İnstagram Algoritması Nasıl Çalışıyor?
  1. Anasayfa
  2. İnstagram

İnstagram Algoritması Nasıl Çalışıyor?

0

Ürünlerini İnstagram ile tanışmak isteyen işletmenler için İnstagram algoritması çalışma prensibini anlamak hayati değer taşımaktadır. İnstagram, algoritmanın bugüne kadar nasıl çalıştuğını tam olarak açıklamamıştır, fakat dijital pazarlama uzmanı kişilerin denemeleri ile birçok veriye ulaşılmıştır.

İnstagram algoritması, benzersiz bir yayın oluşturmak için geçmişteki davranışlarınıza dayanarak öğrenme eğilimi gerçekleştirir.

  1. İlgi Alanı: İnstagram’ın bir gönderiye ne kadar önem vereceğinizi tahmin etmesi, sizin için önemli olanlara göre daha yüksek sıralama, benzer içerikteki geçmiş davranış ve potansiyel olarak gönderinin gerçek içeriğini analiz eden yapay zeka ile belirlenir.
  2. Yenilik: Yayının ne zamandan beri paylaşıldığı ve hedef kitle tarafından ne kadar ilgi gördüğü önemlidir.
  3. İlişki: Bunu paylaşan kişiye ne kadar yakınsınız, geçmişte İnstagram’da çok fazla etkileşimde bulunduğunuz hesaplar için daha yüksek sıralamada, örneğin yayınlarına yorum yapmak veya fotoğraflarda birlikte etiketlenmek gibi.

Bu temel faktörlerin ötesinde, sıralamaları etkileyen üç ek sinyal şunlardır:

  • Sıklık: Son ziyaretinizden bu yana size en iyi yayınları göstermeye çalışacağı için İnstagram’ı ne sıklıkla açarsınız.
  • Aşağıdaki: Çok sayıda kişiyi takip ederseniz, İnstagram daha geniş bir yazar yelpazesinden seçecek, böylece herhangi bir kişiden daha azını görebilirsiniz.
  • Kullanımı: İnstagram’da ne kadar süre geçirdiğiniz, kısa oturumlar sırasında en iyi yayınları görüp görmediğinizi belirler.

İnstagram Algoritması Feed Yayınlarınız için Nasıl Çalışır?

İnstagram algoritması bir gönderiyi ne kadar önemsediğinizi tahmin ediyor. İnstagram özet akışınız yalnızca takip ettiğiniz kişilere değil, aynı zamanda kime ve neye beğendiğinize de bağlıdır. İnstagram algoritması bu yayını seveceğinizi ne kadar çok düşünürse, feed’inizde o kadar yüksek görünür.

Bu, “benzer içerikte geçmişteki davranışlara ve potansiyel olarak gönderinin gerçek içeriğini analiz eden yapay zekaya” dayanmaktadır.

Temel olarak, Instagram feed’inizde gördüğünüz, Instagram davranışlarınızın bir birleşimidir. En çok etkileşim kurduğunuz arkadaşlar, izlediğiniz hikayeler, fotoğraflarda etiketlendiğiniz kişiler ve elbette beğendiğiniz ve yorum yaptığınız yayınların türü.

Feed performansı söz konusu olduğunda, algoritmanın en fazla etkileşimi alan içeriğe öncelik verdiğini biliyoruz.

İnstagram Algoritması Takipçilerle İlişkinizi Belirliyor

İnstagram algoritması, arkadaşlarınız, aileniz ve önem verdiğiniz hesaplardan gelen yayınları göstermeye öncelik vermek istiyor.

Bu yüzden size ne istediğinizi göstermek için, algoritma sizden en yakın olanı bir araya getirmek için etkileşimleri kullanır. 

Örneğin, bir çok kişinin fotoğrafına yorum yaparsanız veya onlarla fotoğraflarda etiketlenirseniz, bu İnstagram’a muhtemelen “arkadaşlarınız ve aileniz” kategorisine düştüğünü gösterir.

İnstagram’da bir yazılım mühendisi  uygulamayı nasıl kullandığınıza bağlı olarak teorik olarak en çok kimin ilgilendiğini nasıl anlayabileceğini paylaştı:

  • İçeriğini beğendiğiniz kullanıcılar (muhtemelen hikayeler ve canlı videolar dahil)
  • Mesaj gönderdiğiniz kişiler
  • Aradığınız kişiler
  • Gerçek hayatta tanıdığınız insanlar

İçerik Yayınlamak Algoritmayı Etkiler Mi?

İnstagram’a sürekli olarak iyi içerik yayınladığınızda, yalnızca katılımınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda kaliteli bir hesap olduğunuza dair algoritmanın bir işaret gönderirsiniz.

Ne kadar sık ve tutarlı bir şekilde yayın paylaşırsanız, kitlenizin içeriğinizi görme ve onlarla etkileşime girme olasılığı artar. Bununla ilgili İnstagram takipçi arttırma hakkındaki yazımı okuyabilirsiniz.

Ne sıklıkta yayın göndermeniz gerektiği konusunda ideal yayın sıklığınız, size veya işletmenizin hedeflerine ve Instagram pazarlama çabalarınıza ayırabileceğiniz süreye bağlı olacaktır.

Günde birkaç kez yayınlama alışkanlığı kazanır ve daha sonra haftada sadece birkaç kez paylaşım yaparsanız, takipçi kaybetmeye ve yayın başına daha az katılım sağlamaya başlayacaksınız.

İnstagram Özelliklerini Kullanın

Yorumlar, Instagram algoritması için önemli bir katılım göstergesidir, bu nedenle bunu göz önünde bulundurarak, yorumlarınızı düzenli olarak yanıtlamak iyi bir fikirdir. 

Yorumlara bir konuşma gibi davranın takipçinizle iyi bir “ilişkiniz” olduğu algoritmasını uyarmak için feed’inizdeki yorumları her zaman yanıtladığınızdan ve bunlarla etkileşim kurduğunuzdan emin olun. Yorum bir yanıt gerektirmiyorsa, onlara bir kalple biraz sevgi gösterin!

Tüm İnstagram yorumlarınızı takip etmenin zor olduğunu biliyoruz. Instagram uygulamasında yorumları kaçırmak kolaydır, özellikle de birisi eski bir yayına yorum yapıyorsa.

İnstagram, kitlenizle konuşmayı sürdürmeyi her zamankinden daha kolay hale getiren yeni özellikler sunmaya devam ediyor.

Yorum bildirimlerini aldığınızdan emin olmanın harika bir yolu İnstagram ayarlarınızda daha odaklı bildirimler oluşturmaktır . Hesap ayarlarınıza gidin, “bildirimler” e gidin ve “Yorumlar” hariç tüm seçenekler için “Kapalı” yı seçin.

Zamanlama ve İnstagram Algoritması İlişkisi

Algoritma, Instagram yayınınızın ne kadar katılım gösterdiğine değil, aynı zamanda fotoğrafın ne kadar süre önce yayınlandığına da dikkat ediyor.

İnstagram istatistikler özelliğini kullanarak, kitlenizin çevrimiçi ortamda en aktif olduğu günleri öğrenmek için Etkinlik metriklerini kullanabilirsiniz.

Ancak bu yoğun zamanlar genellikle hafta boyunca değişebilir örneğin, hafta sonlarında takipçileriniz günün ortalarında en aktif olabilirken, hafta içi işe giderken ya da işten çıkarken aktif olabilirler.

Ancak, her marka işletmenin hedef kitlesi farklı davranacak, bu nedenle verileri inlemek için zaman harcamaya değer!

Fotoğraf veya Video Paylaşılması İnstagram Algoritmasını Etkiler mi?

İnstagram resmi hesabı son soru-cevaplarında büyük bir söylenti bitirdi. Fotoğraf ve video içeriği söz konusu olduğunda algoritmanın sıfır önyargıya sahip olduğunu doğruladı .  

Esasen, Instagram algoritması bir kullanıcının en çok etkileşime girdiği içerik türüne öncelik verir – bu nedenle düzenli olarak videolarla etkileşime girmek için daha fazla zaman harcarlarsa, feed’lerinde daha fazla video içeriği görmeleri olasılığı vardır. 

Video içeriği, genişletilmiş biçimi nedeniyle otomatik olarak daha uzun bir görüntüleme süresi çektiğinden bu markalar için oldukça önemlidir.

İşletme Profilimi Yoksa Kişisel Profil mi Kullanmalıyım?

Bir işletme profiline geçmek istiyor , ancak bunun katılımınızı etkileyebileceğinden endişeleniyor musunuz? Endişelenme! İnstagram, algoritma söz konusu olduğunda tüm hesap türlerine eşit muamele edildiğini doğruladı.  

Aslında, her şey bireysel kullanıcıya bağlıdır. İçeriğinizle düzenli olarak etkileşime giriyorlarsa, olasılıklar İnstagram yayınlarında daha üst sıralarda yer alacaksınız.

İlk 30 Dakika Sıralamanızı Belirlemiyor

Gönderi paylaştığınızdan sonraki ilk 30 dakika İnstagram Algoritması için en önemli faktör. Bu son yıllarda büyük bir söylenti oldu ve İnstagram sonunda bu soruyu yayınladı.

Yani ilk 30 dakika içinde daha fazla etkileşim elde eden gönderi İnstagram algoritması tarafından öncelik veriliyor. Algoritma, içeriğinizi düzenli olarak içeriğinizle etkileşime giren kullanıcılara sunmaya devam eder, bu da ilk 30 dakikadan sonra bile etkileşim kazanabileceği anlamına gelir. 

İnstagram Algoritması İnstagram Hikayeleri için Nasıl Çalışır?

İnstagram hikayeleri ister kullanıcının yayınları ister hikayeleri olsun, en çok etkileşim kurduğunuz hesaplardan gelir!

İnstagram hikaye algoritması da, en sevdiğiniz hesaplardan her zaman en son hikayeleri gösterdiğinden emin olmak ister. Bu nedenle, yeterince düzenli olarak yayın yapan bazı hesaplar, bunları izler ve onlarla etkileşime girdiğinizde her zaman feed’inizin en üstünde görünür!

İnstagram algoritması kullanıcıların katılımını değiştirmeye ve etkilemeye devam ettikçe, daha fazla kullanıcının feed’lerinden ziyade Instagram Hikayeleri’nde zaman geçirmesi şaşırtıcı değildir.

İnstagram Algoritması Keşfetme Sayfasında Nasıl Çalışır?

Genel olarak, keşfet sayfası ve feed oldukça benzerdir ikisi de İnstagram’ın etkileşimlerinize dayanarak en çok ilginizi çekeceğini düşündüğü içeriği sunar.

İnstagram Keşfetme sayfanızı görüntülemek için dokunduğunuzda, en sevdiğiniz arkadaşınızın Keşfetme sayfasında görünebileceklerden tamamen farklı görünecektir, çünkü zaten sevdiğiniz şeylere göre hoşunuza gidecek yeni içerik bulmanıza yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmıştır İnstagram’a bakın.

İnstagram algoritması, takip ettiğiniz hesaplar, beğendiğiniz ve yorum yaptığınız yayınlar ve hangi Instagram Hikayeleri ile IGTV içeriğini izlemeyi sevdiğiniz gibi uygulamadaki davranışlarınızdan sürekli öğreniyor.

İnstagram pazarlama stratejinizi optimize ederek ve yukarıda belirtilen ipuçlarını uygulayarak yayınlarınızı algoritmaya uygun hale getirerek, özellikle de hashtag kullanıyorsanız, keşfet sayfasında da çalışmaya devam ediyorsunuz!

Hashtag sonuçları sayfası, yukarıda listelenen İnstagram algoritması kurallarını da takip eder. İnstagram’da hashtag aradıysanız, sonuçlar sayfasının üst kısmında görünen bir “en popüler yayınlar” tablosu göreceksiniz.

İnstagram Keşfete Çıkmak İçin 5 İpucu  

Algoritmanın tam olarak nasıl çalıştığını bilmek, takipçilerini büyütmek ve İnstagram’da güçlü bir marka oluşturmak isteyen herkes için büyük bir avantajdır. 

  • İnstagram Hikayeleri Çıkartmaları ile Daha Fazla Etkileşimi Teşvik Edin: Anket ve emoji kaydırıcı çıkartmaları hızlı ve kolay bir nişan kazanır ve hemen hemen her iş veya marka için çalışabilir. Soru etiketleri katılmak o kadar hızlı olmayabilir, ancak Instagram algoritması için son derece değerli olan kitlenizle gerçek katılımı sağlamada da iyi olabilirler.
  • İlgi Çekici Altyazılarla Sohbetleri Artırın: İnstagram, yayın sıralaması söz konusu olduğunda beğenilerin ve yorumların çok önemli olduğunu onayladı bu nedenle gönderileriniz için mümkün olduğunca çok teşvik etmek harika bir fikir. 
  • İlgili Topluluklara Ulaşmak İçin Hashtaglerinizi Optimize Edin: Yayınlarınıza hashtag eklemek, İnstagram’da daha fazla kişiye ulaşmanın en etkili yollarından biridir; bu İnstagram algoritmasının dikkate alması için daha fazla “görüntüleme” anlamına gelir.
  • DM’lerinize Sıkça Cevap Verin: Yorumlar ve beğeniler gibi, doğrudan mesajlar da (DM’ler) Instagram algoritması için güçlü bir katılım göstergesidir.  DM’yi en sık kullandığınız hesapların Instagram Hikayeleri özet akışınızın önüne çarptığını fark etmiş olabilirsiniz Instagram algoritması, görmek istediğinizi düşündüğünüz içeriği sunmak için en iyisidir.
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir