Dijital reklamcılık dünya çapında giderek daha fazla zemin kazanıyor. Seyahat ve otel rezervasyonları gibi çevrimiçi ortamın dışında pek mümkün olmayan sektörler var. Pazarlama stratejileriniz söz konusu olduğunda, dijital reklamcılığın farklı biçimlerini anlamanın çok önemli olduğuna şüphe yoktur.
Peki dijital reklamcılık tam olarak nedir? En karlı reklam türleri nelerdir? Hangi formatlar bana en iyi sonuçları verebilir?
Buna biraz ışık tutmak için dijital reklamcılığın ne olduğuna ve odaklanmanız gereken 8 formata bir göz atalım.
Dijital Reklamcılık Nedir?
Dijital reklamcılık, bir şirketin veya markanın dijital olarak gerçekleştirdiği tüm yaygınlaştırma, promosyon ve ücretli iletişim tekniklerini içerir. İnternet, potansiyel kitlenize ulaşmanıza yardımcı olacak birçok farklı türde kanal ve platforma sahiptir. Dijital reklamcılığı farklı kılan faktörlerden biri, hizmetiniz veya ürününüz ile ilgilenmesi muhtemel kişilere ulaşmanızı sağlayan segmentasyon kapasitesidir.
Klasik bir örnek, banner reklamı. Bu, farklı sayfaların veya uygulamaların üst kısmında veya yanlarında bulduğunuz reklam türüdür. Diğer bir yaygın örnek, YouTube videolarında bulduğunuz görsel-işitsel reklamlardır. Burada da sadece 5 ila 6 saniye süren ve bumper reklam olarak adlandırılan bir video reklam formatı vardır.
Kaçırmayacağınız 8 Dijital Reklam Formatı
Peki dijital reklamcılıkta en önemli 8 format nedir?
1. Yerel Reklamcılık
Yerel reklam, navigasyonda kesintiye neden olmadan yayınlandığı içerik veya platforma entegre edilir. Bu dijital reklam formatında, kusursuz bir kullanıcı deneyiminin parçası olarak, hedef kitlenizi eğlendirmek, şaşırtmak ve değer sağlamak için yaratıcılığınızı serbest bırakmak mümkündür. Reklam engelleyicilerin büyümesiyle karşı karşıya kalındığında, yanıt, kullanıcıları reklamlarınızı tüketmeye zorlamak değildir. Bunun yerine, seçim özgürlüklerine saygı duymak ve onlara gerçekten tüketmek istedikleri içeriği vermek için yerel reklamcılığı kullanmaktır.
2. E-posta Pazarlama
E-posta pazarlama kampanyanızı oluşturmak için kullanabileceğiniz farklı segmentasyonlara sahip birçok kaliteli veri tabanı sunar. E-posta pazarlamasının olanakları, hedef kitlenizi segmentlere ayırdıkça daha da ileri gider. Bunu yapmak için, kullanıcı e-postaları karşılığında içerik indirme kampanyaları başlatın ve ilgili müşteri adaylarından oluşan bir veritabanı oluşturun. Veritabanınız büyüdükçe, onu giderek daha uzmanlaşmış gruplara ayırabilir ve onları e-posta yeniden hedefleme kampanyalarıyla hedefleyebilirsiniz. Amaç, e-postalarınızla maksimum etkiyi elde etmek için doğru zamanda ve doğru mesajla ulaşmaktır.
3. Sosyal Medya Reklamları
Sosyal medya reklamları, milyonlarca kişi tarafından görüntülendiği ve hedef kitlenize ulaşmak için segmentlere ayırmanıza izin verdiği için en kullanışlı dijital reklam formatlarından biridir. Farklı özellik ve seçeneklerinden yararlanarak bu platformlardaki varlığınızı en üst düzeye çıkarmak için sosyal medya reklamcılığını kullanın.
- Facebook Reklamları: Facebook Reklamları, birçok olasılığa sahip bir araçtır. Tam potansiyelinden yararlanmak için kampanyanızla neyi başarmak istediğinizi düşünün. Yayınlarınızın hedef kitlesini artırmak, markalaşmasını geliştirmek, web sitenizde dönüşüm elde etmek mi istiyorsunuz? Hedeflerinize en uygun reklam türünü seçin ve sonuçları ölçmeyi ve optimize etmeyi unutmayın.
- Twitter Reklamları: Twitter reklamları yeni seçeneklerle bizi şaşırtmaktan asla vazgeçmiyor. Kısa süre önce, kampanyalarınızı birden çok değişkeni test edecek şekilde yapılandırmanıza ve böylece bütçenizi en iyi sonuçları verenlere odaklamanıza olanak tanıyan Dönüşüm Artışı aracını piyasaya sürdüler.
- Instagram Reklamları: En görsel sosyal ağ da reklam yapmak için harika bir yerdir. Geçen yıl sponsorlu içerik tekliflerini 30 saniyelik videolar, yatay formatlı fotoğraflar ile genişlettiler.
4. Görüntülü Reklamcılık
Görüntülü reklamcılık, bir web sitesi, portal, blog vb. üzerindeki iyi bilinen banner, açılır pencere ve geçiş reklamı gibi herhangi bir görsel reklam öğesini ifade eder. Bu biçim, reklam engelleyicilerin büyümesinden etkilenmiş olsa da, hala sunabileceği çok şey var. Cevap, reklam engelleyicileri atlamaya ve kullanıcıyı bombalamaya çalışmakta değil, gerçekten görülmeye değer reklamlar oluşturmakta yatmaktadır.
5. Yeniden Hedefleme
Kişiselleştirilmiş reklamlar göstermek için web sayfalarının reklam biçimlerini akıllı bir şekilde kullanan çevrimiçi bir ekranla bir adım daha ileri gidin. Yeniden hedefleme, kullanıcılara çevrimiçi olarak en son eylemleriyle ilgili reklamları göstermek için çerezler aracılığıyla toplanan bilgilerden yararlanır. Bu şekilde, gerçekten alakalı, zamanında reklamlar oluşturabilir ve başarılı olma olasılığınız daha yüksek olabilir.
6. SEM
SEM, Google veya Bing gibi arama motorlarında PPC reklam kampanyalarının oluşturulmasıdır. En yaygın dijital reklam formatlarından biridir. Başarısının anahtarı, aradıkları anahtar kelimeleri temel aldığından (örneğin, “İstanbul’da araç kiralama”) kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap vermesidir.
SEM kampanyalarınızın etkinliğini en üst düzeye çıkarmak için Google Ads, yeniden hedefleme listeleriyle birlikte arama ağı reklam kampanyaları oluşturma seçeneği sunar. Örneğin, yalnızca son 30 gün içinde web sitenizdeki belirli bir sayfayı ziyaret etmiş kişilere reklam gösterebilirsiniz.
7. Mobil Reklamlar
Tüm reklam formatları mobil cihazlar için tasarlanmalıdır. Çoğu tüketici, her gün en çok saatlerini onlara harcıyor. Aslında Google’a göre 2015, mobil aramaların masaüstü aramaları geçtiği yıl oldu ve bu trend büyümeye devam etti. Bu nedenle, web kampanyalarınızı mobil ortama uyarlamak yerine mobili ilk sıraya koymanın zamanı geldi çünkü bir sayfanın mobil sürümü yoksa Google o sayfayı dizine eklemez.
8. Çevrimiçi Videolar
Video, geleneksel reklamcılıktan daha iyi TO’lar elde ettiği ve bir kampanyayı güçlendirmeyi kolaylaştırdığı için çok etkilidir. Giderek daha popüler hale gelen bir biçimdir ve bağlantıların hızı ve sürekli artan mobil ekran boyutu sayesinde artık masaüstü kampanyalarıyla sınırlandırılması gerekmez. Videonun önündeki en büyük engel, kullanıcıların videodan önce gösterilen reklam biçimlerini reddetmesidir (reklam engelleyiciler tarafından yaygın olarak kaldırılan başka bir reklam). Bunun üstesinden gelmek için, bunun yerine Youtuber’lara ve yerel video reklamcılığına bahis yapın ve pazarlama planınızın başarılı olduğunu göreceksiniz.