Sosyal medyadan arama motoru optimizasyonuna kadar, dijital pazarlama milyarlarca kullanıcıyı olumlu yönde etkilemeye devam ediyor. COVID-19 salgını küresel ekonomik düzeni durdurdu, ancak dijital pazarlama operasyonlarını hızlandırmayı başardı. Aslında, pandemi boyunca birçok işletme uzaktan çalışmaya geçmeyi başardı ve dijital pazarlamanın önemini anladı.
Gelecekte Dijital Pazarlama
Birçok girişimci ve küçük işletme için dijital pazarlama, pazarda rekabet avantajı elde etmek için bir fırsat haline geldi. Ancak yeni dijital pazarlama çağına girmek için küçük işletmeler ve girişimciler geniş görüşlü olmalıdır.
Genişleyen Erişim
Daha fazla Gen Z kullanıcısı olgunluk çağına ulaşacak, bu da işletmelerin ve girişimcilerin dijital pazarlama çabalarını yeniden yönlendirmek zorunda kalacağı anlamına geliyor. Şirketler köklü değişiklikler yapmak zorunda değiller, ancak X. Nesil veya hızlı yükselişe geçenlere yönelik taktikler eninde sonunda gereksiz hale gelecek.
Z kuşağı unutulmaz bir deneyim istiyor, bu da dijital pazarlama süreçlerinin daha kesin ve etkili olması gerektiği anlamına geliyor. Profesyonel dijital pazarlamacılar, Gen Z ve Y kuşağının çoğu işletme için hedef kitle olacağına ve son derece duyarlı ve değiştirilmiş bir yaklaşım gerektirdiğine inanıyor.
Küreselleştirilmiş Ortak Misyon
Dijital pazarlamadaki toplu çabalar şimdiden önemli hale geldi. Ancak daha fazla işletme, yeni dijital pazarlama araçlarını kullanmadan veya reklam kampanyaları yürütmeden önce ortak ve küresel bir bakış açısı benimseyecek. Kısacası küresel bir bakış açısı, her büyüklükteki işletmenin erişimlerini genişletmesine ve çeşitli süreçleri basitleştirmesine olanak sağlayacaktır.
Ayrıca, çeşitli dijital kanallardaki pazarlama mesajları, girişimcilerin ve küçük işletmelerin hedeflenen kitleyle güven oluşturmasına olanak tanır. Ayrıca, işletmelerin pazar şüpheciliğini engellemelerine ve pazardaki değer önermelerini yeniden oluşturmalarına yardımcı olacaktır.
SEO, Veri Analitiği ve Yapay Zeka
SEO, veri analizi ve yapay zeka, dijital pazarlama ortamının bir parçası haline geldi. Yapay zeka geliştikçe, işletmeler daha fazla dijital süreci otomatikleştirecek ve veri analitiği içgörülerine dayalı olarak bilinçli iş kararları alacak.
Tahminler, yakın gelecekte dijital reklamların %85’inden fazlasının otomasyon yoluyla yürütüleceği yönünde. Ancak bir veri analizi aracından içgörüleri nasıl topladığınız ve oluşturduğunuz da değişecektir. Daha fazla işletme, otomatik programatik reklamcılıkla birlikte kapsamlı veri analizi yoluyla kitleleri kategorize etmek ve reklam alanını yapılandırmak için akıllı teknolojilere odaklanacaktır.
Yükseltilmiş Kişiselleştirme
Kişiselleştirilmiş hedefleme söz konusu olduğunda, KPI’ları ve diğer dijital pazarlama araçlarını takip etmek ayrılmaz bir rol oynamaya devam edecek. Kişiselleştirilmiş hedefleme, etkili reklam kampanyaları oluşturmanın ve hedef kitleyle iletişim kurmanın gizli bir bileşeni haline geldi. Bir reklamın her öğesi önemlidir ve işletmelerin hikaye anlatımı yoluyla değer sunmasına olanak tanır.
Dijital pazarlamanın yeni çağında, girişimcilerin ve küçük işletmelerin daha eleştirel olmaları ve önceki çabalarını yansıtmaları gerekecek. Örneğin, bir reklamın daha kesin dili, markanın niyetini ve güvenini gösterir. Ve kullanıcılar, temel mesajları konusunda isteksiz olmayan markaları tercih edecekler.
Artırılmış Gerçekliğin Kullanımı
Küçük işletmelerin izleyicilerle iletişim kurmasını kolaylaştıran teknoloji araçları söz konusu olduğunda, AR araçları en üst sırada yer alıyor. Birçok girişim, önümüzdeki yıllarda önemli bir büyüme elde etmek için artırılmış gerçeklik teknolojilerini zaten kullanıyor. Çoğu dijital pazarlama uzmanı, artırılmış gerçekliğin gelecekte çok önemli bir rol oynayacağına ve e-ticaret işletmelerinin yeni bir yol belirlemesine yardımcı olacağına inanıyor.
Ses Optimizasyonu
Otomatik dijital asistan çözümlerine daha fazla bağımlılık, daha kategorik ve nesnel dijital pazarlama çabalarına izin verecektir. Cortana, Alexa, Google Asistan veya Siri olsun, sesli arama daha fazla popülerlik kazanmaya devam ediyor. Daha fazla kullanıcı, manuel olarak yazmak yerine özel bir dijital asistanla doğrudan konuşma özgürlüğünü istiyor.
İlginç olan, sese dayalı arama için anahtar kelimelerin optimizasyonunun tamamen farklı olmasıdır. Bunun nedeni, insanların dijital sesli yardıma uyum sağlamak ve kullanmaya başlamak istediklerinde, daha gerçekçi ve pratik anahtar kelimeler ve ifadeler kullanmalarıdır. Dijital asistanların ses tanıma yetenekleri geliştikçe, dijital pazarlamacılar sesli aramaya dayalı iş sitelerini optimize etmek için daha farklı bir SEO yaklaşımına odaklanacaklar.
Farkında olmayabilirsiniz, ancak bir veya daha fazla etkinleştirilmiş dijital asistanı olan kişilerin %70’inden fazlası, görevi yazmak yerine sesli komutları kullanmayı tercih ediyor. SEO’nun temel yaklaşımı, ses tanıma ile aynıdır.
Ancak dikkatler, insanların günlük rutinlerinde kullandıkları yeni bir anahtar kelime ve kelime öbeği stilinde olacak. Ses tanıma teknolojilerindeki artış, dijital pazarlamacıların reklam kampanyaları için daha doğru sesli arama sonuçlarını hedefleyebilecekleri ve SEO çalışmalarını artırabilecekleri anlamına geliyor.
Google, dijital asistanların ses tanımasının %95’e yakın doğrulukta olduğu konusunda hemfikirdir. Ancak daha kesin ses tanıma arama sonuçları, dijital pazarlamacıların genel metin odaklı anahtar kelimelerden daha doğal uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanacağı anlamına gelir.
Çok Kanallı ve Entegre Yaklaşım
Küçük işletmeler ve girişimcilerin artık çevrimiçi varlıklarını tek bir Facebook sayfasıyla sınırlamalarına gerek yok. Daha fazla pazar beklentisi ve tüketici ihtiyaçları ile işletmelerin çeşitli dijital kanal ve platformlarda aktif olmaları.
Önümüzdeki yıllarda işletmeler, belirli hedef kitleye yönelik temel mesajlarını ve değer önerilerini çeşitli kanallarda entegre edebilecekler. Birleşik bir çok kanallı dijital pazarlama stratejisi, daha fazla işletmenin müşterilerinin değişen davranışlarını, konumlarını ve tercihlerini anlamasını sağlayacaktır.
Daha Fazla Farkındalık Bekleyin
Dijital pazarlamayı olası satış yaratma, dönüşüm veya marka bilinirliği için kullansanız da büyük bir hedef kitleye ihtiyacınız var. Dijital pazarlamanın geleceği parlak çünkü artık daha fazla pazar ve tüketici bilinci var.
İşletmeler ayrıca, bir veri okyanusu toplamak ve hedef kitleleri hakkında derinlemesine analizler yapmak için çok çeşitli akıllı araçlar kullanabilir. Aslında, kapsamlı pazar ve tüketici araştırması, işletmelerin kullanılmayan fırsatlardan yararlanmasına olanak tanır.
İşletmelerin yeni teknolojinin her yönünü anlamalarına gerek yok. Elbette akıllı bir aracın mekaniği önemlidir, ancak dijital pazarlama yaklaşımlarını genişletmeyi planlayan işletmeler en olumlu sonuçları göreceklerdir. İnovasyonun B2C ve B2B oyuncuları için hayati hale gelmesinin ana nedeni budur.
Geleceğe Hazır Dijital Pazarlama Stratejisi
Dijital pazarlama söz konusu olduğunda, işletmeleri ve girişimcileri daha kişiselleştirilmiş içerik yayınlamaya, yeni SEO kurallarına uyarlamaya ve akıllı dijital teknolojileri benimsemeye iten bir paradigma kayması her zaman vardır.
2021’de çevrimiçi alışveriş ortamı çeşitlendi ve etnik azınlık kullanıcıları kapsayıcı bir yaklaşımı tercih ediyor. Dijital pazarlama, tıklama oranlarından daha fazlası haline geldi artık işletmelerin ortaya çıkan trendleri nasıl bağlamlaştırdığı ve hedef kitlelerine çeşitli amaçlarla nasıl yaklaştıkları ile ilgili.
Sonuç
Son on yılda, dijital pazarlama önemli yükselişler yaşadı. Sosyal medyadan arama motoru optimizasyonuna kadar, dijital pazarlama milyarlarca kullanıcıyı olumlu yönde etkilemeye devam ediyor. Daha gelişmiş araçlar ve uygulamalarla dijital pazarlama, şirketleri pazardaki rekabet gücünü artırmaya devam edecek.
Dijital pazarlama, küçük işletmelerin ve girişimcilerin YG’lerini (Yatırım Getirisi) artırmalarını ve etkili reklam kampanyaları başlatmalarını mümkün kılmıştır. Zamanla, dijital pazarlama uygulamalarının etkinliği yeni zirvelere ulaşacak ve şirketlerin AI, SEO, AR ve VR taktiklerinden en iyi şekilde yararlanmalarını sağlayacak.
Geleneksel yaklaşımın aksine, yeni dijital pazarlama dalgası müşteri davranışına dayanmaktadır. Yeni stratejik dijital pazarlama çabalarının işletmelerin yeni bir emsal oluşturmasına olanak sağlayacağını söylemeye gerek yok.