Doktorlar İçin Sosyal Medya Yönetimi
  1. Anasayfa
  2. Sağlık Turizmi

Doktorlar İçin Sosyal Medya Yönetimi

0

Birçok insan için sosyal medya günlük yaşamın bir parçası haline geldi. İnternet kullanıcılarının %74’ü sosyal medyada. Bu veriler ile doktorlar için İnstagram kullanımı kaçınılmaz bir hal almıştır. Bununla birlikte, insanların sağlıkla ilgili konular hakkında tartışmak ve bilgi bulmak için sosyal medyayı kullanmaları şaşırtıcı değildir.

İnsanlar sağlıkla ilgili bilgileri bulmak için sosyal medyayı zaten kullanıyorlarsa, doktorların hastalara ulaşması için harika bir fırsat sunar. 

Muhtemelen iyi bildiğiniz gibi, özellikle sosyal medyada çevrimiçi dolaşan birçok yanlış bilgi var. Sosyal medya, uygulamanızın hastaları eğitmesine ve yanlış bilgileri gidermesine yardımcı olabilir. Hastalar hekimleri güvenilir bilgi kaynakları olarak görürler. Aslında, hastalar ilaçtan ve sigorta şirketlerinden gelen mesajlardan daha çok doktorların sosyal medya gönderilerine daha fazla güvenmektedir.

thumbnail
Önerilen Yazı
Burun Estetiği Doktorları İçin İnstagram Yönetimi

Doktorlar İçin Sosyal Medya

Doğru yapıldığında, sosyal medya, uygulamanızın markasını güçlendirirken hastalarınızı eğitebilir.

Doktorlar Sosyal Medyada Profesyonel Görünüme Sahip Olmalıdır

Beğen ya da beğenme, ilk izlenimler her şeydir. Hastaların sosyal medyada söylediklerinize dikkat etmesini istiyorsanız sayfanızın profesyonel görünmesi gerekir. İster uygulama için ister bireysel doktorlar için sosyal medya profilleri oluşturuyor olun, tamamen profesyonel görüntülere sahip olduklarından emin olun. 

Uygulamanızla ilişkili logolar ve diğer marka unsurları, tutarlı bir deneyim sağlamak ve söylediklerinize meşruiyet kazandırmak için uygulamanızın sosyal profillerine dahil edilmelidir.

Ayrıca, gönderilerinizin dilbilgisi açısından doğru olduğundan emin olun. Hastaların sizi güvenilir bir bilgi kaynağı olarak görmelerini istersiniz ve dilbilgisi hataları ve argo ile dolu gönderiler bunu başarmanıza yardımcı olmaz. Sosyal medya yayınlarınıza, diğer ortamlarda yayınlanan içeriklere yaptığınız gibi davranın.

Doktorlara Özel Sosyal Medya İçerikleri Oluşturun

Genellikle, sosyal medya uzun biçimli içeriklerin yeri değildir. Sosyal medyadaki hastaların dikkatini çekmek istiyorsanız, bilgileri kilit noktalara kadar damıtmanız ve bu noktaları göstermek için görüntü ve videolar kullanmanız gerekir. 

Görüntüler ve videolar, insanların sosyal medya bağlantılarıyla paylaşmaları ve içeriğiniz için daha geniş bir kitle oluşturmaları da kolaydır. Sağlık turizm yapan doktorlar için farklı dillerde içerik oluşturmak oldukça önemlidir.

Hastaların doktorlardan gelen sosyal medya mesajlarına güvenme olasılıkları daha yüksek olduğundan, doktorların eğitim videoları yapması, uygulamanızın sosyal medya stratejisini artırabilir. Videolar ayrıca hastaların potansiyel yeni hastalar için güven verici olabilecek bir doktorun kişiliği hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olabilir.

Doktorlar Sosyal Medya Üzerinden İletişim Kurmalı

Hastalarla bağlantı kurun ve geri bildirim alın. Bu sosyal medyanın en büyük yararı olabilir. Sosyal medya, hastalarınızın bir kitlesine ulaşma ve anında geri bildirim alma olanağı sağlar. Bu geri bildirim size çeşitli şekillerde yardımcı olabilir.

Doktor sosyal medya hesabı
Doktorlar için sosyal medya

Sosyal medya’da hasta yorumları, hastaların ne kadar memnun olduklarının harika bir göstergesi olabilir. İncelemelerinizin çoğu olumluysa, doğru yolda olduğunuzu bilirsiniz. Çok fazla olumsuz yorum alıyorsanız, memnuniyeti artırmak için herhangi bir değişiklik yapıp yapamayacağını görmek için bu şikayetleri değerlendirme zamanı gelmiş olabilir. 

Yorumlarınız olumlu veya olumsuz olsun, yanıtladığınızdan emin olun. Olumlu eleştiriler için hastalara teşekkür edin ve olumsuz incelemeleri çözmek için elinizden geleni yapmaya çalışın, gerekirse hastadan sizinle çevrimdışı olarak iletişime geçmesini isteyin. Yanıtlarınızda hasta hakkında hiçbir özel bilgi paylaşmamaya dikkat edin.

İyi düşünülmüş bir yanıt bulmak, hastalara uygulamanızın endişelerini önemsediğini ve bunları ele almak için çalışacağını gösterecektir. Takipçilerinizden bazıları tıbbi tedavi hakkında da soru sorabilir. Bu soruları cevaplamak için bir protokol oluşturduğunuzdan emin olun.

Hasta Başarı Öykülerini Paylaşın

Başarı öykülerini paylaşmak, sağlık bakımı uygulamanıza güven aşılamanıza yardımcı olabilir. Yüksek kaliteli bakım sağladığınız ve ne yaptığınız hakkında bilgi sahibi olduğunuz mesajın güçlendirilmesine yardımcı olur.

Mümkün olduğunca fotoğraf ve / veya video eklemeye çalışın. Bir hasta referansını okumak öenmlidir, ancak aslında hastalarınızın elde ettiği başarıyı görmek, sağladığınız bakım kalitesine olan güveni büyük ölçüde artırabilir.

Doktorlar İçin Dijital Pazarlama Planı

Tıbbi ofis yöneticileri uygulamadaki günlük süreçleri denetlemek ve uygulamanın sosyal medyasını yönetmek zorunda kaldığında , her şeyin üstünde kalmak zor olabilir . Sosyal medya planı işte burada devreye giriyor.

İster uygulamanızın tüm sosyal medya yayınlarına kendiniz yönetin, isterse ekip olarak yönetin, bir plan herkesin aynı sayfada olmasını sağlamak için her şeyin tutarlı kalmasına yardımcı olabilir.

Doktor dijital pazarlama
Doktorlar için dijital pazarlama

Doktorlar Ne Sıklıkla Gönderi Paylaşmalı?

Sosyal medya uygulamanızın pazarlama planının bir parçası olacaksa, onunla tutarlı olmanız gerekir, aksi takdirde boşa harcanan bir çaba olur. Uygulamanız için en uygun olanı bulmak için farklı yayın zamanlamaları denemeniz gerekebilir.

İçerik önemlidir, ancak hastalarla gerçekten bağlantı kurmak için sosyal medyada aktif bir varlığa sahip olmanız gerekir. Sosyal medya, içeriğinizi paylaşmak için harika bir yerdir, ancak bunun ötesinde, size hastalara destek sunma ve diğer hastaların destek için birbirleriyle bağlantı kurmalarına izin verme şansı verir.

Gönderimden sorumlu birden fazla kişinin olması sorun değildir ancak bunu birkaç kişi ile daraltın.

Doktor İçerikleri Ne Tür Olmalıdır?

Yazılı içerik pazarı zaten oldukça doygun, bu nedenle görüntüler ve video gibi daha görsel ortamlara geçiş, öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Görsel içerik ayrıca sosyal medya üzerinde daha fazla etki yapar.

Zaman içinde paylaşmak için yeni içerik türleri oluşturabilirsiniz, ancak kabul edilebilir içerik için bazı genel yönergeler oluşturmak faydalı olabilir. Hesabınız sosyal medyada yeniyse, sizin için ne tür yayınların işe yaradığını anlamak biraz zaman alabilir, bu nedenle plan zamanla gelişebilir.

Elbette, diğer endüstrilerde hatalar yapılırsa, şirketin itibarına zarar verebilir, ancak bir sağlık pazarlamacısı hata yaparsa, hastanenin veya uygulamanın pazarlama çabalarını tamamen kırabilecek büyük para cezalarına neden olabilir.

Doktorlar İçin İçerik Pazarlaması

Hastalar çevrimiçi olarak sağlıkla ilgili araştırmalar yürütüyorsa, orada içerik için açıkça bir pazar var demektir. İyi yazılmış, benzersiz, bilgilendirici içeriğin temelini oluşturun.

İçerik pazarlaması, hastalarınızı ihtiyaç duydukları bilgilere yönlendirmenin ve böylece sürece güven duymanın bir yoludur.

Hastalar zaten çevrimiçi bilgi arıyor, ancak güvenilir içerik bulmakta sorun yaşayabilirler. Hastaneler, küçük uygulamalar ve bireysel doktorlar, yüz yüze etkileşimde olduğu gibi çevrimiçi olarak da güvenilir bir kaynak olabilir.

Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak kritik bir ilk adımdır, ancak bazı sağlık grupları ve hastaneler bir mobil sitenin ötesine geçmekte ve hastalarına yardımcı olacak uygulamalar geliştirmektedir.

Hastalar İçin İçerik Oluşturun

Arama motorları için değil, insanlar için içerik oluşturun. Mümkün olduğunca çok sayıda anahtar kelime almaya çalışmayın hastaların kafası karışabilir. Kullanıcılar çevrimiçi bir şey aradıklarında, şemalar ve reklamlar değil, belirli bir konuda bilgi ararlar.

Hasta Kitlenize Uygun İçerik Üretin

Orijinal içerik oluşturmak size hedef kitlenize hitap etme ve “dillerini konuşma” fırsatı verir. Ortalama bir kişinin kolayca anlayabileceği içerik yazın.

Kolay anlaşılan içerik, uygulamanız için pazarlama konusunda özellikle geçerlidir. Tıbbi prosedürler ve terminoloji çoğu insan için oldukça karmaşık ve kafa karıştırıcı görünebilir, bu nedenle bu karmaşık fikirleri almanız ve basitleştirmeniz gerekir.

İçerik pazarlaması sadece metin değildir. Evet, yazılı makaleler ve blog gönderileri içerik pazarlamasının önemli bir parçasıdır, ancak kendinizi bununla sınırlamak zorunda hissetmeyin. Bir şeyin görsellerle daha iyi açıklanacağını düşünüyorsanız, bir video veya infografik deneyin. 

Doktorlar İçin Kişisel Markalaşma

Markalaşma, diğer profesyoneller ve işletmeler için olduğu kadar hekimler için de önemlidir. Bu durumda markalaşma mutlaka logolar ve sloganlarla ilgili değildir. Basitçe söylemek gerekirse, bir doktorun markası esas itibarı ile eşittir.

Giderek daha fazla hasta bir doktor bulmak için çevrimiçi kaynaklara yöneliyor. İster yeni başlıyor olun, isterse yerleşik bir hekim olun, bu hastaların dikkatini çekmek istiyorsanız markalaşma her zamankinden daha önemlidir.

Markanız Nedir?

Markanızı geliştirmek, kendinizi diğer doktorlardan ayırmakla ilgilidir. Bir doktor olarak güçlü yanlarınızı ve hastalara en iyi nasıl yardımcı olabileceğinizi biliyorsunuz. Bu sizin markanız ve kendinizi diğerlerinden ayıran budur.

Markanızın ne olması gerektiği konusunda iyi bir fikir edindikten sonra, isminizin gerçekten marka haline getirmek için bir dijital pazarlama uzmanı ile çalışmanızda fayda vardır.

Markanızı Nasıl Korursunuz

Markanızı korumanın ve felsefenizi hastalara aktarmanın birçok farklı yönü vardır. Online pazarlama, itibar pazarlama ve hasta deneyimi gibi.

Çevrimiçi pazarlama

Çevrimiçi pazarlama, uzmanlık alanlarınızı ve bakım felsefelerinizi hastalara, özellikle de potansiyel hastalara nasıl aktardığınızın büyük bir parçasıdır. Web siteniz, içeriğiniz, sosyal medya vb. Dahil olmak üzere tüm çevrimiçi pazarlama çabalarınız, mesajınız ve hastaların uygulamanızı nasıl görmesini istediğinize uygun olmalıdır.

Bununla birlikte, pazarlama sadece markanızı oluşturmak ve korumak için şimdiye kadar gidebilir. Markanızı tamamen korumak için itibar yönetimine ve hasta deneyimine odaklanmanız gerekir.

İtibar Pazarlama

Markanızı kendi pazarlama materyallerinizde nasıl sunduğunuzu kontrol edebilirsiniz, ancak hastaların markanızı nasıl algıladığını ve bu konuda ne söyleyeceklerini tam olarak kontrol edemezsiniz.

İtibar pazarlama sadece olumsuz değerlendirmeleri önlemek veya kurtulmak için çalışmaktan daha fazlasıdır. Aynı zamanda hastalarınızdan daha fazla incelemeyi teşvik etmekle ilgilidir, böylece potansiyel hastalar incelemelerinizi okuduklarında ne beklemeleri gerektiğine dair doğru bir resim elde eder.

Sağlık sektöründe reklam nasıl yapılır ve nelere dikkat etmeniz hakkındaki yazımı okumanızı tavsiye ederim.

Sosyal medya ve reklam yönetiminiz için 0546 450 9778 numarasından benimle iletişime geçebilirsiniz.

thumbnail
Önerilen Yazı
Doktorlar İçin Dijital Pazarlama
thumbnail
Önerilen Yazı
Hastaneler İçin Dijital Pazarlama
Sağlık Turizmi Dijital Pazarlama Danışmanlığı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir