SEO sıralamasını etkileyen birçok unsur vardır ve hepsini kontrol etmek imkansız gibi görünebilir. Ama gerçek şu ki, sadece adım adım gitmeniz gerekiyor. Blogunuzu Google’da olabildiğince üst sıralara çıkarmak için SEO uyumlu içerik nasıl yazılır adım adım inceleyelim.
SEO Dostu İçerik Yazmak için 12 Adım
1. Anahtar kelime stratejiniz üzerinde çalışın
Anahtar kelime araştırması uzun ve karmaşık bir süreçtir, ancak mümkün olduğunca çok zaman harcamaya değerdir. Dikkate alınması gereken temel hususlardan bazıları şunlardır:
- Alaka: endüstrisi için ve marka için alaka düzeyi.
- Aramaların hacmi: anahtar kelime tarafından oluşturulan. Mantıksal olarak, ne kadar yüksekse, o kelimenin blogumuza trafik çekme olasılığı o kadar fazla olacaktır.
- Rekabet seviyesi: İdeal olanı, alakalı arama hacmine sahip, ancak henüz diğer markalar tarafından devralınmamış anahtar kelimeleri bulmaktır.
- Mevsimsellik: Bazı anahtar kelimeler yalnızca yılın belirli bir döneminde alakalıdır.
Anahtar kelimeleri araştırmak için hem ücretsiz hem de ücretli birçok araç vardır. İlginç fikirler edinmenize yardımcı olabileceğinden, anahtar kelime araştırması nasıl yapılır yazıma göz atmayı unutmayın.
2. URL’nizi optimize edin
URL’ler kullanıcılar için okunması kolay ve arama motorları için indekslenmesi kolay olmalıdır. Blog yayınlarınız için iyi URL’ler oluşturmanın temel kuralları şunlardır:
- Bunları kısa ve basit tutun.
- Yalnızca küçük harf, sayı ve kısa çizgi kullanın.
- Alan adını hedeflediğiniz coğrafi konuma göre seçin.
- Tüm URL’ler, başvurdukları sayfanın anahtar kelimesini içermelidir.
3. Blog gönderilerinizin başlığına ve açıklamasına dikkat edin
Gerçek şu ki, Google’ın bir sayfanın SEO konumlandırmasına karar vermek için bu unsurları dikkate alıp almadığı çok açık değil. Ancak yine de bunları optimize etmek çok önemlidir, çünkü çoğu durumda bir kullanıcı söz konusu sayfanın anahtar kelimesini aradığında arama sonuçlarında görünen öğelerdir.
Sayfanın başlığının ve açıklamasının içeriği doğru bir şekilde yansıttığından, kullanıcıyı tıklamaya teşvik ettiğinden, konumlandırmak istediğiniz anahtar kelimeyi içerdiğinden ve arama sonuçlarında tam olarak görünmesi için karakter sınırları içinde kaldığından emin olmalısınız.
Ek olarak:
- Başlık, ana anahtar kelimeyi içermelidir.
- Başlık, boşluklar dahil 70 karakterden uzun olmamalıdır.
- Örneğin içerikte H2 başlığı arasında ekleyebileceğiniz 1.000 kelime varsa, ilk kelimeniz ana anahtar kelimeyi içermelidir.
- Meta Açıklama: Anahtar kelimeyi içermeli ve 160 karakteri geçmemelidir.
4. Sayfaları başlıklarla yapılandırın
Sayfa başlıkları (H1, H2, H3 vb.), hem arama motorları hem de kullanıcılar için blog yazılarınızın içeriğini yapılandırmak için gereklidir.
Bu öğeler, bilgilerin doğru şekilde sıralanması için bir sayfa hiyerarşisi oluşturur:
- H1 ana başlıktır. Her gönderi için yalnızca bir tane olabilir. Örneğin, “SEO Nedir?” başlıklı bir blog yazımız olduğunu düşünelim: bu H1 olacaktır.
- H2 başlıkları bir blog yayınının ana bölümlerini belirlemek için kullanılır. Her gönderiye yalnızca birkaç tane eklemeniz önerilir. Örneğin, bu durumda iki H2 sunabiliriz: “Sayfada SEO” ve “Sayfa dışı SEO”.
- Ve son olarak, H3, her bölümün bölümlerinin her birine karşılık gelir. Gönderinize istediğiniz kadar H3 ekleyebilirsiniz. Önceki örnekte, H2 “Sayfada SEO” içinde anahtar kelime araştırması, URL optimizasyonu, meta veriler vb. için H3’ü dahil edebiliriz.
5. Görüntüleri optimize edin
Arama motoru örümcekleri resimleri bizim gördüğümüz gibi göremezler. Bu nedenle, onları dizine eklemeleri için şu önerilere uymanız gerekir:
- Resimlere, onları konumlandırmak istediğiniz anahtar kelimeyi içeren açıklayıcı bir ad verin.
- Görüntü herhangi bir nedenle yüklenemediğinde görüntülenen alternatif bir metin (alt metin) ekleyin.
- Tüm görüntüleri aynı klasöre kaydedin.
- Görüntü dosyalarını hafif ve JPG, PGN veya GIF formatında tutmaya çalışın.
6. Duyarlı bir web sitesi oluşturun
Bugün, çoğu web trafiği cep telefonlarından geliyor, bu nedenle sitenizin onlar için hazır olması kesinlikle çok önemlidir. Aslında Google, bu gereksinimi karşılamayan web sitelerini cezalandırır.
Hazırlanmak için web sitenizin farklı ekran boyutlarında ve hızlı yükleme sürelerinde iyi bir kullanıcı deneyimi yaşamasına ihtiyacınız var. Bunu başarmak için birkaç farklı seçeneğiniz var, ancak en çok önerilenler duyarlı tasarımlar ve Google’dan Hızlandırılmış Mobil Sayfalar.
Bir duyarlı tasarım yalnızca bir web sitesi ile farklı ekran boyutlarına uyum sağlayabilir. Sistem, ekran genişliğini otomatik olarak algılar ve ardından mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak için tasarımı optimize eder.
Öte yandan, Hızlandırılmış Mobil Sayfalar veya AMP, özellikle mobil cihazlar için tasarlanmış ve normalden çok daha hızlı yüklenen sayfalardır. Özellikle bloglar ve haber siteleri için ilgi çekicidirler.
7. Web sitenizin bir site haritasını ekleyin
Site Haritaları, Google örümceklerinin daha iyi hedeflemesine ve daha eksiksiz bir şekilde taramasına yardımcı olur, böylece SEO stratejiniz için harika olurlar. Google’ın web yöneticisi önerilerini izleyerek elle bir site haritası oluşturabilir veya bazı site haritası oluşturma araçlarını kullanabilirsiniz.
Oluşturulduktan sonra Google Search Console’a site haritası URL’nizin ne olduğunu söylemeyi ve güncel kalması için gerekli bakımı yapmayı unutmayın.
8. Yükleme sürelerini optimize eder
Yüklenmesi çok uzun süren sayfalar, kullanıcı hayal kırıklığına ve trafik kaybına dönüşen yüksek hemen çıkma oranlarına neden olur. Aşırı yavaş sayfalar daha kötü konumlanır. Bunu önlemek için web sitenizi denetlemeniz ve en yavaş sayfaların yükleme sürelerini iyileştirmeye çalışmanız gerekir.
9. Kaliteli içerik oluşturun
Bugün, SEO birkaç yıl öncesine göre çok daha doğal.
Bu, artık blogumuza aynı anahtar kelimeyi tekrar tekrar girmeye değil, aşağıdaki önerilere uyan kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmamız gerektiği anlamına geliyor:
- Kısa cümleler, paragraflar ve iyi organize edilmiş fikirlerle makalenin okunmasını kolaylaştırın.
- Makalenin doğal olduğu ana anahtar kelimeyi, eşanlamlıları ve diğer ilgili terimleri tanıtın.
- Madde işareti listeleri gibi araçlar kullanın.
- Daha küçük başlıklar ve bölümler ekleyin (H2 ve H3).
- Görüntüler, bilgisayar grafikleri ve videolar gibi metinsel olmayan öğeleri optimize edin.
10. İçeriğinizi doğru uzunlukta yapın
Ulaşmak zorunda olduğunuz kelime sayısına takıntı yapmak yerine, konumlandırmak istediğiniz anahtar kelimeye odaklanan, söz konusu konuyla derinlemesine ilgilenen ve okuyucuyla alakalı tüm ilgili yönleri içeren makaleler oluşturmaya odaklanın.
Bununla birlikte, geniş bir kavram (örneğin, “içerik pazarlaması”) konumlandırmak istiyorsanız, yine de en az 2.000 kelimelik bir makale oluşturmanız ve videolar, resimler, grafikler ve podcast’ler gibi diğer unsurları dahil etmeniz önerilir.
11. Dahili bağlantıları dahil edin
İç bağlantı yapısı bir blogun başka bir makaleden yetkisini taşır ve navigasyon kolaylaştırır. Ayrıca, iyi bağlantılı bir blogun Google’ın algoritmaları için analiz edilmesi daha kolaydır.
Bu nedenle, blog gönderilerinize ilgili kavramlara bağlantılar eklediğinizden emin olun. Başka sitelere bağlantı veriyorsanız, bunun yerine nofollow kullanın.
12. Kaliteli gelen bağlantılar alın
Önceki tüm adımlar, sayfadaki SEO’ya atıfta bulunur. Ancak bir adım daha eksik: sayfa dışı SEO veya kendi blogunuzun dışında konumlanmanıza yardımcı olabilecek yönler.
Diğer web sitelerinden gelen bağlantılar, Google’ın itibarını oluştururken dikkate aldığı sayfanızın kalitesi üzerinde bir tür “güven oyu” işlevi görür, bu nedenle sizinkine bağlantı veren başka sayfaların olması çok önemlidir.