TikTok algoritması karmaşık ve gizemli görünebilir, ancak TikTok (sonunda!) Tam olarak nasıl çalıştığını ortaya çıkardı!
Kullandığınız hashtag’lerden bulunduğunuz yere, müzik seçimlerinize ve hatta sevdiğiniz ilk TikTok videosuna kadar hepsi TikTok algoritmasını etkileyebilir. Bu, TikTok içerikleriyle daha fazla etkileşim kurmak isteyen markalar ve işletmeler için ciddi bir bilgi.
2016’daki mütevazı başlangıcından 2020’de en çok indirilen ikinci iPhone uygulaması olarak yerini korumaya kadar , dünyanın her yerinden insanların ve kuruluşların hayal güçlerini yakaladı. Kullanıcılar TikTok’ta günlük ortalama 46 dakika geçiriyor. Ancak soru şu: Videolarınızın bu süre zarfında kitlenizin dikkatini çekmesini nasıl sağlayabilirsiniz?
TikTok algoritması nasıl çalışır?
TikTok, geçmişte algoritmaları hakkında gizli kalmıştı, bu da For You Sayfasının (FYP) nasıl doldurulduğunu etkileyen faktörler hakkında birçok spekülasyona yol açtı. Daha sonrasında algoritması ile ilgili bilgiler paylaşmaya başladı. TikTok’a göre, keşfet sayfasının algoritmaları, bireysel kullanıcıların tercihlerine ve etkinlik geçmişine dayanmaktadır.
Algoritmayı etkileyen birçok faktör var fakat bunların her biri, önem sırasına göre aşağıda açıklanmıştır;
Kullanıcı Etkileşimi
Kullanıcı etkinliği, TikTok’un hangi videoları göstereceğini belirlemede önemli bir rol oynar ve aşağıdakiler sizin İçin feed’inizi büyük ölçüde etkiler:
- Video beğenileri
- Video paylaşımları
- Takip edilen hesaplar
- Yayınlanan yorumlar
- Oluşturulan videolar
Algoritma ayrıca bir kullanıcının videoda ne kadar ileri gittiğini ve videonun tamamını izleyip izlemediğini de hesaba katar. Bir videoyu başından sonuna kadar izlemek, güçlü bir ilgi işaretidir ve algoritmada diğer katkıda bulunan faktörlerden bazılarına göre daha fazla ağırlık taşır.
TikTok algoritması, kullanıcılara etkileşimde bulundukları gönderileri sunar. Çok etkileşime girdikleri belirli bir hesap varsa, bu hesaptan içerik görme olasılıkları daha yüksektir. En çok sevdikleri ve paylaştıkları videolarda da durum aynı.
İçerik oluşturucular ve işletmeler için bu, izleyicilerin dikkatini sonuna kadar çeken videolar hazırlamak, TikTok’un instagram’ın Keşfet sayfasının sürümü olan Sizin İçin sayfasına gitmenin anahtarı olduğu anlamına gelir.
Video Bilgileri
Bu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere tek tek videolara özgü video özelliklerini ve verileri kapsar:
- Uzunluk / çalışma zamanı
- Altyazılar
- Sesler
- Çıkartmalar
- Hashtag’ler
Hashtag’ler özellikle videoların tavsiye edildiği önemli bir bileşendir. Belirli bir hashtag ile video izleyen veya oluşturan herhangi bir kullanıcının, gelecekte bu hashtag’i kullanan videoları görme olasılığı daha yüksektir. Bu nedenle, kullanıcılar genellikle belirli bir hashtag’i ararlarsa veya belirli bir müziğe sahip içeriğe ilgi gösterirlerse, aynı hashtag ve sese sahip videoları görme olasılıkları daha yüksektir.
Hesap veya Cihaz Ayarı
TikTok, cihaz ayarlarını ve hesap ayarlarını dikkate aldığını doğruladı, ancak bu faktörlere beğeniler ve video oynatma gibi daha güçlü, tercihe dayalı ölçüler kadar ağırlık verilmediğini ve bu faktörlerin öncelikle uygulamayı optimize etmek için izlendiğini açıkladı.
Dikkate alınan cihaz ve hesap ayarlarının örnekleri şunları içerir:
- Dil Tercihi
- Ülke ayarı
- Cihaz tipi
Ancak soru şu: Yeni TikTok hesapları nasıl viral hale geliyor?
Gördüğünüz gibi, TikTok tüm videoları kimin yayınladığına bakılmaksızın ilgilenen kullanıcılarına gösterir. Yani bir video yayınlandığında:
- Algoritma, bunu bir hesabın takipçilerine ve onunla ilgilenmesi muhtemel kişilere gösterir. Veya yeni bir profilse, videoyu içerikle ilgilenebilecek küçük bir kullanıcı alt kümesine gösterir.
- O andan itibaren, kullanıcıların içerikle etkileşimi kaderini belirler ve daha fazla yayılır: İnsanlar içeriği sonuna kadar izliyor mu? Yorum bırakıyorlar mı, beğeniyorlar mı yoksa paylaşıyorlar mı?
- Bir videoya olumlu kullanıcı yanıtı, algoritmaya videoyu daha fazla tüketiciye göstermesini söyleyerek hak ettiği konumu elde etmesine yardımcı olur.
TikTok algoritması, bir sıralama sinyali olarak takipçi sayısını açıkça tercih etmez. Elbette, yüksek takipçi sayısına sahip kişiler, büyük takipleri nedeniyle daha fazla video görüntüleme ve etkileşim elde ediyor, ancak bu yeni hesapların bir şansı olmadığı anlamına gelmiyor.
Çok sayıda takipçisi olan veya yüksek performanslı videolar geçmişi olan bir içerik oluşturucunun TikTok videosunun, yalnızca bu faktörlere bağlı olarak daha az içerikle daha yeni bir içerik oluşturucunun videosundan daha sık önerilmeyeceği anlamına gelir.