Bir İnstagram işletme profili almak ücretsizdir ve markanızın varlığını yönetmenize yardımcı olacak özel özelliklere erişebilirsiniz.
İnstagram işletme profilinin 10 faydası
Görünüşte, İnstagram işletme profili özel bir kulüp gibi görünüyor, ancak herkes katılabilir. Bir İnstagram işletme hesabına sahip olmak ücretsizdir ve takipçiler veya içerik açısından belirli bir gereklilik yoktur.
Instagram biyografiniz yükseltiliyor
Instagram Business profilleri, standart bir kişisel hesaptan biraz farklı görünüyor.
İşletme hesaplarının, yalnızca kısa bir açıklama ve URL yerine, seçerlerse tanımlayıcı bir endüstri etiketi ekleme şansı da vardır (“Giyim Markası” veya “Kuaför” gibi).
İşletme profillerinde ayrıca iletişim bilgileri bulunur. Takipçilerin uygulama dışında sizinle bağlantı kurmasına yardımcı olmak için e-posta adresinizi, telefon numaranızı ve iş adresinizi ekleyin.
Gönderileri planlayabilirsiniz
Küçük bir işletme, hedef kitlenizin ilgisini çeken tutarlı bir program oluşturmak için uzun bir yol kat ediyor. Bunun sosyal medya ekibinize ciddi bir zaman kazandıracağından bahsetmiyorum bile.
İnstagram içgörülerine erişim
Bilgi güçtür derler. Bu durumda, İşletme profilleri hepsinden en güçlüsüdür: Insights işlevi sayesinde verilerle dolup taşarlar.
Insights ile profil görüntülemelerinin, erişimin, gösterimlerin ve tıklamaların derin bir dökümünü, ayrıca kitleniz hakkında demografik ve etkinlik bilgilerini alırsınız.
Örneğin, geçen haftadaki kendi erişimime baktığımda, Çarşamba günü İnstagram’da son derece aktif olduğunu görebiliyorum.
Bu ölçümler profilinizin performansını ve başarısını analiz etmek için inanılmaz bir fırsat sunar.
Bir İnstagram Mağazası kurun
İnstagram mağazaları, instagram’dan daha yeni bir tekliftir ve yalnızca İşletme veya İçerik Oluşturucu hesapları bu özelliğe erişebilir. Ooh La La!
Mağazalar ile bir ürün kataloğu yükleyebilir, ürünlerinizi etiketleyebilir ve (bazı durumlarda) satışları doğrudan uygulama içinden işleyebilirsiniz.
Reklam seçeneklerine erişin
Mesajınızı biraz hızlandırmak ister misiniz? İşletme hesaplarının instagram’ın reklam seçeneklerine erişimi vardır.
Trafiği veya dönüşümü artırmak için bir gönderi veya hikaye kampanyası planlayın, takipçilerinizi oluşturun veya marka bilincini yayın.
Hızlı yanıtlar oluşturun
İşletme hesaplarının “Hızlı Yanıtlar” adlı bir özelliğe erişimi vardır. Esasen bu, standartlaştırılmış yanıtlar oluşturmanıza ve bunları bir kısayol kelimesine bağlamanıza olanak tanır.
Bu araçla müşteri hizmetleri, sık sorulan soruları olan kullanıcılara daha verimli bir şekilde yardımcı olabilir. Kısayol kelimesini yazmanız yeterlidir, otomatik yanıtınız açılır.
Markalı içerik etiketlerini onaylayın
İşletme hesaplarına sahip kullanıcılar, yabancıların hesabınızı “markalı içerik” olarak etiketlemesini kısıtlayabilir. Bu, dışarıdaki yanlış onayları veya isminizi uygunsuz bir şekilde kullanabilecek kişileri izinsiz olarak kapatmanın bir yoludur.
Markalı içerik onayları ayarlamak için profilinizi açmanız yeterlidir. Menü düğmesine, ardından ayarlar, ardından iş ve ardından “markalı içerik onayları” na dokunun. Burada, “Onay Gerektir” seçeneğini açabileceksiniz.
Ayrıca burada “Onaylanmış Hesaplar” listesini de oluşturabilirsiniz. Bunlar, hesabınızı her seferinde açık onay olmadan etiketleyebilen ortaklardır.
Instagram hikayelerine bağlantılar ekleyin
10.000 takipçiye sahip işletme hesapları Instagram’ın en çok beğenilen özelliğine erişebilir: bağlantılar! Muhteşem bağlantılar! (Sadece Hikayelerinizde olsa da, burada olumluya odaklanalım.)
Bu hedef kitleye ulaştığınızda, herhangi bir Instagram hikayesine bir URL ekleyebileceksiniz. Kullanıcılar, bağlantıyı açmak için yukarı kaydırma seçeneğine sahip olacak.
Mesajlarınızı daha iyi yönetin
Bir Instagram işletme hesabıyla, DM gelen kutunuz üç farklı kategoriye ayrılır ve bu, yolunuza çıkabilecek büyük hacimli iletileri sıralamanıza yardımcı olabilir.
“İstekler” için bir bölüm, “genel” iletiler için başka bir bölüm ve “birincil” olanlar için başka bir bölüm bulacaksınız.
Profilinize değer katar
Evet, herkes bir ticari Instagram hesabı oluşturabilir – ücretsizdir ve resmi kayıtlı bir işletmeniz olduğunu kanıtlamanıza bile gerek yoktur.
Yine de, bir işletme hesabına sahip olmak, markanızın ciddi ve profesyonel görünmesine yardımcı olur.
İşletme ve Profil hesabı kıyaslama
Kişisel, yaratıcı ve kurumsal Instagram profillerinin ne kadar farklı olduğunu burada bulabilirsiniz.
Kişisel profil: Bu, Instagram’a kaydolduğunuzda aldığınız varsayılan profildir. Bu tür bir profili “özel” olarak ayarlayabilir ve bunu birden çok Facebook sayfasına bağlayabilirsiniz. Ne yazık ki bu tarz bir hesapla analitik veya reklamcılık özelliklerine erişiminiz yok.
İçerik oluşturucu profili: Etkileyiciler, içerik üreticileri veya tanınmış kişiler için tasarlanmış bir içerik oluşturucu profili , izleyici içgörülerine ve instagram’ın Mağazalar özelliğine erişebilir.
İşletme profili: İş profilleri, önceki bölümde listelenen tüm nedenlerden dolayı, ürün veya hizmet satan markalar veya şirketler için en iyi seçenektir: harika reklam seçenekleri, bağlantı ekleme fırsatı, gönderi planlama yeteneği , içgörülere ve analitiklere erişim , ve dahası. Başlıca dezavantajı, iş profillerinin özel olarak ayarlanamamasıdır… ancak dünyanın ne söyleyeceğinizi görmesini istiyorsunuz, değil mi?
İnstagram işletme profiline nasıl geçilir
Bir işletme profiline atlamaya hazır mısınız? İşte adım adım kılavuzunuz.
Önemli ipucu: Başlamadan önce profiliniz “herkese açık” olarak ayarlanmalıdır. Özel hesaplar, ticari hesaplara dönüştürülemez.
1. Instagram profilinizi açın ve sağ üst köşedeki menüyü seçin (üç yatay çizgi simgesi).
2. Ayarlar’a dokunun.
3. Hesap seçeneğine dokunun .
4. Profesyonel hesaba geç seçeneğine dokunun .
5. İşletmeniz için bir tanımlayıcı seçin – bir bakkal, bir sanatçı, bir müzik grubu veya bir giyim markası olsun. Bunu profilinizde gösterme veya göstermeme seçeneğiniz olacak.
6. İşletme olarak kabul edilebilecek bir kategori seçtiyseniz, kendinizi bir işletme veya yaratıcı olarak tanımlama seçeneği sunulur. İşletmeyi seçin .
7. Telefon numaranızı, fiziksel adresinizi ve e-postanızı içeren iletişim bilgilerinizi gözden geçirin. Bunlar profilinizde herkes tarafından görülebilecek, ancak istediğiniz zaman düzenleyebilir veya kaldırabilirsiniz.
8. Connect Instagram işletmenizin Facebook Sayfasına hesabı ve tıklayın İleri . (Bunu yapmak için Facebook Sayfasına yönetici erişimine ihtiyacınız olduğunu unutmayın.)
9. Bu noktada profilinizi tamamlamanız, arkadaşlarınızı davet etmeniz ve fotoğraf ve video paylaşmanız istenecektir. İşletme hesabınız kullanıma hazır.
Tebrikler! Instagram hesabınız artık resmi olarak iş için açıldı.