Dijital Pazarlama Nedir?
  1. Anasayfa
  2. Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama Nedir?

0

Dijital pazarlama İnternet, mobil cihazlar, sosyal medya , arama motorları ile tüketicilere ulaşmak için kullanılmasıdır. Bazı pazarlama uzmanları, dijital pazarlamayı, müşterilere yeni bir yaklaşım yolu ve müşterilerin geleneksel pazarlamaya kıyasla nasıl davrandığını anlamanın yeni yollarını gerektiren tamamen yeni bir çaba olarak görmektedir.

Önemli Çıkarımlar;

  • Dijital pazarlama, İnternet’in tüketicilere ulaşmak için kullanılmasıdır.
  • Dijital pazarlama, müşterileri e-posta, içerik pazarlaması, arama platformları, sosyal medya ve daha fazlası aracılığıyla çekmeyi içeren geniş bir alandır.

Günümüzde internet erişilebilir olduğundan, her gün çevrimiçi olan insanların sayısının hala arttığını söylesem bana inanır mıydınız? Son 3 yılda yetişkinlerde internet kullanım oranı %5 arttı.

Pazarlama her zaman kitlenizle doğru yerde ve doğru zamanda bağlantı kurmakla ilgilidir. Hedef kitleniz ile en çok zaman harcadıkları yerde buluşmanız gerektiği anlamına geliyor yani; internette.

Dijital Ortamda Pazarlamanın 5D’si

  • Dijital cihazlar – Genellikle akıllı telefonlar, tabletler, masaüstü bilgisayarlar ve oyun cihazları gibi bağlı cihazların bir kombinasyonu aracılığıyla ticari web siteleri ve mobil uygulamalarla etkileşimde bulunurken yaşarlar.
  • Dijital Platformlar – Bu cihazlardaki çoğu etkileşim, Facebook, İnstagram, Google, YouTube, Twitter ve LinkedIn gibi büyük platformlardan veya hizmetlerden bir tarayıcı veya uygulamalar aracılığıyla gerçekleşir.
  • Dijital Medya – Reklamcılık, e-posta ve mesajlaşma, arama motorları ve sosyal ağlar gibi kitlelere ulaşmak ve etkileşim kurmak için farklı  iletişim kanalları.
  • Dijital Veriler – İşletmelerin kitle profilleri ve şimdi çoğu ülkede yasalarla korunması gereken işletmelerle etkileşimleri hakkında topladığı bilgiler.
  • Dijital Teknoloji – İşletmelerin web sitelerinden ve mobil uygulamalardan mağaza içi kiosklara ve e-posta kampanyalarına etkileşimli deneyimler oluşturmak için kullandığı pazarlama teknolojisi.

Dijital pazarlamanın bir şirket için rolü nedir?

Basılı reklamlarda, telefon iletişiminde veya fiziksel pazarlama gibi geleneksel pazarlama mevcut olsa da, dijital pazarlama elektronik ve çevrimiçi olarak gerçekleşebilir. Bu, markalar için e-posta, video, sosyal medya veya web sitesi tabanlı pazarlama fırsatları dahil olmak üzere bir dizi sonsuz olasılık olduğu anlamına gelir.

Bu aşamada dijital pazarlama, işletmeniz ve marka bilinirliği için hayati öneme sahiptir. Her markanın bir web sitesi var gibi görünüyor. Ve eğer yapmazlarsa, en azından bir sosyal medya varlığına veya dijital reklam stratejisine sahipler. Dijital içerik ve pazarlama o kadar yaygındır ki, tüketiciler artık markalar hakkında bilgi edinmenin ilk yolu olarak interneti seçmektedir.

Uzun lafın kısası, bir işletme sahibi olarak rekabet edebilmek için dijital pazarlamanın bazı yönlerini benimsemeniz gerekir. Dijital pazarlama ile ilişkili çok fazla seçenek ve strateji olduğu için, bir bütçeyle çeşitli pazarlama taktikleri ile yaratıcılık ve deney yapabilirsiniz.

Dijital ortamda pazarlama yaparak başarılı olmak için dijital pazarlama stratejisi geliştirmek önemlidir.

Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Potansiyel müşterilere ulaşmak için kullanılabilecek her kanal, dijital pazarlama stratejiniz ve kampanyalarınızda uyguladığınız entegrasyon seviyesine ve taktiklere bağlı olarak karmaşık olabileceğinden “dijital pazarlama türler” yerine “dijital pazarlama kanalları” terimini kullanmayı tercih ediyoruz.

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  • İçerik pazarlama
  • Sosyal Medya Pazarlamacılığı
  • Sosyal Medya Reklamları
  • Google Reklamları
  • Yayınlama Reklamları
  • E-posta Pazarlama
  • Sponsorlu İçerik

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Bu, web sitenizi arama motoru sonuç sayfalarında daha üst sıralara yerleştirmek ve böylece web sitenizin aldığı organik (ücretsiz) trafik miktarını artırmak için optimize etme işlemidir.

  • Site İçi Seo: Bu Seo türü, bir web sitenizin içerisinde (sayfada) bulunan tüm içeriğe odaklanır. Anahtar kelimeleri arama hacmi ve amacı için araştırarak, okuyucular için soruları yanıtlayabilir ve bu soruların ürettiği arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sırada olabilirsiniz.
  • Site Dışı Seo: Bu Seo türü, web sitenizi optimize etmek için siteniz dışında gerçekleşen tüm etkinliklere odaklanır. Şimdi “Kendi web sitemde olmayan hangi etkinlikler sıralamamı etkileyebilir?” diye sorabilirsiniz. Cevap, backlink olarak bilinen sayfanıza gelen bağlantılardır. Size bağlantı veren sitelerin sayısı ve bu sitelerin anahtar kelimeniz ile alakası ne kadar çok ise sizde anahtar kelimeleriniz de o kadar üst sıralarda yer aldığınızı etkiler.
  • Teknik Seo: Web sitenizin alt yapısı ile ilgili olarak site hızınız, CSS dosya optimizasyonu, görüntü optimizasyonu gibi etkenler bulunmaktadır.

İçerik Pazarlama

Bu terim, marka bilinirliği, trafik artışı, olası satış yaratma ve müşteriler için içerik varlıklarının oluşturulmasını ve tanıtımını ifade eder. İçerik pazarlama stratejinizde rol oynayabilecek kanallar şunları içerir:

  • Blog Gönderileri: Bir şirket blogunda makale yazmak ve yayınlamak sektör uzmanlığınızı göstermenize yardımcı olur ve işletmeniz için organik arama trafiği oluşturur. Bu, sonuç olarak web sitesi ziyaretçilerini satış ekibiniz için potansiyel müşterilere dönüştürmek için daha fazla fırsat sunar.
  • Infographics: Bazen okuyucular söylemenizi değil göstermenizi isterler. Infographics, web sitesi ziyaretçilerinin öğrenmelerine yardımcı olmak istediğiniz bir kavramı görselleştirmelerine yardımcı olan bir görsel içerik biçimidir.

Sosyal Medya Pazarlamacılığı

Bu uygulama, marka bilinirliğini artırmak, trafiği artırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteriler oluşturmak amacıyla markanızı ve içeriğinizi sosyal medya kanallarındaki içeriğinizdir. İnstagram günümüzde en önemli pazarlama kanallarından biridir, instagram takipçi arttırma yöntemlerini araştırmanızda fayda var.Sosyal medya pazarlamasında kullanabileceğiniz kanallar şunları içerir:

  • Facebook.
  • Heyecan.
  • LinkedIn.
  • Instagram.
  • SnapChat.
  • Pinterest.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya reklamınız her tıklandığında veya görüntülendiğinde ödeme yaparak web sitenize trafik çekmenin bir yöntemidir.

  • Facebook ve İnstagram Reklamları:  Burada kullanıcılar, Facebook’un işletmenizin kitlesiyle eşleşen kişilerin haber akışlarında Facebook ve İnstagram reklamları yayınlayacağı bir videoyu, resim yayınını veya slayt gösterisini tıklaması veya hedeflenen gösterim sayısına ulaşması ile gerçekleşir.
  • Twitter Reklamları: Burada kullanıcılar, tümü işletmeniz oluşturulmuş hashtag için ödeme yapabilir. Bu hedef, web sitesi trafiği, daha fazla Twitter takipçisi, tweet bağlantısı veya hatta uygulama indirme olabilir.

Google Reklamları

Google reklamları çok geniş bir kavramdır. Google arama sonuçları, görüntülü reklamlar, video reklamları, telefon (arama) reklamları gibi pek çok türü mevcuttur. En yaygın olan türlerinden biri, Google’ın arama motoru sonuç sayfalarındaki en iyi slotları, yerleştirdiğiniz bağlantıların “tıklama başına” fiyatından ödemenizi sağlayan Google Ads’dir

Yayınlama Reklamları

  • E-posta bültenleri: E-posta otomasyonu yalnızca abonelerinize otomatik olarak e-posta göndermenize izin vermez. Ayrıca, bültenleriniz yalnızca gelen kutularında görmek isteyen kişilere gidecek şekilde kişi listenizi gerektiği gibi küçültüp genişletmenize yardımcı olabilir.
  • Sosyal medya yayın planlaması: Kuruluşunuzun bir sosyal ağdaki varlığını artırmak istiyorsanız, sık sık yayın göndermeniz gerekir. Sosyal medya planlama araçları içeriğinizi sizin için sosyal medya kanallarınıza aktarır, böylece içerik stratejisine odaklanmak için daha fazla zaman harcayabilirsiniz.
  • Potansiyel müşteri akışı: Potansiyel müşteri oluşturmak ve bu müşteri adaylarını müşterilere dönüştürmek uzun bir süreç olabilir. 
  • Kampanya izleme ve raporlama:  Pazarlama kampanyaları, çok sayıda farklı kişi, e-posta, içerik, web sayfası, telefon görüşmesi ve daha fazlasını içerebilir. Pazarlama otomasyonu, üzerinde çalıştığınız her şeyi sunduğu kampanyaya göre sıralamanıza yardımcı olabilir ve ardından bu bileşenlerin tümünün zaman içinde kaydettiği ilerlemeye bağlı olarak o kampanyanın performansını izleyebilirsiniz.

E-posta Pazarlama

  • Şirketler, e-posta pazarlamasını kitleleriyle iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanır. E-posta genellikle içeriği, indirimleri ve etkinlikleri tanıtmak ve kullanıcıları işletmenin web sitesine yönlendirmek için kullanılır. Bir e-posta pazarlama kampanyasında gönderebileceğiniz e-posta türleri şunları içerir:
  1. Blog aboneliği bültenleri.
  2. Bir şey indiren web sitesi ziyaretçilerine e-postaları takip etme.
  3. Müşteri hoş geldiniz e-postaları.
  4. Sadakat programı üyelerine tatil promosyonları.
  5. Müşteri beslemesi için ipuçları veya benzer seri e-postalar.

Sponsorlu İçerik

Sponsorlu içerikle, bir marka olarak markanızı veya hizmetinizi bir şekilde tartışan içerik oluşturmak ve tanıtmak için başka bir şirkete veya kuruluşa ödeme yaparsınız.

Başka bir sponsorlu içerik türü, bir konuyu, hizmeti veya markayı vurgulamak için yazılmış bir blog yazısı veya makale olabilir.

Dijital Pazarlamacı Ne İş Yapar?

Dijital pazarlamacılar , bir şirketin emrinde olan tüm dijital kanallar aracılığıyla – hem ücretsiz hem de ücretli marka bilinirliğini ve olası satış yaratmayı yönetmektedir. Bu kanallar sosyal medyayı, şirketin kendi web sitesini, arama motoru sıralamalarını, e-postayı, görüntülü reklamcılığı ve şirketin blogunu içerir.

Dijital pazarlamacı, genellikle her kanal için farklı bir anahtar performans göstergesine (KPI) odaklanır, böylece şirketin her bir kanaldaki performansını düzgün bir şekilde ölçebilirler. Örneğin, SEO’dan sorumlu bir dijital pazarlamacı, web sitesinin “organik trafiğini” ölçer bu trafik, bir Google araması yoluyla işletmenin web sitesinin bir sayfasını bulan web sitesi ziyaretçilerinden gelir.

Dijital pazarlama bugün birçok pazarlama rolünde gerçekleştirilmektedir. Küçük şirketlerde, uzman aynı anda yukarıda açıklanan dijital pazarlama taktiklerinin çoğuna sahip olabilir. Daha büyük şirketlerde, bu taktiklerin her biri için bir veya ikisine odaklanan birden fazla uzman var. Büyük ölçekli şirketlerde dijital ortamda pazarlama yapmak için dijital pazarlama ajanslarıda bir seçenektir.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Kısacası, Seo uzmanı işletmeyi Google’da sıralıyor. Arama motoru optimizasyonu için çeşitli yaklaşımlar kullanan bu kişi, şirket bu içeriği sosyal medyada yayınlasa bile ürettikleri içeriğin Google’da iyi performans göstermesini sağlamak için doğrudan içerik oluşturucularla çalışabilir.

İçerik Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

İçerik pazarlama uzmanı dijital içerik yaratıcılarıdır. Sıklıkla şirketin blog takvimini takip ederler ve video içeren bir içerik stratejisi geliştirirler. Bu profesyoneller, işletmelerin başlattığı ürün ve kampanyaların her dijital kanalda promosyon içeriğiyle desteklenmesini sağlamak için genellikle diğer departmanlardaki kişilerle birlikte çalışır.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Bir sosyal medya uzmanının rolünü unvanın dan çıkarmak kolaydır, ancak şirket için hangi sosyal ağları yönettikleri sektöre bağlıdır. Her şeyden önce, sosyal medya yöneticileri şirketin yazılı ve görsel içeriği için bir paylaşım programı oluşturur. Bu çalışan, hangi içeriğin hangi sosyal ağda yayınlanacağına ilişkin bir strateji geliştirmek için içerik pazarlama uzmanıyla da çalışabilir.

Hangi Sektörler Dijital Pazarlama Kullanır?

Günümüzde dijital pazarlama E-ticaret ile özdeşsede bu bilgi yanlıştır. Dijital pazarlama herhangi bir sektördeki herhangi bir işletme için çalışabilir. Şirketinizin ne sattığından bağımsız olarak, dijital pazarlama, kitlenizin ihtiyaçlarını belirlemek için alıcı kişi oluşturmayı ve değerli çevrimiçi içerik oluşturmayı içerir. Ancak bu, tüm işletmelerin dijital pazarlama stratejisini aynı şekilde uygulaması gerektiği anlamına gelmez.

Dijital pazarlamanın şirket için rolü nedir?

Çoğu çevrimdışı pazarlama’nın (geleneksel pazarlama) aksine, dijital pazarlama, pazarlamacıların gerçek zamanlı olarak doğru sonuçları görmelerini sağlar. Bir gazeteye reklam verdiyseniz, o sayfaya kaç kişinin gerçekten çevrildiğini ve reklamınıza dikkat ettiğini tahmin etmenin ne kadar zor olduğunu bilirsiniz. Bu reklamın herhangi bir satıştan sorumlu olup olmadığını bilmenin kesin bir yolu yoktur.

Öte yandan, dijital pazarlama ile, pazarlama çabalarınızın hemen hemen her yönünün yatırım getirisini ölçebilirsiniz.

