Fintech Dijital Pazarlama Stratejisi
  1. Anasayfa
  2. Sektörel

Fintech Dijital Pazarlama Stratejisi

0

Fintech pazarlaması nedir?

Fintech dijital pazarlama stratejilerini incelemeden önce, fintech pazarlamasının ne olduğunu ele alalım. Fintech pazarlaması, finansal teknoloji işinizi tanıtmanıza olanak tanıyan yeni ve özel bir alandır. Fintech pazarlaması, fintech kuruluşları tarafından talep, iş büyümesi ve müşteri sadakati sağlamak için kullanılan tüm araçları ve taktikleri içerir.

Tabii ki, fintech pazarlaması diğer sektöre özel pazarlama ile hemen hemen aynı temellere dayanır. Her şey hedef pazarınıza ve onlara en iyi nasıl ulaşacağınıza bağlıdır. İdeal bir fintech dijital pazarlama stratejisi, şirketinizin güvenilirliğini ve itibarını artırmaya çalışırken müşteriyi yolun her adımında akılda tutar.

Fintech pazarlamasında neler değişiyor?

2020/21’deki çoğu şey gibi, fintech pazarlaması da şirketlerin Covid-19 pandemisinin kaosu arasında hizmetlerini pazarlamanın yeni yollarını bulmak zorunda kalmasıyla bazı büyük değişiklikler gördü. İş dünyası ve tüketici arasındaki güven etrafında inşa edilen bir pazarda, fintech şirketleri geleceğin kesin olmaktan uzak olduğu bir pazarda müşterilerle ilişkiler kurma ve sürdürme sorunuyla karşı karşıya kaldı.

Ancak, bazı kişilerin öngördüğü kargaşadan çok uzakta, fintech pazarı olağanüstü bir büyüme kaydetti. Bu hızlı büyüme, birçok şirketin yeni ortama hızla uyum sağladığını ve nihayetinde daha da güçlendiğini gördü.

Bir fintech işinin pandemiden daha önce olduğundan daha yüksek marjlarla nasıl çıkabileceğini merak ediyor olabilirsiniz ve cevap oldukça basit. Her şey çevrimiçi olarak hareket ederken, fintech pazarlamacılarına eskisinden daha geniş bir kitle sunuldu ve bu da sonuçta pazarlama stratejilerinde yaratıcı olmak için daha fazla fırsat anlamına geliyordu.

Neyse ki fintech pazarlamacıları için bu değişiklikler kalıcı olacak gibi görünüyor. İnsanların tüm mali durumlarını çevrimiçi olarak kontrol etmenin faydalarını görmeye başlamasıyla, bankalar ve diğer finans kurumlarının modern pazarlamanın en iyi uygulamalarını yakalamaya başladığı görülüyor; dijital pazarlama stratejilerini geliştirmeye ve çevrimiçi potansiyel müşteriler oluşturmaya büyük yatırım yapmaya devam ediyor.

Fintech dijital pazarlama stratejisi geliştirme

Fintech pazarlamasının nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza yardımcı olacak bilmeniz gereken birkaç strateji var.

Hedef kitlenizi tanıyın

Şüphesiz, hedef kitlenizin kim olduğu hakkında bir fikriniz olacak, ancak her zaman spesifik olmakta fayda var. Başlamak için mükemmel bir yer, pazarlamak isteyeceğiniz demografi hakkında daha iyi bir fikir vermenize yardımcı olacak pazarlama personeli oluşturmaktır. Pazarlama personeli şunlara bakar:

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Konum
  • Satın alma alışkanlıkları
  • Çevrimiçi alışkanlıklar
  • Sosyal medya platformları

Bu kişiler hakkında ne kadar spesifik olursanız, hedeflemenizi o kadar etkili hale getirebilirsiniz.

Çok fazla kişiye pazarlama yapmaya çalışmak, uzun vadede yalnızca size daha pahalıya mal olacak, benzersiz ihtiyaçlarını karşılayamayarak hedef kitlenizi yabancılaştırabileceğinizden bahsetmiyorum bile.

Çözmek istediğiniz sorunu tanımlayın

Fintech, özünde bir sorunu çözen bir hizmet satmakla ilgilidir. Teknolojinizin hangi çözümü sağladığını ve bunun kilit hedef gruplarınıza nasıl hitap edeceğini belirleyerek ve tam olarak kavrayarak, odaklı bir strateji oluşturmak için çok daha iyi bir konumda olacaksınız.

Kulağa ne kadar mantıksız gelse de, pazarlama stratejiniz size satış sağlamak üzerine odaklanmamalı ve inşa edilmemelidir. Oyunun sonu bu olsa da, müşteri odaklı bir zihniyetle başlayın ve bunun yerine pazarlamanızı onların sorunlarını çözmeye nasıl yardımcı olabileceğinize göre şekillendirin. Bu şekilde çalışmak, hizmetleriniz hakkında güven ve daha fazla farkındalık kazanmanıza olanak tanır.

Stratejinizi yeterince açıklayamazsanız, potansiyel müşterilerinizin hizmetlerinizi satın alma olasılığı düşük olduğundan, hedef kitlenizi eğitmenin ve sorunlarını nasıl çözmeyi düşündüğünüzü bilmelerinin önemli olduğunu unutmayın.

Amaç, güven oluşturmak ve potansiyel müşterilerinize hizmetlerinizi satın almaları durumunda paralarının emin ellerde olduğunu bildirmektir.

Fintech SEO araştırması yapın

Arama motoru trafiği, marka bilinirliğini artırmanın, satışları artırmanın ve olası satışlar oluşturmanın her zaman mükemmel bir yolu olmuştur. Aradıkları şey ne olursa olsun, insanlar genellikle çevrimiçi olarak ihtiyaç duydukları şeyi bulmanın bir yolu olarak Google aramasını seçer.

Arama motoru sıralamalarınıza çok dikkat ederek ve sıralamanızı yükseltmenin farklı yollarına bakarak (yani anahtar kelime araştırması, geri bağlantı analizi, teknik SEO denetimleri) organik trafik oluşturmaya başlayabilir ve arama sonuçlarında rakiplerinizin üzerine çıkabilirsiniz. 

Bu, yalnızca içeriğinizi optimize etmek anlamına gelmez, ancak bu kesinlikle yardımcı olur! Ayrıca sitenizin ne kadar mobil uyumlu olduğuna (bunu daha sonra daha ayrıntılı olarak ele alacağız), önemli bilgileri ve bir bütün olarak web sitenizin diğer öğelerini bulmanın ne kadar kolay olduğuna da bakıyor olmalısınız.
SEO ile ilgili bir diğer önemli faktör, yüksek bir arama motoru sıralamasının getirdiği otoritedir. İşletmenizi SERP’lerde en üst sıralarda yer alarak, endüstri lideri olduğunuzu o kadar beyan ediyorsunuz ki, Google gibi teknoloji devleri en üst sırayı hak ettiğinizi düşünüyor. Sonuç olarak, iyi planlanmış ve uygulanmış bir fintech SEO stratejisine sahip olmanın etkinliği göz ardı edilemez.

Sonuç olarak, arama motoru sıralama konumunuzu en üst düzeye çıkaracak bir SEO stratejisi oluşturmaya zaman, enerji ve bütçe ayırmaya büyük önem vermelisiniz.

Unutmayın: SEO bir maratondur, bir sprint değil. Sonuçları görmeye başlamanız bazen 6-12 ay sürebilir, bu yüzden sabırlı olun!

Çeşitli bir içerik planı geliştirin

Klişe haline geldi: içerik kraldır ve yakın zamanda tahttan çekilecek gibi görünmüyor. Yeni kitlelere ulaşmak, yeni bir hizmeti tanıtmak veya mevcut potansiyel müşterileri beslemek istiyor olun, yüksek kaliteli, çeşitli içerik oluşturmak aradığınız cevaptır.

İçerik şunlardan herhangi biri olabilir:

  • Videolar
  • Blog gönderileri
  • e-kitaplar
  • Podcast’ler
  • E-posta pazarlama
  • Müşteri referans videoları
  • Bilgi grafikleri
  • Bilgi bankası makaleleri

Alıcı kişilerinizi de iyi oluşturduysanız, oluşturmak istediğiniz içeriğe karar vermek kolay olmalıdır. Hedef kitlenizin çevrimiçi alışkanlıklarını anlamak, oluşturulacak en etkili içerik türlerini belirlemenize yardımcı olacaktır. Örneğin, potansiyel müşterilerinizin YouTube’da içerik tüketmek için çok zaman harcadığını biliyorsanız, video pazarlama kullanmalısınız.

Kişileriniz, ne tür konular hakkında içerik ürettiğinizi belirlemenize de yardımcı olacaktır. Pazarlama odak noktanız, hizmetlerinizin bir hedef grubun belirli sorunlarını nasıl çözebileceği üzerinedir. Sorularını, acı noktalarını ve hayal kırıklıklarını bilmek, ele almanız gereken konu türleri hakkında size harika bir genel bakış sağlayacaktır.

İçerik kralsa, dağıtım kraliçedir. Bu nedenle içerik oluşturmaya ek olarak, içeriğinizin yeni ve mevcut izleyiciler tarafından görülmesine yardımcı olmak için fintech sosyal medya pazarlama stratejilerini kullanmak önemlidir. LinkedIn , YouTube ve Facebook gibi sosyal medya siteleri, içeriğinizi ücretsiz olarak paylaşmak için mükemmel platformlar sağlar. Bununla birlikte, daha geniş bir kitleye ulaşmak istiyorsanız, çoğu sosyal medya sitesi, hizmetlerinizle ilgileneceğine inandığınız hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olan destekleyici hizmetler sunar.

Fintech sosyal medya stratejinizi geliştirin

Sosyal medya hakkındaki düşünceleriniz ne olursa olsun, burada kalacak ve işinizi bir sonraki seviyeye taşımak istiyorsanız, bir tür fintech sosyal medya pazarlamasına yatırım yapmanız çok önemlidir. Araştırmalar, Türkiye’de yetişkinlerin %77’sinden fazlasının bir tür sosyal medya kullandığını gösteriyor; bu, yeni kitlelere ulaşmak, mevcut müşterilerinizle etkileşim kurmak ve eski müşterilerinizi geri getirmek için bunu avantajınız için kullanmak için muazzam bir potansiyel olduğu anlamına geliyor.

Ancak, fintech sosyal medya pazarlama kampanyalarından en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız, hedef kitlenize ve düzenli olarak hangi platformları kullandıklarına odaklanmanız gerekir. Sosyal medya gibi fintech dünyası çok geniştir, bu nedenle başarıyı garanti eden tek bir platform yoktur. Kampanyalarınız için hangi kanalların en etkili olacağını bulmak biraz araştırma gerektirir.

Bunu akılda tutarak, fintech sosyal medya pazarlamasının bazı faydalarına bir göz atalım:

  • Siz ve hedef kitleniz arasında, müşteri deneyimini ve hizmetinizle ilgili olabilecek sorunları daha iyi anlamanıza olanak tanıyan bir iletişim hattı oluşturur.
  • Hedef kitlenizde güven oluşturur. Dürüst olalım, konu yabancıların paralarını idare etmesine izin verme konusunda insanlar her zaman güvenmezler. Ancak etkili bir fintech sosyal medya stratejisiyle, bilgi paylaşarak, müşterilerle doğrudan iletişim kurarak ve işletmenizin daha insani tarafını göstererek yüksek düzeyde bir güven ve şeffaflık oluşturabilirsiniz.
  • Sizi rakiplerinizden ayırır. Elbette, rakipleriniz de sosyal medya kullanıyor olabilir, ancak bir marka olarak kim olduğunuzu ve hangi değerlere sahip olduğunuzu iletebilirseniz, kalabalığın arasından sıyrılmanıza ve sizi neyin farklı kıldığını göstermenize izin verirsiniz.

Web sitenizi mobil uyumlu hale getirin

Mobil devralıyor. Ortalama bir kişinin mobil cihazında geçirdiği süreyi düşündünüz mü? Ortalama süre 3 saat 43 dakikadır. Her zamankinden daha fazla telefonlarımızı çalışmak, yaşamak ve aramak için kullanıyoruz. Ayrıca, cep telefonları çevrimiçi aramaların %50’sinden fazlasını oluşturuyor ve artık masaüstünü geride bırakıyor.

Çevrimiçi etkinliğin büyük bir yüzdesinin mobil cihazlarda gerçekleştiği bir dünyada, web sitenizi mobil kullanıcılar için tam olarak optimize etmemeyi göze alamazsınız. Bu, web sitenizin her yönünün bir mobil cihazda toplam kapasitede çalışabilmesini sağlamak anlamına gelir.

  • Sayfa yüklenme süresi
  • Resim yükleme süresi
  • Sayfa yanıt süreleri
  • Yazı Boyutu

Unutmayın mobil tamamen kolaylık, kullanıcı deneyimi ve hız ile ilgilidir. Web siteniz pop-up’lar, widget’lar ve diğer gereksiz içeriklerle doluysa, genel deneyim kullanıcınız için sinir bozucu olacak ve sitenizi birkaç dakika içinde terk ederek hemen çıkma oranınızı kötüleştirecek.

Web sitenizi yalnızca mobil cihazlar için optimize etmek, kullanıcı deneyimini (UX) iyileştirmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda SEO sıralamanızı iyileştirmeye de yardımcı olur. Temiz, gezinmesi kolay bir deneyim arayan yalnızca site ziyaretçileriniz değil; Google ve diğer arama motorları da bunu iyi yönetilen ve bakımı yapılan bir sitenin göstergesi olarak kullanır. Google’ı etkileyin ve sitenizin SERP’de yükselmeye başlayabileceğini göreceksiniz.

Etkili reklam kampanyaları oluşturun

Ücretli reklamcılığın dijital dünyayı kasıp kavurduğu bir zamanda, her fintech işletmesi, bir tür ücretli reklam hizmetine yatırım yaparak reklam potansiyelini en üst düzeye çıkarmaya çalışmalıdır. Google, sosyal medya veya video reklamcılığı, her fintech işletmesinin yararlanabileceği bir şeydir.

Ücretli reklamcılık hizmetlerinin aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi değerli sonuç üretmeye yardımcı olacaktır.

  • Daha fazla trafik
  • Daha yüksek dönüşümler
  • Geliştirilmiş marka bilinirliği
  • Artan elde tutma oranları

Değerli geri bağlantılar oluşturun

SEO’ya aşina olanlar için, geçen yıl işe yarayanların bugün hiçbir alakası olmayabileceğinin farkında olacaksınız. Ancak bu SEO’dur ve başarılı SEO’nun anahtarı, sürekli değişikliklere uyum sağlayabilmektir.

Şuan oyunun adı geri bağlantılar, bu nedenle fintech şirketinizi arama motoru sıralamasında kutup konumlarında sıralamak istiyorsanız, yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturmaya başlamanız gerekir.

Geri bağlantılar oluşturmak her zaman kolay değildir; genellikle, elde edilmesi zaman ve çaba gerektirebilecek zorlu bir savaştır. Ancak, SEO potansiyeli ve kendinizi bir pazar lideri olarak konumlandırmak açısından sonuçlar harika olabilir. Sizinkine bağlanan güvenilir web sitelerini gören insanlar, sizi sektörünüzde yetkili bir figür olarak görecek ve bu da marka imajınızı güçlendirecek işletmenize ilgi çekecektir.

Videonun değeri fazladır

YouTube dünya çapında en çok ziyaret edilen ikinci web sitesi olduğundan, videonun gücünü hafife alamazsınız. İster araba lastiğinin nasıl değiştirileceğine dair bilgilendirici kılavuzlar arayan biri isterse kriptoya yatırım yapmayı öğrenmek isteyen biri olsun, YouTube’un cevabı var.

Bu nedenle erişiminizi artırmak, kitlenizle etkileşim kurmak veya ürün ve hizmetinizin nasıl çalıştığını göstermek isteyen bir fintech şirketiyseniz, video içeriği oluşturmalısınız. İzleyicilerinize yalnızca bir işletme olarak sunduğunuz şeyler hakkında bilgi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda video içeriği de insanların sizi ve şirketinizi tanımalarına yardımcı olmada uzun bir yol kat eder.

Video içeriğini kullanmanın en iyi özelliklerinden biri, videolarınızı oluşturmak için donanım satın almanın dışında; bir etki yaratmak için size milyonlara mal olması gerekmez. Çoğu zaman, en iyi bilgiyi sağlayan en basit videolar en iyi performansı gösterir. Bununla birlikte, içerik oluşturma sürecinize gerçekten yatırım yapmak istiyorsanız, yaratıcı olmak ve kendinizi gerçekten öne çıkarmak için sınırları zorlamak için çok yer var.

Bu kulağa çekici geliyorsa, harekete geçmenin ve kendi videolarınızı oluşturmaya başlamanın zamanı geldi. Videolar için fintech pazarı hala potansiyeline tam olarak ulaşmalı, bu da ilerlemek isteyen şirketlerin iddialarını ortaya koyabilecekleri bir alana sahip olduğu anlamına geliyor.

Fintech pazarlama ivmenizi sürdürün

Sürekli gelişen bir pazarda, fintech şirketleri, herhangi bir ivmeyi sürdürmek istiyorlarsa, herhangi bir pazar değişikliğinin zirvesinde kalmalıdır. Geçen hafta alakalı olan bu hafta antik tarih olabilir. Unutulmaması gereken önemli şey, başarının bir varış noktası olmadığıdır. Sürekli iyileştirme, uzun vadeli başarı elde etmek isteyen herhangi bir şirket için çok önemlidir. Kâr, marka bilinirliği ve arama motoru sıralamaları açısından en üst sıralarda yer alan şirketler bile, otoritelerini korumak için her zaman değişikliklere uyum sağlamak zorundadır.

Fintech pazarlamasında odaklanma ve uyarlanabilirlik en önemli iki faktördür ve onlar olmadan dünün haberi olmak ve ivmenizi kaybetmek kolaydır. Yıllar bize bir şey öğrettiyse, o da işlerin hızla değişebileceği ve ayakta kalan ve güçlenen şirketlerin zamanla hareket eden şirketler olduğudur.

Tahminler önümüzdeki yıllarda tüm bankacılığın %100 dijital olabileceğini gösteriyor, bu da fintech pazarlamasının hızla yükseleceği anlamına geliyor! Bu nedenle, işinizi büyütmek istiyorsanız, şimdi fintech pazarlama stratejinizi oluşturmaya başlamanın tam zamanı.

FinTech nedir?

Finansal teknoloji veya FinTech, finansal hizmetlerde teknoloji destekli yeniliği ifade eder. Mobil cihazlar için ödeme uygulamaları gibi yeni iş modellerini, uygulamaları ve süreçleri teşvik ediyor. FinTech ayrıca finansal piyasalar ve kurumlar üzerinde ve bir bütün olarak finansal hizmetlerin sağlanması üzerinde dönüştürücü bir etkiye sahiptir.

Bankalar neden FinTech’e ihtiyaç duyuyor?

FinTech finansal hizmetleri, tüm bankacılık sistemini şubeye özel bir süreçten online, sosyal ve mobil gibi çeşitli dijital kanallara dönüştürüyor. Ayrıca bankanın şubelerine olan bağımlılığını da azaltır.

Fintech bir pazar mı yoksa endüstri mi?

“Finansal” ve “teknoloji” terimlerinin birleşimi olan Fintech, finansal hizmetleri ve süreçleri geliştirmek veya otomatikleştirmek için teknolojiyi kullanan işletmeleri ifade eder. 
Bu terim, hem tüketicilerin hem de işletmelerin çıkarlarına çeşitli şekillerde hizmet eden, hızla büyüyen bir endüstriyi kapsar.

Fintech’in geleceği nedir?

Dijital ve fiziksel dünyaların sınırları daha da bulanıklaştıkça fintech’in giderek daha önemli hale gelmesini bekliyorum. Fintech, dijital ve fiziksel cüzdanlarımızı ve kimliklerimizi birleştirerek, ticareti ve ekonomik faaliyeti kolaylaştırarak bu dünyalar arasında sorunsuz bir şekilde hareket etme yeteneği sunar.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir