlerini Güncelle
Çalışma saatlerinizi güncel tutmak, özellikle devam eden COVID-19 salgını sırasında ve tatillerde müşterileri bilgilendirmek için önemli bir görevdir. Hepimizin bildiği gibi, işyeri açılış saatleriyle ilgili kurallar, kısıtlamalara bağlı olarak haftadan haftaya değişir. Neyse ki, Google’dan gelen yeni değişiklikler daha esnek açılış saati seçeneklerine izin veriyor.
İncelemelere Dikkatli Yanıt Verin
Hem övgüleri hem de şikayetleri nasıl ele aldığınız doğrudan yürüttüğünüz işin türünü yansıtır. Yanıtınız çoğu zaman incelemenin kendisinden daha önemlidir. Halkla sohbetler oluşturarak ilişkiler kurar ve önemsediğinizi gösterirsiniz.
Yeni ve geri gelen müşterileri doğrudan bir bağlantıyla Google incelemeleri bırakmaya teşvik etmeye çalışın. Bir işletme ne kadar çok incelemeye sahipse, arama sonuçlarında o kadar yüksek sıralanır.
Anahtar Kelimelerden Yararlanın
Web sitenizi Google’da sıralama için optimize etmek için anahtar kelimeleri nasıl kullandığınıza benzer şekilde, aynısını GMB profiliniz için de yapmak isteyeceksiniz.
Açıklamalarınıza ve kategorilerinize anahtar kelimeler eklemek, GMB sıralamanız için harikalar yaratacaktır. Herhangi bir SEO etkinliğinde olduğu gibi, anahtar kelimeleri doğal bir şekilde kullanmanız ve bu konuda spam yapmamalısınız.
İşletmeniz Hakkında Kaliteli Görseller Öne Çıkarın
İşletmenizin fotoğraflarını herkes yükleyebilir ancak fotoğraf bölümünüzü bol miktarda yüksek kaliteli orijinal fotoğrafla doldurmalısınız. Bunlar konumunuz, ürünleriniz, logonuz, personeliniz ve sunduklarınızı gösteren özelliklerdir.
Stok fotoğraflardan kaçınmanızı ve kendi fotoğraflarınızı kullanmanızı ve mümkünse haftalık olarak yeni fotoğraflar göndermenizi öneririm. Fotoğraf göndermek, sıralamanıza yardımcı olur ve kendi başına önemli bir arama motoru haline gelen Google Görseller’de görünecektir.
Soru-Cevap bölümünden haberdar olun
Google My Business, insanların işletmeniz hakkında sorduğu yaygın soruları da içerir.
Uyarılar, gelen sorulara ayak uydurmanıza ve uygun şekilde ele alındıklarından emin olmanıza yardımcı olabilir. İşletme sahibi olarak, GMB profiliniz için bir tür SSS oluşturarak kendi sorularınızı sorabilir ve cevaplayabilirsiniz.
Son olarak, Soru-Cevap bölümünüzü, sonuç olarak listelerdeki sıralamanızı etkileyecek önemli anahtar kelimeler eklemek için bir fırsat olarak kullanın.
Müşteri Mesajlarını Etkinleştirin
GMB listeniz ayrıca müşterilerin size mesaj göndermesine izin veren bir mesajlaşma seçeneğine de sahiptir. Erişmek için Google My Business Uygulamasını kullanmanız gerekir.
Müşteriler – Mesajlar’a gidin ve Aç’ı tıklayın . Artık insanlar soruları veya endişeleriyle size doğrudan mesaj gönderebilir. Sadece zamanında yanıt verdiğinizden ve müşterileri bekletmediğinizden emin olun.
Bu tür bir erişim, bazı işletme sahipleri için çok zor görünebilir, ancak işletmenizin müşteri ihtiyaçlarına duyarlı ve özenli olduğunu gösterir.
Tutarlı Olarak Yayınlayın
Sosyal medya platformlarına benzer şekilde, GMB size ‘Güncellemeler’ bölümü altında yayınlama seçeneği sunar. Bu, müşterilerinizi yeni ürünler, yaklaşan etkinlikler, özel teklifler, şirket kilometre taşları veya bilmelerini istediğiniz diğer bilgilerden haberdar etmek için mükemmel bir fırsattır.
Çoğu marka bu özellikten yeterince yararlanmamaktadır ve listenizi öne çıkarmanın harika bir yoludur.
GMB İçgörülerinizi İnceleyin
GMB, analiz özelliği Insights’ı büyük ölçüde geliştirdi ve bu yararlı araçtan yararlanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Analizler size şunları gösterir:
- Müşteriler girişinizi nasıl buldu?
- Yol Tarifi Tıklamaları
- Telefon çağrıları
- Müşterilerin sizi Google’da bulduğu yer
- Diğer müşteri işlemleri
Bu araçlar, müşterilerin işletmenizin adını kullanarak doğrudan sizi arayıp aramadığını veya hizmetiniz / sektörünüz tarafından arandığını analiz etmenize olanak tanır.
Analizler, müşterilerin sizi Haritalar veya Keşfet aracılığıyla bulup bulmadığını da ayırır. Tüm bu bilgiler bölünmüştür, ancak toplam görüntüleme veya toplam aramalar için birleştirilebilir.
Tanımlayıcı Hedef Özelliklerini Kullanın
İşletme tanımınızı ve kategori alanlarınızı doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurmanın yanı sıra, açıklayıcı özellikler de kullanmalısınız.
Bu özellikler, müşteriler için küçük ek yararlı bilgilerdir. ‘Ücretsiz WiFi’, paket servis seçenekleri, ödeme seçenekleri, vegan veya glütensiz seçenekler vb. gibi şeyler. Olanaklarınızın ne olduğunu ne kadar net bir şekilde tanımlarsanız , o kadar çok insanı çekebilirsiniz.
Ürünlerinizi Öne Çıkarın
Küçük ve orta ölçekli bir işletmeyseniz, Google ayrıca ürün kataloğunuzu GMB profilinizde öne çıkarmanıza da izin verir. Doğru başlıklar, açıklamalar ve fiyatlandırma, müşterilere ihtiyaç duydukları bilgileri verir ve size sıralama için ihtiyaç duyduğunuz değerli anahtar kelimeleri ekleme fırsatı verir.
Google benim işletmem hakkında sıkça sorulan sorular;
Hayır! Google işletme hesabı ücretsizdir.
Google arama sonuçlarında haritalarda listelenmenize yardımcı olur.
Google benim işletmem sayfasına girerek kayıt olmalısınız, ardından işletme adınızı ve bilgilerinizi girmelisiniz.
Hayır! Google Business ücretsizdir.
Google tarafından belirlediğiniz adrese posta yollanarak doğrulama işlemi yapılır.
Google işletmem doğrulama postası ücretsiz olarak gönderilmektedir.