İşte bazı örnekler:

Web Sitesi Trafiği

Dijital pazarlama ile, Google Analytics kullanarak web sitenizin hangi sayfasını gerçek zamanlı olarak görüntüleyen kullanıcıların tam sayısını görebilirsiniz.

Bu yöntem ile web sitenize giren kişi sayısına bağlı olarak hangi pazarlama kanallarının daha fazla veya daha az zaman harcayacağına öncelik vermenize yardımcı olur. Örneğin, trafiğinizin yalnızca %10’u organik aramadan geliyorsa, bu yüzdeyi artırmak için muhtemelen seo‘ya biraz zaman harcamanız gerektiğini biliyorsunuzdur.

Çevrimdışı pazarlamada, kullanıcıların bir satış görevlisiyle etkileşime girmeden veya bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce markanızla nasıl etkileşim kurduğunu söylemek çok zordur. Dijital pazarlama ile, alıcının ürünü alana kadar son aşamasına gelmeden önce insanların davranışlarındaki eğilimleri ve kalıpları inceleyebilirsiniz, bu da onları geri dönüşüm oranını yüksek seviyede etkiler.

İçerik Performansı ve E-Ticaret

Bir ürün broşürü oluşturduğunuzu ve bunu insanlara E-Posta aracılığıyla yayınladığınızı düşünün; bu mail çevrimdışı da olsa bir tür içeriktir. Sorun şu ki, mailinizi kaç kişi açtığına veya kaç kişinin doğrudan çöp kutusuna attığına dair hiçbir fikriniz yok.

Şimdi bunun yerine bu broşürün web sitenizde olduğunu düşünün. Barındırılan sayfayı tam olarak kaç kişinin görüntülediğini tam olarak ölçebilir ve indirenlerin iletişim bilgilerini formları kullanarak toplayabilirsiniz. İçeriğinizle kaç kişinin etkileşimde bulunduğunu ölçmekle kalmaz, aynı zamanda kullanıcılar indirdiklerinde nitelikli potansiyel müşteriler de yaratırsınız.

Ne tür dijital içerik oluşturmalıyım?

Oluşturduğunuz içerik türü, alıcının ve ürünün türüne göre farklılık gösterebilir. Küçük işletmeler için içerik oluşturmak zor olabilir bunun için Canva türü siteler başlangıç olarak işinizi görecektir.

  • Blog içerikleri: Güçlü bir SEO ve anahtar kelime stratejisiyle eşleştirildiğinde organik trafiğinizi artırmak için harika.
  • Sosyal medya içerikleri: Çok paylaşılabilir, içeriğinizi paylaştığında sosyal medyada bulunma şansınızı artırırlar. 
  • Video içerikler: Yine, bunlar çok paylaşılabilir ve markanızın yeni kitleler tarafından YouTube gibi platformlarda barındırılmasıyla bulunmasına yardımcı olabilir.

Dijital Pazarlama Bütçesi

Her şeyde olduğu gibi, gerçekten stratejinize hangi dijital pazarlamanın unsurlarını eklemek istediğinize bağlıdır. Önceden varolan bir web sitesi için seo, sosyal medya ve içerik oluşturma gibi gelen tekniklere odaklanıyorsanız, iyi haber şu ki, çok fazla bütçeye ihtiyacınız yoktur. 

Çevrimiçi reklamcılık ve e-posta listeleri satın alma gibi giden tekniklerle , şüphesiz bazı masraflar vardır. Maliyeti, reklamlar sonucunda ne tür görünürlük elde etmek istediğinize bağlıdır.

Örneğin, Google Ads kullanarak sektörünüzde ki diğer şirketlere, Google’ın işletmenizle ilişkili anahtar kelimeler için arama sonuçlarının en üstünde görünmesini teklif edersiniz. Anahtar kelimenin rekabet gücüne bağlı olarak, bu makul fiyatlı veya çok pahalı olabilir, bu yüzden seo yaparak erişiminizi de geliştirmeye odaklanmak iyi bir fikirdir.

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir