TikTok Keşfete Düşme İpuçları
  1. Anasayfa
  2. TikTok

TikTok Keşfete Düşme İpuçları

0

Oluşturduğumuz içeriklerin TikTok keşfete düşmesi için öncelikle TikTok algoritması nasıl çalışır anlamamız gereklidir, daha sonra maksimum etkileşim almak için hazırlanmış videolar oluşturabiliriz. TikTok videolarınızın keşfete düşmesi için Google aramalarına baktığımızda “TikTok Keşfet Hilesi” aramasının oldukça çok olduğunu gördüm, bot ve spam hesaplar ile keşfet sayfasına çıkmaz hesabınıza uzun dönemde ciddi zararlar verecektir.

15 saniyelik kısa videolar oluşturun

TikTok, 15 ve 60 saniyelik uzun videolar oluşturmanıza izin verir. Algoritma, baştan sona izlenen videoları ödüllendirir, bu nedenle, kullanıcıların bunları tamamlama şansını artırmak için videolarınızdan en azından bazılarını kısa tutmayı hedefleyin. 15-20 saniye, ateş etmek için iyi bir hedeftir.

Kısa videoların bir yan avantajı, içeriğinizi daha keskin ve daha özlü olacak şekilde kırpmanızdır. Bu, videonuzun kalitesini artırabilir ve dikkat çekme şansını artırabilir. En güçlü TikTok algoritması sıralama faktörü olan video tamamlama oranınızı artırır.

TikTok algoritmasının video bilgileri keşfet üzerindeki etkilerini incelemenizi öneririm.

İlgi Çeken İçerik Oluşturun

İzleyicilerin başından itibaren ilgisini çeken video içeriği oluşturun. Videonuzun açılışı üzerinde çalışın, gereksiz yere uzun tanıtımlar kullanıcıların sıkılıp diğer videoya geçmesine neden olacaktır. Bu nedenle, izleyenlerin esnememesi ve kaydırarak geçmemesi için videonuza üç saniyesi oldukça önemlidir.

TikTok, aynı Twitter gibi kısa başlıklara yer vermektedir. 150 karakterlik bir sınıra (eklediğiniz tüm hashtag’ler dahil) rağmen zorlayıcı olmanız gerekir. İlgi çekici bir altyazı, kitlenizi videonuzu sonuna kadar izlemeye teşvik etmek için uzun bir yol kat edebilir.

Nasıl mı? Başlıklarınızda, ‘sonuna kadar izlemelisiniz’ ya da ‘sonunu doğru yapmak için X denememi aldı’ gibi bir şey söyleyerek uyandırın.

Soru temelli başlıklar da yardımcı olur. Bunlar, izleyicileri içeriğiniz hakkında yorum bırakmaya teşvik eder. Örneğim; “Görmesini istediğiniz arkadaşınızı etiketleyin” veya “Sizce nasıl olmuş?” gibi soru cümleleri ile etkileşimi arttırabilirsiniz. Bunları tamamen sizin hayal gücünüzle belirlemeniz gereklidir.

TikTok Keşfet Etiketleri

Çoğu TikTok içerik oluşturucusu # hashtag’lerin değerini zaten biliyor, ancak popüler hashtag’ler videonuzun görünürlüğü üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. En iyi sonuçlar için trend efektlerini kullanan hashtag’lere öncelik verin.

Kullanmak için popüler hashtagler arıyorsanız, Keşfet sekmenize gidebilir ve neyin trend olduğunu görebilirsiniz. Bir şey trend olmaya başladığında, gittikçe daha fazla insan ona akın ediyor.

Trend Olan Sesleri ve Müziği Kullanın

Hashtag’lerin trendi gibi, sesler de TikTok’taki popülerlik dalgasını sürüyor. Bu, trend olan bu sesler için videolar oluşturmanın algoritmaya daha fazla dokunmanıza yardımcı olabileceği anlamına gelir.

Bir kullanıcı bir videoyu beğendiğinde, TikTok algoritması size aynı müziği veya sesi kullanan diğer videoları gösterir. Bu, seslerin hashtag’ler ve efektlerle aynı şekilde gelişebileceği anlamına gelir. Ne yazık ki, trend olan müziği bulmak, popüler bir hashtag keşfetmek kadar kolay değildir. Ancak bu bilgiyi almanın hala birkaç yolu var.

İlk seçeneğiniz video düzenleyicinizi açmak ve Sesler sekmesine tıklamaktır. Listede ilerlerken burada trend sesleri göreceksiniz.

İkinci bir seçenek, bir TikTok Pro Hesabı’na kaydolmaktır. Takipçi sekmesine gidin ve takipçilerinizin son yedi gündür hangi sesleri dinlediğini görebileceksiniz.

TikTok Keşfet Saatleri

Takipçilerinizin en aktif olduğu zamanlarda video yayınlamaya çalışın. Bu, videolarınızın daha hızlı daha fazla etkileşim oluşturmasına yardımcı olacak ve bu da videonun hızını artıracak ve daha fazla kullanıcıya gösterilmesini sağlayacaktır.

Bu çoğu sosyal platform için açık olsa da, özellikle TikTok için önemlidir. Aktif kullanıcıların içeriğinizle etkileşimi, öneri sistemine videonuzu keşfete düşürmesini söyler. TikTok Pro hesabına sahipseniz Takipçi Sekmesi bölümündeki Takipçi etkinliği altında takipçilerinizin en aktif zamanlarına ilişkin verileri alabilirsiniz.

Eski Videoları Silmeyin

Eski videoları silmek için belirli bir nedeniniz olmadıkça, daha yeni içerikle aynı beğeniyi kazanmamış olsalar bile onları profilde tutmanızı öneririm. TikTok algoritması, yeni videoların sıralamasını belirlemek için içerik kullanıcıların diğer videolarından alınan verileri kullanmadığından, her video kendi değerlerine göre değerlendirilir. Kısacası, zayıf videolarınız sizi aşağı çekmiyor.

Aslında, daha eski veya düşük performans gösteren videoların viral olma şansı olabilir. Uzun sessiz dönemlerden sonra videoların viral hale geldiğine dair anekdot niteliğinde kanıtlar var.

Markanız için TikTok üzerinden trafik çekmeyi ihmal etmeyin, hedef kitlenize bağlı olarak TikTok diğer platformlara göre sizi daha kolay potansiyel müşterilerinize ulaştırabilir.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir