Mail Marketing Nedir ve Nasıl Yapılır?
  1. Anasayfa
  2. Dijital Pazarlama

Mail Marketing Nedir ve Nasıl Yapılır?

0

Bu başlangıç ​​kılavuzu, mail marketing tam olarak ne olduğunu ve nasıl yapıldığını açıklayacaktır. Sonunda, işletmeniz için etkili bir e-posta pazarlama stratejisi başlatmak için gereken teknik bilgiyle birlikte temel bilgileri sağlam bir şekilde kavrayacaksınız.

2019 verilerine göre mail marketing, harcanan her 1 $ için ortalama 42 $ yatırım getirisi sağlayan en karlı ve uygun maliyetli doğrudan pazarlama kanalıdır.

Mail Marketing Nedir?

Mail marketing, sizden e-posta iletişimi almak için açık izin vermiş olan bir kişi listesine ticari e-postalar göndermektir.

Kişilerinizi bilgilendirmek, satışları artırmak ve haber bülteni gibi markanız etrafında bir topluluk oluşturmak için e-posta pazarlamasını kullanabilirsiniz.

Modern e-posta pazarlaması, herkese uyan tek boyutlu toplu postalardan uzaklaştı ve bunun yerine onay, segmentasyon ve kişiselleştirmeye odaklandı.

Bu size zaman alıcı gelebilir, ancak kişiye gruplara özel e-postalar her zaman daha etkili olmaktadır.

Farklı e-posta türlerine örnekler

E-postalar tanıtım amaçlı, bilgilendirici olabilir veya pazarlama yolculuğunda belirli bir amaca hizmet edebilir.

Promosyon e-postaları

E-posta pazarlama kampanyaları, özel teklifleri, yeni ürün sürümlerini, e-kitaplar ve web seminerleri gibi kapılı içeriği ve genel olarak markanızı tanıtmak için kullanılır. Bir kampanya, birkaç gün içinde gönderilen 3 e-postadan oluşabilir.

Promosyon e-postalarının net bir harekete geçirici mesajı veya kısaca CTA’sı vardır. CTA, ister web sitenizdeki bir sayfayı ziyaret ediyor olsun ister satın alma için bir kupon kullanıyor olsun, okuyucunun yapmasını istediğiniz belirli eylemi temsil eder.

İşletmenizin satış ve pazarlama ritmi, bu tür pazarlama e-postalarının sıklığını belirlemelidir. Black friday gibi önemli dönemlerde, aynı 24 saatlik süre içinde birden fazla promosyon e-postası gönderiyor olabilirsiniz.

Bilgilendirici e-postalar

Haber Bültenleri: Adından da anlaşılacağı gibi, bir haber bülteni , işletmenizle ilgili haberleri paylaşır. Şunu düşünün: ulaşılan yeni kilometre taşları, yeni ürün yetenekleri veya ürününüzle ilgili vaka çalışmaları gibi değerli içerikleri öne çıkarmak. Düzenli aralıklarla (haftalık, iki haftada bir, aylık) gönderilen haber bültenleri, e-posta abonelerinizle tutarlı temas noktalarını korumanıza yardımcı olur. 

Basitçe söylemek gerekirse, bir haber bülteni içgörüleri, düşünceleri, ipuçlarını paylaşma fırsatıdır. Hedef kitlenize en fazla değeri ne getiriyorsa.

Duyurular : Müşterileri şirket duyuruları, bir ürünün yeni sürümleri, hizmetteki değişiklikler vb. hakkında bilgilendirmenin mükemmel bir yoludur.

Yeniden pazarlama e-postaları

Bir diğer önemli pazarlama e-postası türü, yeniden pazarlama e-postasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi, yeniden pazarlama e-postaları, son zamanlarda aktif olmayan müşteriler veya abonelerle yeniden bağlantı kurmak için çalışır.

Kişilerle yeniden bağlantı kurmak için diğer seçenekler arasında onlara benzersiz bir indirim sunmak, onlara bir doğum günü mesajı ve kuponu göndermek yeniden bağlantı kurmak için harika olabilir.

E-posta pazarlaması hala önemli mi?

E-posta yeni bir teknoloji değildir. Aslında, 1971’de ortaya çıkan ilk dijital iletişim araçlarından biriydi. Ama şunu bilin mail marketing şuan 50 yaşında ve bugün her zamankinden daha fazla kullanılıyor.

“İnsanlar gerçekten hala e-posta kullanıyor mu? Sosyal medya bugün pazarlamanın olduğu yerde değil mi?” Sosyal medyanın herhangi bir dijital pazarlama stratejisi için önemli bir kanal olduğu doğru olsa da, e-postanın birçok avantajı vardır.

İlk olarak, e-posta pazarlama kampanyaları, sosyal medyadakilerden daha fazla kişiselleştirilebilir. Ardından, özellikle e-posta pazarlamasıyla ilişkili erişim ve dönüşüm oranı göz önüne alındığında, maliyetler diğer kanallara göre önemli ölçüde daha düşüktür. Maliyet, e-posta pazarlamasını küçük işletmeler için bu kadar ideal yapan şeyin bir parçasıdır.

Son olarak, e-posta pazarlamasını bu kadar güçlü ve kazançlı yapan, size hedef kitlenizin gelen kutularına doğrudan, bireysel erişim sağlamasıdır.

E-posta Pazarlamanın Faydaları

Sipariş onaylarından haber bültenlerine kadar, e-postalar işletmenizin büyümesinin ve yönetiminin önemli bir parçasıdır.

E-posta pazarlaması, 3 temel hedefe ulaşmanıza yardımcı olur:

Dönüşümler

Bir indirim veya promosyon mu başlatıyorsunuz? Abonelerinize satışları artırmak için bir e-posta gönderebilirsiniz.

Ayrıca, dönüşümleri daha da artırmak için bu e-posta pazarlama tekniklerini kullanmayı deneyin:

  • Abonelerin doğum günleri/yıldönümleri için, karşılama e-postalarında ve hedef kitlenizle yeniden etkileşim kurmanın bir yolu olarak kişiselleştirilmiş kuponlar veya özel teklifler.
  • Bir ziyaretçi sepetine bir ürün eklediğinde, ancak ödeme yapmadığında, terk edilmiş sepet e-postaları.

Marka bilinirliği

E-postanın harika yanı, birisine doğrudan ulaşmanıza izin vermesidir. En iyi ihtimalle bire bir iletişimdir. Birinin e-posta gelen kutusunda görünmek, markanızın abonelerin zihninde güncel kalmasına yardımcı olacaktır. Kişiselleştirilmiş bir pazarlama e-postası, birisinin mesajınızı gerçekten görüp görmediğinden emin olamadığınız bir sosyal medya gönderisinden daha etkilidir.

E-posta pazarlaması neden önemlidir?

Ulaşılabilirlik

E-posta tüm yaş gruplarına açıktır. Aramızda en az dijital bilgili olanlar bile dahil olmak üzere geniş bir kitleye kapı açar. 

Dijital çağda yaşıyor olabiliriz, ancak herkes interneti kullanırken çok rahat değil. Ancak, çoğu insan e-postalarını nasıl kontrol edeceğini biliyor. Bu, onu dijital pazarlamanın en yaygın biçimi haline getirir.

Maliyet

E-posta pazarlaması son derece uygun maliyetlidir. Çoğu e-posta pazarlama aracı, tüm bütçelere uygun fiyatlandırma paketleri sunar. Pazarlama çabalarınızdan en iyi şekilde yararlanmak için gerçekten bir mail marketing hizmetine ihtiyacınız var.

E-posta listenizin sahibi sizsiniz

Bir düşünün: Sosyal medyanız kaybolursa, onunla birlikte tüm takipçilerinizi kaybedersiniz. Bu nedenle, her şey ters giderse, markanızla en çok ilgilenen kişilerle hala doğrudan bir iletişim hattınız olacak. Bu yüzden kendi e-posta listenize sahip olmak çok faydalıdır.

Mail Marketing Nasıl Yapılır?

Doğru mail marketing şirketini seçin

İlk adım, e-posta kampanyalarınızı ve e-posta abonelerinizi göndermek ve yönetmek için bir mail marketing uygulaması bulmaktır. Piyasadaki onlarca e-posta gönderim şirketi içerisinde doğru olanı bulmak zor.

İhtiyaçlarınızı değerlendirin. Olması gereken özellikler ile sahip olunması güzel özellikler arasında ayrım yapın.

  • Bütçeniz nedir? Çok sınırlıysa, başlangıç ​​noktanız ucuz e-posta pazarlama hizmetleri olmalıdır.
  • Ne tür e-postalar göndermeyi planlıyorsunuz ve ne sıklıkla? Bu size gerekli e-posta hacminiz (yani e-posta gönderimlerinin sayısı) hakkında bir fikir verecektir. 
  • Kayıtlı kişilerin bir listesi zaten varsa, kaç kişi? 
  • E-posta tasarlama konusunda beceri seviyeniz nedir? Yeni başlayan biriyseniz, bir sürükle ve bırak e-posta düzenleyicisi isteyeceksiniz. E-posta şablonları da kullanışlı olacaktır. Öte yandan, e-postaları sıfırdan kodlamayı tercih ediyorsanız, bir HTML düzenleyici arayışında olacaksınız.
  • Otomatik e-posta iş akışları kurmayı planlıyor musunuz? Mail marketing şirketinin e-posta pazarlama otomasyonu açısından neler sunduğunu görün. Bazı çözümler yalnızca temel otomatik yanıtlayıcılar sunar. 
  • İşletmeniz farklı alıcı kişilerle iletişim kuruyorsa, hangi kişi listesi segmentasyon yetenekleri sunulur?
  • İşletmeniz işlem e-postaları gönderecek mi? (Bunların e-posta pazarlaması olarak kabul edilmediğini unutmayın). 

Gelecekteki ihtiyaçlarınızı da düşünmek iyi bir fikirdir.

E-posta hacmine göre fiyatlandırma

Farklı seçenekleri araştırırken, çoğu sağlayıcının fiyatlarını abone sayısına göre belirlediğini fark edeceksiniz. Pek çok e-posta pazarlama çözümü, az sayıda abone (genellikle 250 veya 500) için ucuz giriş planları ile sizi cezbetmeye çalışacaktır.

E-posta listenizi oluşturun

Gönderecek kimse olmadan e-posta gönderemezsiniz, bu nedenle, katılım sağlayan abonelerin bir listesini oluşturmaya başlamanın zamanı geldi. Çoğu şirket, web sitenize yerleştirmek için abonelik formları oluşturmanıza izin verir.

Bir abonelik formu oluştururken, kayıt vaadiniz konusunda son derece net olun. Aboneler ne tür e-posta içeriği alacaklar ve ne sıklıkla?

Web sitenize ve diğer yerlere katılım formları ekleyin

E-posta abonelik formunuzu, insanların kesinlikle göreceği, görünürlüğü yüksek yerlere yerleştirin.

Tipik abonelik formu etkin noktaları arasında blog gönderileri, ana sayfa ve iletişim sayfası bulunur. Web sitenizde bir pop-up formu oluşturmak da iyi bir fikir olabilir. Kullanıcı deneyimini çok fazla bozmamaya dikkat edin. Ziyaretçilerin sitenizi kullanmasını engelleyen pop-up’lar büyük caydırıcı olabilir! 

Yeni aboneler için bir hoş geldiniz e-postası oluşturun

Birisi e-posta listenize kaydolduğunda, onların dikkatini çekersiniz. Şimdi bir hoş geldin e-postası ile onlarla daha fazla etkileşim kurmanın zamanı geldi.

Hoş geldiniz e-postası, yeni müşterilere ve abonelere gönderilen otomatik bir mesajdır. Buradaki fikir, markanızı ve abone ile ilişkinizi kuracak herhangi bir içeriği tanıtmaktır.

E-posta pazarlama kampanyanızın hedefini tanımlayın

Artık e-posta listenizi oluşturmaya başladığınıza göre, bu ilk kampanyadan ne elde etmek istediğinizi düşünmenin zamanı geldi.

Her e-posta pazarlama kampanyasının net bir hedefi olmalıdır. 

Ortak hedeflere örnekler:

  • Yeni bir ürünün tanıtımını yapmak
  • Sadık müşterilerle indirim paylaşma 
  • Bazı önemli şirket haberlerinde aboneleri güncelleme 

Hedefleriniz, işinize ve hedef kitlenize uygun oldukları sürece spesifik veya geniş olabilir. Her iki durumda da, aklınızda net bir hedef olması, e-posta içeriğinizi oluşturmayı kolaylaştıracaktır.

Duyarlı e-postalar oluşturun

Duyarlı e-postalar, mobil veya masaüstünde görüntülendikleri cihaza uyacak şekilde biçimlendirmelerini otomatik olarak ayarlar.

Merak ediyor olabilirsiniz, bunun için bir e-posta tasarımcısı tutmam gerekiyor mu?

Birine ihtiyacın yok. İşleri kolaylaştırmak için, çoğu e-posta pazarlama hizmetinin bir tür sürükle ve bırak e-posta düzenleyicisi vardır. Bunlar temiz, basit, sorunsuz tasarımlar üretmek için mükemmeldir.

Elbette bu, özellikle e-ticaret için özel bir e-posta tasarımcısına sahip olmanın değerini azaltmıyor. Bir e-posta tasarımcısı, özel şablonlarla kalabalığın arasından sıyrılmanıza yardımcı olur. Sürükle ve bırak düzenleyicisini kullanarak çarpıcı ve profesyonel pazarlama kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Süslü, ayrıntılı e-postalar oluşturmaya takılmanıza gerek yok. Daha da önemlisi, nasıl görünürse görünsün markanızı somutlaştıran bir e-posta oluşturmaya odaklanmalısınız. 

Önceden hazırlanmış e-posta şablonlarıyla zaman kazanın

E-posta pazarlama şablonları, göze çarpan e-posta tasarımı için mükemmel bir kısayoldur. 

E-posta pazarlama hizmetiniz şablonlar sunuyorsa, beğendiğinizi seçin ve markanızın renklerine ve yazı tipine uyacak şekilde kişiselleştirin.

Gelecekteki e-posta bültenleri için şablonu tekrar tekrar kullanın. Tek yapmanız gereken içeriği güncellemek. Çabuk ve kolay.

E-posta oluşturun

Hedef kitlenizi biliyorsanız pazarlama e-postaları yazmanız o kadar kolaylaşır. E-posta şablonunuz da, hedef kitlenizin ilgisini çeken değer ve özellikli konular sunması gerekir. 

İkna edici, ilgi çekici bir e-posta metni yazmak için şu ipuçlarını aklınızda bulundurun:

  • Kendinize şunu sorun: “Müşterilerim benden ne istiyor? Nasıl yardımcı olabilirim?”
  • Bir kişiye yazdığınızı düşünün. 
  • Marka kişiliğinizi gösterin.
  • E-posta konu satırından başlayarak merak uyandırmak için metin kullanın.
  • Bir konuşma tonu kullanın, yani konuştuğunuz şekilde yazın.
  • Kısa paragraflarla ayırın ve mümkünse madde işaretlerini kullanın.

Çok fazla metin yazarlığı deneyiminiz yok mu? Merak etme. E-posta yazmak, zamanla pratik yapabileceğiniz ve geliştirebileceğiniz bir şeydir.

E-mail tıklamalarınızı ve dönüşümlerinizi optimize edin

E-posta gönderen adınızdan başlayarak, e-posta açma ve dönüşüm oranınızı artırmanın birkaç yolu vardır.

Kolayca tanınabilir bir gönderen adı ve adresi kullanın

Bir e-posta aldığınızda, ilk baktığınız şey nedir? Muhtemelen kimden geliyor.

Gönderenin adı, alıcının ilk bilinçaltı sorusunu yanıtlar: Bu gerçek mi yoksa spam mı? Güvenilirliği ve marka bilinirliğini güçlendirmenin en iyi yolu, marka adınızı gönderen adına dahil etmektir.

İlgi çekici bir e-mail konu satırı yazın

Mail marketing kampanyanızın en önemli unsurlarından biri ile tanışın: E-mail konu satırı.

Bu birkaç kelime, e-postanızın okunup okunmadığını belirleyebilir. Bu günlerde gelen kutusunda çok fazla rekabet olduğu için öne çıkmaları gerekiyor.

Sadece birkaç kelimeyle açma arzusu yaratmayı hedefleyin.

  • Konu satırını 50 karakter olacak şekilde tutun.
  • En ilginç teklifinizi vurgulayın.

Göndermeden test edin

Gönder tuşuna basmadan önce her zaman bir test e-maili gönderin. Küçük marka imajınıza zarar verebilir.

Şunlar için gözlerinizi dört açın:

  • yazım hataları
  • Unutulmuş veya yanlış bağlantılar
  • Metin biçimlendirme hataları

Bazı ekip üyelerine hem masaüstü hem de mobil cihazlarda test e-postasını düzeltmelerini ve kontrol etmelerini sağlayın.

Kampanyanızı doğru zaman için planlayın

E-postalarınızı göndermek için rastgele bir gün ve saat seçmek yerine stratejik olun. Onlar hakkında bildiklerinize dayanarak, hedef kitleniz için anlamlı olan bir zaman seçin.

Çoğu insan, gelen kutularını günde yalnızca birkaç kez ziyaret etme eğilimindedir. Aboneler e-postalarını kontrol ederken sizi gelen kutusunun en üstüne çıkaracak bir zaman bulun.

Mail marketing kampanyaları, Salı veya Perşembe günleri sabah 10:00 civarında veya öğleden sonra 14:00 civarında gönderildiğinde daha iyi performans gösterme eğilimindedir. Birçok insan e-postalarını sabah işe gittiklerinde ve öğle yemeğinden döndükten sonra kontrol eder.

İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir