TikTok’ta Reklam Verme
  1. Anasayfa
  2. TikTok

TikTok’ta Reklam Verme

0

Markanız veya işletmeniz için TikTok reklamlarını kullanmayı mı düşünüyorsunuz?

Aylık 800 milyondan fazla kullanıcısı ile 2020’nin en çok indirilen uygulamalarından biri TikTok’ta reklam vermek oldukça mantıklı.

Uygulama, markaların bu ağdaki hedef kitlesine ulaşmasına yardımcı olmak için bir dizi reklam türleri başlattı. Bundan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmak için,  TikTok’ta reklam vermeye yönelik süreci adım adım inceleyeceğiz.

TikTok’ta Reklam

TikTok, markalar için harika bir reklam fırsatıdır. Aktif kullanıcı sayıları zaten Twitter ve Snapchat’i geride bırakıyor ve hala nispeten yeni olduğu için diğer sosyal ağlara göre reklamlara daha az doymuş durumda.

TikTok Reklamları Facebook veya instagram reklamları kadar popüler olmasa da (henüz!), Erişimlerini genişletmek isteyen markalar için inanılmaz bir fırsat. 

2019’un başlarında TikTok, reklam platformunun beta sürümünü yayınladı. O zamandan beri Nike ve Apple Music gibi büyük markalar, ürünlerini benzersiz ve eğlenceli reklamlarla tanıtmak için TikTok reklamlarını kullandı.

Ancak, her işletme TikTok’un reklam teklifinden yararlanacak şekilde konumlandırılmamıştır. Zamanınızı ve çabanızı TikTok reklamcılığına harcamadan önce, bu reklam platformunun işletmeniz için doğru olup olmadığını belirlemek için kendinize sormanız gereken bir soru var.

İşletmeniz için Hedef Demografi Nedir?

Daha genç insanlar işletmenizin ana kitlelerinden biriyse, TikTok reklamları sizin için değerli bir yatırım olabilir. 30 yaşın altındaki kişiler TikTok kullanıcılarının %66’sını oluşturmaktadır.

TikTok Reklam Fiyatları

TikTok reklamları oldukça yenidir, markalar ve işletmeler hala platformu denemektedir. Bu nedenle ortalama harcama veya yatırım getirisini (YG) anlamak zordur.

Küçük bir işletmeyseniz ve TikTok reklamlarını denemek istiyorsanız, bu bilinmeyenin sizi korkutmasına gerek yok.

TikTok şu anda iki bütçeleme seçeneğine sahiptir: günlük veya ömür boyu. Her iki seçenekte de bütçeniz sabit değildir, kampanyanız boyunca istediğiniz zaman bütçenizi ayarlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi cinsiyet, konum, yaş, ilgi alanları ve diğer benzersiz değişkenlere göre de hedefleyebilirsiniz.

Ücretsiz bir TikTok Ads hesabı oluşturabilir ve kendi belirlediğiniz bütçe ve programınızla Feed İçi reklamlar oluşturabilirsiniz. Şu anda, TikTok’un minimum kampanya bütçesi 500$ ve minimum reklam grubu bütçesi 50$’dır.

Ne yazık ki, düşük maliyetli ve öngörülebilir sonuçlara sahip çözümler arıyorsanız, TikTok muhtemelen şu anda en iyi seçeneğiniz değil.

TikTok Reklam Türleri

Hedefleme, reklam oluşturma, içgörü raporları ve reklam yönetimi araçlarından TikTok Ads, işletmelerin ve markaların dünya çapında milyonlarca kullanıcıya reklam vermesine yardımcı olmak için güçlü ve kullanımı kolay bir platform sunar.

TikTok, uygulamada reklam vermek için farklı seçenekler ile TikTok reklam türleri sunar. Markanız için hangisinin en iyisi olduğuna bir göz atalım.

Feed İçi Reklamlar 

Feed İçi Reklamlar (In-Feed Ads), kullanıcıların ana sayfalarında gezinirken videolar arasında görünen video reklamlardır. 

Feed içi reklamlarla süper yaratıcı olabilirsiniz. Birden çok harekete geçirici mesaj ekleyebilir ve videonuzu 9 ila 15 saniye arasında ayarlayabilirsiniz.

Harekete geçirici mesaj ekleme fırsatına sahip olmak büyük bir avantajdır. Örneğin, kullanıcıları TikTok’tan hemen alışveriş yapmaya, uygulamanızı indirmeye veya web sitenizi ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz.

Unutulmaması gereken bir nokta, ana sayfada bulunan diğer tüm videolar gibi, Feed İçi Reklamların oldukça hızlı bir şekilde kaydırılabileceği veya atlanabileceğidir. Hedef kitlenizi kaydırmaya devam etmeden önce dikkatini çekmek için sadece 2-3 saniyeniz var.

Feed İçi Reklamlar tam ekran olmalı ve kullanıcıların içeriğinizi geçmesini engelleyecek kadar cazip olmalıdır.

Marka Devralma 

Hiç TikTok’u açıp hemen bir reklam gördünüz mü? Öyleyse, bunlar Marka Devralma (Brand Takeover) reklamlarıdır.

Marka Devralma Reklamları, uygulamayı açtığınızda görünür ve hedef kitlenize tam ekran bir video sunar.

Mesajınızı doğrudan hedef kitlenizin önüne koyabileceğiniz için, TikTok reklamının kitle farkındalığı sağlamak ve doğrudan satışları artırmak için en iyi seçeneklerinden biridir.

Marka Devralma reklamları kendi kategorilerine özeldir, bu da TikTok’un kullanıcıların günde birden fazla Marka Devralma görmemesini sağladığı anlamına gelir. 

TikTok Reklamları ile yeni başlıyorsanız, Marka Devralmaları ilk tercihiniz olmayabilir. Çünkü, süper etkili olsa da, Marka Devralmaları yüksek bir maliyetle sahiptir.

Büyük bir pazarlama bütçesine sahip daha büyük bir markaysanız, hızlı büyüme ve geniş bir TikTok kullanıcısına ulaşmak için harika bir seçenektir.

Markalı Etiket Challenge

Markalı Etiket Challenge, yalnızca TikTok için türünün tek örneği bir reklam fırsatıdır. Muhtemelen TikTok’un keşfet sayfasında gösterilen markalı hashtag reklamlarını görmüşsünüzdür.

TikTok’taki düzenli hashtag trendlerine benzer şekilde, markalar için hem organik hem de sponsorlu fırsatlar sunar.

Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği teşvik etmenin ve marka bilinirliği oluşturmanın harika bir yoludur.

Markalı Etiket Challenge reklamlarının en iyi tarafı, bu reklam türü ile çok eğlenebilirsiniz! Markaların işbirliği yapmaları ve kendilerini TikTok kültürü ve topluluğuna sorunsuz bir şekilde entegre etmeleri için harika bir yoldur.

Markalı Etiket Challenge oluştururken somut hedeflere sahip olmak önemlidir. Yeni bir ürün için farkındalık yaratmak mı istiyorsunuz? Yeni potansiyel müşteriler mi oluşturacaksınız? Veya genel marka bilinirliğini artırmak mı?

Bir kullanıcı sponsorlu bir hashtag’i tıkladığında, TikTok’ta marka logosu, web sitesine bağlantı ve hashtag kullanan popüler videolar içeren bir açılış sayfasına yönlendirilir.

Markalı Filtreler

TikTok artık reklam markalı paylaşılabilir etiketler, AR filtreleri ve lensler sunuyor.

Snapchat’in markalı lenslerine benzer şekilde, TikTok’un markalı efektleri , markaların uygulamada kendi özel filtrelerini tasarlamalarına izin verir.

TikTok Reklamı Nasıl Oluşturulur

Artık TikTok’un yaratıcı reklamcılık seçeneklerine aşina olduğunuza göre, reklamlarınızı oluşturmanın hakkında konuşma zamanı.

Bir TikTok Reklam Hesabı Oluşturun

TikTok’un reklamcılık programı hala oldukça yeni olduğu için, süreç Instagram veya Facebook’taki kadar özerk değil. TikTok Reklamları ana sayfasını ziyaret edin ve  “Başlayın” düğmesini tıklayın.

Düğmeye tıkladığınızda, hesabınızı oluşturmak için sizden bilgi isteyen bir form görünecektir. Doldurun, gönderin ve bir TikTok temsilcisi işletmenizin uygun olup olmadığını bildirmek için sizinle iletişime geçecektir.

Bir Reklam Kampanyası oluşturun

TikTok Reklamları kontrol paneline girdikten sonra, “Kampanya” sekmesini ve ardından “Oluştur” düğmesini tıklamanız gerekir. 

TikTok reklamlarını üç seviyede düzenler: Kampanya, Reklam Grupları, Reklamlar. Kampanya genel etkinliktir, reklam grupları ve reklamlar ise bir kampanyadaki işlevlerdir. 

Reklamınız için bir hedef seçin. Şu anda, TikTok reklamcılığı üç ana hedef sunmaktadır: trafik, dönüşümler ve uygulama indirmeleri.

Şimdi tüm kampanya için bütçeyi seçmeniz gerekecek. “Günlük Bütçe” veya “Toplam Bütçe” seçenekleri arasından seçim yapabilirsiniz.

Reklam Grubunu Oluşturun

Sonraki adım, kampanya içinde bir reklam grubu oluşturmaktır. Bu adım, yerleşimlere ve hedeflemeye karar verildiği zamandır. Bir kampanya içinde, farklı kitlelere yönelik farklı reklam gruplarına sahip olabilirsiniz.

Tercih ettiğiniz yerleşimleri seçtikten sonra, URL’ler, görünen ad, resimler, kategoriler vb. Dahil olmak üzere reklamınızı yayınlamaya başlamak için gereken tüm varlıkları girmek için talimatları inceleyin.

Bu adımın çok ilginç bir yönü, web sitenizi veya uygulamanızı tanımlamak için 20’ye kadar terim seçmenize izin veren anahtar kelime bölümüdür. Bu anahtar kelimeler, ürünlerinizi doğru kitleye göstermek için kullanılacaktır, bu nedenle seçimlerinizi dikkatlice düşünün.

Son olarak, “Hedefleme” bölümü, reklamlarınız için hedef kitleyi tanımlamanıza olanak tanır. Konum, yaş, cinsiyet, diller, cihazlar ve daha fazlası gibi parametreleri ayarlayabilirsiniz.

Reklamınızı belirli bir grup insana, örneğin bir yeniden pazarlama kampanyası yürütmek için başlatmak istiyorsanız, mevcut TikTok kullanıcı kimlikleri aracılığıyla özel bir kitle oluşturabilirsiniz. Kimlik listesini bir CSV, TXT veya ZIP dosyasına yüklemeniz yeterlidir. Yeniden  pazarlama kampanyaları yürütmek ve kampanyanın etkinliğini izlemek için bir TikTok pikseline de ihtiyacınız olacak.

Kampanya Ayrıntılarını Belirleyin

“Bütçe ve Plan” bölümünde, reklam grubu bütçesini seçin. Bir kez daha, günlük ne kadar harcamak istediğinizi veya kampanya süresince harcamak istediğiniz toplam tutarı seçebilirsiniz. Ardından kampanyanın aktif olmasını istediğiniz tarihleri ​​seçin. Reklamlarınızı göstermek için günün belirli saatlerini veya haftanın günlerini seçmenize olanak tanır.

Bütçenin harcanmasını istediğiniz hızı da seçebilirsiniz. Seçenekler arasında, bütçeyi kampanya boyunca eşit olarak dağıtan “standart” ve bu bütçeyi sabit bir süre boyunca olabildiğince hızlı kullanan “hızlandırma” bulunur.

Daha sonra, reklam grubu optimizasyon hedefini seçebilirsiniz.

  • Dönüşüm:  Reklamınız, ürün veya hizmetiniz için dönüşüm işlemi gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kişilere gösterilecektir. Bir dönüşüm içeren işlemleri izlemek için (örneğin, bir uygulamayı indirmek veya bir formu doldurmak), dönüşüm etkinlikleri oluşturabilir ve bunları bir piksel kullanarak izleyebilirsiniz. Dönüşüm hedefleri için ödeme modeli, reklamların belirli bir işlemi gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan kullanıcılara gösterilmesini sağlayan oCPC’dir (optimize edilmiş tıklama başı maliyet).
  • Tıklama:  Reklamınız olabildiğince çok tıklama çekecek şekilde optimize edilecek ve tıklama başı maliyet (TBM) ödeme modeline göre ücretlendirilecektir.
  • Gösterimler:  Reklamınız olabildiğince çok kez gösterilecek şekilde optimize edilecek ve bin gösterim başı maliyet (BGBM) gösterim ödeme modeline göre ücretlendirilecektir.

Son olarak, “Akıllı Optimizasyon” seçeneğini açabilir veya kapatabilirsiniz. Etkinleştirilirse, teklifleriniz dönüşümleri artırmak için sürekli olarak optimize edilecektir. Hedefleriniz tıklama veya gösterimlerse bu seçeneği kapatmanızı öneririm.

Reklamınızı Tasarlayın

TikTok reklamları yatay, dikey ve kare formatlardaki resim ve videolardan oluşur. Reklam verenlerin işini kolaylaştırmak için bu ağ, kendi resimlerinizle özelleştirebileceğiniz video şablonları ve resimler içeren Video Oluşturma Kiti adlı bir araç sunar. Ek olarak, 300’den fazla ücretsiz fon müziği seçeneğine de sahiptir.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir