TikTok’tan trafik çekmek mi istiyorsunuz?
Aylık 800 milyondan fazla aktif kullanıcı ve sayımla TikTok, aradığınız yeni “satın alma yolu” fırsatı olabilir.
TikTok’ta marka pazarlaması hakkında bilmeniz gereken her şeyi ve işletmeniz için trafik ve satışları artırmak için en iyi ipuçlarını keşfedin.
Markalar Neden TikTok’tan Trafik Çekmeli?
TikTok en çok genç dans rutinleri ve dudak senkronizasyon videoları ile tanınır. Ancak platformda zaman değişiyor ve kullanıcı demografisi son 6 ayda büyük bir değişim geçirdi .
Y kuşağı artık TikTok’un kullanıcı tabanında her zamankinden daha büyük bir paya sahip. TikTok aniden güçlü bir alım gücüne sahip kullanıcılara ulaşmak isteyen markalar ve işletmeler için çok daha cazip bir platformdur.
TikTok’un şu anda olağanüstü bir büyüme dönemi yaşadığı da inkar edilemez.
Haziran 2020 yılında dünya çapında 87 milyon yükleme, TikTok 2 ay üst üste en çok indirilen uygulama olmuştur. Neredeyse bir yıllık bazda artış %53 oranındadır.
TikTok’un hızla büyüyen kullanıcı tabanı, platformdaki içeriğin çeşitlendirilmesini teşvik ederek markaların uygulamadaki ilgili içerikle yaratıcı olmaları için fırsatlar yarattı.
Bir zamanlar viral dans trendlerinin hakimiyetinde olan TikTok videoları artık akla gelebilecek neredeyse tüm içerikleri kapsıyor. Güncel olayları ve sosyal sorunları kapsayan yeni bir eğitim içeriği dalgasının yanı sıra, güzellik eğitimleri, ev ipuçları, stil ipuçları ve fitness videoları görmek artık sıradan.
Ayrıca, TikTok’ta bir marka olarak viral olmak hala nispeten kolay. TikTok algoritması instagram algoritması gibi çalışmaz, sıfır takipçisi olan hesapların bile yeni bir videoda milyonlarca görüntüleme alabileceği anlamına gelir.
Tüm bunları göz önünde bulundurarak TikTok, farkındalıklarını artırmak, yenilikçi ve ilgi çekici içerikler oluşturmak ve hızla büyüyen bir kitleye ulaşmak isteyen markalar için büyük bir fırsat sunuyor. TikTok’tan trafik çekmek için gönderilerinizin TikTok keşfet sayfasına düşmesi gereklidir.
TikTok’tan Trafiği ve Satışları Artırmanın 5 Yolu
Markanızı pazarlamak için TikTok’u kullanmayı stratejik olarak düşünmeye başlamanın zamanı geldi, özellikle de hedefiniz web sitenize daha fazla trafik çekmek ve satış yapmaksa.
İyi haber şu ki, TikTok’un gelişen ve yüksek katılımlı kullanıcı topluluğundan yararlanmanın birçok yolu var.
Aslında, TikTok’ta hızlı düşünen birçok marka, çoğu zaman çok az yatırımla şimdiden ödüllerini alıyor.
Tiktok Bio’ya Bağlantı Ekleme
TikTok biyografinizdeki bağlantı, uygulamaya tıklanabilir bir bağlantı ekleyebileceğiniz birkaç yerden biridir ve bu trafik ve satışları artırmak isteyen markalar için süper değerli bir kaynak haline getirir.
Ancak, şu anda varsayılan olarak yalnızca belirli TikTok hesapları biyo olarak TikTok bağlantısından faydalanabilir.
Şanslı olanlardan biriyseniz, TikTok profil sayfanızdaki “Profili Düzenle” ye tıkladıktan sonra bir “Web Sitesi” alanı göreceksiniz.
Neyse ki, sistemi hızlı takip etmenin bir yolu var. Tek yapmanız gereken TikTok Testçiler programına katılmak. İşte bunu nasıl yapacağınız:
- TikTok Profilinize gidin.
- Sağ üst köşedeki üç noktaya dokunun.
- Aşağı kaydırın ve “TikTok Test Kullanıcılarına Katıl” ı seçin.
- “TestFlight” a dokunun ve App Store’dan indirin.
- “Testi Başlat” a dokunun ve TikTok’un yeni sürümünü indirin.
- TikTok profilinizi tekrar açın.
- “Profili Düzenle” ye dokunun.
- Bağlantınızı “Web Sitesi” alanına ekleyin.
NOT : Bazı hesaplar, TikTok Test Kullanıcıları programına katıldıktan sonra Web Sitesi alanını hala göremeyebilir. Bunun nedeni, yeterli takipçinizin olmaması veya bulunduğunuz ülke olabilir.
Sosyal Medya Profillerinizi Bağlayın
TikTok hesabınızdan trafik çekmeye başlamanın en hızlı ve kolay yolu, uygulamadaki sosyal medya hesaplarınızı birbirine bağlamaktır.
Şu anda Instagram ve YouTube hesaplarınıza doğrudan bağlantılar ekleyebilirsiniz.
Bunu yapmak için, TikTok profil sayfanızdan “Profili Düzenle” yi seçin ve ardından hesaplarınızı bağlayın.
Bağlandıktan sonra kullanıcılar, sosyal kanallarınıza bağlanan bir açılır menü görmek için profil sayfanızdaki Instagram simgesine dokunabilecekler.
Sosyal medya bağlantılarınızı TikTok’a eklemek, özellikle ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmak için düzenli olarak Instagram veya YouTube kullanıyorsanız, hızlı bir çapraz tanıtım kazanımıdır.
TikTok İçerik Stratejinizi Ayarlayın
TikTok’u iş için kullanmanın en etkili yollarından biri, video içerik stratejinizle yaratıcı olmaktır .
Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi eğlenceli bir konsept ile eşleştirebilirseniz, TikTok’ta ciddi bir başarıya hazır olabilirsiniz.
Ürünlerinizi içerik stratejinize entegre etmek, video öncelikli platformda ürün farkındalığını artırmanın en etkili yoludur.
İPUCU: TikTok altyazıları, videonuzun görünürlüğüne zarar verebileceğinden Instagram ve Facebook gibi diğer platformlardan daha az değerlidir.
İzleyicilerinizi nasıl alışveriş yapacakları konusunda eğiten kısa bir harekete geçirici mesaj için bu alanı saklamak isteyebilirsiniz.
TikTok Reklamlarına Yatırım Yapın
TikTok Reklamları şu anda videolarınıza tıklanabilir bir düğme eklemenin tek yoludur, bu da onları uygulamadan trafik ve satış sağlamak isteyen işletmeler için daha değerli kılar .
Kullanıcıları TikTok videonuzdan hemen alışveriş yapmaya, uygulamanızı indirmeye veya web sitenizi ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz.
Ayrıca TikTok Reklamları, videolarınıza garantili bir erişim sağlar.
Tiktok İnfluencer ile İş Ortağı Olun
TikTok’ta influencer ve içerik oluşturucularla ortaklık yapmak, marka bilinirliğini artırmanın ve platformda ürün satışlarını artırmanın harika bir yoludur.
Ancak herhangi bir ortaklıkta olduğu gibi, hedeflerinizi anlamak ve onlara ulaşmanıza yardımcı olacak doğru elçileri bulmak önemlidir.
Hedef kitlenizin hedef kitlenizle nasıl aynı hizada olduğunu ve markanıza olan desteğinin ne kadar gerçek olacağını düşünün.
Bu şekilde, TikTok’ta markanız hakkında içerik oluşturduklarında, gerçek (ve dolayısıyla daha etkili) bir öneri olma ihtimali vardır.
TikTok’ta Canlı Yayına Geçin!
TikTok’ta 1.000’den fazla takipçiniz varsa, işletmeniz için TikTok LIVE’ın potansiyelinden yararlanıyor olabilirsiniz.
TikTok’ta canlı yayın yapmak, hedef kitlenizle doğrudan ve otantik bir şekilde bağlantı kurmanın harika bir yoludur; bu, herhangi bir platformda marka yakınlığı ve güven oluşturmak için çok önemlidir.
Bir TikTok canlı yayınları, TikTok’ta keşfedilebilirliğinizi artırmaya da yardımcı olabilir, çünkü “En İyi Canlı” bir kullanıcının Gelen Kutusu beslemesinin en üstünde görünür.
Canlı yayına geçmek için artı simgesini seçin ve canlı sekmesine kaydırın. Buradan bir kapak resmi seçebilir ve yayınınız için bir başlık girebilirsiniz.
Şu anda bir TikTok LIVE’a tıklanabilir bir bağlantı eklemenin bir yolu olmasa da, özellikle etkili bir içerik stratejisiyle eşleştirildiğinde, marka bilinirliğini ve satışları artırmak için hala değerli bir araçtır.
En son ürünleriniz ve bunları nasıl kullanacağınız hakkında konuşmak ve marka değerlerinizi paylaşmak, markanızı insanileştirebilir ve satışları teşvik edebilir.
Özetle, TikTok farkındalığı artırmaya, trafiği artırmaya ve işletmeniz için satışları teşvik etmeye yardımcı olacak harika özelliklerle doludur.
Doğru stratejiyle, tıklamaları ve dönüşümleri çok kısa sürede göreceksiniz!