Anahtar kelime araştırması, herhangi bir SEO stratejisinin veya içerik pazarlaması için temel bir adımıdır. Ne olduğunu, markanıza nasıl uygulayacağınızı ve hangi araçları kullanabileceğinizi açıklayacağım.
Anahtar Kelime Nedir?
Anahtar kelimeler, kullanıcıların Google gibi arama motoru web sitelerinde arama çubuğuna girdikleri terimlerdir; bunları, arama motorunun yanıtlaması gereken sorular olarak düşünün. Bazen bu aramalar tek bir kelime kullanılarak yapılır, ancak daha sıklıkla birkaç kelimeyi birleştirir ve hatta tam bir kelime öbeği oluştururlar.
Genel olarak, anahtar kelimeler uzun kuyruk aramalarında (örneğin; 42 numara arazi koşu ayakkabısı) ve sesli aramalarda daha uzun olma eğilimindedir. Ek olarak, kullanıcıların sesli aramalarda soruları ve tam cümleleri kullanması yaygındır.
Anahtar kelimelerin arama motorları için ne kadar önemli olduğunu anlamak, anahtar kelime araştırmasının neden bu kadar önemli olduğunu anlamaktır.
- Anahtar kelimeler, kullanıcıların blogları veya web sayfalarını bulmasının ana yoludur, çünkü çok az kişi URL’leri doğrudan tarayıcıya yazar. Bu nedenle, anahtar kelimeler, markanızın çevrimiçi görünürlüğünü garanti etmenin ilk adımıdır.
- İyi bir anahtar kelime seçimi, web sitenizin arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda görünmesini ve dolayısıyla çok daha fazla trafik çekmesini mümkün kılar. İlk üç Google sonucunun ziyaretlerin çoğunluğunu oluşturduğunu ve çok az kullanıcının ilk sonuç sayfasının ötesine geçtiğini unutmayın.
- Web konumlandırma aynı zamanda marka imajınıza da katkıda bulunur. Kullanıcılar az ya da çok bilinçli olarak, ilk sonuçlarda görünen web sitelerinin rakiplerinkinden daha iyi veya daha önemli olduğunu varsayma eğilimindedir.
- Arama terimlerinizi iyi seçmek, web sitenizin yapısını ve içerik stratejinizi tanımlamanıza yardımcı olacaktır.
- Zaman ve kaynak israfından kaçının. Rekabeti yüksek veya arama hacmi düşük bir kelime kullanmaya çalışırsanız, zaman ve para israfı yapmış olursunuz. Örneğin, terim çok fazla rekabete sahip olabilir, çok genel olabilir veya ürün ve hizmetlerinizle ilgilenmeyen kullanıcıları cezbedebilir.
Anahtar Kelime Araştırması Nedir?
Anahtar kelime araştırması, kullanıcılar onları aradığında web sitenizin Google’da görünmesini sağlamak için markanız için bir dizi anahtar kelime veya arama terimi belirlemekten oluşur.
Bu arama terimleri, tüm SEO stratejimizi organize edeceğimiz temel olacaktır, bu nedenle anahtar kelime araştırması her zaman atılması gereken ilk adımlardan biri olacaktır.
İyi bir anahtar kelime araştırması, farklı gereksinimlerin dengelenmesine dayanır :
- Alaka düzeyi gerçekten ürün ve hizmetleriniz ile ilgilidir olmalıdır.
- Kişisel pazarlama hedefleri . Örneğin, dönüştürmek istiyorsanız, satın alma niyeti yüksek terimler aramalısınız.
- Kullanıcıların yaptığı aramaların ilk sayfasına girmeniz gereklidir.
- Uzun kuyruklu öbek anahtar kelimeler seçmelisiniz.
Adım Adım Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?
- Uzun kuyruklu ve kısa kuyruklu anahtar kelimeleri belirleyin. Kısa kuyruklu anahtar kelimeler (kırmızı araba, beyzbol şapkası) en genel olanlardır ve genellikle en fazla bir veya iki kelimeden oluşur. Yüksek hacimli arama ve rekabet çekme eğilimindedirler. Öte yandan, uzun kuyruklu anahtar kelimeler (kırmızı Honda Civic, mavi Atlanta Braves beyzbol şapkası) çok daha spesifiktir. Hacim düşük olsa da, alakalı oldukları ve yüksek dönüşüm oranlarına sahip olabildikleri için değerlidirler.
- Fikir arayın. Bir önceki bölümde belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak, mümkün olduğunca çok sayıda alakalı anahtar kelime içeren bir liste oluşturmaya çalışın. Ekibinizle beyin fırtınası yapın.
- Her bir anahtar kelimeyi değerlendirin. Her bir anahtar kelime için hem arama hacmini hem de rekabet düzeyini hesaba katın. Buradaki fikir, çok temel kelimeler için rekabet etmek zorunda kalmadan alakalı trafik elde etmektir. İdeal anahtar kelimeler, düşük rekabet ve yüksek arama hacmine sahiptir.
- Rakiplerinizi analiz edin. Belirli bir anahtar kelimenin yüksek fiyatlı olup olmadığını görmenin yanı sıra, diğer markaların ne yaptığını ve her bir anahtar kelime için onları yenmenin ne kadar kolay olabileceğini görmek için rekabet analizi araçlarını kullanmak da uygundur.
- Son listeyi yapın. Önceki adımlarda topladığınız tüm bilgilerle artık en çok ilgilendiğiniz anahtar kelimeleri seçebilecek ve onlarla çalışmaya başlayabilecek konumdasınız. Anahtar kelime araştırmanızdan en iyi şekilde yararlanmak için, gelecekte daha fazla fikre ihtiyacınız olduğunda tekrar başvurabilmeniz için analiz ettiğiniz tüm anahtar kelimelerin bir veritabanını oluşturabilirsiniz.