Pazarlamacılar için yatırım getirisi en önemli ölçüdür. İşimizin değerini ve yaptığımız şeyin işe yarayıp yaramadığını doğrulamamızı sağlayan şeydir.
Ancak önemine rağmen, yatırım getirisinin gerçekte ne anlama geldiği ve bunu pazarlamamızı geliştirmek için nasıl kullanabileceğimiz konusunda bazı kafa karışıklıkları var.
YG nedir ve nasıl hesaplanır?
YG, yüzde olarak ifade edilen bir yatırımdan elde ettiğimiz performanstır. Bize yatırılan her bir Türk lirası veya dolar için elde ettiğimiz faydaları anlatır.
Hesaplamak için şu basit formülü kullanabiliriz:
- ROI = (elde edilen kar – yatırım) / yatırım x 100
Örneğin, 1000€ yatırım yaptıysak ve 3000€ kar elde ettiysek, şunları elde ederiz:
- Yatırım Getirisi = (3000-1000) / 1000 x 100 = %200
Mantıksal olarak, yatırım getirisi ne kadar yüksek olursa, eyleme o kadar çok değer veririz.
Hesaplarken, genellikle gözden kaçan zaman faktörünü hesaba katmalıyız. Bazen bir yatırım, tüm yatırım getirisini elde etmeden önce formülü uygularken dikkate alınmayan çok uzun vadeli faydalar sağlayabilir. Yatırım getirisini doğru bir şekilde ölçmek için, faydaları nasıl ve ne zaman ölçeceğimizi düşünmeye değer.
Bu metriğin en önemli kullanımlarından biri, hangisinin daha karlı olduğunu görmek için farklı eylemleri birbiriyle karşılaştırmak ve sonuçları farklı çevrimiçi pazarlama kanalları arasında karşılaştırmaktır. Eylemlerimizin sonuçlarının genel olarak iyiye mi yoksa kötüye mi gittiğini görmek için zaman içinde periyodik kontroller de yapabiliriz.
Ve son olarak, yg ne kadar önemli olursa olsun, yg’nin her şey olmadığını unutmamalıyız. Birçok durumda, pazarlamamız, marka ve ürün görünürlüğü gibi paraya çevrilmesi zor olabilecek daha “maddi olmayan” faydalar arar. Bu nedenle, bir eylemi reddetmeden önce uzun vadeli düşünün ve kendinize genel pazarlama planınızda hangi getirilerin veya faydaların ortaya çıkabileceğini sorun.
YG’nizi optimize etmek için 4 Fikir
- Açılış sayfanızı geliştirin . Muhtemelen zaten tahmin ettiğiniz gibi, YG, dönüşümlerle yakından bağlantılıdır. Belirli bir işlem için dönüşüm oranınızı iyileştirmek, bu metriği otomatik olarak iyileştirmek anlamına gelir. Bunu elde etmenin en basit ve en hızlı yollarından biri de açılış sayfanıza iyi bakmaktır. Gerekli tüm unsurlara sahip olduklarından, UX’in sezgisel olduğundan ve tasarımın hedefinize hitap ettiğinden emin olun.
- A / B testlerini kullanın. Bir şeyin işe yarayıp yaramadığını bilmiyorsanız, deneyin! A / B testleri, pazarlama stratejinizin her bir öğesini optimize etmek için kullanışlı bir araçtır. Denemek için, bir içeriğin veya tek bir değişkene göre farklılık gösteren bir eylemin iki sürümünü yayınlayın ve her birinin sonuçlarını karşılaştırın.
- Müşterilerden pazarlamanızdaki boşlukları belirlemelerini isteyin. Bazen markanızla günlük olarak çok fazla temas kurmak, tüm orman yerine sadece ağaçları görmemize yol açar. Gözden kaçırdığınız ancak müşterileriniz için kritik olan ve sonuçları iyileştirmenize yardımcı olabilecek şeyler olabilir. Ve neyi kaçırıp kaçırmayacağınızı bilmenin en iyi yolu sormaktır. Bugün müşterilerle iletişim kurmak için birçok dijital kanalınız var, bu nedenle bahaneniz yok!
- Gerektiğinde kısayollar kullanın. Zaman, sizin veya çalışanlarınız olsun, değerli bir kaynak olarak kabul edilmesi gereken bir kaynaktır. Basit bir örnek vermek gerekirse, bir müteahhite saat başına 15 TL ödüyorsanız ve proje 10 saat sürüyorsa, 150 TL yatırım yapıyorsunuz demektir. Bu süreyi 2 saate indirebilecek ve aylık 30 TL ‘ye mal olacak bir araç varsa, kesinlikle iyi bir yatırımdır. Bu nedenle yatırım getirisi hesaplamalarınızda “zaman maliyetini” göz önünde bulundurmayı unutmayın.
Ölçtüğünüzden ve optimize ettiğinizden emin olun. YG, pazarlama başarınızı artırmanıza yardımcı olabilecek bir ölçümdür, ancak sürekli çaba gerektirir. Düzenli kontroller yapın ve sonuçların buna değip değmediğini görün.