Google Görüntülü Reklam Boyutları
  1. Anasayfa
  2. Google

Google Görüntülü Reklam Boyutları

0

Google’ın Görüntülü Reklam Ağı’nda reklamlarınızı oluşturmak ve optimize etmek, zorlu bir süreç olabilir. Bu süreç bilinçli bir şekilde yapılmaz ise, boşa harcanan bir reklam bütçesi demektir.

Dijital pazarlama harcamanızın bir kısmını banner reklamlara harcıyorsanız, reklamlarınız için para kaybetmekten kaçınmanın en iyi yollarından biri, hangi boyutta görseller kullanmanız gerektiğini bilmektir.

Tüm görüntülü reklam boyutları eşit gibi görünse de gerçek şu ki, hepsi size paranızın karşılığını en iyi şekilde vermeyecektir. Resim boyutunun gerçekten önemli olup olmadığını görmek için biraz daha yakından bakalım.

Google Görüntülü Reklam boyutu gerçekten önemli mi?

Görüntülü Reklam Ağı’na bir banner reklam yerleştirme sürecinden geçerken üzerinde durmanız gereken birçok husustan biri, kullandığınız görselin boyutudur. Sadece bir reklam tasarlayıp bırakabilseydik iyi olurdu, ancak dijital reklamcılık nadiren bu kadar basit olabiliyor.

Görüntülü Reklam Ağı’nda, reklamlarınızı yayınlayan web siteleri, hangi boyutta reklamın öne çıkacağını olarak kontrol eder. Bu nedenle, sitelerinin yanlarında, üstünde veya altında banner resimleri istiyorlarsa, reklam bannerlarını ona göre tasarlamalıyız.

Yanlış boyutu seçmek, kampanyalarınızın erişimini etkili bir şekilde sınırlayacaktır. Belirli bir alanı hedeflemeye çalışıyorsanız, bu, reklamlarınızı tamamen etkisiz hale getirebilir.

Araştırmalar, belirli reklam boyutlarının emsallerinden farklı tıklama oranları alma eğiliminde olduğunu göstermiştir:

Görüntülü reklam ağı banner performansları

Bu, çoğu durumda 300×250 boyutlarındaki reklamların bir günde en fazla tıklamayı alacağı anlamına gelir.

Kısa bir bakışta, reklamınızı olabildiğince çok sitede gösterilmesini istiyorsanız, bu onlar en iyi seçenekler gibi gösterecektir.

Bu kısmen doğru olsa da, boyutun neden önemli olduğunun yalnızda bir parametresidir.

Hangi reklam boyutlarının en fazla tıklamayı sağladığını anlamak önemlidir, çünkü banner reklamlar her zaman harika TO’lar elde etmez.

Bu hayal kırıklığına ek olarak, reklam engelleyici hizmetlerin tümü banner reklamlarınızı daha da az etkili hale getirecektir.

Buradaki temel çıkarım, bir veya iki Google Görüntülü Reklam boyutunun size ihtiyacınız olan her şeyi sağlayamayacağıdır.

Bazı siteler daha küçük resimler isterken diğerleri daha büyük ister. Bazı hizmetler, banner boyutlu reklamlarınızı engelleyecek ancak daha büyük veya daha küçük varyasyonları kaçıracaktır.

Tek çözüm, mümkün olduğunca fazla hazırlamak ve optimize etmektir.

Ancak, reklam boyutlarıyla ilgili bilmeniz gereken başka bir nokta daha var; mobil cihazlar.

Giderek daha fazla site mobil Görüntülü Reklam Ağı reklamlarını kullanıyor ve tüketiciler bunlara dikkat etmeye başlıyor.

Bu, resimlerinizi oluştururken ve hangi boyutu kullanacağınızı seçerken mobil cihazları göz önünde bulundurmanız gerektiği anlamına gelir.

Şu an itibariyle, en popüler masaüstü görüntülü reklam boyutları şekil ve boyut olarak değişiklik göstermektedir:

Yani her şey düşünüldüğünde, bir reklam boyutu seçerken bir sürü değişkeni göz önünde bulundurmak gerekli.

En azından, seçeceğiniz boyutun reklam performansı için önemli olacağını kesin olarak söyleyebilirim.

Reklamınızı nereye yerleştirdiğinizi, kullanıcıların onu ne sıklıkta görüntülediğini ve hatta Mobil Görüntülü Reklam Ağı’nda gösterilip gösterilmeyeceğini etkileyebilir.

En popüler Google Ads Banner boyutları

En iyi performansı gösteren reklam boyutlarını bulmak için Google’ın kendi raporundan başka bir yere bakmamıza gerek yok.

Araştırmalarına göre, Görüntülü Reklam Ağı için bir kampanya oluştururken dikkate alınması gereken beş ana reklam boyutu vardır.

Sınırlı bir yaklaşım sergilemeniz gerekiyorsa, en azından şu beş Google reklam boyutu için grafikler oluşturmanız önerilir:

En popüler Google Ads Banner boyutları

Yukarıdaki boyutlardaki banner setinizi tek bir yerde veya tek bir kampanya için çalışmayabilir.

Bu bölümde, her birine daha yakından bakacağız ve nerede parladıklarını göreceğiz .

Bu resim boyutu, “orta dikdörtgen” boyutu olarak bilinir ve daha önce gördüğümüz gibi, İnternet’te en yaygın kullanılan banner reklam boyutlarından biridir.

300×250 Google Reklam boyutu

Anlayabileceğiniz gibi, nispeten kompakttır ve 300×600 gibi daha uzun seçeneklere kıyasla fazla yer kaplamaz. Bu, onu pek çok yayıncı site için uygun bir seçenek yapar.

Başka bir artı, bu tür reklamların genellikle metne gömülmesidir, bu da potansitel müşterilerinizin yalnızca kaydırarak geçme şansını azaltır.

Bu nedenle, kullanılabilirlik bunu birçok reklam veren için mükemmel bir seçenek haline getirir. Banner reklamlarda yeniyseniz, bu boyut başlamak için harika olabilir.

336×280 Google Reklam boyutu

İkinci reklam türümüz “büyük dikdörtgen” olarak adlandırılır.

Bu reklam görseli çeşidi, bir önceki kadar çok gösterim almıyor, ancak yine de onu kullanmayı seven çok sayıda site ve yayıncıya sahip.

Bu, reklamlarını daha fazla görünürlük alınabilecek bir makale metnine yerleştirmek isteyen markalar için başka bir iyi seçenek haline getiriyor.

728×90 Google Reklam boyutu

Bu reklam boyutu, genellikle yayınlandığı sayfanın en üstünde belirgin bir şekilde görüntülenen banner boyutudur.

Reklamlarını olabildiğince çok kişinin gözü önünde görmek isteyen markalar için iyi bir seçimdir.

Google’a göre, bu tür her zaman içeriğin en üstüne veya forum tarzı bir siteye yerleştirilmelidir. Bir sitede başka bir yerde görürseniz, reklamınızın oraya yerleştirilmesini devre dışı bırakmak isteyebilirsiniz.

300×600 Google Reklam boyutu

Bu reklam boyutu, tam bir yarım sayfayı tam olarak kaplamasa da genellikle “yarım sayfa” boyutu olarak adlandırılır.

Amaç, reklam verenlere mesajlarını iletmeleri için biraz daha fazla alan sağlamaktır. Daha fazla yer kapladıkça, dikkat çekme ve tıklama alma konusunda daha iyi bir şansınız olur.

Bunları stratejik olarak yerleştirirseniz, bazı iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Google’a göre, bu reklam biçimi daha fazla görsel etki sağlama yeteneği nedeniyle şu anda gösterim sayısı açısından en hızlı büyüyen boyutlar arasında yer alıyor.

320×100 Google Reklam boyutu

Bu reklam boyutuna “büyük mobil banner” denir ve Google, daha kısa veya daha uzun 320×50 veya 300×250 seçeneklerinin yerine bunu önerir.

bu reklamlar ekrana rahatça sığar ve çevrelerinden çok fazla uzaklaşmazlar. Ayrıca, mobil cihazlarda daha kısa olan resimlerinden biraz daha fazla görünürlük sunarlar.

Mobil için Google Reklam Boyutları

Yaptığınız her şey önce mobil olmalıdır. Buna kampanyalarınız da dahildir.

Son kampanyanızda reklamınızı mobil cihazlarda kaç kişinin gördüğünü düşünün. Reklamlarınızı mobil uyumlu bir kitle için tasarlamak istemiyor musunuz?

İnternete telefonlarından göz atan bu kadar çok tüketiciyle, reklamlarınızın mobil cihazlar için optimize edildiğinden emin olmanız gerekir.

Mobil tarama ve alışveriş, tüketiciler için normdur. Sektörünüze bağlı olarak, tüketicilerinizin çoğunluğu sitenize telefonlarından göz atıyor olabilir.

Reklamlarınızı masaüstü için optimize ediyorsanız ve müşterilerinizin çoğu mobildeyse, kampanyanız başarısız olacaktır.

Bu nedenle, mobil cihazlarda iyi görünen Google Ads görüntülü reklam banner setleri ile onları hedeflemelisiniz.

Göz önünde bulundurmanız gereken mobil reklam boyutları şunları içerir:

  • 300×200
  • 300×50
  • 300×100
  • 250×250
  • 200×200

Bu reklam boyutları, mobil cihazlarda harika görünecek ve ekranın tamamına sığan ve esnetilmeyen değerli içeriği sergileyecektir.

Reklamlarınızı mobil cihazlar için optimize ederek, kreatifinizin telefonlarını sıklıkla kullanan bir kitleye mümkün olan en iyi şekilde sunulmasını sağlayabilirsiniz.

Hangi Google Reklam Boyutunu Kullanmalısınız?

Artık çeşitli Google reklam boyutlarını bildiğinize göre, yanıtlamanız gereken son soru basit: Hangisi en iyisi?

Aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok farklı reklam boyutu var.

Size sunulan reklam alanından en iyi şekilde nasıl yararlanabilirsiniz? Bir sonraki reklam kampanyanız için doğru banner boyutu nedir?

Dürüst cevap şu ki, genel istatistikler 300×250 ve 728×90 boyutlarına işaret ederken, bu sorunun tek cevabı bu değildir.

Çok fazla değişken var.

Her kampanyada işe yarayan ana Google görüntülü reklam boyutu yoktur.

İşiniz, üzerinde bulunduğu sayfayı gezen tüketici için öne çıkan bir reklam içeren bir görüntülü reklam kampanyası tasarlamaktır.

Reklam yayıncıları sitelerindeki banner reklamların boyutuna nihai olarak karar verdiğinden, bunu planlamanızın ilk aşaması olarak kullanmalısınız.

Kendi alanınızda banner reklamlar kullanan siteleri bulun ve ardından neler sunduklarına bakın.

Görüntülü Reklam Ağı reklamları, Arama Ağı’ndaki reklamlardan daha düşük tıklama oranları elde etse de, görsel olarak ilgi çekici bir şey oluşturmaya çok daha fazla önem verilir.

Reklamlarınızı oluşturmak zor ve meşakkatli bir süreç olsa da, banner reklamınızda yanlış boyutta bir görsele kapılıp gitmemelisiniz.

Sadece bir görüntü oluşturup her şey için işe yaramasını umamazsınız.

Başarılı olmak istiyorsanız önerilen Google Görüntülü Reklam boyutlarından yararlanmanız gerekir. Tıklamayı garanti etmeseler de, reklamınızın sayfada daha iyi görünmesini ve performans göstermesini sağlarlar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir