Hemen çıkma oranı, her pazarlama ekibinin azaltmak istediği bir ölçümdür. Pazarlamacılar olarak, kullanıcıların içeriklerimize ve web sitelerimize tıklayarak, form doldurarak veya satın alarak etkileşim kurmasını istiyoruz. Bu kullanıcı etkinlikleri, dijital pazarlama planımızın çalıştığını gösterir. Tersine, yüksek bir hemen çıkma oranı, kullanıcıların etkileşimde bulunmadığını ve herhangi bir işlem yapmadan ayrıldığını gösterir.
Ama iyi bir hemen çıkma oranı nedir? Bu konuya geleceğim, ancak önce hemen çıkma oranının tam olarak ne olduğunu ve neden önemli olduğunu tanımlayalım.
Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Hemen çıkma oranı, sitenizi ziyaret eden ve herhangi bir işlem yapmadan ayrılan ziyaretçilerin yüzdesidir. Belirtildiği gibi, bu herhangi bir etkileşim biçimi olabilir: tıklamalar, formlar, satın almalar vb. Hemen çıkma oranınız, web sitenizin ürünlerinizi pazarlama yeteneğinin etkinliğini doğrudan temsil ettiği için izlenmesi gereken son derece önemli bir ölçümdür. Sitenizi tıklayan kişilerin belirli bir yüzdesi yanlışlıkla bunu yapmış olsa da hemen çıkma oranı, web sitesi performansının genel bir göstergesidir.
İster site düzeniniz, kullanıcı deneyiminiz, kötü metin yazarlığı veya diğer sorunlar olsun, insanlar bir nedenden dolayı sitenizden ayrılıyor. Bu, göz ardı edemeyeceğiniz iki şey olan daha az dönüşüm ve daha az satış anlamına gelir. Ek olarak, hemen çıkma oranı da Google ve diğer arama motorları için önemli bir sıralama faktörüdür. Google, kullanıcılara kaliteli içerik sunmak ister, bu nedenle sitenizin hemen çıkma oranı yüksekse, Google’a bununla ilgili sorunlar olması gerektiğini söyler, bu da arama sonuçlarının birinci sayfasında görünme olasılığınız daha düşük demektir.
İyi Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Hemen çıkma oranınızı azaltmak istiyorsunuz, ancak iyi bir hemen çıkma oranı için kabul edilen rakamlar nedir? Bu, sektörünüze göre değişir, ancak dünya çapında oluşturulan istatistiklere göre genel ortalama hemen çıkma oranı %41-51’dir. Farklı endüstrilerle ilgili olarak, ortalama hemen çıkma oranları oldukça değişkendir.
- Bloglar – %65-%90
- Açılış sayfaları – %60-%90
- E-ticaret dışı içerik – %35-%60
- B2B – %25-%55
- E-ticaret ve perakende – %20-45
E-ticaret siteleri, insanlar genellikle bir satın alma işlemi yapmak veya yapmamak için ziyaret ettikleri için daha düşük hemen çıkma oranları elde eder. Bir ürün sayfasına tıklayabilir, bir video izleyebilir ve hatta sepetlerine bir şeyler ekleyebilirler. Bloglar ve benzer içerik, genellikle belirli bilgileri keşfetmek için ziyaret edilir.
Trafiğinizin nereden geldiği de hemen çıkma oranınızı etkileyebilir. E-postalar ve yönlendirmeler, yaklaşık %35’lik düşük bir hemen çıkma oranına yol açarken, sosyal ve görüntülü reklamlar %40 – 55 aralığındadır. Trafik kaynakları, hemen çıkma oranınızı yönetirken dikkate alınması ve üzerinde çalışılması gereken önemli bir faktördür.
Hemen Çıkma Oranınızı Nasıl Düşürebilirsiniz?
Hemen çıkma oranınızı düşürmek, bir dizi etkinlikle sağlanabilir. Her şey ziyaretçilerinizin sitenizi nasıl deneyimlediğiyle başlar, bu nedenle kendinizi onların yerine koymak harika bir başlangıç noktasıdır. Siteniz iyi tasarlanmış ve çekici mi? Kolayca gezilebilir ve iyi yapılandırılmış mı?
Hemen çıkma oranınızı artırabilecek şeyler:
- Yavaş yükleme süresi
- Eksik içerik
- Açılır pencereler
- Mobil duyarlı değil
- Düşük kaliteli içerik
Bu maddeleri geliştirmek, hemen çıkma oranınızı düşürmenin açık bir yoludur ve bir öncelik olmalıdır. Bununla birlikte, hemen çıkma oranınızı düşürmenin ve daha fazla dönüşüm elde etmenin birkaç özel yolu daha var.
Video İçerik Ekle
Video içeriğinin, bazı raporlarda %34’e varan bir azalma ile hemen çıkma oranını %11 düşürdüğü gösterilmiştir. Çünkü hepimiz videoları seviyoruz; video içeriğini diğer tüm ortamlardan daha hızlı ve daha kolay tüketebiliyor. Sınırlı dikkat süremiz de kısa videoları özellikle çekici kılıyor. Bu videolar, sunduğunuz ürün veya hizmetle alakalı oldukları sürece YouTube kanalınızdan veya başkalarının hesaplarından yerleştirilebilir. Video eklemek, hemen çıkma oranınızı artırmanın ve harika içerik sunmanın mükemmel bir yoludur.
PageSpeed Insights Aracını Kullanın
Google’ın PageSpeed Insights Aracı, sayfalarınızı maksimum performans için optimize etmek için özellikle kullanışlıdır. Ayrıca ücretsizdir. Yavaş yükleme süresi, kullanıcıların sitenizden ayrılmasının en yaygın nedenlerinden biridir ve işleri hızlandırmanın birkaç yolu vardır. URL’nizi girdikten sonra Google sayfanızı analiz edecek ve bir ‘sayfa hızı puanı’ alacaksınız. Neler yapabileceğinizi öğrenmek için ‘Fırsatlar’ı tıklayın. Burada sayfanızı hızlandırmak için düzeltmeniz gereken şeylerin bir listesini göreceksiniz.