İnstagram hashtag’leri, 2021 yılında da instagram gönderilerinizde daha fazla etkileşim almanın etkili bir yoludur.
En az bir Instagram hashtag’e sahip bir gönderi, hashtag içermeyen gönderilere göre ortalama %12.6 daha fazla etkileşim sağlıyor. Dolayısıyla, hesabınızı büyütmek istiyorsanız, markanız için gerçekten bir hashtag stratejisi oluşturmaya değer!
İnstagram hashtag’lerine yönelik bu kılavuz, daha fazla instagram takipçi edinmek, katılım oranınızı artırmak ve işinizin etrafında bir topluluk oluşturmak için hashtag kullanma hakkında bilmeniz gereken her şeyi anlamanıza yardımcı olacaktır.
İnstagram hashtag’lerini stratejik olarak nasıl kullanacağınızı öğrenmeye hazır mısınız? Eminim öylesin!
Instagram Hashtagleri Neden Önemlidir?
İnstagram, 2010’dan bu yana pek çok değişiklik geçirdi, ancak tüm bunlara rağmen tek bir şey sabit kaldı: instagram hashtaglerinin önemi.
2021’de bile, gönderilerinizde ve hikayelerinizde alakalı, hedeflenmiş hashtag’ler kullanmak, instagram’da yeni kitleler tarafından keşfedilmenin en iyi yollarından biridir, işletmeniz için daha fazla etkileşim, daha fazla takipçi ve daha fazla müşteri anlamına gelebilir.
İnstagram hashtag’leri, fotoğrafları ve videoları düzenleyerek ve sınıflandırarak çalışır.
Herkese açık bir instagram hesabınız varsa ve bir gönderiye bir hashtag eklerseniz, bu gönderi ilgili hashtag sayfasında görünür olacaktır.
Hashtag’ler içerik keşfetmek amacıyla kullanıldığından, doğru hashtag’ler sizinle daha önce bağlantı kurmamış olsalar bile sizi hedef kitlenizin önüne çıkarabilir.
Unutulmaması gereken birkaç nokta:
- Özel profilleri olan kişiler gönderileri etiketlediğinde, hashtag sayfalarında herkese açık olarak görünmezler.
- Hashtag’lerde sayılara izin verilir. Ancak boşluklar ve $ veya % gibi özel karakterler çalışmayacaktır.
- Yalnızca kendi gönderilerinize hashtag ekleyebilirsiniz. Başkalarının fotoğraflarını / videolarını etiketleyemezsiniz.
- Bir gönderide en fazla 30, instagram Hikayelerinde ise 10 hashtag kullanabilirsiniz.
Instagram Hashtaglerinin Farklı Türleri
Farklı hashtag türlerini ve bunlara karşılık gelen kitleleri anlamak, etkili bir instagram hashtag stratejisi geliştirmenin anahtarıdır.
Topluluk Hashtagleri
Topluluk hashtagleri, benzer düşünen kullanıcıları belirli bir konu etrafında birbirine bağlayan hashtaglerdir. Başkalarıyla bağlantı kurmanın, yayınlarınızın aranabilirliğini iyileştirmenin, takipçi kazanmanın ve kendi topluluğunuzu büyütmenin harika bir yoludur.
Gönderilerinizin farklı topluluklara ulaşabilmesi için gönderilerinizde ve hikayelerinizde çeşitli etiketler kullanmanızı öneririm. Örneğin, bir yemek hesabınız varsa, sağlıklı tarifler arayan kullanıcılara ulaşmak için #sağlıklıbeslenme’yi veya kahve seven kalabalığın dikkatini çekmek için #coffee’i kullanabilirsiniz.
Markalı Hashtag’ler
Markalı bir hashtag, instagram’ı iş için kullanırken şirketinize özgü bir hashtagdir .
Şirketinizin adı, sloganı veya ürünlerinizden veya kampanyalarınızdan birinin adı kadar basit olabilir. Veya marka adınızla hiçbir ilgisi olmayan, ancak marka kimliğinizle ilgili her şeyi olan bir hashtag olabilir!
Topluluk hashtagleri mesajınızın erişimini artırmayı amaçlarken, markalı hashtag’ler sizin ve hedef kitleniz için temaları birbirine bağlamak için tasarlanmıştır. Bir kampanyayı tanıtmak veya kullanıcı (müşterileriniz) tarafından oluşturulan içeriği (UGC) toplamak için kullanılabilirler.
Hashtaginizi oluşturduktan sonra, müşterilerinize işletmenizin hashtag’ini hikayelerinizde paylaşarak kullanabileceklerini hatırlatın. Bu şekilde, takipçileriniz hashtag’e dokunabilir ve işletmenizle ilgili diğer yayınları görebilir.
Paylaşılan yeni içeriği takip etmek için markalı etiketinizi takip etmek de iyi bir fikirdir!
Kampanya Hashtagleri
Markalı ve topluluk hashtaglerinin kalıcı olması amaçlansa da, kampanya hashtagleri genellikle daha kısa sürelidir ve yalnızca birkaç gün, bir sezon veya bir yıl boyunca çalışır.
Kampanya etiketlerinin daha kısa süreli olmasının nedeni, genellikle yeni ürün lansmanları, özel etkinlikler veya ortaklıklar gibi belirli kampanyalara bağlı olmalarıdır. Bu nedenle, kısa sürede çok fazla etkileşim oluşturmak için harikalar!
Hesabınız İçin En İyi Instagram Hashtaglerini Nasıl Bulunur?
Doğru kullanıldığında Instagram hashtag’leri erişiminizi genişletmenize, daha fazla etkileşim kurmanıza ve daha fazla takipçi çekmenize yardımcı olabilir.
Ancak hashtag’lerle başarılı olmak için, hangi hashtag’leri ne zaman kullandığınız konusunda stratejik olmanız gerekir.
İnstagram’daki en popüler hashtag’ler milyonlarca kez kullanılmış olsa da, bu, gönderilerinize sadece #love, #happy veya #dog ekleyerek bir ton beğeni ve yorum alacağınız anlamına gelmez.
En popüler Instagram hashtag’lerini kullanmak yerine , daha küçük, daha sektörünüzle alakalı bir hedef kitleye sahip hashtag’ler bulmak ve kullanmak daha iyidir.
Öyleyse, bu havalı, yaratıcı ve topluluk odaklı hashtagleri nasıl bulabilirsiniz?
En iyi yol, hedef kitlenizin, rakiplerinizin ve sektör liderlerinin halihazırda kullandığı Instagram hashtag’lerine bakmak ve görmektir.
Kitlenizi Araştırın
Instagram gönderilerinizin sonuna rastgele hashtagler atmak, hedef kitlenizi büyütmeyecektir. Bunun yerine, kitlenizin hangi hashtag’leri kullandığını bulun ve hangilerinin yayınladığınız içeriğe uyduğunu görün.
Hashtag’leriniz alakalı olmalı ve hedef kitlenizin gerçekten aradığı anahtar kelimeleri içermelidir.
Rakiplerinizi Araştırın
Değerli hashtag ilhamı kazanmanın harika bir yolu, ağınızdaki başarılı markaların neler yaptığına bakmaktır.
Benzer içeriğe, ürünlere veya hedef kitleye sahip markalara bakın ve içerik stratejilerini dikkatlice değerlendirin.
Özellikle en iyi performans gösteren gönderilerine odaklanın ve gelecekteki gönderiler için markanıza uygulanabilecek hashtag’leri bulabilirsiniz.
İlgili Hashtag’leri Bulun
Kendi hashtag’inizle ilgili trendlerin incelemek için İnstagram size benzer hashtag listeleri sunacaktır.
Hashtag’inizi uygulamanın (İnstagram) arama çubuğuna yazmanız ve ardından açılır menüden “etiketleri” seçmeniz yeterlidir. Ardından, kendi hashtag’inizle yakından ilgili olan tüm en iyi hashtag’leri görebilir, topluluğunuza erişmenin, izlemenin ve onunla etkileşim kurmanın ek yollarını ortaya çıkaracaksınız.
Zaten başarılı olduğunuz bir hashtag içeren gönderilere de göz atabilirsiniz.
İnstagram Hashtag’lerinizi Optimize Etmelisiniz
İnstagram’daki Hashtag’ler takiplerinizi ve katılımınızı artırmak için gerçekten etkili bir yol olabilir, ancak en iyi uygulamalar sürekli değişiyor.
Harika bir Instagram hashtag stratejisi yalnızca daha fazla insana değil , işletmeniz için doğru kişilere de ulaşır. Hedef pazarınıza ulaşmak ve katılımınızı artırmak için Instagram hashtag’lerinizi optimize etmek gereklidir.
Instagram Hashtag Analizlerinizi Kontrol Edin
Geçmişte kullandığınız hashtag’lerin performansına bakmak, gelecekte hangi hashtag’leri tekrar kullanacağınıza karar vermenin harika bir yolu olabilir.
İnstagram’ın yerel analiz aracı bu verilerin bir kısmını sunar, ancak veriler oldukça sınırlıdır.
Markalı Hashtaginizi Instagram Profilinize Ekleyin
Yakın zamanda yapılan bir güncelleme sayesinde, artık Instagram biyografinize tıklanabilir hashtag’ler (ve kullanıcı adları) ekleyebilir ve web sitesi ziyaretlerine dönüşen bir instagram biyografisi oluşturmayı çok daha kolay hale getirebilirsiniz!
Bu özelliğin harika yanı, biyografinizi daha da işlevsel hale getirmesidir instagram topluluğunuzu tanıtmaktan markalı içeriğinizi vurgulamaya ve instagram kampanyalarınızı duyurmaya kadar her şey için hashtag kullanabilirsiniz.
Yapmanız gereken tek şey, biyografinizdeki herhangi bir kelimenin önüne bir “#” eklemek ve otomatik olarak ziyaretçileri bu hashtag’e yönlendiren tıklanabilir bir bağlantı haline gelecektir.
Hashtag’lerinizi İlk Yorumda Yayınlayın
Gönderilerinize hashtag eklemek, katılımınızı artırmanın ve gönderilerinizi hedef kitlenizin önüne çıkarmanın en iyi yollarından biri olsa da, başlıklarınızdaki çok fazla hashtag düzensiz veya daha kötüsü, spam gibi görünebilir.
Bunun yerine, hashtag’lerinizi ilk yorumda yayınlamak, hashtag’lerle elde edebileceğiniz etkileşimden ödün vermeden gönderinizi şovun yıldızı yapmanın harika bir yoludur :)
Instagram Hikayelerinize Hashtag’ler Ekleyin
İnstagram Hikayelerinize de hashtag ekleyebileceğinizi biliyor muydunuz?
Hikayenize hashtag eklemek, içeriğinize yeni izleyiciler tarafından keşfedilme şansı vermenin harika bir yoludur.
İnsanlar instagram’da bir hashtag aradığında, yeterince popülerse, arama sonuçları sayfasında sizinki de dahil olmak üzere etiketli hikayelerden oluşan bir koleksiyon görebilirler!
Her instagram hikayesine, 1 tıklanabilir hashtag çıkartması dahil olmak üzere 10 hashtag ekleyebilirsiniz.
İPUCU: Hashtag metninizi çok küçük yapmayın – okunaksız hale gelirse, Instagram onu algılamaz ve postanızın herhangi bir hashtag aramasında görünmesi olası değildir.
Instagram’da Yasaklı Hashtag’leri Kullanmaktan Kaçının
Son ipucumuz, İnstagram gönderilerinizde yasaklı hashtag kullanmaktan kaçınmaktır .
Yasaklı hashtag’ler, topluluk kurallarını ihlal ettikleri için instagram tarafından işaretlendi ve devre dışı bırakıldı.