Daha fazla gösterim yakalamak, daha fazla etkileşim oluşturmak ve daha fazla ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmek mi istiyorsunuz? Web sitesi hızını artırarak başlayın.
Site yükleme sürelerinde bir saniyelik bir gecikme, kullanıcı memnuniyetini %15 veya daha fazla azaltır ve ödeme yapan müşterilerin %79’u , web sitenizin ürün ve ödeme sayfaları yavaş ise başka bir yerde alışveriş yapmayı düşünecektir.
Web sitenizin hızını değerlendirmek kolaydır. Google, sitenizin genel performansını yansıtan renk kodlu yeşil / sarı / kırmızı bir puan sağlayan PageSpeed Insights adlı ücretsiz bir araç sunar – ancak sonuçlarınız harika değilse ne olur?
Web sitesi hızını nasıl optimize edeceğinizden emin değilseniz, site yükleme sürelerini güçlendirmek ve son kullanıcı memnuniyetini artırmak için 17 strateji.
Sitenizin Hızını Arttırmak İçin 17 Strateji
1. Sitenizi Denetleyin
Sitenizin içeriği yükleme ve işleme şeklini etkileyen herhangi bir değişiklik yapmadan önce, mevcut performansı denetlemeye değer. Bu, yukarıda bahsedilen PageSpeed Insights seçeneği gibi araçlarla başlar, ancak gerçek deneyimi de içermelidir: web sitenize birden fazla cihazdan erişin ve deneyimin nasıl hissettirdiğini görün. Sorunsuz ve hızlı mı, yoksa hantal ve hantal mı? Sitenizin performansı hakkında ne kadar çok veriye sahip olursanız, önemli düzeltmeleri belirleme ve uygulama beceriniz o kadar iyi olur.
2. Olası Düzeltmelere Öncelik Verin
Web sitesi hız sorunlarını belirledikten sonra, her şeyi bir kerede düzeltmek cazip geliyor. Yapma.
Bunun yerine, ziyaretçileriniz için en önemli olan şeylere göre olası düzeltmelere öncelik verin. Örneğin, sitenizin yüklenmeye başlaması önemli miktarda zaman alıyorsa, çabalarınızı barındırma sağlayıcısı sorunları veya DNS sorunları gibi sunucu tarafındaki endişelere odaklayın. Nedeni: Sitenizdeki içerik de hızlı bir şekilde teslim edilmekte zorlansa bile, sayfanın kendisini yüklemenin ziyaretçilerin pes edip başka bir yere gidecek kadar uzun sürmesi önemli değildir.
3. Mevcut Hosting Sağlayıcınızı Değerlendirin
Yukarıda belirtildiği gibi, barındırma sağlayıcınız potansiyel bir hız sorunu kaynağı olabilir. Sağlayıcınızın coğrafi konumu, fiziksel altyapısı ve ağ bağlantılarının genel bant genişliği gibi çeşitli faktörler hız sorunlarına katkıda bulunabilirken, web sitenizin kullandığı paylaşılan, VPS veya özel sunucu gibi web barındırma türü de performansı etkileyebilir.
Paylaşılan barındırma seçenekleri en uygun maliyetli olsa da, barındırma kaynaklarının birden çok site arasında bölündüğünü ve genel performansı düşürdüğünü görürler. Sanal özel sunucu (VPS) seçenekleri, performansı artırmak için bir paylaşılan fiziksel sürücüdeki hizmetleri mantıksal olarak bölümlere ayırır, ancak kaynak yükleri yüksekse yine de hız sorunlarıyla karşı karşıya kalır. Özel sunucular, paylaşılan veya VPS seçeneklerinden daha pahalıdır, ancak hızınızı önemli ölçüde artıracaktır.
4. Bir İçerik Dağıtım Ağı (CDN) düşünün
Sitenizi tam olarak yüklemek için gereken tüm veriler tek bir yerde depolandığında, ilk ve devam eden yükleme süreleri düşer. İçerik dağıtım ağları (CDN’ler) , içeriğinizi birden çok konumda depolamak için birden çok sunucu kullanır – kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde, CDN, içerik dağıtımını optimize etmek için fiziksel konumlarına en yakın sunucuyu (veya sunucuları) seçer. Kayda değer mi? Tüm CDN’ler eşit oluşturulmaz, bu nedenle en uygununuzu bulmak için birkaç sağlayıcıyı değerlendirmeye değer.
5. Görsellerinizi Optimize Edin
Görseller sitenizin etkisini artırır ancak özellikle yüksek çözünürlüklü ise yükleme sürelerini kısaltabilir. Bu resimleri sitenize eklemeden önce sıkıştırmak zamandan tasarruf etmenizi sağlayabilir – birçok fotoğraf düzenleme programı artık resimleri web siteleri için optimize eden “web için kaydet” seçeneklerini içerir, ancak .JPG gibi yaygın dosya türlerini sıkıştırmak için ücretsiz çevrimiçi seçenekler de mevcuttur. , .PNG ve .TIFF.
6. Toplam Yeniden Yönlendirmeleri Azaltın
Yönlendirmeler, kullanıcıları tıkladıkları sayfadan başka bir sayfaya gönderir – çoğu durumda, yüksek rütbeli, yüksek trafikli sayfaları oluşturduğunuz daha yeni içeriğe bağlamak için harika bir yoldur. Sorun? Daha fazla yönlendirme, daha fazla yükleme süresi anlamına gelir ve bu da kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir.
İçerik görüntülemelerini sabit tutmak için başlangıçta bir yönlendirme kullanmaya değer olsa da, yükleme sürelerini kısa tutmak için eski yönlendirmeleri yeni içerikle değiştirin.
7. HTTP İsteklerini Sınırlayın
Görüntüler, stil sayfaları, komut dosyaları ve yazı tipleri için her HTTP isteği, sitenizin genel yükleme süresine eklenir. Siteniz büyüdükçe, bu HTTP istekleri yığılmaya başlar ve sonunda kullanıcı tıklamaları ile gerçek sayfa yüklemesi arasında fark edilir bir gecikme yaratır.
Google’ın Geliştirici Araçları gibi tarayıcı içi hizmetler, siteniz tarafından yapılan tüm HTTP isteklerini tanımlayabilir ve ortadan kaldırılabilen veya zamandan tasarruf etmek için diğer işlevlerle birleştirilebilen eski veya aşırı karmaşık istekleri belirlemenize yardımcı olabilir.
8. Sıkıştır, Sıkıştır, Sıkıştır
Kaliteden ödün vermeden dosya boyutlarını ne kadar azaltabilirseniz, web sitenizin performansı o kadar iyi olur. En sağlam ve güvenilir sıkıştırma çerçevelerinden biri gzip’tir, ancak diğer yöntemler de kullanıcı deneyimini etkilemeden daha düşük dosya boyutları sağlayabilir. En iyi bahis? Web barındırma hizmetinize ne tür bir sıkıştırma kullandıklarını sorun. Hiç kullanmıyorlarsa, yeni bir sağlayıcı düşünün.
9. Önbelleğe Almadan Çıkar
Önbelleğe alma, tarayıcıların web sayfası dağıtımını hızlandırmak için içeriğinizin bir kısmını önceden yüklemesine olanak tanır. Çoğu içerik yönetim sistemi (CMS), sitenizin en güncel sürümlerini otomatik olarak önbelleğe alır, ancak bu önbelleğe alma zaman dilimini CMS ayarlarıyla uzatmak da mümkündür – bu özellikle sitenizde düzenli olarak değişmeyen içerik için faydalıdır.
10. 404 Hatalarını İzle
404 veya “sayfa bulunamadı” hataları, kullanıcılar sildiğiniz veya taşıdığınız bir sayfaya erişmeye çalıştıklarında ortaya çıkar ve 404 hatasıyla karşılaştıklarında sitenize tekrar erişmeyi denemeleri olası değildir, yani potansiyel bir müşteriyi kaybedersiniz . 404 sonucu izlemek ve ölü bağlantıları kaldırmak için ücretsiz harici araçlar çalıştırarak 404 hatalarını çözün.
11. Mobile’ı Öncelik Yapın
Daha fazla kullanıcı, birincil tarama ve alışveriş araçları olarak mobil cihazlara geçtikçe, hızlı mobil siteler çok önemlidir. Masaüstü sitenizi mobil cihazlarda görüntülemek ve en iyisini ummak mümkün olsa da, bu genellikle yükleme süresi ve kullanıcıları hızla sinirlendiren etkileşim sorunlarıyla sonuçlanır. Burada, yükleme hızını en üst düzeye çıkarmak ve yanıt süresini iyileştirmek için tasarlanmış bir mobil yerel web sitesinin geliştirilmesine harcama yapmaya değer.
12. CMS’nizi Düzenleyin
Sağ içerik yönetim sistemi önemli ölçüde içerik alma düzene ve site işlemlerini değiştirmek için sağlam seçenekler sunarak web sitesi performansını artırabilir. Hem ücretsiz hem de ücretli seçenekler mevcuttur; Siteniz için hangi CMS’nin en iyi şekilde çalıştığını bulmak için biraz dijital çalışma yapın.
13. Önemli Dosyaları Birleştirin
Web sitesi geliştirme uzmanlığınız varsa, JavaScript veya CSS dosya kümelerini birleştirmek ve sitenizi tamamen yüklemek için gereken adım sayısını azaltmak mümkündür. WP Rocket gibi WordPress eklentileri bunu sadece birkaç tıklama ile mümkün kılar, ancak kodun kendisine dalsanız da bir CMS kullansanız da, toplam hızı artırmak için dosya kombinasyonunu düşünmeye değer.
14. DNS Hızınızı Belirleyin
Etki alanı adı sunucunuzun (DNS) yanıt vermesi ne kadar uzun sürerse, ilk bayta (TTFB) ulaşma süreniz o kadar uzun olur ve siteniz o kadar yavaş yüklenir. Ücretsiz çevrimiçi araçlar, DNS sağlayıcınızın diğer tekliflere kıyasla nerede sıralandığını belirleyebilir ve bu da belirli performans sorunlarını belirlemenize yardımcı olur. Kayda değer mi? Bazı durumlarda, barındırma sağlayıcınız da DNS hizmetleri sağlarken, diğerlerinde bu iki işlev ayrıdır.
15. Eşzamansız Yüklemeyi Seçin
Web sitenizdeki birçok dosya ve işlev varsayılan olarak eşzamanlı olarak yüklenir; bu, sayfada göründükleri sırayla yüklendikleri anlamına gelir – öğeler yalnızca komut dosyası veya hizmet tam olarak yüklendikten hemen sonra yüklenir ve sayfa yükleme süreleri artar.
Bununla birlikte, birçok yeni CMS aracı ve eklentisi, eşzamanlı olarak yüklenmelerine olanak tanıyan CSS ve JavaScript öğeleri için eşzamansız yüklemeyi etkinleştirmeyi mümkün kılar.
16. Daha Az Yazı Tipi Seçin
İken web yazı tipleri sitenizin öne çıkarın yardımcı olabilir, onlar ediyoruz nadir veya benzersiz karakter setleri gerektiren, özellikle de olumsuz etki performansını yapamam. Sayfa yükleme hızını en üst düzeye çıkarmak için, mümkün olan en az sayıda yazı tipi kullanın ve yeni tarayıcılar için optimize edilmiş yazı tiplerine odaklanın.
17. Sorunlu Eklentileri Belirleyin
Sonuncu ama bir o kadar önemli? Performansı azaltan eklentileri belirleyin. Eklentiler, web sitenizi yönetmenize yardımcı olacak bir dizi yararlı özellik sunarken, özellikle önemli miktarda varlık yüklemek veya büyük veritabanı sorguları gerçekleştirmek için kullanılıyorsa performansı da olumsuz yönde etkileyebilir. Burada hız kuralı basittir: Yalnızca ihtiyacınız olan eklentileri saklayın ve her zaman en yeni, en hızlı sürümleri kurun.
Ne kadar hızlı, o kadar iyi.
Web siteniz ne kadar hızlı yüklenir, içeriği görüntüler ve kullanıcı girdisine yanıt verirse, hemen çıkma oranlarınız o kadar düşük ve dönüşümleriniz o kadar yüksek olur. Burada, aşamalı iyileştirme kritiktir – yavaştan aşırı yüklemeye geçiş bir gecede gerçekleşmezken, 17 web sitesi optimizasyon stratejimizden herhangi biri hız ihtiyacınızı hızlı bir şekilde başlatmanıza yardımcı olabilir.