SEO ve SEM: Fark Nedir ve Birlikte Nasıl Kullanılır?
  1. Anasayfa
  2. Google

SEO ve SEM: Fark Nedir ve Birlikte Nasıl Kullanılır?

0

Hem SEO hem de SEM, herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin temel gereklilikleridir, ancak aynı zamanda oldukça kafa karıştırıcı olabilecek iki kısaltmadır:  markam için en iyisi hangisi ve bunları birlikte nasıl kullanabilirim?

SEO nedir?

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Wikipedia’ya göre, “bir web arama motorunun ücretsiz sonuçlarında bir web sitesinin veya web sayfasının görünürlüğünü etkileme süreci. Genellikle organik veya kazanılmış sonuçlar olarak adlandırılır. Avrupa ve Kuzey Amerika’da SEO stratejileri, bu alanlardaki en popüler arama motoru olduğu için Google’a odaklanmıştır. 

Bu tanımla SEO’nun organik sonuçlara atıfta bulunduğunu belirtmek çok önemli,  yani sayfamızın konumunu iyileştirmek için bu arama motorlarına ödeme yapmayacağız. 

Arama motorları yıllar içinde etkileyici bir şekilde gelişti ve SEO stratejileri onlarla birlikte giderek daha karmaşık hale geldi. Basitçe söylemek gerekirse, bir sayfanın konumunu etkileyen iki temel faktör vardır: 

  • Alaka düzeyi: Google, bir web sitesini belirli bir aramayla güçlü bir şekilde alakalı olduğunda, başka bir deyişle kullanıcının sorusunu veya şüphesini yanıtladığında alakalı olarak kabul eder. Web sayfamızın alaka düzeyini artırmak için site içi SEO tekniklerini kullanıyoruz: anahtar kelime ve URL optimizasyonu, daha hızlı yükleme süreleri, iyileştirilmiş kullanıcı deneyimleri vb. 
  • Yetki: Bir web sitesi popüler olduğunda otoriteye sahiptir ve bu popülerlik, ona yönlendirme yapan bağlantıların sayısıyla ölçülür. Bir web sayfasının otoritesini geliştirmek için site dışı SEO tekniklerini, özellikle de bağlantı kurma dediğimiz şeyi kullanıyoruz. 
thumbnail
Önerilen Yazı
Yeni Başlayanlar İçin SEO Rehberi

SEM nedir?

Sem, Arama Motoru Pazarlamacılığı anlamına gelir. Temel olarak, SEM’in bir sayfanın konumunu iyileştirmek için kullanılan tüm teknikleri (SEO dahil) kapsadığını söyleyebiliriz. Bununla birlikte, çoğu pazarlamacı SEM terimini arama motoru reklamcılığının eşanlamlısı olarak kullanır. Karışıklığı önlemek için bu yazıda da aynısını yapacağım. 

O halde SEM,  belirli anahtar kelimeler için arama motorlarında gösterilen ücretli reklamlar aracılığıyla web sitemizin konumunu iyileştiren teknikleri ifade eder. Avrupa ve Kuzey Amerika’da en popüler arama motoru reklamcılık çözümü Google Ads‘dir.

thumbnail
Önerilen Yazı
SEM Nedir?

SEO ve SEM arasındaki farklar

Gördüğümüz gibi, hem SEO hem de SEM, bir web sitesinin Google gibi arama motorundaki konumunu iyileştirmeye çalışır. Ancak aralarında birkaç fark var: 

  • En bariz olanı,  ihtiyaç duydukları yatırım türüdür.  “SEO ücretsizdir” şeklinde bir klişe vardır, ancak bu tam olarak doğru değildir: Bir arama motorunun en iyi sonuçlarında bir web sayfası elde etmek için zaman, çaba ve son olarak bir bütçe gerekir. Bazı bakım maliyetleri haricinde, özünde gelecekte kar payı ödeyecek bir başlangıç ​​yatırımı olsa da, diğer yandan SEM ile, reklamlarınızdan birine yapılan her tıklama için ödeme yapmanız gerekir. 
  •  Reklamlarınızın kaplayacağı tam alan da farklıdır. Ads reklamları sayfanın üst kısmında bir satırda veya sağ taraftaki bir sütunda görünür, organik sonuçlar ise sayfanın ortasında bulunabilir. 
  • Çalıştığımız  içerik türü  de her stratejide farklıdır. SEO, daha uzun olma eğiliminde olan yüksek kaliteli içerik oluşturmaya dayanırken, SEM reklamları kısa, sınırlı sayıda karakter ve minimum öğelerde maksimum etkiye sahip olacak şekilde tasarlanmış açılış sayfaları ile çalışır.
  • Son olarak, zamanlama  da farklıdır: SEM, kısa ve orta vadeli sonuçlar için çalışır, SEO ise daha uzun vadeli bir yatırımdır. 

Pazarlama stratejinizde SEO ve SEM nasıl birleştirilir?

Bunları akıllıca birleştirirseniz, her iki stratejide de daha iyi sonuçlar almak için karşılıklı potansiyellerinden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz. 

  • İlk adım,  en çok aranan ve sektör, ürün veya hizmet bazında en çok tıklanan anahtar kelimeleri incelemelisiniz. Bunu yapmak için, AdWord’un Anahtar Kelime Planlayıcısı veya SEMRush gibi, özellikle SEM için tasarlanmış araçları kullanabiliriz. İdeal olarak, yüksek arama hacmine sahip, ancak rekabetin hala nispeten düşük olduğu bir anahtar kelime bulmak istersiniz. 
  • İlk adımdaki bilgileri kullanarak, ziyaretçi çekmeye başlamak için SEM kampanyalarımızı başlatabilirsiniz. Bu şekilde, organik sonuçlarla gelen uzun süre beklemek zorunda kalmadan, başından itibaren somut sonuçlar elde edebilirsiniz. 
  • Halihazırda yaptığımız tüm bu çalışmalar SEO’muza da hizmet ediyor.  Artık bizim için en ilginç anahtar kelimelerin hangileri olduğunu ve kaç kullanıcının bunları aradığını zaten biliyoruz. Bir sonraki adım, bu bilgileri içerik stratejimizi planlamak, web sitemizi, blogumuzu ve sosyal medyayı bu anahtar kelimelere uyarlamak için kullanmaktır. Amaç, bu kelimeleri anlamsız bir şekilde metne dahil etmek değil, daha ziyade kullanıcıların ne aradığını ve bu ihtiyaçlara yüksek kaliteli içerikle nasıl cevap verebileceğimizi anlamak ve bu arada bağlantı kurma stratejimizi güçlendirmektir. Google’da konumlandırma çabalarımızın sonuçlarını hem kısa hem de uzun vadede bu şekilde görebiliriz.
İlginizi Çekebilir
Google reklam uzantıları

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir