Google Ads tıklama başı maliyetler özellikle bazı sektörlerde oldukça artmış durumda. Yapcağınız stratejiler ile Google Ads maliyetleri azaltmak mümkün. Maliyetlerin artmasının temel nedeni, giderek daha fazla sayıda işletmenin, pazar payının büyümesi için Google reklamlarının ne kadar güçlü olduğunu fark etmesidir.
Google Ads reklamları açık arttırma mantığı ile çalıştığından gün geçtikçe maliyetler dahada üst seviyeye çıkmaktadır. Google reklam maliyetlerinizi minimum seviyeye indirmek için kampanyalarınızı optimize etmeniz gerekmektedir.
Bunlar aşağıdaki gibidir:
- Tekliflerinizi Düzenli Olarak Ayarlayın
- Kalite Puanınızı Artırın
- Dönüşüm Oranınızı Artırın
- Reklamlarınızı Test Edin
- Yeni Anahtar Kelimeler Eklerken Kreatif Olun
- Negatif Anahtar Kelimeleri Her Zaman Denetleyin
- Geniş Eşleşme Kullanmayın
Tekliflerinizi Düzenli Olarak Ayarlayın
Teklifler Google Ads’in temellerinden biridir. Teklif vermekte olduğunuz bir anahtar kelimeye ilişkin reklamlarınızdan birini göstermek için ödemek istediğiniz fiyattır. Neredeyse kampanyalarda en büyük tasarrufu sağlayacağınız yerdir.
Teklif ayarlamalarınızı yaparken, hedeflediğiniz Dönüşüm Başına Maliyet veya hedeflediğiniz Reklam Harcama Getirisi hakkında bir fikriniz olmalıdır. Kampanya gösterge tablonuza girdikten sonra, düşük performans gösteren alanların yanı sıra iyi performans gösteren alanlara odaklanabileceksiniz.
Tıklama başına maliyet tekliflerinizi ayarlarken cihaz, konum ve saat ayarlamaları yapmanız gereklidir.
Bunlar aşağıdaki gibidir:
- Cihaz Teklif Değişiklikleri – Teklifleri, cihazın performansına göre ayarlayın
- Coğrafi Konum – Konumun performansına göre teklifleri ayarlama
- Gün / Saat – Teklifleri günün saati ve haftanın gününe göre ayarlayın
Kalite Puanınızı Artırın
Google, Kalite Puanını şu şekilde tanımlar:
“Kalite Puanı, reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve açılış sayfalarınızın kalitesinin bir tahminidir. Daha yüksek kaliteli reklamlar, daha düşük fiyatlara ve daha iyi reklam konumlarına yol açabilir. ”
Skor 1 ile 10 arasındadır. 1 en düşük ve 10 en iyi. Kalite Puanınız tekrar 1 ile 10 arasında sıralanan ortalama 3 bölümden oluşur. Reklam Alaka Düzeyiniz, Beklenen Tıklama Oranı ve Açılış Sayfası Deneyimi.
Mevcut Kalite Puanınızın ne olduğunu öğrenmek istiyorsanız, buradaki kılavuzu izleyin. Maliyetlerinize getirebileceği fark, özellikle ortalama puanlarınız ortalama 1 – 3’ten 7 – 10’a çıkarsa dramatiktir.
Reklamlarınızı Test Edin
Reklamlarınız, çoğu kullanıcının işletmenizle gerçekleştireceği ilk etkileşimdir ve bu önemli bir ilk izlenim yaratmanın yoludur. Bu nedenle, her zaman hangi reklamın işletme hedefleriniz için en iyi performansı gösterdiğini öğrenmelisiniz.
Genel bir kural olarak, her bir reklam grubunda hangisinin en iyi performansı gösterdiğini görmek için bir seferde birbiriyle test edilen en az iki farklı reklam olmalıdır. Bunu düzenli olarak yaparak dönüşüm oranlarınızı kademeli olarak artırmaya başlayabilirsiniz, bu da tıklama başına maliyetlerinizi oldukça düşürecektir.
Reklamlar için mükemmel bir başlık yazmak için bazı ipuçları:
- Harekete geçirici mesaj ekleyin.
- Avantajların yanı sıra özellikleri de test edin.
- Anahtar kelimeyi başlıkta kullanmaya çalışın.
Yeni Anahtar Kelimeler Eklerken Kreatif Olun
Bu, başarılı Google Ads kampanya yönetiminin en gözden kaçan yönlerinden biridir. Google Ads maliyetleri azaltmak için yeni anahtar kelimeler bulmanız gereklidir.
Kişisel arama terimleri raporu sadece negatif anahtar kelimeler bulma için değil. Ayrıca, kampanyalarınızda kullanmak için yeni anahtar kelimeler bulacağınız yerdir. Yeni fırsatları bulmak için düzenli olarak kontrol edilmelidir.
Genellikle son 30 gün içinde en az bir tıklama ile ondan fazla gösterim alan ve satılan ürün veya hizmetle alakalı tüm anahtar kelimeleri ekleriz.
Bunu yaparak, reklamların gösterdiği anahtar kelimeler üzerinde kontrol sahibi oluruz. Onları oldukları gibi bırakırsak, zaman içinde dönüşüm hedeflerimize ulaşmadıkları için kampanyanın performansını olumsuz etkileyebilirler.
Negatif Anahtar Kelimeleri Her Zaman Denetleyin
Anahtar kelimeleriniz çeşitli arama sorguları için gösterilebilir. Bazıları iyi, bazıları kötü. Arama terimi raporunuz, reklamlarınızın gösterebileceği negatif anahtar kelimeler için sürekli olarak kontrol edilmelidir.
Bunu yaparak, kampanyalarınızdaki harcanan harcama miktarını azaltırsınız. Yalnızca tam eşlemeli anahtar kelimeler kullansanız bile bunun sizin için geçerli olmadığını düşünmeyin.
Google’ın son yayınlarında, bir arama sorgusunun anahtar kelimenizle yakından ilişkili olduğunu düşünüyorlarsa, o arama terimi için potansiyel olarak gösterebilirsiniz.
Geniş Eşleşme Kullanmayın
Geniş eşlemeli anahtar kelimeler kullanmaya çalışıyorsanız, bu stratejinin yeniden düşünülmesi gerekebilir. Geniş anahtar kelimeler, sıralı ve tam eşlemeli anahtar kelimelerin daha genel versiyonlarıdır.
Kampanyalarınızda geniş eşleşmeli anahtar kelime grupları kullanacak bunları negatif anahtar kelimeler ile destekliyor iseniz anahtar kelimelerinizin performansına bakmanız ve işletme hedeflerinize ulaşıp ulaşmadıklarını görmeniz gerekir.