Dijital pazarlama üzerine çalışıyorsanız, negatif anahtar kelime terimiyle karşılaşmış olabilirsiniz. Basitçe söylemek gerekirse, reklamınızın hedef kitlesiyle alakalı olmayan yakından alakalı kelimeleri ve kelime öbeklerini filtrelemek için bir araçtır.
Örneğin, ücretli bir ürünün reklamını yapıyorsanız ve kampanyanıza veya reklam grubunuza negatif anahtar kelime olarak “ücretsiz”i eklerseniz, Google Ads‘e reklamınızı “ücretsiz” terimini içeren aramalarda göstermemesini söylüyorsunuz. Bu, reklamlarınızı doğru kişilerin görmesi için alakasız görünümleri filtrelemeye yardımcı olur ve reklam kampanyalarınızdan tasarruf etmenizi sağlar.
Negatif Anahtar Kelimeler Nedir?
Negatif anahtar kelimeler, Google Reklamlarınızı doğru hedef kitleye hedeflemenize yardımcı olan bir araçtır. Esasen, reklamını yaptığınız ürün veya hizmetle ilgilenme olasılığı daha düşük olan müşterileri filtrelemenin bir yoludur. Her şey kimi hedef almayacağınızı seçmekle ilgili. Bu, reklam harcamalarını ve boşa giden tıklamaları azaltmanıza yardımcı olur.
Negatif anahtar kelimelerin arkasındaki strateji basittir: Birincil anahtar kelimeniz için negatif eşleme olan anahtar kelimeleri onaylarsınız. Örneğin, kadın pantolonu satıyorsanız, negatif anahtar kelime olarak “erkek pantolonu”nu seçebilirsiniz. Bu şekilde, özellikle erkek pantolonları arayan kişilere reklamınızın gösterilmesini önlemiş olursunuz. Bu, reklamlarınızı sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgilenme olasılığı daha yüksek olan ve nihayetinde ödeme yapan müşteriler haline gelen kişilere hedeflemenize yardımcı olur.
Arama kampanyalarınız için negatif anahtar kelimeler seçtiğinizde, anahtar kelimelerinize benzer arama terimleri aramalısınız. Dolayısıyla, yukarıdaki kadın pantolonu örneğinden yola çıkarak, “kırmızı arabalar” gibi tamamen rastgele bir şey seçmek istemezsiniz. Farklı ama yine de alakalı bir şey seçmeye çalışın; ilgiliymiş gibi görünen, ancak ilişki kuramayan kelimeler.
Negatif Anahtar Kelime Türleri
Google Ads reklam hesabınızı kurarken kullanabileceğiniz çeşitli negatif anahtar kelimeler vardır. Hepsi, reklamlarınızı doğru hedef kitleye hedeflemenize yardımcı olmak için farklı şekillerde çalışır.
Arama ağı kampanyaları için tam eşleme, sıralı eşleme ve geniş eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullanabilirsiniz. Seçtiğiniz türe bağlı olarak, eş anlamlı sözcükleri, tekil veya çoğul sürümleri, yazım yanlışlarını ve hariç tutulacak diğer yakın varyasyonları dahil edebilirsiniz.
Arama ağı kampanyaları için tam eşleme, sıralı eşleme ve geniş eşlemeli negatif anahtar kelimeler kullanabilirsiniz. Seçtiğiniz türe bağlı olarak, eş anlamlı sözcükleri, tekil veya çoğul sürümleri, yazım yanlışlarını ve hariç tutulacak diğer yakın varyasyonları dahil edebilirsiniz.
Negatif Geniş Eşlemeli Anahtar Kelimeler
Bu, en yaygın negatif anahtar kelime türüdür.
Negatif geniş eşlemeli anahtar kelimeler için, bir kullanıcının araması tüm negatif anahtar kelime terimlerinizi içeriyorsa, terimler farklı bir sırada olsa bile reklamınız gösterilmez. Arama, anahtar kelime terimlerinizden yalnızca bazılarını içeriyorsa, reklamınız yine de gösterilebilir. Örneğin, “kadın pantolonları” negatif geniş eşlemeli anahtar kelimesini kullanırsanız, reklamınız “kadın mavi pantolonları” veya “kadın pantolonları” terimleriyle arama yapan hiç kimseye gösterilmez.
Negatif Sıralı Eşleme Anahtar Kelimeleri
Negatif sıralı eşlemeli anahtar kelimeler için, birisi tam olarak negatif anahtar kelimeleri aynı sırada kullanarak bir şey ararsa, ek kelimeler eklense bile reklamınız gösterilmez. Örneğin, birisi “kadın kırmızı pantolonları” için arama yaparsa reklamınız gösterilmeyecektir.
Negatif Tam Eşleme Anahtar Kelimeleri
Negatif tam eşlemeli anahtar kelimeler için, birisi negatif olarak onayladığınız tam anahtar kelimeleri kullanarak bir şey ararsa, reklamınız gösterilmez. Ancak, olumsuz kelimeleri farklı bir sırayla kullanırlarsa görüntülenebilir.
Örneğin, erkek ayakkabıları satıyorsanız ve “kadın pantolonları” tam eşlemeli negatif anahtar kelimesini kullanıyorsanız, birisi özellikle “kadın pantolonu” için arama yaptığında reklamınız gösterilmez. Ancak, “erkek pantolonları” arandığında yine de görüntülenebilir.
Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Kullanılır?
Negatif anahtar kelimelerin ne olduğunu cevapladığımıza ve farklı türlere baktığımıza göre, şimdi bunların nasıl kullanılabildiğine bir göz atalım.
Google Ads‘de negatif anahtar kelimeleri kullanmanın iki yolu vardır: geleneksel kullanım ve koruyucu kullanım.
Bu iki yöntemi biraz daha detaylı inceleyelim.
Geleneksel Kullanım
Negatif anahtar kelimeleri kullanmanın geleneksel yöntemi, yapılandırması daha kolaydır.
Geleneksel negatif anahtar kelimeleri kullandığınızda, yeni negatif anahtar kelimeleri belirlemek için Google’ın arama sorgusu (anahtar kelime planlayıcı) sekmesini kullanabilirsiniz. Raporlama ekranından negatif anahtar kelimeleri belirtmek için basit seçim kutusu aracını kullandığınızda, tüm negatifler tam eşleşmeye otomatik olarak eklenir. Parantezleri silerek veya anahtar kelimelerinizi sıralı eşleme için tırnak içine alarak bunu geniş eşlemeyle değiştirebilirsiniz.
Örneğin:
Negatif geniş eşleme: kadın pantolonları
Negatif sıralı eşleme: “kadın pantolonları”
Negatif tam eşleşme: [kadın pantolonu]
Koruyucu Kullanım
Koruyucu kullanımlı negatif anahtar kelimelerle, müşteri yolculuğunun çeşitli aşamalarındaki insanları hedeflemek ve sonuçlarınızı en üst düzeye çıkarmak için birden fazla anahtar kelime kullanabilirsiniz. Koruyucu kullanım daha çok bağlantınızın tıklanma sayısını ve dönüşüm oranını belirlemeye odaklanır ve bu da tıklama başına ödemeyi en aza indirir.
Örneğin, kadın pantolonları için bir reklam oluşturuyorsanız, belirli rakip markalara yönelik aramaları hariç tutmak isteyebilirsiniz. Veya daha dar bir yaklaşıma odaklanmak ve dönüşüm oranınızı daha hızlı artırmak için ana satıcılarınızı hedeflemek isteyebilirsiniz.
Yani, [kadın pantolonları] için daha spesifik olan tek anahtar kelimeli bir reklam grubunuz var.
Ayrıca, +Versace +pamuk gibi daha geniş anahtar kelimelere sahip, daha az belirgin olan ve [pamuk Versace kadın pantolonları] gibi oldukça spesifik bir sorguyla potansiyel olarak eşleşebilecek bir reklam grubunuz var.
Bu, belirli kampanyalar için negatif anahtar kelimeleri tetikleyerek yatırım getirisi artırmanıza yardımcı olur.