Clubhouse Nedir? Clubhouse Uygulamasında yeni misiniz? Clubhouse’u nasıl kullanacağınızı merak mı ediyorsunuz?
Bu makalede, Clubhouse’un nasıl çalıştığını ve kendi otoritenizi ve işinizi geliştirmek için Clubhouse’u nasıl kullanabileceğinizi keşfedeceksiniz.
Clubhouse Nedir?
Son birkaç haftadır sosyal medyada takılıyorsanız, muhtemelen yeni bir moda kelime duymuşsunuzdur; Clubhouse. Bu yeni platform, insanların gerçek zamanlı olarak sohbet etmelerine, hikayeleri paylaşmalarına, işbirliği yapmalarına ve diğer birçok donanıma ihtiyaç duymadan seslerini kullanarak birbirlerinden fikir alışverişinde bulunmalarına olanak tanır.
Ancak Clubhouse’u gerçekten ayıran şey, ayrıcalıktır. Bir sosyal medya platformunun başarısını her gün oturum açan ve bu platformu kullanan aktif üye sayısıyla ölçme eğilimindeyken, Clubhouse başarıyı Silikon Vadisi’nin sosyal etkin noktası olarak görüyor. Davetlere getirilen sınırlamalar, yalnızca girişimciler ve iş dünyası seçkinleri arasında cazibesini artırdı.
Clubhouse diğer sosyal medya platformlarından oldukça farklıdır..
Hayır. Her kullanıcı için yalnızca profil resimleri mevcut.
Clubhouse şu anda yalnızca iOS’ta kullanılabilir.
Hayır! Bu yazının yazıldığı sırada, erişim sağlamak için mevcut bir Clubhouse kullanıcısının davetiyesine ihtiyacınız var. Her yeni kullanıcı iki davetiye alır ve uygulamayı kullandıkça daha fazla davetiye hakkı kazanır. Şuan dünya genelinde Clubhouse davetiyesi karaborsa olarak satılmaktadır.
Elbette, ancak iPadOS için optimize edilmedi . Böylece, uygulamayı küçük bir pencerede kullanacak veya yakınlaştırılmış 2x boyutunda bakacaksınız.
Clubhouse’a telefon numaranızı ve gerçek adınızı (teoride) vermelisiniz.
Nihayet eriştiğinizde, uygulama spordan teknolojiye, dünya siyasetine kadar takip edebileceğiniz sohbet konularıyla dolu bir sayfa sunuyor. Her birinde aynı şeyle ilgilenen insanları bulacaksınız ve onları takip edebilirsiniz. Ne kadar çok konu ve takip ederseniz, arzularınıza uyan bir oda için öneriler alma olasılığınız o kadar artar.
Clubhouse hiçbir şey kaydetmiyor. Ancak bu, diğer üyelerin sohbetleri kaydetmenin bir yolunu bulamayacağı anlamına gelmez. İnternet hala sonsuzdur. Fakat konuşmayı kaydederseniz ve bu tespit edilirse üyeliğiniz askıya alınır aynı zamanda sizi davet eden kişinin üyeliği de askıya alınır.
Mevcut sınır, Clubhouse odası başına 5.000 kişidir. Elon Musk bu sayıyı yakaladı. Bu odadaki kullanıcılar, söylenenlerin kaydını yapmak için akıllıca bir çözüm olan YouTube’da sohbeti canlı yayınlamaya başladı.
Şart değil. Dinleyen herkes sanal olarak “elini kaldırabilir”. Konuşmanıza izin verip vermemesi odanın moderatörüne bağlıdır.
Clubhouse Davetiyesi Nasıl Alınır?
Davet almanın en kolay yolu sosyal ağınıza ulaşmaktır. Facebook, LinkedIn veya Instagram’a gidin ve insanlara istediğinizi bildirin.
Eliniz boş geliyorsa, bazı kullanıcılar Clubhouse davetlerini satıyor. Clubhouse davetiye satan web siteleri bile var. Ancak dolandırıcılara dikkat edin.
Birisi Clubhouse’a katıldığında, kendisine otomatik olarak telefon numarasını kullanarak gönderebileceği bir davetiye verilir. Bu, üyelerin sadece bir tanıdıktan ziyade, iyi bir arkadaş gibi yakın bağlantıya sahip oldukları kişilere davetiye göndereceği anlamına gelir.
Birisi bir süre Clubhouse’da kaldığında ve odaları denetlemek ve konuşmak için zaman harcadığında, her ikisini de bu makalenin ilerleyen bölümlerinde ele alacağım, göndermek için daha fazla davetiye kazanabilir.
Clubhouse davetiyesine ihtiyacınız varsa veya elinizde bulunan Clubhouse davetiyesi ni kullanıcılar ile paylaşmak istiyorsanız hemen en alta bulunan yorumlar bölümüne yazabilirsiniz.
Clubhouse Profilinizi Nasıl Ayarlayabilirsiniz?
Diğer sosyal medya uygulamaları gibi, Clubhouse size başkalarına sizin hakkınızda ve sunduklarınız hakkında biraz daha fazla bilgi verecek bir profil sunar.
Profil fotoğrafınız için film rulonuzdan bir fotoğraf seçebilir veya yeni bir fotoğraf çekmek için kameranızı kullanabilirsiniz. Hangi yöntemi seçerseniz seçin, şu özelliklere sahip bir fotoğraf seçin:
- Yüzünüzü gösterir, tercihen gülümser ve fotoğrafın içinde iyice çerçevelenir.
- Birkaç boyutta iyi görünüyor. Bu fotoğraf uygulama boyunca, bazen adınızla ve bazen de kendi başına gösterilecek. Fotoğrafınız ne kadar net olursa, o kadar çok tanınırsınız.
- Kontrast renkler içeren net bir arka plana sahiptir. Clubhouse’daki arka plan renkleri, fotoğrafınızın öne çıkabilmesi için hoş ve nötr olan beyazdan kirli beyaza ve açık bejdir. Fotoğrafınızda parlak bir arka plana sahip olmak, bir profil fotoğrafları denizine bakarken profilinizi gerçekten öne çıkarabilir.
Clubhouse size eksiksiz bir biyografi yazmanız için bolca alan sağlar. İlk üç satır (yaklaşık 125 karakter), uygulamadaki odalarda önizleme olarak mevcuttur ve bu, biyografinizdeki en önemli kelimeleri oluşturur.
Ön izleme ekranı sadece fotoğrafınızı, kaç takipçinizin olduğunu, kaç kişiyi takip ettiğinizi ve bu üç satırı gösterir. Profilinizde kelime veya karakter sayısı sınırı yoktur.
Clubhouse profilinizi oluşturmak için bazı ipuçları:
- Clubhouse bir ağ oluşturma ve gerçek zamanlı konuşma uygulamasıdır, bu nedenle profilinizin sohbete kattığınız değeri tanımladığından emin olun.
- Profilinizdeki tıklanabilir tek bağlantı, Twitter ve Instagram profil bağlantılarınızdır, ancak biyografiye başka bağlantılar da gönderebilirsiniz. Biyografinize daha fazla bağlantı eklerseniz, bunların hatırlanmasının kolay olduğundan emin olun çünkü başkaları bu bağlantıları kopyalayıp yapıştıramaz.
- İnsanlara ne tür konuşmalara davet edilmek istediğinizi bildirmek için, tartışmak istediğiniz konuları listeleyin.
- İnsanların arama işlevini kullanırlarsa sizi bulmalarına yardımcı olmak için anahtar kelimeleri stratejik olarak kullanın, ancak anahtar kelime doldurmaktan kaçının.
- Uzun paragrafları bölmek için biyografinizi harici bir uygulamada yazın ve düzenleyin. Örneğin İphone notlar bölümünde yazabilirsiniz.
Birçok Clubhouse kullanıcısı, biyografilerini not defteri gibi harici bir uygulamada yazıp biçimlendirmeyi ve ardından tamamlanan biyografiyi kopyalayıp profillerine yapıştırmayı tercih ediyor. Biyografiniz hala tıklanabilir bağlantılara sahip olmasa da, bu şekilde bazı temel biçimlendirme ve emojiler ekleyebilirsiniz.
Clubhouse Profiline Sosyal Medya Hesaplarını Nasıl Ekleriz?
Clubhouse profil sayfasında bio bölümü dışında Twitter ve İnstagram profillerinizi bağlayabileceğiniz alanlar bulunmaktadır.
Instagram Profilinizi Clubhouse Uygulamasına Nasıl Ekleyebilirsiniz?
Clubhouse profilinize gidin ve en alta kaydırın. Burada Instagram logosunun yanı sıra “İnstagram Ekle” ifadesini göreceksiniz. Buna dokunun ve İnstagram hesabınızı bağlamak için Facebook hesabınızda oturum açmanız istenir.
Twitter Profilinizi Clubhouse Uygulamasına Nasıl Ekleyebilirsiniz?
Twitter profilinizi eklemek için Kulüp Binası profilinize gidin ve aşağıya kaydırın. Burada, “Twitter Ekle” sözcükleriyle birlikte Twitter logosunu göreceksiniz. Buna dokunun ve Twitter’da oturum açmanız ve hesabınızı bağlamanız istenir.
Clubhouse Nasıl Kullanılır?
Clubhouse diğer sosyal ağlar ile benzerlik taşısa da temel kavramlarda birbirinden oldukça farklıdır.
Clubhouse Uygulamasında Kullanıcı Nasıl Bulunur?
Clubhouse’da herhangi bir üye bulmak için üye arama özelliğini kullanabilirsiniz. Arama sonuçları üyenin adı, kullanıcı adı ve biyografi alanlarından alır.
Clubhouse Uygulama Davetiyeleri Nasıl Gönderilir?
Burada, gönderebileceğiniz kaç davetiyeniz olduğunu görebilirsiniz. Clubhouse’a yeni birini davet etmek için, bu kişinin telefonunuzda bir kişi olması ve kişilerinize Clubhouse erişim izni vermeniz gerekir. Bağlandıktan sonra, mevcut kişilerinizin bir listesini görebilir ve davet göndermek için birini arayabilirsiniz.
Birini Clubhouse’a davet ettiğinizde, onları davet ettiğinizi bildiren bir metin mesajı onlara ulaşacaktır.
Clubhouse Odalarının Takvimi Nasıl Görülür?
Clubhouse takvimi size yaklaşan odaların bir listesini gösterir. Bu takvime herkes yeni bir oda veya etkinlik ekleyebilir ve bunu yapmak sizi takip eden veya etkinliğinizle ilişkilendirmeyi seçtiğiniz kulübe bildirimde bulunur.
Clubhouse Uygulama Bildirimleri Nasıl Görüntülenir
Bildirim zili simgesine dokunduğunuzda, arkadaşlarınızla ve takip ettiğiniz kulüpler veya odalarla ilgili bazı eylemlerin bir listesini göreceksiniz, örneğin:
- Biri seni takip ettiğinde.
- Bağlandığınız biri bir odada konuşurken ilginizi çekebilir.
- Bağlandığınız biri sizi devam eden bir odaya davet ettiğinde ilgilenebileceğinizi düşünür.
- Takip ettiğiniz biri veya bir kulüp açılacak bir oda planladığında.
Clubhouse Uygulama Ayarları Nasıl Yönetilir?
Clubhouse profilinizde, hesap ayarlarınızı görmek için sağ üst köşedeki dişli simgesine dokunun.
Buradan, bildirim ayarlarınızı ihtiyaçlarınıza uyacak şekilde uyarlayabilir, bildirim ayarlarınızı ne sıklıkla aldığınız, bildirimlerinize trend odaları dahil edip etmeyeceğiniz (yalnızca takip ettikleriniz yerine) ve gerekmesi durumunda bildirimlerinizi duraklatabilirsiniz.
Ayrıca, uygulama hakkında güncellemeler ve bir SSS dahil olmak üzere yararlı Clubhouse kaynaklarının bir listesini bulacaksınız.
Clubhouse Odaları Nedir?
Kulüp odaları, uygulamada tüm sihrin gerçekleştiği yerdir.
Büyük bir kongrede olduğunuzu, koridorda yürüdüğünüzü ve her odada gerçekleşen konuşmaları görmek için kapılardan içeri baktığınızı hayal edin. Bu, Clubhouse uygulamasının size sağladığı deneyimdir.
Kulüp Binası koridorunda ilerlerken, odanın adı, şu anda odada bulunan bazı kişiler ve odadaki kişi ve konuşmacıların sayısı dahil olmak üzere her odanın bir bakışta görünümünü görebilirsiniz. .
Koridorda gösterilen kulüp odaları halka açıktır ve herkes istediği zaman herhangi birine girebilir. Ya da bir veya daha fazla bağlantınızla özel bir oda başlatabilir ve özel bir sohbet edebilirsiniz.
Başka kimlerin çevrimiçi olduğunu ve sohbet etmeye müsait olduğunu öğrenmek için koridorda sola kaydırın ve Clubhouse size şu anda çevrimiçi olup olmadıkları ve hangi odada bulundukları, müsait herkesin bir listesini gösterecektir.
Her şeyden önce, Clubhouse bağlantıları güçlendirmek ve insanların topluluklar oluşturmasına izin vermek için tasarlandı. Ancak toplulukların çalışması ve herkesin deneyimlerinden maksimum değeri almasını sağlamaya yardımcı olması için, izlendiğinde deneyimi herkes için çok daha iyi hale getiren birkaç görgü kuralları vardır. Dinleyici, konuşmacı ve moderatör olduğunuzda aklınızda bulundurmanız gerekenlerin bir özeti.
Clubhouse Dinleyicisi Nedir?
Bir Clubhouse odasına ilk katıldığınızda, dinleyici olarak katılırsınız. Bu, mikrofona erişiminiz olmadığı anlamına gelir, ancak sessizce oturabilir ve açılın sohbeti dinleyebilirsiniz. Odayı kapılıncaya kadar seyircilerin arasında oturmak gelenekseldir. Dinlerken, herhangi bir konuşmacıya veya diğer dinleyici üyelerine dokunmaktan çekinmeyin. Daha sonra bağlantı kurmak istediğiniz biriyle odada kimin olabileceğini asla bilemezsiniz.
Dinleyicilerdeyken, sohbeti susturmadan veya ayrılmadan diğer odaların başladığını görmek için koridorda geri kaydırmak için ekranın üst kısmındaki Tüm Odalar seçeneğine dokunabilirsiniz.
Aslında, Clubhouse’u diğer platformlardan farklı kılan özelliklerden biri, sohbet odasındaki yerinizi kaybetmeden uygulamanın diğer uygulamalara giriş yapmak için en aza indirilebilmesidir.
Böylece e-postanızı kontrol edebilir, başka bir platforma giden bir konuşmacıyı takip edebilir veya konuşmanın tek bir kelimesini kaçırmadan farklı bir kanaldaki DM’lerinizi kontrol edebilirsiniz.
Clubhouse Konuşmacısı Nedir?
Sahneye konuşmacı olarak çıkarsanız, mikrofonunuzun sesini kapatma ve açma olanağına sahip olacaksınız. Nezaket gereği, arka plan gürültüsünü en aza indirmek için başka biri konuşurken hoparlörler mikrofonlarını sessiz tutar.
Konuşmanız bittiğinde, mikrofonunuzun sesini kapatmadan önce bir veya iki saniye bekleyin. Bu, konuşmanızla diğerlerinin telefonları arasında bir gecikme olduğundan sonunda yanlışlıkla kendi sesinizi kesmemenizi sağlar.
Her Clubhouse odası, tartışılan konulara ve moderatörlerin onu yönetme şekline bağlı olarak farklı şekilde çalıştırılır. Daha büyük odalarda moderatörler genellikle sınırlı sayıda kişiyi sahneye çıkarır ve onlardan sorularını veya görüşlerini birkaç dakika ile sınırlamalarını ister.
Daha küçük odalarda oturup dinleyebileceğiniz bir röportajın gerçekleştiğini görebilirsiniz. Küçük bir odanın moderatörlerinin herkesi aynı anda sahneye davet ettiklerini de görebilirsiniz.
Clubhouse Moderatörü Nedir?
Bir Kulüp odasında moderatör olmanın iki yolu vardır:
- Yeni bir oda açın.
- Sizi konuşmacıdan moderatörlüğe atamakta olduğunuz odada mevcut bir moderatör bulundurun.
Bir moderatör olarak kullanabileceğiniz birkaç yeni seçenek vardır:
- Seyirci üyelerinin ellerini kaldırma yeteneğini açın / kapatın.
- İzleyicilerden insanları konuşmaya davet edin.
- Dinleyicilerden konuşma isteklerini kabul edin.
- Diğer konuşmacıları da moderasyona teşvik edin.
- Diğer hoparlörlerin sesini kapatın.
- Diğer konuşmacıları dinleyicilere geri gönderin.
Clubhouse odasını ister kendiniz açmış olun ister başka bir konuşmacı tarafından moderatörlüğe terfi ettirilmiş olun, odanın tonunu ve sohbeti belirlemeye yardımcı olursunuz. Kontrolünüz, odadaki konuşma ve enerji üzerinde güçlü bir etkiye sahip olacaktır.
Clubhouse Nasıl Kullanılır?
Bir odaya girdiğinizde göreceğiniz ilk şeylerden biri oda sahibi, moderatörler ve odanın üst tarafına yakın organize edilmiş konuşmacılardır. Bu alan, o odadaki sahne olarak adlandırılır. Odadaki her konuşmacı sahneyi paylaşır ve sırayla konuşabilir.
Aktif konuşmacıların hemen altında, dinleyicilerin ön sırası yani “Konuşmacılar tarafından takip ediliyor” etiketli bir alan. Bu alan, uygulamada halihazırda konuşmacılarla etkileşimde bulunan ve ilişkiler kurmaya başlayan daha fazla üyeyi vurgular.
Bunun altında, seyircinin geri kalanını, odada sizinle birlikte olan ve dinleyen herkesi göreceksiniz.
Bu odalarda çokça duyacağınız cümle, “Yenilemek için Çekin” anlamına gelen PTR’dir. Clubhouse, sesli sohbet olarak tasarlandığından, insanlar gelip gidecek. Diğer odaları kontrol etmek veya sahneden aşağı yukarı hareket etmek isteyebilirler. Bazen konuşmacılar, oda için önemli olan bir noktayı veya bir şeyi gösteren başka bir resim veya grafik göstermek için profil resimlerini geçici olarak değiştirmeye karar verebilir.
Bu gibi durumlarda, moderatörlerin sizden “PTR” yapmanızı istediğini duyduğunuzda, odayı yenilemek için ekranı aşağı çekmeniz yeterlidir ve bu yeni profil fotoğraflarının yanı sıra insanların odaya girdiği doğru sırayı göreceksiniz.
Clubhouse Kulüpleri Nedir ve Nasıl Kullanılır?
Aşağıda gösterilen Social Media Examiner Club gibi odalar, platform içinde topluluklar oluşturmak için kullanılır. Bir kulüp ile başlatılan odalar özel ve samimi olabilir. Yalnızca topluluk üyelerine ayrılabilir veya kulübün üyelerine tanıtılmasına yardımcı olmak için halka açık olabilir.
Bir kulübde dört tür üyelik vardır:
- Kurucu: Kulüp sahibi. Bir kurucu, kulübün tanımını ve kurallarını düzenleyebilir ve onay talep etmek veya beklemek zorunda kalmadan üyeleri kulübe katılmaya davet edebilir.
- Yönetici: Kurucu veya diğer yöneticiler tarafından atanır. Bir yönetici, üyeleri onaylayabilir veya kaldırabilir ve özel veya genel odalar açabilir.
- Üyeler: Kulüp içinde onaylanmış bir katılımcı. Bir üye kulüp için özel odalar oluşturabilir ancak genel odalar oluşturamaz. Ayrıca hem özel hem de genel odaları görebilir ve bunlara katılabilir ve diğer Kulüp Binası üyelerini kulübe katılmaları için aday gösterebilirler.
- Takipçi: Kulübün resmi bir üyesi değil. Bir takipçi genel kulüp etkinliklerini takip edebilir ancak kulüp için oda oluşturamaz. Kulübün bir üyesi veya yöneticisi halka açık bir oda planladığında bilgilendirilecekler.
Şu anda, üyeler çok fazla dağılmamak veya daha sonra uykuda olan bir kulüp oluşturmaktan kaçınmak için bir seferde yalnızca bir kulüp kurabilirler. Yeni bir kulüp kurmak için bekleme süresi yaklaşık 2 haftadır.
Sonuç
2021 ve sonrasında sosyal medya pazarlamasına baktığımızda, Clubhouse Uygulaması izleyicilerimiz için değişen bir talebi temsil ediyor. İnsanlar daha fazla bağlılık, değer ve şeffaflık görmek isterler, ancak sosyal medyada bir markayı takip etmenin getirdiği üretimi ve bitmeyen içerik dalgalarını ille de istemezler.
Clubhouse’da, uygulama özel beta sürümünden çıkıp herkese açık hale geldiğinde neler olacağı hakkında çok fazla konuşma yapıldı. Pazarlamacılar uygulamayı dolduracak mı? E-ticaret markaları gelecek ve sadece satış yapmaya mı çalışacak? Daha fazla kişi uygulamaya girdikçe değer ve ağ oluşturma olanakları azalacak mı? Ayrıcalık kaybı, uygulamanın ihtişamını kaybetmesine neden olur mu?
Clubhouse Uygulaması herkese açık olana kadar soruların çoğunun cevabı olmayacak. Oradaki toplulukların nihai para kazanma olanaklarından da bahsediliyor. Münhasırlığın kaybıyla birlikte, zaten kalabalık olan bir editoryal takvime eklemeden yönetilmesi ve etkileşimde bulunulması kolay topluluklar oluşturma yeteneği gelir.
Bu nedenle, gelecekte uygulamaya ne olacağını görmek heyecan verici olacak. Clubhouse’taysanız, ayrıcalığı kendi avantajınıza kullanın ve bu bağlantıları hemen kurmaya başlayın.
Sen ne düşünüyorsun? İşinizi ilerletmek için Clubhouse’u kullanmayı planladığınız bazı yollar nelerdir? Düşüncelerinizi aşağıdaki yorumlarda paylaşın.