Facebook Mağazaları, ürünlerinizi koleksiyonlarda kataloglayarak, ilgilenen müşterilerin uygulama içinde ürünlerinize göz atmasına, kaydetmesine, paylaşmasına ve hatta satın almasına olanak tanır.
Türkiye’deki sosyal medya kullanıcılarının %15’i alışveriş yapmak için Facebook’u kullanıyor, bu da Facebook’u Pinterest’ten sonra en çok alışveriş yaptıkları ikinci sosyal ağ yapıyor. Bu, alıcıların alışveriş deneyimini olabildiğince sorunsuz hale getirme sorumluluğunun size ait olduğu anlamına gelir ve bu da bizi Facebook Mağaza kurmaya götürür.
Mağazalar, ürünlerinizi koleksiyonlarda kataloglayarak, ilgilenen müşterilerin uygulama içinde ürünlerinize göz atmasına, kaydetmesine, paylaşmasına ve hatta satın almasına olanak tanır.
Bir Facebook mağazasının nasıl açılacağını mı merak ediyorsunuz?
Mağazaların sunduğu avantajlar, bir mağaza oluşturmak için neye ihtiyacınız olduğu ve onu nasıl kuracağınız konusunda size rehberlik edelim.
Facebook Mağazası ücretleri nedir?
Bir Facebook mağazası kurmak ücretsizdir, ancak uygulama içi ödeme seçeneği kullanılarak işlenen siparişler için geçerli bir Facebook mağaza ücreti vardır. Bu işlem ücreti, her siparişte% 5 veya 8,00 ABD Doları veya daha düşük siparişler için 0,40 ABD Doları tutarında doğrudan kesintidir.
Bir Facebook Mağazasının faydaları nelerdir?
90 milyon küçük işletme, ağın sunduğu tüm avantajlar için hedef kitlesiyle bağlantı kurmak için Facebook’u kullanıyor.
Başlangıç olarak, Mağazaların sunduğu özellikler;
- Bir Facebook mağazası, Facebook uygulama ailesinin tamamına entegre edilmiştir. Bu, bir kullanıcının Facebook’ta olduğu gibi instagram’da da aynı Mağazayı bulacağı anlamına gelir. Unutulmaz bir izlenim hakkında konuşun! İnstagram işletme hesabı oluşturmanızda fayda vardır.
- Uygulama içi ödeme ile, alıcılarınızın sipariş vermek için siteden siteye atlamasına gerek kalmayacak, bu da bir siparişin tamamlanmasını sorunsuz hale getirecektir. Facebook ayrıca alışverişi daha da sorunsuz hale getiren kredi kartı bilgilerini de saklar.
- Uygulama içi ödeme özelliği, web sitesi olmayanların bir Facebook çevrimiçi mağazası kurmasını da kolaylaştırır. Ve bu da sıfır ön yatırımla.
- Mağazalar özelleştirilebilir ve diğer stil seçenekleri arasında Mağazanızın düğme rengini ve metin boyutunu değiştirmenize olanak tanır.
- Mağazanıza ekleyebileceğiniz ürünler için herhangi bir sınırlama yoktur. Kolay göz atmak ve alıcıların deneyimini iyileştirmek için bunları koleksiyonlarda oluşturun.
- Son olarak, Mağazalar, Messenger, WhatsApp ve Instagram Direct ile uygulama içi müşteri desteği sayesinde müşterilerinize herhangi bir sorunda yardımcı olmanızı kolaylaştırır.
Gelecekte, müşteriler doğrudan bu sohbet kanalları üzerinden sipariş verebilecekler, bu nedenle daha fazla avantaj elde edilecek.
Facebook Mağazası nasıl oluşturulur
Facebook’un ticaret politikalarına uygun fiziksel ürünler sattığınız sürece, aşağıdaki adımları izleyerek bir mağaza oluşturmaya hazırsınız.
Dijital ürünler satanlarınız için cesaret alın. Facebook, gelecekte bir Mağaza oluşturmanıza izin verme seçeneğini araştırıyor. Bu yüzden, sizin için en yeni özelliklerin tümünü derlediğimiz bu Facebook güncellemeleri sayfasında gözlerinizi dört açın.
Facebook Mağazası gereksinimleri
Mağazanızı oluşturmadan önce listenizden bu gereksinimleri kontrol ettiğinizden emin olun:
- Commerce Manager’da bir ticaret hesabınız olsun.
- Business Manager’daki ürün kataloğunuz için katalog yönetme izinlerine sahip bir İşletme Yöneticisi yöneticisi olun.
- Bir Facebook Sayfasına veya bunun için Sayfayı Yönet iznine sahip olun.
Facebook Mağazası kurulumu
Buradaki işiniz Commerce Manager’da başlıyor. Zaten bir Commerce Manager hesabınız yoksa, facebook.com/commerce_manager/ adresine giderek işleri başlatın.
Uygulama içi ödeme ile yerel bir Facebook Mağazası oluşturmak için Yeni Hesap Oluştur’u seçin ve Commerce Manager’da Kur’u (aşağıda gösterilmiştir) seçin.
Shopify gibi bir e-ticaret platformunda bir mağazanız varsa, ürünlerinizi ve koleksiyonunuzu mağaza üzerinden yüklemek için diğer seçeneği seçebilirsiniz. Biraz sonra buna geri döneceğiz. Şimdilik, size bir Facebook mağazasının yerel olarak nasıl yapıldığını gösterelim.
Facebook için Başlayın’ı seçtiğinizde 3 kategoriyi doldurmanız istenir:
İş bilgilerinizin ayrıntılarını girmek için mavi Kurulum düğmesini tıklayarak başlayın . Ticari hesap adınızı girin. Tutarlılık sağlamak için, hesabınıza işletme adınızı verin.
Tamamlandığında, Business Manager hesabınızı bağlayın ve Kurulumu Bitir’i tıklayın .
Şimdi, ilk kurulum ekranına geri dönün ve Ürünler ve ayarlar altındaki ayrıntıları doldurun . Yeni bir katalog oluşturabilir veya mevcut bir katalogdan ürün yükleyebilirsiniz.
Ardından, Gönderi Seçeneklerinizi Belirleyin bölümüne gönderi ayrıntılarını ekleyin.
İşiniz bittiğinde, devam edip tıklayın İleri . Sipariş geri ödeme ayrıntılarını ve bir müşteri hizmetleri e-postasını doldurmanız gereken başka bir bölüm göreceksiniz.
Bu sayfayı tamamladığınızda, Commerce Manager hesabınızı tamamlamak için son bir adım olan Ödemeler bölümü kalır.
Bu son adım için, tekrar başlangıç ekranına dönün ve Ödemeler altında Başlarken’i seçin . Buraya, Facebook’un ödemelerinizi size gönderebileceği banka hesabı ayrıntılarınızı girin. Ayrıca, iş yaptığınız eyalet ve vergi bilgileri gibi diğer gerekli alanları da doldurmanız gerekir.
Ta-da! Dükkanınız neredeyse hazır. Şimdi, ürün eklemeye ve vitrininizi şekillendirmeye.
Facebook Mağazasına ürün ekleme
Bu oldukça basit. Hem İşletme Yöneticisi hesabınızdan hem de varsa Shopify hesabınızdan ürün ekleyebilirsiniz. Facebook Mağazanızda Ürün Koleksiyonları Oluşturma
Bir koleksiyon oluşturmak için Ticaret Yöneticisi hesabınızda Koleksiyonlar’a tıklayın ve Koleksiyon oluştur’u seçin . Aşağıdaki ayrıntıları ekleyerek işe başlayın:
- Ad : Koleksiyonunuza emojiler dahil mevcut 30 karakter içinde açık ve açıklayıcı bir ad verin. Adı açıklayıcı yapmaya çalışın, böylece izleyicileriniz nelerin dahil olduğunu anlamak için iki kez düşünmek zorunda kalmazsınız.
- Açıklama : Sephora’nın yaptığı gibi 200 karakter içinde koleksiyonunuzun özelliklerini açıklayan bir açıklama yazın. Bu isteğe bağlıdır, bu yüzden atlayabilirsiniz. Ancak, ilgilenen müşterilere bir koleksiyonun ne hakkında olduğu hakkında net bir fikir vermeye yardımcı olur.
- Kapak ortamı : Koleksiyonunuzun kapağı olarak ürünlerinizi sergileyen bir kapak resmi (800 x 600 piksel boyutunda 4: 3 oranında) seçin. İyi bir kapak medyası, ilgilenen alıcıları tıklamaya teşvik ettiğinden, buraya görsel olarak çekici bir resim eklemenizi öneririz.
Hazır olduğunuzda İleri’ye tıklayın ve ürünlerinizi koleksiyona eklemeye başlayın. Oluşturduğunuz her koleksiyona 6 ila 30 ürün ekleyebileceğinizi unutmayın.
Eklediğiniz her ürün için aşağıdaki ayrıntıları girin:
- Ad : Ürününüzün adını girin. Yine, süslü bir şey yerine kendini açıklayıcı hale getirmeye çalışın. Örneğin, ‘Mor Kelimeler’ yerine ‘Mor Çizgili Defter’ yazın.
- Ürünün bir resmini yükleyin : Unutmayın, düşük kaliteli bir resim anlaşmayı bozabilir. Yapabileceğinin en iyisi? Tüm ürün çekimlerinin yüksek kalitede ve doğru boyutta (minimum 600 x 600 piksel) olduğundan emin olun.
- Web sitesi bağlantıları : Bir web siteniz varsa, ürün sayfasına bir bağlantı ekleyin. Ancak bir tanesine sahip değilseniz, isteğe bağlı olduğundan bu ayrıntıyı doldurma konusunda endişelenmenize gerek yok.
Ayrıca cari bir fiyat, varsa indirimli fiyat, envanter kullanılabilirliği, nakliye ve daha fazlasıyla ilgili ayrıntıları da girmeniz gerekir.
Koleksiyonunuza ürün ekleyip ayrıntıları doldurduğunuzda, Onayla’yı tıklayın ve Yayınla’yı tıklayın.
Facebook mağazası özelleştirme
Mağazanızı özelleştirme büyüsü – diğer bir deyişle Mağazanızın stilini ve düzenini değiştirme – Mağaza Oluşturucu’da gerçekleşir. Açmak için Ticaret Yöneticisi hesabınızdaki Mağazalar sekmesine gidin .
Mağaza özelleştirmesiyle şunları yapabilirsiniz:
- Mağazanızın üst kısmında gösterilecek koleksiyonları seçin. Gerçek mağazalarda olduğu gibi, en çok satan ürünlerinizi burada öne çıkarın, böylece alıcıları sizden alışveriş yapmaya ikna edebilirsiniz.
- Öne çıkan ürün koleksiyonlarını, ürünleri ve ürün ızgaralarını ekleyin, düzenleyin ve kaldırın.
- Mağazanızın düğmelerinin ve aksanlarının metin boyutunu ve rengini değiştirin . Okunabilir bir yazı tipi boyutu ve rengi kullanmanızı öneririz, böylece izleyicileriniz mağazada neler olduğunu görmek için zorlanmak zorunda kalmazlar.
Facebook Mağazanızın stilini oluşturmaya hazır mısınız? Düzenle’yi tıklayın . Birden fazla Mağazanız varsa, özelleştirmek istediğinizi seçin ve Stil’i tıklayın . Ardından, düzenlemek istediğiniz seçeneklerden herhangi birini seçin:
- Renkler : Mağazanızdaki düğmelerin ve bağlantıların rengiyle oynayın.
- Metin : Tüm başlıkların metin hizalamasını ve boyutunu değiştirin.
- Düğmeler : Mağazanızdaki tüm düğmelerin şeklini, dış çizgisini ve rengini değiştirin.
Önizleme seçeneği ile açık ve karanlık modda yaptığınız değişiklikleri her zaman önizleyebilir ve Facebook ve Instagram’daki çalışmalarınıza göz atabilirsiniz . Değişiklikleri yapmayı bitirdiniz mi? Click Kaydet .