Google Ads Yeniden Pazarlama
  1. Anasayfa
  2. Google

Google Ads Yeniden Pazarlama

0

Hepimiz bir ürün veya hizmeti Google’da aradık, ancak birkaç gün sonra farklı platformlarda tam olarak o ürünle ilgili reklamlar bulduk. Bu fenomene yeniden pazarlama (remarketing) denir ve oldukça yararlı bir reklam biçimidir. 

Yeniden pazarlama, web sitenizi, çevrimiçi mağazanızı veya diğer içeriği daha önce ziyaret eden kullanıcılar için kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmaktan oluşur. Yeniden pazarlama, markanız veya ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıların geçmiş davranışlarına göre kişiselleştirilmiş reklamlar oluşturmaya dayanır.

Google Ads, dünyanın dijital reklamcılığa yaptığı yatırımın en az %50’sini oluşturduğundan, yeniden pazarlama kampanyaları başlatmak için önde gelen sitelerden biridir.

Bu makalede, Google Ads yeniden pazarlamanın nasıl çalıştığını, farklı reklam türlerini inceleyeceğiz ve kendi Yeniden Pazarlama kampanyanızı başlatmak için adım adım bir kılavuz sağlayacağım. Başlayalım! 

Google Yeniden Pazarlamaya Giriş

Google Ads (eski adıyla AdWords), yeniden pazarlamada öncü platformlardan biridir. Aslında, uygulama daha önce “yeniden hedefleme” olarak bilinirken, “yeniden pazarlama” terimini ortaya atanlar Google’ın kendisidir.

Google’daki reklamlar, Google Ads’in başlıca iki türü olan görüntülü reklam kampanyaları veya arama ağı reklamları aracılığıyla kullanıcılarla tekrar iletişim kurmanın birkaç farklı yolunu sunar.

Bir kullanıcıyı yeniden pazarlama listesinin bir parçası yapan dahil etme ölçütlerini de özelleştirebilirsiniz.

Genel olarak, Google Ads yeniden pazarlama süreci 3 adımda özetlenebilir:

  1. Kullanıcı web sitemizi ziyaret eder veya markalı içeriğimizle etkileşime girer (örneğin, YouTube’da yayınlanan bir video).
  2. Kullanıcı bir çerez ile işaretlenir ve parametrelerini daha önce tanımladığımız bir yeniden pazarlama listesine eklenir (örneğin, son 30 gün içinde X ürününün sayfasını ziyaret eden tüm kullanıcılar).
  3. Bu listeye yönelik bir reklam kampanyası yürütülür, yani sadece bu listenin parçası olan kullanıcılar görebilir.

Google Ads’de Yeniden Pazarlama Türleri

Reklam oluşturma sürecinin ayrıntılarına girmeden önce, Google’ın yeniden pazarlama seçeneklerini gözden geçirelim:

  • Standart Reklamlar:  Bu, klasik görüntülü reklam biçimidir ve Google’ın şimdiye kadar denediği ilk yeniden pazarlama türüdür. Kullanıcının bilgilerini sakladığı ve onlara tek bir reklam sunduğu için büyük etkileşim olanakları sunmaz.
  • Dinamik reklamlar:  Dinamik reklamlar, bir kullanıcının nereye göz attığıyla ilgili bilgileri depolar ve onlara aynı veya benzer ürünleri gösterir. Örneğin, booking.com’da bir otel araması yaptıktan sonra sayfadan çıkarsanız, bu bilgiler kaydedilir ve gezdiğiniz aynı veya benzer oteller için görüntülü reklamlar görmeye başlarsınız.
  • Metin reklamlar:  Bunlar, Google’ın arama ağında görünen ve kullanıcının arama çubuğuna girdiği terimler kullanılarak etkinleştirilen tipik metin reklamlardır. Yeniden pazarlama için, kullanıcı bu reklamları yalnızca belirli kelimeleri arıyorsa ve web sitesini daha önce ziyaret etmişse etkinleştirebilir. Genel olarak, yeniden pazarlamaya yönelik metin reklamların,  normal anahtar kelimelere göre daha genel anahtar kelimelere ve daha yüksek tekliflere sahip olabileceği düşünülmektedir  .
  • Video yeniden hedefleme reklamları:  Bu tür reklamlarda, yeniden pazarlama listesine dahil edilme kriterleri, belirli bir sayfanın ziyaret edilmesi değil, bir markanın videolarından birinin kendi web sitemizde veya ilgili YouTube kanalında görmüş olmasıdır. Kullanıcının tükettiği belirli içeriği bilerek, teklifi daha iyi özelleştirebiliriz.
  • Dağıtım listesine göre reklamlar:  Google Ads, kendi veritabanlarınızı (örneğin, bülteninize abone olan kullanıcıların listesi) kullanarak yeniden pazarlama olanağı sağlar. Verileri .csv formatında yüklemeniz ve alanları Google’a belirtmeniz gerekecektir. Bu bilgilerle Google, kişiselleştirilmiş reklamlar göstermek için kullanıcıları web sitesinde izleyecektir. Bu izleme, veritabanımızın özelliklerine bağlı olarak daha iyi veya daha kötü çalışacaktır; Elbette Google, Gmail hesabı olan kullanıcıları bulmayı daha kolay bulacaktır.

Google Ads Yeniden Pazarlama Kampanyaları Nasıl Başlatılır

1) Google Ads hesabınızda oturum açın ve yeniden pazarlama etiketinizi alın

Yeniden pazarlama etiketi veya pikseli, kopyalayıp web sitenize yapıştırmanız gereken bir koddan oluşur. Google Etiket Yöneticisi aracınız varsa, bunu sadece iki dakikada yapabilirsiniz.

Bu kodu yükledikten sonra, sayfanızı ziyaret eden kullanıcılar hakkındaki bilgileri kaydetmeye başlayacaktır. Veriler, örneğin ziyaret ettikleri belirli ürünler, cihazları, ziyaret ettikleri sayfalar gibi oldukça ayrıntılı olacaktır. Bu şekilde, kullanıcılar web sitenizden ayrıldıkları andan itibaren yeniden pazarlama reklamlarınızı görürler.

2) Bir veya daha fazla yeniden pazarlama listesi oluşturun

Google’ın yeniden pazarlama listeleri, kullanıcılara reklam göstermek için parametreler belirlemenize olanak tanır. Örneğin, ana sayfayı görüntüleyen, belirli bir ürünü ziyaret eden veya bir tür dönüşüm gerçekleştiren kullanıcılar için ayrı listeler oluşturabilirsiniz.

Yeniden pazarlama listesi oluşturmak için Google Ads araçları bölümüne gidin ve yeni bir kitleye sahip bir liste oluşturun.

Hedef kitle yöneticisinde  çeşitli seçenekler arasından seçim yapılarak oluşturulur; web sitenizi veya sayfalarından birini ziyaret eden kullanıcılar, mobil uygulamanızı indiren ve kullanan kullanıcılar, Youtube veya bir müşteri listesindeki videolarınızla etkileşime giren kullanıcılar.

Bir müşteri listesi kullanıyorsanız, onların e-postalarını kullanarak listeyi yükleyebilirsiniz.

Gördüğünüz gibi, mükemmel hedef kitleyi oluşturmak için birden fazla seçeneğiniz var. Benim tavsiyem, hedefleriniz için hangilerinin en mantıklı olduğunu düşünmeniz ve birkaç farklı seçeneği denemeniz ve sonuçları karşılaştırmanızdır: Hangisinin en iyi sonucu verdiğini görünce şaşırabilirsiniz!

Önemli bir pratik nüans: Kitlenizi adlandırırken, yalnızca Google Ads için değil, herhangi bir platformdaki tüm yeniden pazarlama kampanyalarınız için tek tip bir terminoloji oluşturun. Bu, istediğiniz zaman her birinin ne anlama geldiğini oluşturmanızı, yönetmenizi ve bilmenizi çok daha kolay hale getirecektir.

3) Yeniden pazarlama listesini seçerek kampanyanızı oluşturun

İzleyici oluşturmayla ilgili önceki tüm çalışmaları tamamladıktan sonra, harekete geçme zamanı!

Kampanyayı oluşturun, ardından “Kitle” bölümünde, oluşturduğunuz kişiselleştirilmiş listeyi seçin, örneğin “Müşteri Listeleri”nden biri.

Genellikle, hedef kitlenizi oluşturma ile ilk kampanyalarınızı başlatma arasında birkaç hafta beklemeniz gerekir. Bunun nedeni, oluşturduğunuz yeniden pazarlama listelerinin, kullanıcılar web siteniz, uygulamanız veya YouTube kanalınızla etkileşime girdikçe “doldurulması” gerektiğidir.

Yeterli kritik kütleye sahip olduğunuzda, kampanyalarınızı başlatmaya başlayabilirsiniz. Normalde, ulaşmak istediğimiz iş hedeflerine bağlı olarak oluşturduğunuz her yeniden pazarlama listesi için farklı bir kampanya tasarlarsınız.

Vermeniz gereken bir diğer önemli karar, arama veya görüntülü reklamcılık için bir Google Ads yeniden pazarlama kampanyası oluşturup oluşturmayacağınızdır. Her iki seçeneğin de avantajları ve dezavantajları vardır ve tamamlayıcı olabilir, bu yüzden benim tavsiyem her zaman ikisini de denemek ve hangisinin en iyi sonucu verdiğini görmek.

4) Reklamlarınızın bir veya birkaç çeşidini oluşturun

Artık sadece kampanyanız içinde reklam grubunuzu oluşturmanız gerekiyor. Burada, etkilemek istediğiniz kitleyi de seçebilirsiniz.

Varyantlar oluşturmak, A/B testleri yapmanıza ve farklı öğelerin performansını karşılaştırmanıza olanak tanır. Bu şekilde hangi sürümlerin en iyi sonucu verdiğini görebilir ve bütçenizi optimize edebilirsiniz.

5) Kampanyayı başlatın!

Başlamaya hazırsın! Google Ads’de yeniden pazarlama kampanyanızı başlattığınızda, listelerinizin parçası olan kullanıcılar, reklamlarınızı Google arama motorunda ve web’deki diğer sitelerde görmeye başlar.

6) Sonuçları sürekli olarak analiz edin

Google Ads, kampanyalarımızda neler olduğunu neredeyse gerçek zamanlı olarak bilmemizi sağlayan güçlü bir analiz sistemine sahiptir. Böylece gösterim, sıklık veya tıklama oranı gibi kontrollü metriklere sahip olabilirsiniz. Kampanyaları sürekli olarak izlemek  ve hangi tür yeniden pazarlama ve reklamların en iyi sonucu verdiğini görmek için tüm bu bilgileri kullanın.

Zamanla, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlayabilecek ve Google Ads’te yeniden pazarlamadan en iyi şekilde yararlanmak için bütçenizden en iyi şekilde yararlanabileceksiniz.

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir